Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme turatie-consum-relanti


tehnics
 Share

Postare recomandată

Salut. Am un Polo 6n din 99' cod motor AER. La un moment dat masina a inceput sa mearga in trei. Am fost cu ea la service si am schimbat bujii masina mergea la fel. Am schimbat capacul delcou .. la fel... apoi am schimbat fisele... la fel. Dupa toate astea "INGINERUL" spune ca trebuie vazut daca nu cumva au injectoarele problema. S-a apucat de desfacut, dar tot asa le-a si pus la loc. Dupa toate astea mergea bine intr-un final doar ca la relanti statea undeva la 800 rpm si cu mentiunea ca la fiecare oprire la semafor trepida cand scadea turatia si tot asa a mai mers o perioada pana acum cand moare efectiv de fiecare data cand reduc viteza. Care ar putea fi problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare! Am cumparat de curand un polo din '97  1.4 benzina 60 cp.  Am pus-o la punct (distributie, poampa apa, uleiuri, lichide, filtre..) si singura problema ramasa e oscilatia la relanti intre 600 si 1100. Mentionez ca nu am probleme cu consumul 5% exterior (metoda plin-plin). Din observatiile mele se tureaza singura la relanti cand deschid un nou consumator ...de exemplu dezaburirea, avariile. Nu mi se opreste masina cu toate astea. Cineva din Iasi disponibil sa ma ajute ? Cu vagcom daca se poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Imi expun si eu problema aici poate reuseste sa ma ajute cineva.

Sotia are un Polo 6n2 1.0 AUC din 2001.Masina de cand am luat-o nu pornea la prima cheie dar pornea la afert la a 2.De ceva timp trebuie sa dau de 3-4 ori la automat sa porneasca , timp in care invarte  ,dar nu da semne ca ar porni.Singura eroare este de la EGR , dar si cand nu aveam eroarea , masina nu pornea din prima.

Bujiile de fiecare cand le-am dat jos erau afumate.

Am schimbat :

-Bujiile anul trecut

-Pompa de benzina acum 2 sabtamani

-Regulatorul de presiune de pe rampa de injectoare anul trecut

-Termostatul anul trecut

-Senzorul de temperatura anul trecut

Am verificat fisele si bobina sunt ok.

Dupa pornire masina merge bine , nu are fluctuatii la relanti si nu are pierderi de putere.

Pe langa bujiile arse am observant ca miroase a benzina pe la toba de esapament.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua la toti, am o problema la relanti la polo 6n 1.4 16v. Cand pornesc A/C nu mai sta la relanti oscileaza intre 700-1200 RPM dar numai cand masina se misca, daca stationez merge perfect si fara A/C merge brici, care at putea gi problema? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme turatie-consum-relanti
  • 3 months later...

Buna ziua.Am un polo 6n2 1.4. 16 v din 2000 si am o problema la relanti. Cand masina sta pe loc turometrul oscileaza intre 800 si 900 de turati si imi trepideaza unpic bordul din cauza asta.Stie cineva despre ce este vorba? Mentionez ca asta se intampla dupa ce se incalzeste motorasul.Multumesc frumos colegi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare!

Vin cu o problema asemanatoare la un Polo 6N2 1.0 AUC ce, dupa ce i-a fost schimbata sonda lambda (universala bosch, nu cea OEM), motorul a inceput sa se opreasca in mers, relantiul sa scada pana la 500 rpm, iar in ture nu urca decat pana la 3000.

S-au incercat toate metodele prezentate aici pe forum, s-a incercat cu alta clapeta, alt senzor de la clapeta, furtunurile schimbate, verificate bujiile, bobina, distributia, nimic nu a mers.

Intr-un final, s-a incercat inlocuirea fiselor, treaba ce a dat rezultate, in sensul ca parea rezolvata problema. Toate bune si frumoase, insa dupa cativa km de mers, se aprinde martorul de check engine si, ce credeti? iarasi da eroare pe sonda lambda, desi motorul merge rotund acum, au disparut simptomele de mai sus.

Am ajuns la capatul rabdarii cu masina asta...

Ce ma sfatuiti sa mai incerc? Mentionez ca mai are o eroare si pe senzorul de la apa, singurul care nu a fost verificat si schimbat, dar cei de la service mi-au spus ca nu poate fi de la el.

Modificat de arboby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!Detin un Polo 2001 ,benzina motor 50cp ,capacitate 999.

