Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Pentru o benzinara eu as ramane la VSI. Pare alegerea ideala pentru astfel de motor. VMO are ca tinta TDI PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza schimbul de ulei pentru masina mea si as merge pe Ravenol...aud doar pareri bune despre acest ulei.Pana acum am bagat Castrol,nu pot sa zic ca nu am fost multumit de el sau ca am fost multumit,dar as incerca si acest tip de ulei.

Din ce am rasfoit pe net,pentru 1.9tdi ajm PD cred ca am nevoie de acest ulei "Ravenol VPD 5w-40 Pumpe Duse".

De pe ce site sau de unde se poate comanda acest tip de ulei? si cam cat costa litrul ?

 

Pentru un prieten care are 1.9tdi ALH vrea sa treaca si el pe acest tip de ulei,ce se recomanda pentru ALH 90cp ?

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Incepand cu 2012, VSI, VMO, VPD sunt produse cu tehnologia CleanSynto, asa cum gasiti si la mine pe site dar si la producator. Asta va certifica folosirea PAO sau Ester. Incepand cu 2013 se schimba si ambalajele gasiti filmuletul postat aici.

Revenind la utilizarea de VMO, este un fulsintetic PAO, cu intervale lungi de schimb si mai ales DPF si EURO V, este excelent si pentru benzina, nu il recomand celor care schimba uleiul la 10.000 km si au motoare Euro Iiisau chiar si IV, pentru ei VSI este un ulei pret calitate excelent, asta nu inseamna ca VSI nu merge schimbat la 20.000 km, la mine niciun ulei inclusiv 10W-40, nu se schimba mai repede de 15.000 km, dar asta stiu ca este un subiect delicat si nu vreau sa il dezbat aici, va pot spune ca exista siteuri care va arata intervalele reale de schimb cerute de producatorii de motoare (nu de serviceuri).

In masina din 2003 puteti sa puneti si VMP dar asta nu inseamna ca intervalul de schimb va fi 50.000 km asa cum este garantat VMPul, ci schimbati la recomandarea producatorului de motoare. Sunt nenumarate cazurile in care indiferent de ani, km stare tehnica, se foloseste 5W-30 de ultima generatie, eu nu recomand, de aceea noi avem o gama completa de uleiuri in stoc si incercam sa personalizam oferta.

Cei din bucuresti pentru preturi va rog PM.

La mine pe site puteti verifica ce uleiuri au venit in noul ambalaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In scurt timp urmeaza sa fac schimbul de ulei la golful meu, cod motor AXR, an 2002, euro 3, 280000 km, dar nu stiu ce sa aleg intre VPD si VMO. Pana acum am utilizat Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 si Mobil 1 TDT 5w40, de care nu pot sa spun ca am fost nemultumit, dar as vrea sa incerc si Ravenol despre care am auzit doar de bine. Ce parere aveti? Care ar fi mai recomandat? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am acelasi motor ca si al tau, am acum in el Ravenol VPD. E foarte OK. La schimburile urmatoare o sa incerc si VMO. Km nu prea conteaza, oricum nu poti baga altceva decat 5W40 505.01, sau echivalentul pe service LL (dar probabil nu e cazul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Salut Tiberiu...tu ai intrat in posesia ambalajelor noi?

Cat mai este pretul pentru VPD de 5L? prin mai o sa fac si eu schimbul...

Pretul pe PM te rog sau si aici daca nu te deranjeaza

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, as dori si eu un bidon de revenol vdp p.d.- cu cine pot sa iau legatura,,,,multumesc

Modificat de balanta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da un TDI PD150 cu o turbina marita. Masina este 2003, Euro 3, fara filtru de particule. Ce sa aleg intre VPD si VMO.

Citem mai sus ca VMO nu se recomanda pentru cei care schimba la 10k km la Euro 3. 

Schimbul pana acum l-am facut la 15k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit nicaieri si daca s-a mai scris imi cer scuze - ce HTHS au VMO si VPD?

E cumva valoarea de 3.5 trecuta din greseala la "culoare" in link-urile de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se specifica HTHS nici pe site-ul in germana.  

la VMo se specifica Farbzhal (indice de culoare ) 3.5, iar la VPD - Farbe (culoare) - gelbbraun (galbui-maro)

 

http://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-vpd-sae-5w-40.html

http://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-vmo-sae-5w-40.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HTSH - High shear rate viscosity, nu este un indicator din fisa tehnica ci o cerinta pentru normele producatorilor de motoare,

In cerintele actuale se doreste o conservare a energiei si reducerea consumului de carburant de aceea ACEA A5/B5 inseamna <3,5mPA*s la 150C, ACEA C3 inseamna minimum 3,5mPA*s la 150C, ca de altfel si cerinta Renault de C4. In general uleiurile au 2.9-3.5, sau asa cum am aratat peste 3.5

VPD ul este creat special pentru motoarele PD, aditivarea noua si tehnologia noua Ravenol ClaenSynto au facut ca acest ulei sa fie compatibil si cu motoarele pe benzina API SL si sa ajunga chiar la norme LONGLIFE, ex MB 229.51 sau BMW 04.

