Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

Am observat astazi o chesti care m-a distrat pentru ca a fost prima data cand s-a intamplat si pentru ca am intuit fenomenul fizic care s-a produs, dar cu ceva intarziere.

Din cauza faptului ca a scazut temperatura exterioara destul de zdravan astazi si pentru ca a nins si a stat zapada pe parbriz, umiditatea din interior a condesat pe zona cea mai rece a parbrizului, jos, in fata, pe interior. Asa ca, atunci cand am plecat de la serviciu si am sters parbrizul, am ramas surprins sa vad ca ramane o zona aburita/umeda chiar daca stergatoarele continuau sa mature geamul. Pentru ca eram cu gandul departe, acasa, la ceea ce aveam de facut, m-am prins destul de greu ce se intampla si cand am facut-o m-a pufnit rasul pentru cat de narod eram neintelegand ce se intampla.

 

post-4613-0-13705200-1425673327_thumb.jp   post-4613-0-12582800-1425673328_thumb.jp

 

Fenomentul asta s-a intamplat in fiecare an la schimbarea rotilor intre ele. Acum, pentru o saptamana-doua, voi simti/gandi ca demareaza mai greu. Apoi va disparea senzatia. Dar ea este reala.

Pe de alta parte, pentru rigurozitate sa spunem ca nu caii sunt cei care fac diferenta, ci puterea. La mine este vorba despre 175 Nm. Tu ai, parca, peste 250 Nm, nu ?

 

In momentul asta pare pecetluita treaba: soft in toamna, plus, undeva in cursul anului, furtune metalice, un lichid de frana cu punct de "fierbere" cu mult mai sus decat cel actual si alte placute de frane.

Eu in momentul de fata am inteles perfect (cel putin asa imi place mie sa cred) cum stau lucrurile, asa ca sunt impacat cu gandul de a tine rotile astea pentru aspect si de a mai face unele pentru distractie, mai usoare, dar cu aceeasi suprafata mare de contact cu solul (poate chiar unele de 16", desi nu cred). Alt sistem de franare nu cred ca voi pune niciodata pe masina asta, pentru ca puterea nu o si nici nu o va justifica. Chiar si cand voi avea 13x de cai, un alt sistem de franare, care va fi mai greu decat actualul, nu va face altceva decat sa reduca o parte din castigul de putere.

 

Dar ... cine stie ce ne rezerva viitorul :D ?!

Link către comentariu

nimic. e doar un polo. in doua usi. :)

Modificat de john_skoda
Link către comentariu

Eu ziceam de upgrade in sensul de furtune, lichid, discuri, placute fata spate. Altceva nu ai ce sa faci fiind sistemul cu portetrier integrat in fuzeta s-au gandit din fabrica sa taie vreo idee de upgrade mai consistent :)). 

Franele nu tin neaparat de cati cai are masina, ci de felul in care o exploatezi.

 

http://www.ebay.de/itm/VOLKSWAGEN-POLO-6R-ORIGINAL-XENON-SCHAINWERFER-LED-LINKS-oder-RECHTS-/251869016849?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3APolo%7CPlatform%3A6R_&hash=item3aa4903311x2 si ai doua faruri cu xenon.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Franele se dimensioneaza mai repede in functie de greutatea masinii... eu am 1.6 tdi si 4x4(greutate la aprox 1.6 tone)-> frane maricele, adica jante minim 16". In schimb 1.6 tdi, pe aceeasi caroserie, dara fara 4motion poate "purta" jante si de 15".

 

Ego, evident ca producatorii nu mai sunt tampiti, incearca si ei sa se protejeze de "upgradisti" pe bani putini! Lucru evident si pe partea de software, unde nu mai poti modifica chiar asa multe lucruri cu testerul... din pacate!

Link către comentariu

off topic:  G6 1.6tdi  are acelasi sistem de franare ca Polo-ul 1.2 cu discuri de 280mm. Din acest punct de vedere este avantajat Bogdan.

Inseamna ca ai sistem de 312mm daca e nevoie de minim 16". Adica ai acelasi sistem de franare pe puntea fata ca un Ed35. 

Pe G5,6 1.4tsi 122 exista sistem de 288mm care se upgradeaza cu portetrieri (luati si din dezmembrari de pe Passat B6) si evident alte discuri la 312mm=> investitie minima pt ca partile majore sunt identice.

Aici discrepanta fiind si mai mare pt ca nu exista greutatea in plus a unui diesel si a sistemului 4m, ba chiar vorbim de o putere aproape dubla a gti-ului. Puntea fata oricum face 80% din franare.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Ai dreptate, nu CP fac diferenta ci cuplul, dar te rog, nu-mi jigni potenta :)) Are 325/335 nm.

Link către comentariu

Asa ... pe repede ii răspund doar lui Bwwlan: te rog frumos, când mai vezi oferte ca asta de care ai spus, trimite-mi instant un mesaj!!!

Link către comentariu

Mda ... deci ... aseara cand am plecat de la munca am avut neplacut surpriza sa constat bezna in fata. Evident ca, la cat de chiaun de cap sunt in utlima vreme, mai intai am constientizat senzatia ca ceva este in neregula si abia apoi am realizat ca nu am faza scurta. Azi de dimineata, pe lumina, am aflat si gravitatea situatiei (redusa, ce-i drept): ambele becuri arse.

