Jump to content
olteanu82

Ulei de motor Ravenol

Recommended Posts

Muraru Dan

Eu am luat 4 bidoane de 1l, trebuindu-mi pana in 3,5l.

Husa este de marimea unui bidon de 1l si presupun ca doar la asemenea achizitii se dau, isna nu bag mana in foc.

Palnia si servetelele respective sunt in husa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Am schimbat ieri uleiul.

Toarece frumos, nu pot spune ca si-a schimbat tonalitatea motorul. Insa, adevaratul test va fi cand temperaturile vor scade mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
olteanu82

Si eu sunt curios cum o sa porneasca cu VPD la temperaturi sub 0 grade. Iarna trecuta Motul Specific 505.01 m-a dezamagit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pop cristian

Dc nu ai schimbat vscozitatea la ulei as tinde sa cred ca masina te-a dezamagit iarna trecuta si nu uleiul Motul

Share this post


Link to post
Share on other sites
olteanu82

Vascozitatea a fost aceeasi pana acum, adica 5w40. Am incercat sa bag si 5w30 dar nu i-a placut deloc. :) Cred ca mai conteaza si ce ulei bagi in masina nu doar vascozitatea.

Edited by olteanu82

Share this post


Link to post
Share on other sites
R Z F

din ce punct de vedere te-a dezamagit 5w40 motul si nu i-a placut 5w30?(concret).

Share this post


Link to post
Share on other sites
pop cristian

dc amandoua au avut 5w40 nu iti va influenta pornirea motorului la rece,

Cred ca la dezamagit la consum de ulei, 5w30 e mai subtire la CALD , asta e diefrenta intre cele 2, la rece au aceeasi vascozitate

Edited by pop cristian

Share this post


Link to post
Share on other sites
R Z F

este corect ceea ce spui.intrebarile erau retorice,astept parerile lui.pt ca multi care citesc iau de bun ce se scie pe aici si nu de multe ori ce se scrie este si bun de luat in seama,multi poate sunt subiectivi.de aceea vreau sa argumenteze.un motor nu porneste iarna mai greu sau greu din cauza uleiului sau un motor nu consuma ulei doar pt ca e mai subtire la cald sau e nu stiu ce marca.

Edited by R Z F

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Conteaza si cum se "prinde" uleiul de porii metalului astfel incat la pornire sa aiba o minima lubrifiere.

Plus de asta, diferenta o fac si aditivii.

Nu toate uleiurile de aceeasi vascozitate au acelasi comportament mai ales la temperaturi mai mici.

Asta in practica, pt ca pe hartie, producatorii in mare au aceleasi specificatii tehnice.

Pt ca altfel, nu mai cautam uleiruri fabricate in Germania si punea orice turcism atat timp cat avea vascozitatea potrivita.

Edited by Muraru Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
olteanu82

M-a dezamagit pornirea zgomotoasa la rece cu Motul. In rest no comment, consum de 500ml la 10.000km.

Edited by olteanu82

Share this post


Link to post
Share on other sites
ravenol

Va invit la SAB2012. Avem expuse produsele in ambalajele noi. Si putem discute mai liber despre diferentele intre producatorii de uleiuri.

Revin la teama de zgomot, pornit greu pe timp de iarna, indiferent de uleiul ales fulsintetic sau semisintetic RAVENOL se comporta excelent. LLO 10w-40 s-a comportat excelent pe Loganuri, VSI pe Opel sau Vw, FEL pe mazda, VMO si VMP pe Santa Fe. Stiu ca par subiectiv, dar Ravenol in afara de baza de ulei pe care o cumpara ne avand rafinarie , produce 100% produsul final in Germania.

Schimbul de LLO la Logan la 18.000 km

VMO schimbat la 15.000 km din cauza filtrelor

VMP 22.000 km

Pe masinile firmei de tractat scimbul se face intre 15.000 si 25.000 km

Trebuie sa stiti ca un randament maxim uleiul il da la al3 lea schimb si bineinteles schimbarea filtrelor trebuie facuta la fiecare schimb de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Se poate sa ne furnizati specificatia noack volatility pentru uleiul VSI 5W40?

