Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

De curiozitate, la ce pret luati voi bidonul de 5l, ca fata de anul trecut 98 de ron acum imi cer 133ron pt VSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

redline1619

VPD 5w40 PD 5l am dat 141 lei ,iar pe VDL 5w40 5l- 150 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vpd ai luat tot de pe ravenolromania.ro ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosso corse

:offtopic:   Daca cererea creste e normal sa apara usoare scumpiri. Atata timp cat nu depasesc 20-30% eu unul nu consider ca-s nesimtiti.  Cel mai important e sa nu scada calitatea produselor in timp, dupa ce prind in piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar, inca o data, ma gandesc ca nu degeaba Mobil respectiv LM nu au trecut precum Castrol, respectiv Ravenol la ACEA C3.

LM are cel putin un ulei C3, si anume acesta:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/de_3700.html?Opendocument&land=DE&voilalang=d&voiladb=web.nsf

Si Motul vad ca face ulei cu norma asta:

https://www.motul.com/ro/en/products/199?f%5Bapplication%5D=139&f%5Bquality%5D=31&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=34

Te refereai la altceva?

Insa, daca un ulei e prea fluid e posibil dupa mine si dupa ce mi-a demonstrat practica sa nu fie suficient de gros pt a annula jocurile intre piese de aici si zgomotul facut in al meu motor doar la pornirea la rece cand erau sub 5 grade afara.

Ai idee de cate ori este mai gros, la rece, (40 de grade Celsius, nu ger de -15 grade...) un ulei 5W-40, oricare ar fi el, cel mai "subtire" posibil la "rece", decat la temperatura de lucru (100 de grade Celsius, asa cum apare ea in fisele tehnice)?

Paste fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iuliu, despre asta vorbesc eu

 

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/de_3863.html?Opendocument&land=DE&voilalang=d&voiladb=web.nsf

 

Este cel mai potrivit pt motoarele fabricate la inceputul anilor 2000.

Sulfatii sunt peste 1, iar la 40 de grade vascozitatea este de 90.

Si, ca si Mobil Super 3000 X1 5w40 nu este C3.

 

De acord cu tine ca la -15 grade un ulei e mult mai gros decat la 40, respectiv 90, insa am facut acea afirmatie raspunzand la postul 259.

Cat timp eu la 5 grade sesizam diferente la pornirea motorului in ceea ce priveste zgomotul, nu puteam avea alta concluzie decat ca uleiul nu era potrivit pt motor, fiind mai subtire decat o cerea, desi era tot 5w.

Nu stiu cum se comporta Ravenol la temperaturi mai scazute, pt ca l-am schimbat din motivele descrise mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

altceva era de vina(sau poate nimic), cu cat e mai subtire la pornire cu atat e mai bine, ajunge mai repede unde trebuie. nu este o axioma asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1! Desigur ca este o axioma. Insa uneori bezna e foarte deasa...

Multe bucurii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea au fost faptele.

 

Insa, acest Ravenol VSi, care repet, sa nu ma intelegeti gresit, pt un motor nou sau relativ nou, este extrem de potrivit, e la jumatatea distantei dintre un 5w40 LM si un 5w30 LM.

Va dati seama ca desi toate firmele de profil recomanda pt motorul meu AZD ulei 5w30, din cauza nr de km acumulati acesta nu mai e potrivit in nici un fel si chip.

Astfel eu personal mi-am facut putin a lumina in bezna care recunosc tronea si nu gaseam raspuns de ce uleiurile 5w40 ce respecta aceeasi norma vw502.00 nu se comporta la fel.

Si raspunsul pt ca nu toate sunt la fel.

 

Scuze inca o data celor de la Ravenol daca am fost si offtopic insa le apreciez datele tehnice si lamuririle primte in pm.

