Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

Pilitura o face axul pompei si rola din piston.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Motor a scris:

aveam programare pe maine sa schimb pompa, dar am anulat, mai rulez putin cu masina si urmaresc filtrele sa gasesc sursa spanului, sa nu fie pompa cea de medie sursa, eu pe interiorul pompei ax pistonas nu vad uzura de unde ai proveni, doar din corpul pompei de aluminiu, de aceea am pus poze aici, voi ati vazut mai multe pompe desfacute decat mine, daca as avea cum sa incarc aici filmarea

Nu vezi uzura din cauza ca nu esti obisnuit cu asa ceva,eu o vad cu toate ca pozele sint foarte putin clare.Cilindrul care ruleaza pe ax trebuie sa fie oglinda,atit el cit si locul in care se invirte,iar axul acolo unde atinge acel cilindru trebuie sa fie la fel de oglinda,si la tine se observa inclusiv diferenta de culoare pe cilindru intr-un cap fiind mai mov...otel incins,decit in celalalt.

Daca schimbi astea doua piese,si speli bine pompa inainte de montaj,plus restul instalatiei,poate ai noroc si te mai duce citiva ani.Iti recomand si ulei 2T in motorina,din cind in cind ca sa faca ungere,si chiar daca unii ma vor contrazice in privinta asta,eu practic treaba cu uleiul de peste 20 de ani,in peste 20 de masini personale,care le-am avut in dotare,si niciodata nu am reparat vreo pompa sau vreun injector in masinile mele.

Din precautie,noi schimbam si cuzinetii din corpul pompei,acolo unde freaca axul,in capacul frontal al pompei,si in ,,curul" ei,cu scuzele de rigoare pentru cuvintul respectiv.

Screenshot_20220718-212447_Gallery.thumb.jpg.d98750daf7b8ee33d14a79ee5b6d6e84.jpg

si uite ca sa intelegi la ce ma refer si sa poti face comparatii,iti pun o poza cu doi cilindri de presiune dintro pompa diferita,dar important de retinut este doar ce trebuie observat cu atentie.

in poza sint doi cilindri,unul mai uzat ca altul,dar diferenta de culoare si finetea partii de atac se poate compara destul de usor.

 

cilindri presiune.jpg

Modificat de vp44
poza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gasesc aceste componente separat de pompa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca se gasesc,dar trebuie sa fii client ca sa obtii preturi bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie pompa de înalte. Am avut clio 1.5 dci, la 29 de mii, am schimbat supapele de retur. Pompa de înalte genera span, și baga în instalație, și pe retur. Am făcut injectoarele și era ok. După am vândut-o. Ce test făceam eu: scoteam motorina din filtru într-un pahar alb de plastic. lăsat  10 min la decantat, și cu un magnet pe sub pahar roteam în cerc magnetul și vedeam cum alergau"soldatei", spanul. Bine era sistem delphi. Dute la un pompagiu bun, să-ți facă testul de pilitura, și îți va recomanda ce sa faci. În Buc, este unu la care am fost. îți dau nr în priv. 

Modificat de cosminel24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/6/2022 at 1:24 PM, cosminwon said:

Posibil sa fie regulatorul de pe rampa de injectie. Verifica sa nu fie span mult in filtru. Dar ca sa nu muncesti inutil, verifica regulatorul. 

Nu stiu daca a descris careva metoda de verificare a regulatorului de pe rampa, dar iti explic eu. 

Scoti furtunul de retur al rampei de injectie si il infunzi cu ceva(vezi ca ai presiune pe el si sa nu scape motorina), in stutul ramas liber introduci un furtun de aproximativ 1m si cu gaura interioara de 6mm si dupa toate astea, pornesti motorul cu furtunul (care vine de la rampa) introdus intr-un recipient. Dupa 30 secunde de functionare a motorului la ralanti, trebuie sa ai o cantitate de 90...110ml de motorina returnata pe furtunul pus de tine. Daca cantitatea este mai mare sau mai mica, cica regulatorul este defect. Procedura aata se aplica la motoarele de 2.0tdi,dar cred ca este aceeasi procedura si la cel de 1,6tdi.