Problema incepe in felul urmator:la rece aproximativ pana ce se incalzeste motorul pe la 85 -90 grade trage bine ,apoi dupa ce s-a incalzit motorul

incepe sa mearga in suturi ,si asta se observa pe la turatiile 2500 -3000 si in treptele 2 si 3.Motorul nu se opreste ci acest fenomen se observa mai ales daca

tin pedala constant si parca se pierde puterea apoi revine si tot asa.Daca turez dincolo de 3000 parca dispare acest fenomen.S-a curata clapeta ,filtru benzina schimbat,ulei si filtru schimbat ,bujii schinbat.Egr s-a curatat ,sonda lambda schimbat ,primul, apoi senzorul MAP .Fara rezultat.

Interesant ca nu da eroare pe vcds ,insa dupa sugestia cuiva am pus o tabla dupa egr SI ASA NU MAI FACE .Pe bord nu se aprinde check engine,doar daca trag jos mufa de tot.

E chiar dus EGR?Si poate cineva sa-mi spuna in ce conditii lucreaza EGR si( in ce interval de temperaturi ,la ce turatii etc)Nu imi pot explica ce ar fi stricat la EGR,pentru ca lucreaza supapa ,am verificat manual alimentand bobina.Se aude acel tac tac si am suflat in ea si supapa inchide si deschide.

Sau ce este interesant ca nu pot face adaptare la EGR doar cand motorul e rece.

Are vreo legatura problema mea cu senzorul de temperatura ECT?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut am si eu o problema cu un polo 6n2 2000 motor 1.4 60 cp  motorul merge in 3 pistoane cineva mi-a spus ca ar putea fi de la bujii am schimbat bujiile si tot la fel de la ce ar putea fi

Modificat de Bebica popescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutari

 Am un polo 1.0 MPI din 99 Benzina , ALL . Pe langa fatul ca scoate miros de benzina nearsa se mai si opreste in mers , dupa ce se opreste , refuza sa mai porneasca , da rateuri pe toba de esapament , nu se tureaza dupa ce intr un final porneste . Am schimbat , capac delcou ,  sonda lambda , filtru aer , filtru benzina , am verificat fisele ,   . Nu apar errori pe tester.  Sa ma i lovit cineva de problema asta ?  Simptomele astea apar la o perioada de timp . Merge bine , sa zicem 2 saptamani , dupa care incepe sa faca figuri cam 1 zi , o las peste noapte , si a doua zi merge brici. Nu chiar brici , trage cam prost , sau asa trage el de obicei , avand in vedere ca motorul este 1.0 benzina si doar 50cp, consuma mult . 

 O schema cu furtunasele de vacuum tot pentru masina asta are cineva ? In special cele care intra in filtrul de aer.

 

 Vroiam sa schimb pompa de benzina , dar mai intai poate primesc ceva ajutor aici . Multumesc.

 

 Scuze pentru off topic .

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În ordinea numerelor de pe tricou vinovate ar putea fi:

  • regulator presiune combustibil
  • senzor temperatură lichid răcire
  • senzor presiune galerie admisie
  • probleme legate de aprindere
  • injectoare
  • senzor temperatură aer
  • probleme la corpul clapetă
  • sonda lambda

Eu zic să începi cu ce este mai ieftin, adică ceva verificări.

Verificarea regulatorului de presiune şi a pompei de combustibil

ALL verificare regulator presiune.pdf

ALL verificare pompa.pdf

Vezi că regulatorul are şi două oringuri, având în vedere vechimea maşinii s-ar putea să fie avariate

ALL regulator presiune.pdf

Nu am găsit o schemă cu vacuum-ul, dar filtrul de aer arată cam aşa

ALL filtru aer.pdf

Iar regulatorul de presiune este comandat de vacuum care vine din galeria de admisie.

Şi verifică şi clapeta termică de pe tubulatura de admisie se închide la temperaturi mai mari de 23 grade (dacă rămâne deschisă şi trage aer fierbinte de pe lângă evacuare poate crea mari probleme)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat, buji, capac delco, lulea sau cum io zice, filtre, verificat popa benzina, verificat vacum, totul ok.  Am avut probleme cu bateria, o tot găseam descărcată, toate problemele astea ar putea fi din cauza alternatoruli, sa nu producă destul curent? În  vag apare undeva voltajul alternatoruli? Am văzut undeva în vag, în rubrica 01, sau 02, un voltaj care fluctua între 0.80 și 1.00,  nicăieri în vag nu am văzut o valoare care sa indice valoare normala a unui alternator în stare buna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia era sonda lambda. tensiunea bateriei este în grupul 2 a treia căsuţă. Uite cam ce poţi vedea cu vagcom

