Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

Pai sa ne intalnim sa imi schimbi si mie te rog setarile daca tot le-ai verificat si testat pe pielea ta ! Revenind la suspensie si cat de rigida este,chiar zilele astea,cand mi-am comandat noua masina ( din pacate sau din fericire nu este din grup ) primul lucru cand am optat pentru jante pe 19" a fost sa ma gandesc la tine.....si la cate ai patimit in primele zile,acum citind ce ai scris mai sus,ma bucur ca totul este in regula si te-ai obisnuit.

Link către comentariu

Nu voi sta in calea progresului, dar sunt convins ca aceste setari nu vor rezolva problema mea: fading-ul va aparea oricum. Noroc ca nu ma dau in permanenta pe serpentinele alea.

Link către comentariu

Oare merita efortul, doar pt acele 2-3 regimuri de mers ceva mai tare/sportiv? Cand se duc discurile pune un set putin mai "sport" si o placuta mai dura. Cred ca este suficient ca sa-ti calmezi psihicul :)

Link către comentariu

Teoretic nu merita efortul. Dar, pe principiul asta, de banii pe care i-am platit pe Maur, tineam in viata SuperNova cel putin inca 10 ani de acum incolo si faceam si niste concedii intre timp.

Am sa ma uit cat de curand in ce stadiu sunt placutele. Presimt insa ca momentul cand va fi necesara inlocuirea lor este departe rau.

Link către comentariu

Si nu mai bine investestii banii in concedii facute cu o masina noua si pe placul tau ? N-are nici un sens sa investesti in performanta, din moment ce nu mergi cu ea pe circuit. In plus, nici motorul nu permite nu stiu ce performanta, chiar si resoftat.

 

Parerea mea este sa o faci cat mai comoda si sa te bucuri de ea. In Romania e greu sa ai grija de o masina si sa o tii bibelou. Drumurile sunt cum sunt, soferii la fel..spalatorii..etc.

 

Cum ti-am mai zis, eu cu 130 CP si tambure pe spate, nu simt nevoia de frane mai performante, chit ca pe Bucuresti-Arad (si invers) are parte de un regim sportiv (viteze medii de 80-87 km/h).

Link către comentariu

Asta!

Oricum masina e mult peste ce se cere de la un "daily driver".

Nu e nici masina de liniute nici masina de Ring(fie el maghiar sau nemtesc). Fa-o asa cum iti doresti dar nu exagera cu modificarile.

Nu ai nevoie de cele mai bune cauciucuri de pe piata si nici de frane de Porsche pe o masina care o sa le foloseasca doar la 2-3 drumuri pe Dealul Neagru.

Mai ales avand in vedere ca modificarile astea "serioase" costa bani seriosi. Asta incerc sa-i explic si lui Ego, nu merita sa bagi 500 de euro intr-o modificare (de genul frane mai mari) de care te bucuri mult prea putin...

Link către comentariu

Corect. Merita doar daca prinzi o oferta cu adevarat buna si nu e cazul de schimbat prea multe pe prea multi bani.

 

Nu ai ce sa faci la frane momentan. O sa le vina timpul si lor :P

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Master_Blaster

Dun poate face upgradeul ieftin la frane, ca e 5x100 si poate pune frane de pe Golf4, Octavia 1, etc si alea se gasesc mai des si ieftin la dezmembrari. 

 

@Dun: Tu nu ai fuzete fata cu port etrier integrat, nu? 

Link către comentariu

@Master Blaster, ba da, din pacate.

 

In cazul cauciucurilor eu vad lucrurile in felul urmator: sa iau unele de 4-500 de lei bucata care sa se comporte lamentabil pe toate suprafetele (uscat, umed, ploaie) si sa fie bune doar la mers normal inseamna, nu un castig de 2-300 de lei pe bucata cat ar fi diferenta la unele din gama de top, ci o pierdere de 4-500 lei pe bucata de cauciuc bun doar la utilizarea in oras.

 

Probabil ca o decizie cu franele voi lua anul viitor, cand va veni momentul primului schimb al lichidului de frana.

 

Cat priveste performanta ... nu am pretentia ca as putea sa ma apropii vreun pic de un super car, dar am pretentia ca pot schimba decisiv comportamentul unei masini de oras. Sa pot sa franez ceva mai tarziu intr-o curba, sa pot sa o abordez cu 60-70 sau poate chiar mai tare in loc de 40-50 km/h inseamna sa pot face o depasire in acel viraj - evident, daca am vizibilitate si loc. V-am mai spus, sunt situatii, in panta, unde, pe o distanta relativ scurta, sa poti sa urci la 100 si ceva de km pe ora. Si eu zic ca merita sa faci ce este facut ca dupa o astfel de accelerare sa poti sa franezi eficient inaintea virajului.