Merci!! Chiar nu știam. Voi face acest test..  a mea merge rau de tot la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, goodz a scris:

Merci!! Chiar nu știam. Voi face acest test..  a mea merge rau de tot la relanti

Nu vreau sa-l contrazic pe cosminwon,posibil sa mearga si cum zice el,dar eu sint pompangiu nu mecanic,numai ca ma intreb unde se duce toata presiunea din rampa daca se astupa returul acesteia,si mai ales daca rampa nu are valva de siguranta???

Valva de presiune montata pe rampa,este normal deschisa,lasa sa treaca combustibil pe retur,dupa care in functie de cerinte,incepe sa se inchida marind presiunea din rampa.

Sa fabricat asa ca in caz ca ceva nu este in ordine,presiunea sa nu poata creste peste limite si in felul acesta sa strice piese mai importante.

Ca o forma corecta,pentru masurarea presiunii in rampa,se poate folosi daca aveti la indemina,un ,,tampon" special,sau o valva fara uz,stricata,caruia i se pot astupa orificiile existente,si in felul acesta,toata presiunea generata de pompa de injectie,sa urce in rampa,unde apoi poate fi masurata cu un manometru de peste 2000 bar sau cu masina de diagnoza prin OBD.

Alta solutie corecta,ar fi masurarea tensiunii pe firele de la senzorul de presiune montat in rampa,dar uneori,ca sa nu fim dusi in eroare in cazul in care senzorul este stricat,cel mai bun mod ramine manometrul sau diagnoza obd.

Senzorul de presiune are trei fire,in general cel din centru este de control.Alimentarea senzorului se face la 5v din calculatorul masinii,voi nu trebuie decit sa aveti un aparat de masura,decojiti cablurile senzorului fara a le taia,si masurati.

Pe un fir aveti masa,negativ,pe unul aveti 5v,iar pe cel de control trebuie sa aveti vreo 0,4...0,5v in repaus cu contactul pus,fara sa porniti motorul,si reprezinta presiune zero.

La fiecare 0,1v presiunea trebuie sa creasca aproximativ 50bar,si zic aproximativ pentru ca totul depinde de uzura senzorului,tensiunea de la baterie,precizia aparatului de masura,etc.

 

20220801_091702.jpg

20220801_091725.jpg

20220801_091741.jpg

 

Banuiesc ca daca se astupa returul rampei,presiunea acesteia va fi peste limitele admise iar acest lucru va face ca masina sa intre in limp mode, si in felul acesta nu se poate proba nimic.

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vp44 Cosminwon spunea ca returul de la rampa de inalta presiune se introduce intr-un recipient si se masoara debitul returnat din rampa. Se infunda partea care a ramas cu retururile de la injectoare (de unde a fost scos returul rampei). De obicei este folositoare metoda cand apare eroare de debit insuficient pe rampa la sarcini ridicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah,ok,am inteles gresit,multumesc pentru corectiile aduse,nu reuseam sa inteleg rostul taparii returului de la rampa.Daca imi spuneti seria de la pompa va pot spune  ce cantitate si in ce conditii trebuie sa dea o pompa diesel conform datelor din bancul de probe.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/21/2022 at 11:00 AM, vp44 said:

Nu vezi uzura din cauza ca nu esti obisnuit cu asa ceva,eu o vad cu toate ca pozele sint foarte putin clare.Cilindrul care ruleaza pe ax trebuie sa fie oglinda,atit el cit si locul in care se invirte,iar axul acolo unde atinge acel cilindru trebuie sa fie la fel de oglinda,si la tine se observa inclusiv diferenta de culoare pe cilindru intr-un cap fiind mai mov...otel incins,decit in celalalt.

Daca schimbi astea doua piese,si speli bine pompa inainte de montaj,plus restul instalatiei,poate ai noroc si te mai duce citiva ani.Iti recomand si ulei 2T in motorina,din cind in cind ca sa faca ungere,si chiar daca unii ma vor contrazice in privinta asta,eu practic treaba cu uleiul de peste 20 de ani,in peste 20 de masini personale,care le-am avut in dotare,si niciodata nu am reparat vreo pompa sau vreun injector in masinile mele.

Din precautie,noi schimbam si cuzinetii din corpul pompei,acolo unde freaca axul,in capacul frontal al pompei,si in ,,curul" ei,cu scuzele de rigoare pentru cuvintul respectiv.

Screenshot_20220718-212447_Gallery.thumb.jpg.d98750daf7b8ee33d14a79ee5b6d6e84.jpg

si uite ca sa intelegi la ce ma refer si sa poti face comparatii,iti pun o poza cu doi cilindri de presiune dintro pompa diferita,dar important de retinut este doar ce trebuie observat cu atentie.

in poza sint doi cilindri,unul mai uzat ca altul,dar diferenta de culoare si finetea partii de atac se poate compara destul de usor.

 

cilindri presiune.jpg

Salutare dupa montarea filtrelor intre pompa de medie si pompa de inalte si pe retur am gasit span doar in filtru dintre pompe, dupa ce am rulat circa 300 km, zilele astea o sa comand o pompa de medie noua dar tot odata as pune si un pistonas cu rola nou! gasesc sa cumpar in tara ? poti sa imi vinzi tu ?  sau sa ma indrumi de unde aa cumpar eu sunt din Cluj

multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te salut,

 

Nu doresc sa poluez topicul sau poate chiar ti s-a sugerat dar te-ai gandit la un retrofit cu pompa CP3?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, Motor a scris:

Salutare dupa montarea filtrelor intre pompa de medie si pompa de inalte si pe retur am gasit span doar in filtru dintre pompe, dupa ce am rulat circa 300 km, zilele astea o sa comand o pompa de medie noua dar tot odata as pune si un pistonas cu rola nou! gasesc sa cumpar in tara ? poti sa imi vinzi tu ?  sau sa ma indrumi de unde aa cumpar eu sunt din Cluj

multumesc! 

Salut,din pacate pot sa va ajut doar cu informatii,nu traiesc in RO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Minel82 said:

Te salut,

 

Nu doresc sa poluez topicul sau poate chiar ti s-a sugerat dar te-ai gandit la un retrofit 

Salut da m-am gandit dar am citit multe pagini si am observat multe anomalii la cei ce au facut retrofit, cu softul, cu dif erori , cu regenerari...eu folosit masina doar in week si concedii 13-15km an, am nevoie de o masina de baza, sunt satul de modificari...vin de la 1.8t de 400 cai si sunt satul de mesterit

 

masina in cauza are un stage1 facut la powertech, nu am timpul necesar sa umblu sa mai modific si ala, de aceea as vrea sa rezolv problema cat mai simplu si sa evit eventuale complicatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc sa achizitionez un Golf 7, motor 2.0 TDI cu cutie DSG, an fabricatie 2015 - 2018, depinde ce reusesc sa gasesc si cum ma incadrez cu banii. As vrea sa stiu daca la generatia respectiva pot apare aceleasi probleme cu pompa de inalta presiune. Au aceeasi pompa CP 4.1 sau sunt ceva modificari care sa previna aparitia piliturii ? Dar daca fac un efort financiar mai mare si iau ceva cu anul de fabricatie mai nou, dupa 2018 ?

 

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate cu cit este mai nou,cu atit este mai rau,masinile dupa anul 2008-2010 ,majoritatea marcilor,au montat sisteme diesel piezo electrice,si astea dau multe probleme.

Daca o intretii,folosesti combustibil de calitate,filtre schimbate cit mai des,etc,poti avea norocul sa iti mearga bine.Parerile sint impartite intotdeauna,si cum nu poti reveni in epoca de piatra,adica sa cumperi masina din anul 2000,nu iti ramine decit sa iti incerci norocul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, xfg8 said:

Ma gandesc sa achizitionez un Golf 7, motor 2.0 TDI

Si pana in prezent este acelasi design la pompa cp4.1, insa asta nu trebuie sa te sperie... este un punct mai slab intr-adevar, dar asta nu înseamnă ca se strica obligatoriu. Nici înainte de cp4, pompele nu erau veșnice, iar faptul ca pompele bosch cp4 (4.1, 4.2) sunt folosite in prezent pe 70-80% din motoarele diesel europene, daca ar fi chiar asa varza, pai ar fi strazile/service-urile pline de masini cu problema asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/7/2022 at 9:23 PM, DeViAnS said:

@Motor cred ca de aici este cel mai la îndemână sa iti cumperi. https://allegro.pl/oferta/1462c24999-popychacz-rolkowy-pompy-cr-cp4-bosch-12388326355

Se mai gasesc variante si din china via aliexpress.... dar parca nu as incerca. 

Multumesc de pont, din pacate nu expediaza in Romania, banuiesc ca asta este ceva aftermarket, nu am sanse sa gasesc OEM ? sau bosch nu furnizeaza piese ?

 

Am schimbat pompa de medie si am rulat cca 170km fara sa mai apara span, joi merg cu ea in concediu cca 1500km si va tin la curent, sper sa nu ma lase in drum 🤣

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Motor said:

 OEM ? sau bosch nu furnizeaza piese ?

pai codul 1462C24999 este de Bosch. Daca dai un search pe google o sa ti-l arate si in cutia de bosch, insa eu ti-am aratat locul unde l-am gasit cel mai iefin. Daca te uiti pe ebay,  o sa vezi preturi de 3 ori mai mari :D Din pacate la distribuitorii de piese din RO, n-am gasit produsul. : LATER EDIT: https://www.epiesa.ro/tija-pompa-inalta-presiune-hoffer-80298289-epsitem-2804188.htm 

Modificat de DeViAnS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hoffer e o porcarie. Mai bine astepti sa vina de peebay

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveti prieteni prin Spania,si vor sa va ajute,axul costa vreo 130 eur si cilindrul de presiune vreo 45 eur plus TVA 21% vreo 210 eur total.Am vazut pe linkul de mai sus ala cu epiesa.ro ca acolo numai cilindrul costa 970 lei (banuiesc ca inseamna aproape 200 eur).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, DeViAnS said:

Si pana in prezent este acelasi design la pompa cp4.1, insa asta nu trebuie sa te sperie... este un punct mai slab intr-adevar, dar asta nu înseamnă ca se strica obligatoriu. Nici înainte de cp4, pompele nu erau veșnice, iar faptul ca pompele bosch cp4 (4.1, 4.2) sunt folosite in prezent pe 70-80% din motoarele diesel europene, daca ar fi chiar asa varza, pai ar fi strazile/service-urile pline de masini cu problema asta. 


Multumesc de parere. Cum masinile la care ma uit eu au rulaj de 180k - 220k km la bord, sansele sa apara probleme la pompa asta nu sunt de neglijat. Se poate face ceva legat de mentenata pentru a preveni aparitia problemelor la pompa ? Cam la cat se ridica asa in mare costul inlocuirii pompei CP 4.1 cu una CP3 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, xfg8 said:

 Cam la cat se ridica asa in mare costul inlocuirii pompei CP 4.1 cu una CP3 ?

Piesele necesare costau  acum ceva timp in jur de 2.300 lei,  iar ca manopera... in functie de mecanic, (implica demontarea distributiei) si in functie de masina, poti avea nevoie si de un soft custom pentru ca masina sa functioneze corect. Softul, in cazul in care ai nevoie de el, costa acum vreo 4 ani de la 400-500 euro in sus. Acum... tu iti faci socotelile. Iesi mult mai ieftin cu o pompa CP4.1 noua! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2900 lei costa pompa CP3 la Aurelian la Timisoara (MAC) si am mai platit vreo 300 lei manopera. De la stage 1 (215cp) am revenit la softul de fabrica (170cp) pentru ca nu se pupa vechiul soft cu comportamentul noii pompe, insa nu am vrut soft custom pentru ca oricum am pregatit turbo mai mare, intercooler, downpipe, evacuare, s.a.m.d si voi face atunci noul soft cu dyno cu tot.

 

Am vreo 30.000km cu pompa CP3, niciun fel de problema. Motorul este mult mai silentios, s-au eliminat micile vibratii, urca mai usor in ture. Unii spuneau si de consum ca ar fi mai mic, eu nu am sesizat nicio diferenta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!