 

Stima.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

A fost relansat OIL FINDER, este doar o unealta care sa ne ajute in alegerea uleiului, http://www.ravenol.de/oel-finder.html

Ravenol ne-a anuntat ca nu este 100% completat dar depun eforturi ca sa-l finalizeze cat mai repede posibil. Enjoy!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la Ravenol VSI:
- are vascozitati optime la 40 si 100 grade, se comporta excelent si vara si iarna , dar nu ar fi bine sa le prinda un schimb pe amandoua;
densitatea e usor scazuta fata de optim;
Am folosit VSI in conditii extreme pe diesel:

1. iarna friguroasa + mers preponderent "hard city" - uleiul a rezistat (4000km/6 luni), motor silentios, masina "trage" perfect;
2. vara caniculara + iarna (7500 km - 11 luni - "hard city" + autostrada) - uleiul a rezistat vara, dar la inceputul iernii motorul a
inceput sa sune urat; am inlocuit 0.5 litri de VSI cu Mol Dynamic Essence 5w40 si am scapat de zgomot;
- nu s-a pus problema vreunui consum de ulei vizibil pe joja;
Concluzie : nu e recomandat pt 2 anotimpuri extreme + condus mai mult in oras, e un ulei cu baza HC in prezent (a fost full sintetic PAO )
oricum, in conditiile de mai sus (1 si 2) chiar se recomanda la orice ulei schimbul la 8000 km sau chiar mai putin...

Pe benzinara turata nu am avut probleme , dar mers 90% in afara orasului. Parca un pic mai zgomotoasa fata de Havoline sau Mol Essence
5w40, consum de ulei la fel cu orice ulei: 1 litru la 10 000 (are 200 000 km); mai putin cu uleiul Castrol Magnatec 5w40 C3 : mi-a papat 2.5
litri acum 4 ani si nu am mai pus Castrol...

 

De la Ravenol as pune in continuare doar VMO - in speranta ca are si ceva componenta PAO (dupa cum zice producatorul)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand e VSI cu baza HC si mai ales de unde ai dedus asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil de cand a schimbat aspectul bidoanelor :)

 

in fisa de securitate MSDS ar fi trebuit sa apara o referire la procentul maxim de Poli-alfa-olefini (PAO).Pe vechiul site Ravenol si pe eticheta de la vechiul bidon se facea clar referirea la PAO.

 

pe situl Ravenol la VSI apare "has been developed with RAVENOL VSi 5W-40 on the basis of the most modern synthesis technology" - tehnologie de sinteza = HC...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si despre Ravenol VMO am dubii ca ar mai avea in componenta ceva PAO dupa trecerea la noua varianta de ambalaj. Pe varianta in engleza site-ului apare intradevar "low friction motor oil based on PAO Poly-alpha-olefins " , dar daca comuti pe germana nu mai apare nici o referinta despre PAO. E ciudat, nu?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mai mult trist decat ciudat :)

asta e tendinta actuala, majoritatea uleiurilor "full sintetice" sunt de fapt HC;

si celebrul Motul e un exemplu clar...la Xcess 5W40 (100 % sintetic) in MSDS apare:

DISTILLATES (PETROLEUM), HYDROTREATED HEAVY PARAFFINIC 50 <= x % <100% = Produs distilat din petrol, hidrotratat, greu parafinic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar totusi, la ambele, si VSI si VMO se specifica ca sunt full-sintetice (inclusiv pe ambalaj). Din cate stiu, nemtii nu au voie sa faca astfel de referiri decat daca uleiul este grupa IV sau V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una scrie pe ambalaj, altele pe site in diferite limbi;

de remarcat ca Ravenol clasifica in vechiul site foarte "grijuliu" uleiurile: Full sintetice, Hidrocracate, Semisintetice si Minerale;

acum exista numai: Full sintetice si Partial sintetice - iar la Full sunt afisate si uleiuri "pur Hidrocracate" ca HCS sau HDS :excl:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea ca la RAVENOL HDS Hydrocrack Diesel Specific 5W-30 apare atat in descrierea de pe site in limba engleza si germana ca este full syntetic, cat si pe ambalaj. Pe ambalaj insa nu apare nici o mentiune despre Hydrocrack. Ce face marketingul asta.. :( Se pare ca nu mai este valabila nici la nemti obligatia de a nu trece pe ambalaj full sintetic daca uleiul nu este de grupa IV sau V.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a fi mustrat de administratori indraznesc un raspuns mai acid. Laurentiu, ma intreb ce comentezi la producatorii corora fisele tehnice le cauti o zi intreaga pe net si gasesti doar mici franturi. In alte postari gasesti explicatia ce inseamna fulsintetic hidrocracat, denumirea ravenol e simpla , fulsintetic fara hidrocracare incepe cu V. Fulsintetic sau sintetic cu hidrocracare incepe cu H. Sunt sigur ca ai priceput din postarile mele mai vechi dar iti place sa fi carcotasi.