ALL measuring blocks.pdf

Acum nu ştiu în ce măsură poate influenţa funcţionarea alternatorului problema ta, dar eu nu cred că este de acolo. În principiu dacă după pornire după vreo 10-20 sec ajunge încrcarea la peste 14 V şi în staţionare bateria are min 12,4V (după oprire tensiunea este undeva la 13V şi scade până se stabilizează) eu zic să le laşi în pace pe astea (cu toate că dacă dacă zici că găseşti bateria descărcată ar trebui verificat în primul rând care este consumul în standby). Ai avea nevoie de un multimetru pentru a verifica tensiunea direct la bornele bateriei şi pentru a verifica curentul în stand-by

Compară valorile din vagcom cu cele din ataşament cu motorul rece şi apoi cu apa la 90 grade să vezi pe unde sunt diferenţe.

Ca să excluzi problema alimentării cu combustibil neapărat să verifici presiunea în rampă şi menţinerea ei. Şi neapărat văzute temperaturile  (aer şi lichid răcire) la cald şi la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ar putea fi cauza problemelor cu oprirea în mers? Doar când era umezeala mare în aer sau plouase recent, sau dacă treceam prin gropi cu apa se oprea sau se bâlbâia. Am spălat motorul o data și nu a pornit vreo 2 zile.  

În poza e bobina de inducție. Are mai multe fisuri după cum se vede în poza. Montata pe mașină arata bine, dar odata ce am dat-o jos am văzut fisurile. 

IMG_20200301_112703.jpg

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Având în vedere coincidenta cu umezeala eu cred că aia este problema. Explică destul de bine simptomele si este si in lista de cauze pusă mai sus (probleme legate de aprindere). Oricum dacă este crăpată trebuie schimbată. Poți verifica destul de ușor: pulverizezi puțină apă în zonă, nu chiar pe ea si vezi ce se întâmplă. Dacă se balbaie  motorul este clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara. 

 Încă o problema cu polo. Fiind noapte afara mam gândit sa ridic capota sa vad dacă observ ceva ieșit din comun, am dat capacul de motor jos și ce sa vezi, zici ca era revelionul la mine sub capota, scântei peste tot, la fise unde se mufeaza cu bujia, și pe fise pana în capac delco, unde atingeam cu mana goala urca scânteia pe mine la propriu. Acum eu știu ca bobina de inducție este defecta și trebuie înlocuită. Dar scânteile de pe fise apar tot din cauza bobinei defecte? Sau trebuie înlocuite și ele? Un avans prost reglat ar putea produce simptomele descrise?  

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treabă avansul cu scânteile.  Schimba bobina si fisele, mai ales dacă știi că nu le-ai schimbat de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au 130k Km . Se pare ca am gasit problema cu opritul in mers. Cel putin asa sper . Schimb fise si bobina si revin cu rezultatul.

Multumesc de raspunsuri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destul de mult. Schimba-le ca să fii sigur că nu sunt probleme aici și ai totul nou pe aprindere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, detin un VW Polo 6n2 de 1,4 l,54CP pe benzina din 2000 si de 3 ani de cand am luat-o la 195000km motorul a mers bine chiar daca functionarea lui se aude mai ales la inceput ca un diesel!

Acum sa ajuns la 200000km  si a aparut urmatoatea eroare P0226 si P0227 (care se refera la pedala de acceleratie si clapeta de acceleratie) si pe bord apare martorul de EPC si Check engine! Dupa ce sterg eroriile 

la prima apasare a pedalei de aceleratie apare martorul EPC si nu ma lasa sa acelerez, decat ,daca apas a II-a oara pedala,iar la urmatoarea pornire a motorului apare si Check engine!

Am desfacut pedala de aceleratie si am masurat cu un ohmetu si am observat ca valoarea rezistentei urca liniar! Am montat-o la loc si a functionat la fel pornire buna,relantiu normal 850r/min, mers rotund al motorului,raspuns in acelerati mai line fata de cum era inainte ca si cum nu te lasa in mers sa o urci in ture asa repede ca inainte, dar cu acelasi erori  !

Am desfacut cele 2 mufe de la calculatorul masini sa vad daca nu e corodat vreun pin si am observat ca pe capatul de unde ieseau firele de  mufa mica se scurgea apa pe la mijlocul plasticelor de sub stergatoare! Am dat jos capacul de directionare a firelor si am gasit o gramada de praf/pamant ce sa instalat in spatele conectorului pe unde intra firele! Acestea au cate o protetie din silicon pentru a impiedica intrarea apei la pini in conector! Am curatat pe acolo la suprafata si la montare am pus niste banda izolatoare pentru o mai buna protectie inpotriva patrunderi apei! Nu cred sa fie ceva de aici doarece conectorul arata bine/curat inauntru!