La urcarea spre Paraul Rece, dupa iesirea din Rasnov, sunt cativa km de viraje pe care limita de viteza este de drum national, 90 de km/h. Cu setarea actuala a masinii se poate parcurge acea portiune in proportie de peste 90% cu tempomatul setat la viteza asta fara nici un stres.

Saptamana trecuta, la iesirea din Rasnov am avut in spate un Logan MCV al Politie Romane, cu radar pe el, de care am vrut sa ma scap. Am pus tempomatul pe viteza legala si am lasat masina sa mearga singura. Nu am avut absolut nici o problema, doar satisfactie.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Master_Blaster

Mda deci o sa fie scump upgrade-ul daca schimbi si fuzetele. 

 

Franele merita in functie de stilul de condus daca mergi tare in linie dreapta si inainte de curbe franezi din timp merg si astea fara probleme si f f f multi soferi faca asa. Dar daca sari pe frana in ultimul moment des sigur o sa le consumi rapid si o sa se incinga repede. Asta e stilul meu eu nu merg excesiv de tare dar franez f tarziu si ma enerveza soferii care pleaca blana de la stop si la prima curba (cum e pe plevenei intersectia cu vasile parvan care e pe intermitent la dreapta) trebuie sa ma invart pe langa ei. 

Link către comentariu

Discurile de 312mm te obliga la jante de 16" iarna.

Cel mai ok ar fi sa mergi pe franele de G4 GTi de 288mm.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

@Bwwlan

Pai alea sunt doar discurile.

 

Mai pui placutele 100 de euro, mai pui fuzete XXX euro, pui etrieri si port-etrieri XXX euro, mai pui alte amortizoare - deoarece nu stiu sa existe fuzete pe care sa se poata pune franele de GTI pe 50mm, cat, probabil, are acum Bogdan, XXX euro si ajungi la niste sume cam... deplasate.

 

Apoi trebuie tinut cont de faptul ca franele alea (cu tot cu fuzete etc) adauga niste kilograme pe fiecare roata, care nu fac bine la handling. Este un upgrade care trebuie facut de catre cine chiar are nevoie mereu de racire mai buna, pentru ca forta de franare nu creste cine stie ce.

 

Si daca tot il faci, nu stai pe discuri si placute OEM, mergi putin mai sus, ca se poate mult mai bine. Si asta inseamna si bani in plus, si zgomot sau comportament sub-par la rece (in functie de ce cumperi)

 

@Dun

la 4-500 de lei iei cauciucuri bune, nu performance (PS2/3, GY Asy etc) dar iei unele mai mult decat decente. Si diferenta catre cele performance nu e doar de 4-500 de lei, este si de faptul ca acelea, daca sunt reci, nu se comporta cum trebuie (fac zgomot, nu tin la fel de bine) si asta inseamna ca la cam toate drumurile prin oras o sa mergi pe niste cauciucuri zgomotoase care nu ofera cine stie ce aderenta.

Cand le incalzesti da, tin asa cum trebui, dar de cate ori le incalzesti ca se merite?

 

Daca tu crezi ca pentru 2-3-10 drumuri pe an merita sa bagi cateva mii de euro, atunci ia-le!

Nu zice nimeni ca nu se vor comporta asa cum trebuie. O sa fii impresionat, masina o sa fie transformata complet. Doar ca nu merita investitia atat de mare pentru atat de putin.

 

E ca suspensia ta! Ai dat 7-800 de euro pe ceva ce nu aveai neaparat nevoie. Adica puteai sa dai 200 de euro pe niste arcuri si erai aproape la fel de multumit.

Pentru ca nu apuci sa te bucuri de tot ce poate ea sa faca decat de acele 2-3-10 ori pe an. In schimb, trebuie sa traiesti zi de zi, prin minunatul nostru Bucuresti, cu o suspensie prea dura.

 

Cand esti obosit si pleci la 10 noaptea de la munca vrei sa mergi linistit, nu sa simti fiecare pietricica de pe drum...

