Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Multumesc de raspunsuri, masina este la al treilea schimb acum. Motorul e de generatie euro 5 si as fi vrut sa pun un ulei cat mai nou tehnologic.

 

Nu am decis eu schimbarea uleiului de la 5w30 la 5w40, ci serviceul. Am avut o schimbare de lant de distributie si asta era viscozitatea care o schimbau ei pe garantie. 

 

Masina este folosita in proportie mara in oras si cu drumuri la doua saptamani in afara bucurestiului (50km). Mersul sportiv se face pana in 4000rpm, nu imi place sa trag excesiv de motor si doar cand e incalzit. 

 

Schimbul il planific sa-l fac la  1 an, eu un fac mai mult 10.000km pe an. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricare l-ai pune e bun pt motor, insa eu unul am merge tot pe 5w30 mai ales ca la 25k e noua masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-mi dai mai multe argumente te rog  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai DPF obligatoriu 5w30.Plus ca este mai stabil decat 5w40.si mai calitativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-mi dai mai multe argumente te rog   :)

 

Alex, atat timp cat ambele uleiuri intrunesc norma vw 502.00 sunt potrivite pt motor, intrunind cerintele producatorului pt ce trebuie sa ofere un ulei motorului.

Desigur, 5w30-ul va fi mai stabil datorita bazei uleiului care e full sintetica dar si aditivarea e alta, in timp ce marea majoritate a 5w40-urilor avand la baza ulei hidrocracat sau ceva in genul.

Dar nu e regula general valabila pt orice 5w40.

Ca si stabilitate a uleiului, ambele uleiuri vor face fata solicitarilor mecanice si termice dintr-un tsi de 1.2l, atat ca cel w30 va oferi teoretic o frecare mai mica, deci tot teoretic o economie de carburant si desigur rezistemta mai marein timp, respectiv km.

 

De aceea si la 5w40 sunt mai multe tipuri, precum vmo si vsi.

Desi la norma vw ambele sunt identice, cel vsi nu intruneste cerinta Acea c3, care cred eu ca e potrivita motoarelor euro5, 

De aceea, mai ales ca aceast C3 tine de compatibilitatra cu catalizatorul euri5, cred eu ca va trebui sa folosesti VMO.

Vezi ca acest vmo este si el long life, putandu-se schimba la 30.000 km. Dar, parerea mea, date fiind conditiile de exploatare din Romania nu tocmai potrivite pt un long life, eu nu as tine 30k km un ulei in motor. Asta pt siguranta ca voi avea intotdeauna uleiul sanatos si in deplonatatea eficientei in motor. 

Dupa cum am vazut in urma cu cateva posturi in urma, un ulei ce intruneste cerinta Acea C3 are si o stabilitate la forfecare ceva mai buna, pastrandu-si mai bine vascozitatea la temperaturi f mari.

 

La ceilalti producatori de uleiuri, am vazut ca in trecut acum cativa ani nu aveau si norma C3, de cativa ani incoace introducand-o in toata gama 5w40.

 

De aceea, dupa mine ar trebui sa fii atent si la prezenta acestui acea c3 pe langa norma vw.

 

Dar, aceste norme ar trebui sa le regasesti in cartea masinii, acolo trebuie sa fie specificate toate normele ce trebuie sa le intruneasca uleiul pt motorul tau.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, atunci am sa mentin acelasi tip de ulei, 5w30, de care sincer sunt foarte multumit. fac schimbul la maxim 18.000 km impreuna cu toate filtrele. sunt in italia si se vb, desigur, de alte drumuri... :). si apropo de costuri, nu stiu cum sunt preturile in tara, dar aici un schimb complet cu filtre(ulei, motorina, antiparticule, clima) , plus 4 litri de ulei castrol 5w30, le-am cuparat anul trecut cu 115 euro(manopera aparte). filtrul de clima este consiliat sa se schimbe la cel mult 5000 de km din cauza imbacselii de mirosuri de gaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E usor offtopic insa stiu un caz si vreau sa v-il spun:

 

Mi-a fost dat sa vad un golf desigur rulat in Germania, ca al meu 1.6 16v deci pe benzina, care avea putin peste 600.000 de km la bord si mergea bine mersi cu 5w40.

In motor nu se umblase niciodata!!!!

 

Din ce retin, a mers cu 5w30 pana spre 200 de mii, trecand dupa aceea la 5w40.

Acum din spusele proprietarului, ii papa spre 1 l intre schimburi insa, fara fum sau alte cele.

Dar, nu a schimbat roducatorul si tipul de ulei, fiind consacrat numarului 1 in lume ca si volum, nu spun firma, sa nu supar pe cei de la Ravenol, insa va dati dvs seama care este.

 

Desigur, nu prea a fost rulat in oras, zilnic chipurile cam 120 de km doar pt servici smdp, deci a contat enorm faptul ca a fost exploatat in regim extraurban.

 

De asta spun, atat timp cat motorul merge f bine cu vascozitatea  curenta, nu o schimbati de dragul schimbului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai a cam schimbat, trebuia intrebat de ce a facut-o. plus ca el a pus ulei original sigur.

iar motoare mai noi ca al lui sunt construite cu gandul la "30".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca tot pt siguranta, cine stie.

Dar ideea este ca nu a trecut la o norma mai mare de 5w40.

Iar motorul era tot AZD, masina model 2002.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am optat si eu pentru Ravenol 5w40 vsi dupa ce pana acum am mers cu castrol ,nu pot spune ca am fost nemultumit  de acest ulei Masina nu este cu prea mari pretentii ca si motorizare ,nici nu papa prea mult ulei dar nici nu prea am unde sa depasesc.mai mult de 5000 pe an.De ce am schimbat marca  faptul ca e facut in Germania si pretul de 128 ron 5 litri, sper sa fie ok .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai a cam schimbat, trebuia intrebat de ce a facut-o. plus ca el a pus ulei original sigur.

iar motoare mai noi ca al lui sunt construite cu gandul la "30".

 

Ce urasc eu la acest 5W30 este faptul ca nu gasesti un astfel ulei full-sintetic facut pentru QG2, adica interval de service fix. Toate au in gand service long-life, adica low/mid SAPS si TBN scazut.

De ce as vrea sa bag un astfel de ulei intr-o masina care ruleaza in conditiile de la noi? Adica autostrazi ioc, maxim 15k km/an (in general cam asta e media la noi mai ales la un motor pe benzina) si fataiala prin oras pe distante sub 4-5km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti incerca Mobil Special V 5w-30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai a cam schimbat, trebuia intrebat de ce a facut-o. plus ca el a pus ulei original sigur.

iar motoare mai noi ca al lui sunt construite cu gandul la "30".

 

Ce urasc eu la acest 5W30 este faptul ca nu gasesti un astfel ulei full-sintetic facut pentru QG2, adica interval de service fix. Toate au in gand service long-life, adica low/mid SAPS si TBN scazut.

De ce as vrea sa bag un astfel de ulei intr-o masina care ruleaza in conditiile de la noi? Adica autostrazi ioc, maxim 15k km/an (in general cam asta e media la noi mai ales la un motor pe benzina) si fataiala prin oras pe distante sub 4-5km.

daca faci putini km/an atunci il poti tine 2 ani si il schimbi tot ca unul normal adica la 10 mii km. nu e diferenta de pret semnificativa oricum.

sau poti pune un 0w-30 care ajuta foarte mult la fataiala din oras, e sintetic si are si TBN mare. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh uite asa mai invatam ceva. Nici nu ma gandeam la 0W30, mi se parea prea subtire si totusi...

 

RAVENOL Super Synthetic SSO 0W-30

 

Viscosity at 100°C - 12 mm²/s

 

si 

 

TBN - 10 mg KOH/g

Sulfated ash - 1.19 %

 

:icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tbn-ul, respectiv saps-ul scazut e preocuparea dvs, schimbati uleiul mai des decat ar trebui.

Sa zicem ca un ulei de nou ar avea un tbn de 7, cum se considera safe sa-l schimbi pana cand tbn-ul ajunge la 3, ceea ce nu se intampla de regula mai repede de 10.000 km, schimbati uleiul la 10.000 si nu veti avea pbme. La 10.000 un ulei ar trebui sa aiba macar un tbn de 4.

Totusi, mi-e greu sa cred ca un motor de dupa anii 90 nu suporta valorile tbn si saps-ul din uleiurile actuale.

 

Poate unele motoare mai vechi sa fie asa de senzibile incat sa aiba nevoie de un tbn de peste 12, insa repet, nu cred ca mai e cazul motoarelor de conceptie relativ noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara o analiza de ulei e greu de spus ce se intampla acolo...

 

"Problema" mea vine de la SAPS-ul scazut necesar pentru noile diesel-uri si norme de poluare mai stringente. Dar pana la urma acele sulfuri si fosforul erau acolo pentru proteja motorul. Sigur, ele cand ard produc compusi nu tocmai benefici pentru natura, dar totusi protejeaza motorul. Lipsa lor atrage de la sine o protectie mai scazuta. Nu contesc ca au fost inlocuiti cu alti compusi dar asupra carora noi nu avem nici un criteriu de masura/comparatie si trebuie sa ne bazam doar pe spusele producatorului.

TBN-ul vine de la sine mai mare pentru un ulei high-SAPS, pentru a neutraliza acizii formati in timpul arderii/oxidarii uleiului. Nu se poate una fara cealalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca atat timp cat uleoul respecta norma vw ceruta de producator nu ai de ce sa-ti faci griji. Pana la urma, uleiurile se fac dupa aceste caracteristici ale motoarelor, motoare care se fac la randule sa respecte normele de poluare cerute de institutiile in drept.

Nu cred eu ca se riscau sa dea un interval extins pt un ulei daca el nu oferea suficienta protectie.

 

Sunt f multe de spus pt pro si contra tbn-ului mic, insa, din ce am citit, nu am vazut nici o contraindicatie a folosirii acestor uleiuri decat in motoare f vechi.

 

Precum am spus, daca sunteti tematori, schimbati uleiul la jumatatea intervalului dat de producator si teoretic nu ar trebui sa fie nici un fel de pbma sa ajunga la un tbn mic in timpul exploatarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 1.9 TDI AJM din 2001 sa aleg VPD sau VMO? Pot sa comand direct de pe site-ul oficial sau trebuie sa apelez la distribuitorul zonal?

 

Va multumesc

Modificat de Posacu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai PD ca si mine,cred ca asta s-ar potrivi cel mai bine... RAVENOL VPD 5W-40 Pumpe-Düse.

Eu fac comanda saptamana asta de ulei si cred ca merg pe asta,cu PD in descriere.

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@muraru dan, ai avut ulei pt norma motorului si tot l-ai dat jos fiindca suna diferit in primii lui km. deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ce?

Acum am mobil Super 3000 X1 tot aceeasi vascozitate si norma cu a Ravenol-ului si acesta de ce nu face la fel?

Asta inseamna ca nu toate uleiurile ce au aceeasi vascozitate si respecta aceleasi norme se comporta la fel.

 

Unora li s-a potrivit acest Ravenol, mie nu. De ce, sincer nu stiu, asta nu inseamna ca e un ulei prost, ci doar ca mie unul nu mi se potriveste.

 

Repet, am decis sa-l folosesc ca e fabricat in Germania iar Mobilul, Castrol-ul ce-l foloseam de obicei e fabricat in UE

Cam 2 ani dupa ce am cumparat masina am folosit ce-i drept Castrol adus din Germania si era o idee mai stabil, pt ca in comportament era la fel decat cel cumparat ulterior din Romania.

 

Asta a fost decizia ce a stat la achizitionarea acestui Ravenol, fabricarea in Germania, De fapt aditivarea sa, pt ca baza din ce am inteles e adusa din alta parte, Ravenol neavand rafinarii proprii.

 

Insa, imi mentim parerea, daca motorul functioneaza perfect cu un ulei, nu are rost sa-l schimbi cu un ulei identic insa de al alt producator.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am trecut pe ravenol de apx 1000 de km , inainte am avut Motul X-cess 5w40 si sincer cu el era mai silentios motorul, cu ravenol suna mai tare la relanti ca in sarcina e cam la fel, dimineata apx 3 secunde si cu unul si cu celalalt se aud tachetii, dar in mare mi se pare un ulei destul de bun apx ca motul la talpa, cred ca consumul de ulei va fi cam acelasi dar vedem cand ajungem sa completam, cu Motul am completat 400 de grame intre schimburi vedem cu ravenol si dc va fi mai mult trec inapoi, dc nu raman pe el si gata

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit in minte un lucru:

 

Acum ceva ani in urma, mai exact prin anii 90, bmw a avut grave pbme cu motoarele sale ce au imbratisat elemente din aluminiu in constructia lor.

Mai exact, problema s-a datorat deteriorarii tratamentului suprafetelor de aluminiu, ce poarta numele de Nikasil.

Desigur, dupa ceva timp s-a gasit si vinovatul, acesta fiind combustibilul ce continea sulf.

Iar acele masini ce au mers inca cu acest tip de combustibil au avut de suferit, desi, cerintele bmw cerau sa nu se foloseasca un astfel de combustibil.

 

Extrapoland acest fenomen si la vw,dupa mine, desi probabil multi se tem de acesti lubrifianti care au Low Saps, pana la urma pt un motor de conceptie relativ noua ( de dupa 1997 incoace) eu zic ca e un lucru bun.

Pt ca, pana la urma un ulei ce are cat mai putin sulf si fosfor nu ataca tratamentul suprafetelor de aluminiu.

Iar cum mai toate motoarele ( mai ales cele pe benzina) au adoptat aluminiul in constructia lor, e de dorit un lubrifiant care nu cauzeaza pbme.

 

Nu stiu ce tratament foloseste vw pt motoarele sale, insa cred ca tot Nikasil.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi m-a dezamagit uleiul asta... din nou.  :dry:

Prima data a fost vara trecuta cand, in drum spre mare, mi s-a aprins becul de ulei galben. Am oprit si am verificat nivelul, care era maxim. La intoarcere iar s-a aprins pe autostrada, desi am mers lejer cu 90km/h. Am oprit iar, nivelul era tot la semnul de maxim.

Azi dupa vreo 20 de km s-a aprins iar,  de data asta rosu. Am oprit imediat si nivelul era tot in zona de maxim. Cred ca are probleme de vascozitate la temperaturi mai ridicate si devine prea subtire. Si desi are si norma de "long-life", problema de azi a aparut dupa ~12.500 de km.

Astea fiind zise, eu revin la Castrol, cu care n-am avut absolut nicio problema. Stiu, toata lumea zice ca e facut in Turcia si asa si pe dincolo, dar pana la urma si Nike, Adidas s.a.m.d. isi fac incaltamintea prin tari marunte din Indonezia si nu se mai plange nimeni...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!