Ravenol a brevetat tehnologia CleanSynto, am aratat asta acum ceva saptamani, au simplificat categoriile pentru a arata ca toate uleiurile beneficiaza de a aceasta tehnologie inovatoare. Fisele tehnice incep clar cu denumirea fulsint, sintetic, semi etc apoi cu explicatii despre baza sintetica acolo unde este imperios necesar. Inainte de a face afirmatii cu tenta tendentioasa studiati sau puneti mana pe telefon si intrebati-ma.

Toate bidoanele au adresa cu strada numar si cod postal, telefon. Cele la 5 l au si cod de siguranta ce poate fi verificat la ravenol, oare ce ar trebui sa faca ca in romania clientii sa creada ca este un produs autentic...!?

Nu credeti in ce va spun eu aici, nu cumparati produsul asta e forma suprema de protest dar nu aruncati fitile. Ati comparat ravenolul cu alte uleiuri,Puteti sa spuneti zilnic ca x este mai bun ca ravenol si va raspect parerea si nu-mi permit sa comentez, dar cand incercati sa induceti ca ravenol isi inseala clintii nu pot sta indiferent.

Imi cer scuze colegilor de forum si daca credeti ca eu am gresit ma retrag de pe forum.

Seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt la al doilea schimb cu Ravenol Vpd 5w40. E un ulei fff bun, consum de 200 ml la 8000 km, motorul toarce frumos. Am intrat pe my.ravenol.com si am verificat dupa codul de pe bidon, intradevar uleiul e produs 100% original. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actiuni RAVENOL - FOCSANI - 25-26 mai SALON AUTO

bUCURESTI - 25-26 CAMPIONATUL NATIONAL DE INDEMANARE http://www.gtautoclub.ro/



In Bucuresti tot 25-26 mai. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ravenol, eu nu am contestat nici o clipa calitatile uleiurilor Ravenol pentru ca sa fiu sincer nici nu le-am incercat pana acum. De asemenea nu contest seriozitatea importatorului Ravenol in Romania si autenticitatea uleiurilor Ravenol vandute de voi. De asemena nu contest nici seriozitatea ta.  Sunt si eu in cautarea unui ulei mai bun pt masina mea ca urmeaza sa fac schimbul in curand si urmaresc topicul asta de mai mult timp. Mi-au atras atentia postarile colegului @bluetux si am investigat si eu mai mult pe tema asta si am ajuns la concluzia ca mai nou nici Ravenol nu e "mai full synthetic" ca sa zic asa decat Castrol Edge 5W-40 de exemplu, care pe ambalajele din Romania este specificat ca fiind "fully synthetic", dar in Germania nu se pomeneste nimic de asa ceva si apare HC-Synthese pe ambalaj, un exemplu aici . S-ar putea ca Ravenol VMO sa fie altfel, dar am oarecare indoieli si aici (am expus in posturile anterioare de ce)

 

Exemplu concret Ravenol VPD : fisa tehnica vorbeste de la sine: RAVENOL VPD 5W-40 Pumpe-Düse is a high performance low friction oil “low SAPS” based on the most modern synthesis technology. E acelasi procedeu de obtinere ca si la Castrol Edge.
 

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate cineva sa prezinte  procentul maxim de baza full sintetica (PAO sau/si esteri) din compozitia uleiul Ravenol etichetat full sintetic si descris continand PAO ? de regula se gaseste in fisa de securitate MSDS; am vrea sa stim , fara suparare, pe ce dam banutii :) nu contesta nimeni originalitatea sau tehnologiile de aditivare ale produsului, dar e diferenta mare intre full sintetic si (full) sintetic HC, in primul rand la rezistenta uleiului datorata structurii chimice diferite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RAVENOL VPD SAE 5W-40 ist ein vollsynthetisches Low SAPS = complet sintetic !!! cred ca depinde in ce limba traduci :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci e complet sintetic in germana si HC (tehnologie de sinteza) in engleza, dar asta producatorul o afiseaza si noi nu stim ce sa credem :)

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!