Nu stiu cum pot sa ma fac inteles, daca norma 505 01 care trebuie respectata la un motor in cartea de service la o masina imi spune ca trebuie sa fac schimbul la 30.000, atat VPD cat si VMO se pot schimba la 30.000 km, daca in cartea tehnica imi scrie 15.000 km il schimb la 15.000 km si mai exista restrictia de 12 sau 24 luni, nu stiu ca motoarele PD sa recomande 24 luni, avand norma BMW -04 asta arata ca aditivarea VPD este de ultima generatie si poate indeplini si cerinta de 2 ani, insa cei cu BMW vor cumpara VMP sau VMO, concluzia, ai TDI-PD VPD este uleiul potrivit, Vrei sa cheltuiesti mai mult VMO sau chiar VMP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai bun.. si pana la urma ce HTHS au cele 2 uleiuri.. mai exact?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece ambele sunt certificate Acea C3, inseamna ca ambele au peste 3.5 mPA*s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am si eu o intrebare... am un glof serie 5 cu circa 150.000 km. producatorul indica folosirea uleiului castrol 5w30. printre altele am mai auzit vorbe de la anumiti mecanici cum ca dupa 100.000 de km parcursi ar trebui sa trec la 10w40(am parcurs 15.000 de km fara a fi necesar sa completez ulei). care are cunostinte mai elevate despre acest lucru, imi poate da un raspuns concret? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca e un PD din profilul tau. cred ca e suficient si un 5w40(nu am cunostinte elevate in materie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am si eu o intrebare... am un glof serie 5 cu circa 150.000 km. producatorul indica folosirea uleiului castrol 5w30. printre altele am mai auzit vorbe de la anumiti mecanici cum ca dupa 100.000 de km parcursi ar trebui sa trec la 10w40(am parcurs 15.000 de km fara a fi necesar sa completez ulei). care are cunostinte mai elevate despre acest lucru, imi poate da un raspuns concret? multumesc!

 

Motorul tau e PD din cate stiu eu, ce ai auzit de la mecanici se aplica la non PD. PD-ul merge cu aceeasi norma de ulei, indiferent de numarul de KM pe care ii are masina, de ex pentru interval de service normal trebuie 5W40 505.01

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul e tip BK. am asistat personal la schimburile anterioare de ulei si filtre si am mai retinut una alta. 

Modificat de golf5ale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil BKC daca e 1.9. Ala e PD cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa. e scris si in talon, nu imi amintesc exact, dar asa e. 1,9 tdi 105 cp, cutie in 5 trepte, versiune comfortline.

Modificat de golf5ale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seat leon 1.2tsi,  25k, 502.00. 5W40 am acum in masina. Tin sa mentionez ca masina a venit cu 5W30. Ce imi recomanzi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzinare este simplu, VSI este singura varianta pentru 5W40 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, atat timp cat motorul nu consuma uleiul de prima echipare nu e absolut nici un motiv sa-i schimbi vascozitatea uleiului.

Parerile gen ca trebuie nu stiu ce norma dupa 100.000 km nu sunt general valabile si sunt data pt siguranta sa spun asa.

Insa, la un motor ce a fost condus corect, cu uleiuri de f buna calitate si reviziile efectuate la timp, nu vad nici un motiv sa se treaca dupa ureche la alta vascozitate.

Oricum, daca un motor e facut sa mearga de nou cu ulei long life ( 5w30) mi se pare totusi prea dura schimbarea la 10w40. Un 5w40 e mult mai potrivit daca se doreste schimbarea normei.

Insa, apare si modul de exploatare din Romania, care nu este unul in regim de autostrada cu ce impune acest stil de mers, astfel incat nu se prea recomanda schimbul la 30.000 km. Astfel, nici nu prea renteaza financiar efortul pt un ulei gen 5w30, un 5w40 fiind mai ieftin si mai potrivit, insa nu e o obligativitate sa se procedeze astfel. se poate pune 5w30 si se poate schimba ca un ulei normal la 15.000 fara pbme.

 

Orisicum ar fi, la schimbarea vascozitatii trebuie verificat ca uleiul nou sa respecte normele cerute de producator ( exp 502.00, 501.00 etc).

Eu am un motor mpi si pana la 80.000 km a mers cu 5w30 ( cat a mers in Germania), am schimbat vascozitatea la 5w40 una datorita costului mai mic al uleiului, precum si al faptului ca in stilul de condus din ro nu merita sa tin un ulei 30.000 km. Eu oricum il schimb intre 10 si 13.000 si prea isi avea rostul 5w30-ul.

De consumat nu consumase mare lucru, dupa 13.000km imi consumase aprox 4-500 ml din acel 5w30 asta in conditiile in care 4000 km fusese exploatat in Germania si restul in Romania.

Acum la 170.000 km folosesc 5w40 si imi consuma tot cam atat intre schimburi, deci neglijabil, fara a necesita reumpleri intre schimburi.

Daca era sa ma iau dupa mecanici, trebuie sa fi folosit cat? 15 w cred. Sa fim seriosi.

 

Pe scurt, de la Ravenol poti folosi VSI, e cel mai recomandat, sau chiar si VMO, e un ulei ceva mai bun calitativ insa ale carui calitati nu se preteaza pt un interval de schimb la 15.000.

Insa, pt cei pretentiosi si care trag mai mult de masina ( turatii mari, solicitar emai mare a motorului in general) daca vsi nu-i multumeste, pot folosi vmo.

 

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!