Am trimis un mesaj pe site-ul producatorului dar n-am primit raspuns :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
ravenol

Din pacate nu. Info gasiti in fisa tehnica din site.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pop cristian

Prima confuzie se face la indicele de vascozitate. Prima parte (5W de exemplu) se refera la vascozitatea la rece, cu cat mai mic indicele cu atat vascozitatea la rece este mai mica = ulei mai fluid in timp ce a doua (40 de exemplu) se refera la vascozitatea la cald (indice mai mare = ulei mai vascos). Uleiul trebuie ales dupa recomandarile producatorului (vascozitate sau chiar anumite norme pentru motoarele mai pretentioase ex- VW 502.00). Este bine ca vascozitatea la rece sa fie cat mai mica (uleiul sa fie fluid) deoarece mare parte din uzura motorului se face in primele secunde/minute de la pornire deci un ulei fluid la rece asigura o pornire usoara si cat mai putina uzura. A doua vascozitate trebuie sa se incadreze in limitele date de producator si corelata cu clima si stilul de condus. Este mai mult un mit faptul ca vara iti trebuie ulei mai vascos, un ulei bun isi pastreaza proprietatile pe o gama larga de temperaturi si nu este necesar sa pui ceva vascos doar sa reziste si vara.

Cu cât este mai mica cifra in fata literei "w" (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iuliu m.

Orice XXW-YY va avea aceeasi vascozitate la cald indiferent cum variaza "XX", daca "YY" ramane fix..

Reciproca("Orice XXW-YY va avea aceeasi vascozitate la rece indiferent cum variaza "YY", daca "XX" ramane fix") nu este adevarata.

Edited by forceturbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Domule draga de la Ravenol.

In conformitate cu ce scrie pe site-ul producatorului.

E adevarat ca uleiul VSI 5w40 este long life (30.000km)?

Iar cel VMO tot la fel long life garantat maxim 50.000 km ?

Desigur, tot acolo e scris a se repsecta intervalul de schimb recomandat de producator, insa, dat fiind ca motorul AZD este QG1, ce se traduce ca fiind compatibil cu intervalul extins de service, deci e pretabil pt uleiurile long life, astfel incat daca se opteaza pt un ulei long life schimbul se face la 30.000 sau 2 ani.

Multi o sa spuneti ca doar 5w30 e pretabil pt utilizarea long life in acest motor, insa perfect adevarat este ca doar acest ulei era long life in momentul producerii motorului. Acum, cu tehnologie mai moderna, vad ca s-a extins acest interval si pt 5w40.

Imi puteti confirma daca se poate utiliza acest ulei 30.000 km in motoarele ce respecta normal VW502.00 si sunt long life?

Eu tot la 10.000 il voi schimba, insa m-ar bucura sa aflu ca acest ulei tine chiar 30.000 km.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
ravenol

Salut,

Conform normelor 502, inseamna noua norma a motoarelor pe benzina cu intervale extinse de schimb. ACEA A3

concluzia, da poti schimba la intervalele mari date de Ravenol, cu acceptul producatorului de motoare asa cum se si recomanda

Edited by forceturbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Multumesc de raspuns. este acela pe care il banuiam si asteptam.

Nu pot decat sa spun bravo Ravenol.

Pt ca nu toti producatorii, desi au aceleasi acreditai ACEA, garanteaza uleiul 5w40 a fi asa de longeviv.

Asta inseamna ca aditivii ce sunt folositi de Ravenol sunt superiori.

Edited by Muraru Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
jag

ravenol, sa inteleg ca la sab(si pe stoc) veti avea toate tipurile de ulei cu noile ambalaje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ravenol

La SAB, nu se face vanzare directa, doar prezentare. Inlocuirea bidoanelor vechi se va face treptat. Din Germania special pentru eveniment avem cateva uleiuri de motor si cateva de cutie in noul ambalaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jag

inca o intrebare, s-a schimbat doar ambalajul sau si continutul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ravenol

Continutul se schimba permanent indiferent de ambalaj. Adica unele formule sunt deja de cateva luni pe piata. Cred ca singurul produs cu formula noua si ambalaj lansat acum in sept-oct este VPD ul.

La anul este posibil in functie de cerintele constructorilor de motoare sa apara noi formule. VW are 507, poate vor avea 507.01

Reno de ex cere C4, ravenol a scos formula cu C4

Share this post


Link to post
Share on other sites
olteanu82

Preturile mi se par cam ridicate fata de ce am comandat eu pe www.ravenolromania.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites
ravenol

Salut,

Nu stiu cand ai comandat si ce ulei, preturile pot fluctua in functie de promotii, etc.

A postat cineva preturile la VMO si sunt identice.

Eu avand filtrele MANN mai ieftine.

Din august au tot crescut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri