Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

oare nu masina ta are o problema si nu uleiul?

din moment ce nivelul e la maxim se aprinde becul galben din cauza ca senzorului nu ii place ceva nu ca uleiul e subtire sau gros, iar nivelul este la maxim si se aprinde cel rosu ai probleme cu presiunea de ulei

Sunt destui care au acest ulei in motor si nu au avut problemele care le enumeri tu, consum poate, mai galagios la fel, dar ce zici tu eu as verifica mai inainte masina si pe urma uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa vad cum se comporta masina de maine, cand o sa schimb uleiul. Cred ca si faptul ca uleiul devine prea subtire poate influenta presiunea, sau poate e senzorul cu probleme, ca am mai auzit treaba asta la 1.4. Vedem cum se comporta de maine incolo.

Oricum, am cumparat deja Castrolul, asa ca la urmatorul schimb poate o sa il incerc iar sau o sa ma orientez spre altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai se verifica uleiul si dupa aia masina, gandeste logic cristian.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca uleiul este la nivel, problemele sunt la circuitul de ungere

trebuie verificat daca e vreo problema la cablaje, senzor de nivel si senzor de presiune

verificata presiunea uleiului in instalatia de ungere.

 

 

Nici cu Lubrifin nu are voie sa se aprinda becul de presiune....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este logic ce zice andrei nu dizy

Citez:

Nici cu Lubrifin nu are voie sa se aprinda becul de presiune....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Probabil ca asteptati o replica de la noi, va putem spune ca Ravenol ramane acelasi ulei de incredere. Dupa ce am citit despre dezamagirea colegului de forum am facut ce trebuie facut in astfel de situatii, m-am documentat, am intrebat 2 directori tehnici parteneri Ravenol si unul extern, patron de service care nici nu auzise de Ravenol, posibil viitor partener, toti au avut aproximativ acelasi raspuns, apropiat de al lui Andrei, bineinteles nimeni nu poate da solutia fara obiectul muncii.

Stiu ca teama de un ulei relativ nou in romania este indreptatita, dar faptul ca pe bidon aveti adresa cu numar de strada, cod postal, telefon, siteul are contact cu telefon si mail, cele mai explicite fise tehnice, usor de accesat, un cod ce poate fi trimis catre Ravenol Germania pentru a autentifica produsul, nu va dau putina incredere, folositi-l macar 2-3 schimburi, urmariti, evapoarea uleiului, consumul de carburant si curatarea motorului, pornirea la rece si apoi trageti o concluzie daca merita sau nu acest ulei, aveti numarul meu pe siteul ravenolromania in sectiunea Bucuresti sau la mine pe site neposro, nu va fie teama sa sunati sa intrebati sau sa impartasim experiente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am vrut sa fac anti-reclama sau ceva... ci doar sa vin cu un feedback, chiar daca nu e unul neaparat pozitiv.

Am schimbat azi uleiul, am mers vreo cativa km si becul nu s-a mai aprins. Nu neg ca ar putea exista si vreun senzor cu probleme(sau mai rau, pompa), doar ca din punctul meu de vedere aceasta posibilitate este mai mica, avand in vedere ca situatia s-a remediat dupa schimbul uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol este un ulei f bun insa, e prea subtire pt motoarele cu un kilometraj mai ridicat.

In timp ce alti producatori incearca sa mareasca vascozitatea uleiului la maxim, respectand totusi 5w40, Ravenol merge putin spre vascozitate mai mica, astfel incat sa aiba un interval mai mare intre schimburi, o frecare mai redusa smdp, lucruri caracterisitice unui ulei mai subtire.

 

Este un lucru bun, insa si rau deopotriva, deoarece motoarele cu peste 150.000 km le-ar trebui o vascozitate la 40 de grade de 85 mm2/s, poate chiar 90, in timp ce la 100 de grade e bine sa fie 14-15 mm2/s.

Chiar si Castrol e la limita (81), mai bun fiind Mobil (83)si cel mai bun din prospectele mele Liqui Molly (85 pt C3 si 90 pe A3/B4).

Acesta e si motivul pentru care, multi ce nu doresc schimbarea SAE din 5w40 in 10w40, au gasit uleiul de la LM mult mai stabil ca si consum comparativ cu alte uleiuri gen Castrol spre exemplu.

 

 

Ravenol vsi 5w40 are 80 cu 14, fiind putin mai fluid, deci mai putin vascos chiar si decat Castrol, care e considerat un ulei subtire comparativ cu alte uleiuri din aceeasi gama desigur.

 

Si eu am avut pbme la rece cu Ravenol, aveam un zgomot ingrozitor de tacheti la pornire pt cateva secunde, zgomot ce nu a aparea si nici nu a mai aparut cu alt ulei gen Castrol sau Mobil.

 

Asta nu inseamna ca Ravenol nu are uleiuri bune, ci, ca fiecarui motor ii place in functie de uzura un anumit tip de ulei.

 

Personal, consider ca, daca un motor merge bine, se comporta bine, nu mananca excesiv un anumit tip de ulei, nu are rost sa-l schimbati de dragul schimbului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudate explicatiile!  :sly: 

 

Cu cat un ulei e mai subtire la rece cu atat e mai buna ungerea in primele secunde dupa pornire si nu numai. Plus respectarea specificatiilor/aprobarilor pt motorul in cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) Nu neg ca ar putea exista si vreun senzor cu probleme(sau mai rau, pompa), doar ca din punctul meu de vedere aceasta posibilitate este mai mica, avand in vedere ca situatia s-a remediat dupa schimbul uleiului.

 

Eh, uite ca posibilitatea asta mica s-a transformat in una mare. Dupa ce m-a sunat Tibi(@ravenol) si mi-a explicat detaliat calitatile uleiului, am mers cu masina cateva zeci de km si iar s-a aprins becul rosu de ulei.

M-am uitat mai atent si in mufa de la sonda de presiune patrunsese ulei dinspre capatul ei(ulterior am aflat ca e boala specifica motoarelor de 1.4 de pe Golf 4).

Deci, cu alte cuvinte, am schimbat uleiul degeaba si am mancat c***t cu polonicul in ceea ce am zis mai sus. :lol:

Imi cer scuze in primul rand fata de Tibi si fata de cei care folosesc Ravenol. Dupa ce o sa schimb Castrolul pe care l-am bagat, e foarte probabil sa revin la Ravenol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca exista ulei atat de prost, incat sa se manifeste asa....

iti recomand sa cumperi senzor de firma...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta l-au avut pe stoc si altul, mai de firma, abia maine aduceau. Am zis ca nu mai astept pana maine, mai ales ca aveam treaba.

Cand o sa crape asta o sa-l schimb cu unul mai de firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut schimbul de ulei,am pus hls 5w30,inainte aveam Mobil la care am avut un consum de 1.5 litri la 10.000km,ramane de vazut cum se comporta si Ravenolul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

de ce nu pui 5w40 ar trebui sa iti scada consumul de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 120000 km cu istoric cunoscut,daca il consuma si pe asta o sa trec pe 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-l consume mai repede decat pe Mobil,este mai slab,la urmatorul schimb treci la 5w40

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce criteriu este mai slab?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai subtire,se arde mai repede,in acest sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

calin nu stiu din ce considerent spui ca e mai subtire, eu de apx 2000 de cand il am pot spune ca nu am menajat motorul deloc pana acum si sincer spun ca sa mentinut mult mai bine ca si motul-ul pe care l-am avut, vedem pana la schimb cum stam cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai subtire,se arde mai repede,in acest sens.

Fiind mai "subtire" este si mai "slab"? Unde sta mai rau decat Mobil-ul(care Mobil?)? La vascozitate cinematica, HTHS, sau altceva?

Multumesc!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rosso corse

Asta inseamna ca 0W-30 nu merita sa aiba 503 si 503.01. Cel mai bun pt RS line cred ca e 15w-40.   :blah_:  :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as fi ales varianta VMP, are mai multe aprobari oficiale, mai ales pt vw. sau chiar WIV-ul. desi e doar teoretic, poate a facut alegerea cea mai buna. :) si totusi e in descriere hidrocracat la HLS.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudate explicatiile!  :sly:

 

Cu cat un ulei e mai subtire la rece cu atat e mai buna ungerea in primele secunde dupa pornire si nu numai. Plus respectarea specificatiilor/aprobarilor pt motorul in cauza.

 

Un ulei e bine sa fie mai subtire, insa depinde f mult si uzura motorului.