 

Prin urmare ... ce becuri H7 imi recomandati sa iau? Presupun ca sunt si variante mega-ieftine si variante de o calitate foarte buna. As prefera sa iau ceva care sa se comporte, din punctul de vedere a luminozitatii, la fel cu cele OEM.

Link către comentariu

Verifica totusi si sigurantele de la faruri , ciudat este ca ambele s-au dus deodata . 

 

Ca recomandare personala  :  Philips Xtreme Vision +130% . 

Link către comentariu

Si eu recomand Philips Xtreme Vision. Le are un coleg pe un Focus si lumineaza foarte bine.

Link către comentariu

Aaa ... poate imi recomandati si de unde le-as putea achizitiona.

 

Andrei, lumineaza bine pentru cel care este masina. Dar pentru cei cu care te intalnesti pe drum cum este ?

Link către comentariu

Verifica totusi si sigurantele de la faruri , ciudat este ca ambele s-au dus deodata . 

 

Ca recomandare personala  :  Philips Xtreme Vision +130% . 

Verificate. ajunge tensiune in mufa farului si se vede filamentul din bec ars, chiar si cu ochiul liber.

Link către comentariu

Sunt ok si in trafic...nu ii deranjeaza pe ceilalti participanti. Consider ca ai farurile reglate corect. [emoji3]

Le gasesti si la emag...sunt la promotie. Daca nu...este magazin dedicat al importatorului philips...cauta pe google, sa nu facem reclama.

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu

Nu te mira ca s-au ars. Eu in ultimii doi ani, de cand am vent aici, ak schimbat 6 becuri pe faza scurta, 3 pe stanga si 3 pe dreapta. Philips Extreme Vision, Osram Night Breaker si un set de Osramuri luate de la MOL pe puncte. Acum ma un set de GE Long Life sau ceva, care cica e "best in class". Vedem noi...

Link către comentariu

Vad ca sa trecut peste "episodul" frane, toti comparati Polo 6R cu golfuri 5/6/7 dar acesta fiind pe platforma 5x100 e mult mai aproape de G4.

Trebuie verificat daca sistemul de franare este similara cu platforma 4 de la golf, daca da, un 288 pe fata este foarte usor si ieftin de realizat, iti permite sa pastrezi avus 2-urile pentru iarna. + Cu un mic artificiu poti sa le faci cel putin la fel de performante ca cele de 312...

Link către comentariu

Cu ajutorul informatiilor pe care mi le-a dat Sorin am reusit sa schimb becurile arse.

post-4613-0-68104600-1426416430_thumb.jp

 

Gasesc in continuare extrem de ciudat faptul ca s-au ars ambele in acelasi moment (cel putin asta este percerptia mea avand in vedere ca saptamana asta am lucrat dupa amiaza si am mers in fiecare zi cu masina, asa ca exclud ca cele doua becuri sa se fi ars pe rand).

Mi se pare aiurea rau sa trebuiasca sa dai farul jos ca sa poti schimba becul. Dar inteleg ca este mult mai bine decat la alte modele unde trebuie sa demontezi si bara ca sa poti da farul jos pentru a schimba becurile  :D.

 

Am cumparat ceva "aproape foarte ieftin" (20 de lei bucata) avand in vedere ca eu eram multumit de lumina pe care o faceau becurile pe care le-am avut pe masina si ca nu simteam nevoie de mai mult si mai ales pentru ca nu am vrut sa ajung in situatia de a-i deranja pe cei cu care ma intalneam pe drum si pentru ca nu am avut incredere ca +130% face mai multa lumina "decat" pentru mine.

 

Astea erau becurile pe care le-am gasit pe masina

post-4613-0-81656500-1426416793_thumb.jp

 

Iar astea cele pe care le-am cumparat

post-4613-0-55780700-1426416818_thumb.jp  post-4613-0-76530000-1426416819_thumb.jp  post-4613-0-00114800-1426416821_thumb.jp

 

Multam fain Sorine pentru indrumarea pe care mi-ai dat-o.

Link către comentariu

Sunt mai bune astea de la Narva decat cele de la Osram, ca lumina si culoare ?

 

Sunt convins ca nici cu Philips +130% nu deranjai pe nimeni, pentru ca sunt "road legal". Singura problema cu astea mai scumpe este fiabilitatea. Dupa cum spuneam, Osram Nightbreaker Plus m-au tinut cam 6 luni dar atunci am cam mers cu ele aprinse. Acuma, le aprind doar la nevoie :))

Link către comentariu

Nu am remarcat absolut nici o diferență, dar eu nu as pune prea mare baza pe observațiile mele în acest domeniu [emoji2] .

Spre deosebire de tine eu merg în permanenta cu faza scurta aprinsa!

Link către comentariu

Nu am vazut aprise luminile alea in proiectoare decat atunci cand am trecut comutatotul pe luminile de ceata.

Tu in ce pozitie zici ca ar trebui sa stea comutatorul ca sa fie aprinse luminilea astea de zi?

 

Am sa merg sa fac o poza proiectoarelor.

In alta ordine de idei insa, din cauza usurintei cu care aceasta facilitate ar putea fi confundata cu utilizarea proiectoarelor, eu nu m-as folosi de ea atata vrem cat inca mai am fararurile astea pe masina.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!