Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

image.thumb.png.d02fb78575c5d9c9b4deee9d5e78e1cb.png

Salut, vin si eu cu o problema la Golful meul. Masina nu porneste iar pe tester am aceasta eroare. In final am inteles ca trebuie sa schimb rampa cu totul sh pentru ca noua este aproximativ 2800 lei. Intrebarea mea este: o pot schimba singur? Masina nu o pot porni si nu pot astepta pana marti sa merg la un mecanic. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se schimba usor... am inlocuit eu la un passat b8 - 2.0 tdi.  e bine s o iei cu senzorii din capete ptr ca asa, doar desfaci conductele si mulfele. 

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa tin cont de ceva anume sau doar se demonteaza si se monteaza cea noua? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rampa? De ce rampa? Nu e de vina regulatorul de presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori chiar senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman
20 hours ago, madalin1Q said:

image.thumb.png.d02fb78575c5d9c9b4deee9d5e78e1cb.png

Salut, vin si eu cu o problema la Golful meul. Masina nu porneste iar pe tester am aceasta eroare. In final am inteles ca trebuie sa schimb rampa cu totul sh pentru ca noua este aproximativ 2800 lei. Intrebarea mea este: o pot schimba singur? Masina nu o pot porni si nu pot astepta pana marti sa merg la un mecanic. 

 

O inlocuiesti degeaba....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vestita eroare, low fuel presure.

Pune un vcds, ca sa ai descrierea corecta cu frezee frameuri.

Modificat de powershot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minute în urmă, powershot a scris:

Cred ca e vestita eroare, low fuel presure.

Pune un vcds, ca sa ai descrierea corecta cu frezee frameuri.

https://imgur.com/a/ZE6f9Bp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Se rezolva...daca vrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum anume? Momentan mecanicul meu e ocupat momentan, saptamana viitoare ajung cu ea la el dar daca ai putea sa detaliezi problema/rezolvarea ar fi super

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Cred ca este prima mea postare pe acest forum. Sunt posesorul unui Audi A4 Avant din 2013 cod motor CJCA cu aproximativ 299.000 km. Vineri in drum spre munca eram in depasirea unui camion cand masina a pierdut puterea. In acelasi timp cu pierderea puterii motorului, in bord mi a aparut spirala intermitent iar masina a inceput sa scoata un fum alb (destul de mult - prima data cand vad fum la masina asta) si de la motor venea un fel de tacanit. In acel moment am luat piciorul de pe acceleratie si cum turometrul a ajuns la 2000-2200 turatii fumul si tacanitul au disparut. Am oprit masina, am scos cheia din contact si am pornit-o iar. La pornire nicio problema, pornire normala, sunetul motorului rotund... normal. Am plecat din nou la drum. In treapta 1 si 2 nicio problema. In a 3a pe la 2500rpm iar imi apare spirala intermitent in bord, fum alb si acel zgomot/tacanit de la motor. Am mers cat mai constant posibil pana acasa unde am pus testerul pe masina si mi au aparut urmatoarele erori: P0087 Fuel rail/System presure too low si 01314 Engine Control Module 013 Check DTC Memory. Ambele au aparut in acelasi timp. Pentru ca mecanicul e plecat la mare am zis sa caut detalii despre aceste erori si sincer m-am cam speriat din ce am citit pe aici, desi nu am gasit combinatia mea de erori la vreun alt membru. Precizez ca masina porneste normal si motorul se aude ca si cand nu ar fi nicio problema. Totul se strica in momentul in care accelerez peste aproximativ 2200 de turatii, incepand cu treapta 3. Situatia a fost de asa natura ca in momentul cand am ajuns acasa a inceput si regenerarea. Nu am vrut sa opresc motorul si am continuat sa merg in speranta ca se va rezolva problema dupa efectuarea regenerarii DPF. In timpul regenerarii puteam merge turat fara sa mai apara fumul si spirala in bord, doar acel zgomot de la motor aparea. Imediat dupa terminarea regenerarii toate problemele au reaparut.

Pana la sosirea mecanicului, voi ce parere aveti? Ati mai intalnit situatia asta? Sa fie tot problema cu span?

Am pus poze cu erorile si cu injectoarele, filtru DPF, presiune combustibil. Orice parere este bine venita.

Multumesc!

20220812_213346.jpg

20220812_213352.jpg

20220812_213909.jpg

20220812_213926.jpg

20220812_213507.jpg

20220812_213601.jpg

20220812_213748.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@madalin1Q

Rampa in general nu se strica,e doar un tub metalic cu citeva gauri in el.

Ia sa facem un menu:

-Presiune mica,poate fi,pompa de injectie defecta,electrovalva presiune pompa de injectie,daca are, defecta.

-Nu ajunge combustibil la pompa de injectie,sau nu are combustibil in rezervor,ori este de proasta calitate.

-Filtru de combustibil plin cu apa sau cu mizerie.

-Senzorul de presiune de pe rampa defect.

-Electrovalva de presiune de pe rampa defecta.

-Unul sau mai multe injectoare au returul deschis si lasa presiunea sa se piarda pe retur.