Am continuat cu curatarea sensorului de temperatura de la admisie  si  clapetei de aceleratie, apoi calibrarea ei cu un tool de test !Calibrarea am facut-o la temperatura de 90°C cu toate aceesorile oprite ! Am verificat  dinti rotitelor de la clapeta de aceleratie  care sunt ok ,motorul merge, alinierea inchinduse cu succes! Dupa calibrare motorul merge curat cu o turatie constanta fara terpidati,fara intreruperi ,dar cum apas din nou aceeleratia apare eroarea EPC si la a doua apasate ma lasa sa accelerez! Curatarea am facut-o cu un sparay de curatat discuri de frana de la Lidl! Dupa aceasta operatiune am avut surpriza ca aceleasi erorii sa persiste si sa nu mai mearga asa bine in sensul ca nu mai ramane pornita cand motorul este rece astfel trebuind sa o tin acelerata pe la 2000-2500 ture, pana cand se incalzeste motorul la 80-90°C si apoi ramane in relanti 850r/min , dar care din cand in cand urca singura in turati pana la 1300-1400rot/min si coboara sucesiv! 

Am vazut ca la bujii le vine tensiune, scotand la fiecare mufa!

Am zis ca mai masor firele de la pedala de acceleratie si clapeta de acceleratie la calculator, dar nu detin schema de legatura (ma pot orienta dupa culoarea firelor)! Daca cineva are un manual pentru 6n2 as-i fi recunoscator!

Aveti vreo ideie care ar fi rezolvarea in al face sa functineze bine si fara erori? Multumesc!

Modificat de ovdr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un link intresant ce l-am gasit la problema mea este acesta:

 EPC aprins la apasarea pedalei de acceleratie pentru vw 6n2

Acum cred ca poate fi cu probleme unul din firele ce merg de la pedala la calculator sau sezorul rezistiv de la pedala uzat, doar are 20 de ani! Ramane sa verific!

Modificat de ovdr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun că este motor AKP că ăsta este DBW.

Asta este schema

AKP schema.pdf

Vezi că senzorul are două potenţiometre şi trebuie verificate ambele

AKP verificare pedala.pdf

Aici mai ai ceva informaţii despre configuraţia mufei ECU şi ce tensiuni trebuie să ai pe firele care vin de la APP

AKP configuratie mufa ECU.pdf

Cu vcds verifică în grupul 54 dacă în câmpul nr. 3, doar cu contactul pus, se modifică cursiv procentul de la 0 la 100 pe măsură ce apeşi pedala de acceleraţie (aici se vede primul potenţiometru G79)

În grupul 62 pe câmpurile 3 şi 4 apar amblele potenţiometre G79 şi G185. Aici G79 trebuie să meargă între 12-97% iar G185 între 4-49%

Pentru curăţarea contactelor achiziţionează un spray de contacte. Spray-ul de frâne nu dizolvă oxizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc foarte mult @lupo_bv pentru schematic si excplicatii!? Da motorul este AKP!

Rezolvare: am scapat de eroarea cu EPC si Check engine,dupa ce am schimbat pedala de acceleratie cu una noua de la Hellla (220 RON de la mag.Ciclop din TM) !

 

Capture1.JPG

Difera doar pozitionarea conectorului, conectorul cu fire ajungind la fix l ?

Capture2.JPG

Modificat de ovdr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Problema continua cu neramanerea in relanti cand si cand, astfel apare dificultatea de a conduce in trafic prin oprirea motorului ! Sunt situati in care porneste si ramane in relanti si merge normal fara sa moara motorul la luarea piciorului de pe pedala de aceeleratie! Aceasta  situatie se intalneste fie cu motorul rece sau cald! Nu mai apar erori,doar din cand in cand EPC aprins cu un fault in pendind (adica necalificat)- Presure/Barometric  too low , datorat turatiei scazute de la oprirea motorului care dispare la alta repornire ! Situatia asta pare sa fi aparut dupa ca am curatat senzorul de presiune sau temperatura( nu stiu exact ce este) si clapeta de accelerati, desi am calibrat-o! Filtrele de aer sunt noi , vacumul pare ok  pe la 30Hg cu testarul ELM 327 de pe android si aplicatia Torque!

Captură1.JPG

Captură2.JPG

Modificat de ovdr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!