Link către comentariu
Master_Blaster

Pfaa sa vezi ce fun e cu suspensia sport cand faci injectii intra musculare cu antibiotic. :p Dar chiar si asa tot merita suspensia sport

Link către comentariu

Si eu sunt de aceeasi parere cu Rave. Schimbatul intregului sistem de franare pe masina ta sunt bani aruncati pe fereastra. Si trebuie sa iei in calcul si partile nasoale, cum a spus si Rave. Incearca cu un set de placute mai moi. Eu aveam cand am luat masina Ferodo montate si erau aproape noi dar in primele franari scartaiau ca naiba si frana era foarte slaba. Am pus TRW si frana este cu totul alta. Fara zgomot, putere mult mai buna de franare. Doar cu 200 de lei :)

 

De anvelope - sunt atatea site-uri pe net cu review-uri mai mult sau mai putin competente. Din nou, iti recomand niste anvelope ce au un indice de zgomot mic si comportament pe drum ud foarte bun. Pe drum uscat cam orice anvelopa peste medie se comporta bine la o masina cu performante medii.

 

Cu suspensia sunt foarte de acord. Isi merita fiecare leu. Si as face modificarea asta pe orice masina (pana in anumite limite) :)

Link către comentariu

Mai importante decat franele sunt anvelopele. Ele vor limita performantele sistemului de franare. 

Daca acum simti ca intra ABS-ul destul de repede la o franare brusca inseamna ca degeaba upgradezi franele fara sa iei cauciucuri in prealabil.

 

Am destui km facuti cu PS3 si pot sa spun ca sunt placut surprins in ceea ce priveste curbele abordate mai agresiv si franarea. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

:D

George ... nu stiu daca sa iau in seama consideratile tale. Am inteles ca tu mergi foarte calm, batraneste chiar.

 

Vorbim sambata. Poate reusim sa ne vedem.

Link către comentariu

De cele mai multe ori merg calm si linistit in oras pt ca nu vad castigul slalomului. Asta nu inseamna ca nu am avut parte de frane bruste de la 60 la 0 cand sare un pieton sau un caine. Cand a aparut din senin o groapa din care rotile nu mai ieseau intregi. Nu mai spun de cei care ies de pe stradute cu trei sferturi de masina sau intra in intersectie pe cedeaza.

Vreau sa spun ca sunt ocazii destule in care anvelopele si franele isi scot banii si fara sa fortezi. 

 

Personal doar pe serpentine am placerea sa merg mai tare pt ca acolo chiar simti ca sofezi. Pe transalpina a fost placere, la fel si spre Poiana sau pe la Cheia.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Bogdane, decat sa dai banii pe tot soiul de brizbrizuri inutile, nu mai bine pui un banutz langa altu' si facem la vara un drum AICI :)

 

Eu am fost in 2008 cu Golfu' din semnatura si daca cu tractoru' m-am simtit bine, apoi cu rasnitzele astea mici cred c-ar fi si mai fain...

 

post-16418-0-21346900-1366296617_thumb.j

Modificat de Vizitator
Link către comentariu

Vreau sa spun ca sunt ocazii destule in care anvelopele si franele isi scot banii si fara sa fortezi.

Franele de GTI nu franeaza mai tare / scurt / puternic decat cele ale tale.

Lucru, de altfel, absolut normal avand in vedere ca etrierul e acelasi. Ofera o racire marginal mai buna si un + la aspect. Atat!

De-aia tot ziceam eu ca faci degeaba upgrade-ul asta...!

Link către comentariu

off topic:

Stiu asta.

Pentru aspect m-a interesat pe mine + ca nu aveam de schimbat multe si nu adauga multa greutate.

Acum daca imi ofera cineva 900ron pe setul complet de etrieri + portetrieri de 312 poate ma razgandesc :)) 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Site-ul zice ca nu existe Michelin PS3 la dimensiunea 215/40 R17.

Si nu este singurul producator care nu face dimensiunea asta.

Link către comentariu

Ar fi o treaba, Bogdane. Dar ... pe de alta, de banii de benzina pe care i-as da ca sa ajung in Austria, iti dai seama de cate ori m-as putea da pe Dealul Negru, sau Paraul Rece, pe Cheia sau pe Poiana Brasov?

 

Vezi ca mi-am facut deja rezervare sa fiu liber pentru weekendul 29.06.

Link către comentariu

Sa nu fie cu suparare,dar vorbim de o masina cu 105 cai putere......chiar este nevoie de toate aceste modificari,in sensul de suspensie,frane,anvelope de top,etc.Cred ca am pierdut contactul cu realitatea !

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!