 

Recomandari:

-Mergi la mecanic daca nu ai cunostintele si sculele necesare,riscurile sint mari daca gresesti ceva,iar piesele sint foarte scumpe.

-In plan home made...decupleaza teava care iese din pompa spre rampa,si verifica daca iti iese presiune de minim 200...300bar din pompa,cu un manometru de minim 1500bar, atunci cind dai la cheie.

-Daca nu ai presiunea minima,verifica electrovalva de presiune ori cea de debit,sau ambele daca le are instalate pompa de injectie.

Daca pompa scoate presiunea necesara,vezi daca pe rampa ai o electrovalva de presiune,conector cu doua fire,si verifica daca functioneaza corect,ori daca este blocata de mizerie.In cazul in care nu ai aceasta electrovalva,si ai doar una cu trei fire,asta este senzorul de presiune,la pornire trebuie sa iti arate pe un instrument de masura intre 0,8v si 1v

-Fa un test de retur la injectoare cu eprubete gradate sau cu ce ai la indemina,dar ar fi bine sa fie gradat.

-In functie de seria injectorului trebuie sa obtii o cantitate de combustibil pe retur.Daca imi spui seria poate te ajut cu informatia necesara.

 

Daca nu ai nici scule si nici minimul de cunostinte necesare....asigurate ca ai combustibil suficient in rezervor si ca este motorina,scoate teava de inalta presiune care merge de la pompa de injectie la rampa,roaga pe cineva sa dea la cheie,si vezi daca din pompa iese motorina cu presiune,de obicei cind se intimpla asta,jetul care iese pe teava ajunge la 30...40cm distanta.Metoda asta este mai mult pentru experti care cunosc asa la ochi...cum trebuie sa arate un jet motorina care iese cu multa presiune.

Observ ca masina este din 2009...2011 asta inseamna sistem diesel piezoelectric,daca se respecta regula...pompa ti-a produs pilitura si ti-a blocat injectoarele,si astea nu prea se repara,decit pompa,asa ca fii pregatit sa astepti citeva saptamani pina o repari,sau sa platesti o caruta de bani pentru reparatie.

Sper sa ma insel,tu nu trebuie sa te sperii sau sa ma iei in seama.

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@eugenr

Se pare ca ai presiunea prea mica intr-un anume moment de functionare,si cum pompa ta nu are avans,probabil ca vreunul din injectoare ramine deschis mai mult pe retur,sau electrovalva de presiune nu inchide suficient circuitul ca sa retina presiunea in rampa.Cauzele pot fi multiple,nici nu le mai enumar,la final e posibil sa ma insel,si sa nu iti ajunga suficient combustibil la intrarea in pompa.

Nu exista solutii miraculoase cind este vorba despre sistemul de injectie,si in general nu sint lucruri pe care le poate repara oricine,cum este schimbatul uleiului de motor sau a filtrelor,inclusiv astea dau probleme uneori.

Pentru mine care am la indemina toate sculele si banc de probe si tot mi se pare destul de greu sa verific un sistem de injectie,asa ca pentru cineva care nu este in domeniu banuiesc ca este imposibil.

Eu incep intotdeauna cu verificare injectoarelor in bancul de probe ca sa ma asigur ca niciunul nu are pierderi,si in acelasi timp observ atunci cind le desfac ca sa le curat daca au pilitura,mizerie sau rugina in ele,si asa imi dau seama daca trebuie sa mai desfac si pompa sau nu,iar toata tarasenia, poate dura daca nu apar surprize,intre 3 si 5 ore pentru o masina cu 4 injectoare.

Pentru necunoscatori,as recomanda o singura chestie,nu este fiabila 100% dar poate da rezultate si mai ales nu costa nimic.

Prima,vedeti daca in filtrul de motorina aveti pilitura sau altceva care nu ar trebui sa fie acolo.

Daca este un filtru inchis ermetic,scoateti teava de preiune dintre rampa si pompa,si dati la cheie,colectati motorina care iese din pompa intr-un vas curat si incercati sa observati daca aveti ceva in plus,pilitura,mizerie etc.

Orice obiect,cit de mic ar fi,gasit in motorina,poate fi cauza unei probleme destul de grave.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vp44

Asta e clar si pentru mine. Am citit despre cele 2 erori. Voiam sa stiu daca 01314 poate provoca P0087 sau daca ati mai intalnit aceasta combinatie de erori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!In opinia mea,masina de diagnoza,este ca sa il indrume pe mecanic,si are o efectivitate de 50% in majoritatea cazurilor,rareori depaseste acest prag.Adevaratele teste se fac probind piesa cu piesa, cum zicea mesterul pe vremea mea ,scinteieste,benzineste,dar nu vrea ca sa porneste".

Ca sa fii sigur cit de cit de codurile de eroare,ar trebui mai intai sa afli daca ambele sau intimplat in acelasi moment,in ce ordine,si mai ales care dintre cele doua la provocat pe celalalt.

Conform datelor din ultima poza pusa de tine,ai presiunea necesara pentru pornire,iti cere 240 bar si ai real 295bar,asa ca ar trebui sa porneasca.