Pt ca, eu vorbesc despre un motor cu ceva ani in spate, cu 170.000 km la bord, deci care din pacate i-a trecut vremea uleiurilor foarte subtiri.

 

De acord insa ca un ulei subtire asigura o lubrifiere mai buna pe timp de iarna, insa sa nu uitam ca toate uleiurile mentionate de mine sunt 5w40, si toate sunt perfecte pt temperaturi f scazute.

Insa, daca un ulei e prea fluid e posibil dupa mine si dupa ce mi-a demonstrat practica sa nu fie suficient de gros pt a annula jocurile intre piese de aici si zgomotul facut in al meu motor doar la pornirea la rece cand erau sub 5 grade afara.

 

Dar, inca o data, ma gandesc ca nu degeaba Mobil respectiv LM nu au trecut precum Castrol, respectiv Ravenol la ACEA C3.

Si asta, deoarece pt motoarele fabricate la inceputul anilor 2000, e suficienta Acea A3, restul fiind de prisos in ceea ce priveste cerintele.

Restul cerintelor precum C3 sunt imperios necesare pt motoarele mai noi.

 

Pt ca, actualele uleiuri C3 au un TBN mai scazut decat al uleiurilor tot 5w40 insa fabricate cu ceva ani in urma, respectiv un nivel al sulfurilor mai scazut.

Si Castrol acum cativa ani, nu avea acest ulei despre care vorbesc si anume Magnatec 5w40 conform cu C3, au introdus aceasta conformitate ulterior.

Mobil vad ca nu a facut-o si nu cred eu ca nu o puteau face. Acelasi lucru si pt LM.

 

Nu spun ca actualele uleiuri C3 desi au un TBN scazut, nu au o putere de a neutraliza acizii buna, respectiv protectie la uzura marita, pt ca, reteta s-a schimbat, au fost inlocuite acele elemente chimice ce asigurau in trecut aceasta protectie cu altele.

Insa, aceste noi substante eu cred ca nu sunt la fel de potrivite in vechile motoare precum erau cele originale ce asigurau un TBN mai mare.

Pt ca, uzura cere si o vascozitate marita, vascozitate care nu mai e indeplinita de noile uleiuri ce sunt ceva mai subtiri.

 

De aceea eu cred ca e important ca un ulei sa aiba specificatiile cat mai apropiate de uleiurile produse pe timpul fabricarii respectivelor motoare, doar asa eu imi explic consumul mai mare al uleiului Castrol comparativ cu Mobil, doar asa imi explic zgomotul marit in urma folosirii Ravenol in comparatie cu Mobil, doar asa imi explic de ce cei ce au trecut pe LM au sesizat o diminuare a consumului de ulei comparativ cu alte sortimente de 5w40.

Repet, pt motoarele ce au peste 10 ani de exploatare si peste 100.000 km efectuati.

 

Pt un motor nou, nu se aplica observatiile mele, pt ca, uzura minima cere un ulei cat mai subtire si implicit normele actuale C3 ii vin ca o manusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

redline1619

Am eu 180.000km si am vazut ca uleiul e mai subtire decat Castrol'ul,sunt curios daca o sa imi manance mai mult decat Castrol.

Am folosit 5w40 PD.

Un prieten de-al meu pe un golf 4 1.9tdi alh 340.000km a trecut si el la Ravenol 5w40,sunt curios daca o sa ii manance mai mult decat Castrol,vom vedea.

Modificat de redline1619
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel aveti avantajul unei turatii mai mici a motorului si de aici teoretic un consum mai mic de ulei.

Bine, conteaza desigur si uzura turbinei, sunt f multi factori ce intra in calcul insa, e posibil pe un diesel un ulei mai subtire sa fie consumat mai putin conparativ cu unul pe benzina.

 

Si eu am observat ca, daca nu abuzez de masina, ci merg pana in max 4000 de ture nu papa un gram

Am avut o data ocazia sa merg mai mult de 5000 de km fara sa urc in ture f mult deoarece mergeam cu bebele nou nascut dupa mine si, in toti acesti km nu mi-a mancat decat sa zic o linie de pe joja.

In timp ce anterior imi papa in toti acesti km cred ca vreo 3 liniute.

 

Insa, eu nu am tinut Ravenolul decat cca 150 de km, de aceea nu ma pot pronunta in ceea ce priveste consumul acestuia comparativ cu alte uleiuri.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!