Si uite ce zic unii despre 01314...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina porneste fara nicio problema de la prima cheie. O analiza mai detaliata cu o diagnoza nu am putut face avand in vedere ca au fost zilele astea libere, eu nu ma pricep sa fac analize mai in detaliu fata de ce deja am postat si sincer nici nu stiu daca se poate verifica ceva mai mult cu o diagnoza. Ieri am verificat valva de pe pompa si nu am gasit span, ci doar niste puncte negre sau galbui care puse pe deget se "topeau". Pentru a fi totusi sigur ca nu e vorba de span am desfacut pompa si am scos acel cilindru cu rola si totul e perfect acolo. Ramane sa fac probe cu alta valva si cu alt senzor. Daca nici asa nu dispare problema voi merge sa verific injectoarele.

Ambele erori 01314 si P0087 au aparut in acelasi timp la ora 08:06:19. Apoi P0087 a mai aparut o data la 08:08:06.

Legat de eroarea 01314 am verificat continuitatea sigurantelor din compartimentul motor, dar nu am gasit nimic ars. Releele nu stiu cum sa le verific fara a le deteriora.

Voi posta si rezolvarea, poate va fi de ajutor si pt altii.

20220815_095800.jpg

20220815_095805.jpg

20220815_195912.jpg

20220815_202515.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Se pot face verificari si masuratori ptr p0087 :

- presiune pompa comb g6 cu manometru

-debit pompa g6 volum masurat in 30 secunde

-cantitate retur injectoare

- cantitate pe retur la regulatorul de presiune

-masurare presiune inalta cu manometru dedicat de 2000 bar

-montare dummy si testat cata presiune face sistemul fara regulator

 

Efectiv nu ai verificat nimic,doar ai demontat si ai bifat "seen"

Deci teste se pot face,problema este ca nu stii si nu ai cu ce,ai sansa sa cauti un om care stie sa testeze un sistem common rail si desigur are sdv urile necesare care nu sunt ieftine!

 

 

 

 

 

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca pozele sint de calitate,imi este greu sa interpretez ce vad,dar daca nu ma inseala vederea,am incercuit citeva zone care mi se par suspecte,pot fii reflexii de lumina,sau pilitura.

Important este sa nu ajunga in injectoare si sa blocheze mecanismul.In rest,exact cum spune @Vlahdacoroman,nu ai verificat nimic cum ar trebui,doar le-ai desfacut si aruncat o privire pe deasupra,iar uneori nu este de ajuns.

Si inca ceva...IMPORTANT..noi vorbim de injectie,dar cine ne asigura ca este vorba despre asa ceva??Eroarea 01314 nu face referire la injectie in mod direct,si daca releul acela face probleme cu contactele...orice altceva ar putea fi posibil.

 

20220815_202515.jpg.3469a96104d420d24476a132bf56661a.jpg

20220815_095805.jpg.56614799a391f1ac5906a63ba93a4e18.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună,  vin și eu cu o întrebare. 

Dețin un audi A5 2015 163cp în urma cu 22000 mii km am schimbat  pompa de înaltă cu una noua ,  curățat traseu, rezervor și curățat injectoarele, toate piesele au fost înlocuite în reprezentanta. Pana acum toate bune a mers  .acum masina uneori în timp ce accelerez îmi taie pedala de accelerație dar doar pentru o perioada scurta  de 1 secunda , după acea își revine. Am fost cu ea la servis și toate bune nici o eroare pe tester dar masina continua sa imi taie pedala , în special când motorul este rece. A mai pățit cineva asa ceva?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Monitorizeaza fuel presure si boost presure, in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am tot cautat dar nu am gasit prin UE un piston cu rola bosch, la pret corect doar aftermarket , bosch doar in turcia sau anglia,asa ca am luat de pe un site din turcia si a costat 481 ron si 123 tva,vama si comision a ajuns in 8 zile, acum merg la masina sa desfac pompa mai fac o inspectie peste tot si montez pistonasul nou daca totul e ok si potriveste

 

ps azi am gasit pe ebay piesa bosch cu 522 cu free shipping din letonia si fiind in ue nu se mai platea nimic...dar la momebtul cumpararii ori nu am cautat bine ori nu era anuntul, mi se pare ciudat o piesa produsa in germania sa nu o gasesc la vanzare decat in anglia, turcia sau spania la 200euro

Screenshot_20220830-203454_Gallery.jpg

Screenshot_20220830-203450_Gallery.jpg

Screenshot_20220830-203442_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate ,inlocuirea acelor componente ,nu rezolva mare lucru .

Lipsa ungerii tot o sa duca la rasucirea rolei,si cel putin cama ,o sa produca span.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa ii fac atunci ? sa ii pun ulei de 2t ? trebuie sa fac saptamana viitoare un drum de 3500km...sa ma pornesc cu masina ?

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici 2T-ul nu ajuta .

Imposibil sa-ti spun ce e de facut fara o constatare.

Motorina buna ajuta la evitarea spanului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!