Jump to content

Turbina Passat B6 - Functionare OK / Probleme de functionare


Florin Mandras
 Share

Postare recomandată

Buna seara! Am observat un sunet la turbina cand o calc brusc pana la 2000 rpm si schimb urmatoarea treapta, se aude un fluierat. Am observat un pic de ulei pe la egr si pe dedesubt pe la furtunul de la intercooler. Atasez un log mai jos!

log passat.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate curăța?

Pentru michi. nu se poate curata se schimba .Filtru de motorina tu il cureti? E cam acelasi lucru la unele da din cate am auzit alea cu sita metalica la altele cei drept nu dar poti sal verifici desfa furtunul ala care iese din capacul de la axe si vezi daca ai ulei in el si zimi daca e ulei unde se duce tot uleiul ala ...in turbina si dupa te intrebi de ce se tot infunda turbina cei cu bmw sunt norocosi ca la ei se schimba doar filtru si nu tot capacul ca la vw am vazut bmw-uri care nu au schimbat filtrul ala si le arunca joja de ulei multi mecanici nici nu stiu de filtrul ala asa ca ramane la aprecierea dvs.interesativa si va lamuriti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! 

E prima mea postare pe forum.Problema mea e urmatoarea:

Am schimbat turbina(reconditionata) si motorul nu mai trage ca inainte. Ca sa fiu mai explicit: am cuplu si putere pe la 3000 de ture, pana acolo se tureaza si nu fuge deloc, spre deosebire de turbina veche care tragea de la 2000 de ture.Daca merg constant la 2500 de ture scutura , merge in valuri.Am curatat egr , pe tester da ca presiunea e buna dar nu mai are deloc elasticitate , raspunde brusc la peste 3000 de ture. Mecanicul zice ca sa o mai las sa merg cu ea ca e stransa si o sa isi dea drumul dar am indoieli si cred ca nu lucreaza cum trebuie geometria variabila. E motor 2.0 bma 136 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti a reglat tija actuatorului dupa turbina noua ??

Fa un log in mers/BS pe EGR/turbina, le postezi in topicul dedicat si o sa se gasesca o cauza/rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul zice ca functioneaza corect ca e reglata pe banc de firma care a reconditionat, ca presiunea e cea care trebuie sa fie dar mie nu imi place. In seara asta am rugat un prieten care are tot un Passat sa o conduca si are aceeasi parere ca si  mine, ca merge aiurea. Cred ca am sa sun la cei care au reconditionat turbina sa vad ce spun ei. Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@smack.

Sa intelegem ca pe banc ti a reglat si tija actuatorului sau numai turbina ?? Astea sunt 2 lucruri diferite.

Logul in mers/BS te scuteste de multi nervi/multe drumuri(acum...fiecare face cum crede), insa fiind nou pe aici te as sfatui sa citesti topicul cu loguri turbina.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
svg_gabriel10

Va salut! Am reusit sa fac un log la turbo in treapta 3 si 4. Poate cineva sa dea un verdict despre starea/functionarea acesteia?

Logul e atasat la mesaj.

Cu respect!

LOG-01-003-010-011 Turbo.xls

Modificat de svg_gabriel10
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un pic de suprapresiune.... incearca sa mergi o perioada de timp, mai turat - dupa ce motorul este cald. Pare ca ai o geometrie un pic imbacsita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Eu oricum merg destul de "sportiv". Totusi, mergand turat am sanse sa se mai curete? Daca da, cam cat timp trebuie sa o "torTUREZ" ? Mi-as baga nasul sa o desfac cand se imbunatateste vremea afara... dar habar nu am cu ce as incepe  :icon_bounce: . 

In final, mai are viata lunga daca as curata geometria? Dar daca nu as curata-o?

Multumesc pentru raspuns! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabriel ,momentan nu ai ce sa cureti ,suprapresiunea de pana la 100 mbar nui nici o problema ...as zice sa nu exagerezi cu torturatul ...


multi am vrea sa avem loguri ca al tau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

:beer: Multumesc pentru compliment! Sper sa ma mai tina macar 15 luni fara sa se duca pe apa sambetei. Totusi, ce se intampla daca depaseste 100 mbar (in ce rubrica e?)? Pe mine ma ingrijora fluieratul care se aude puternic din habitaclu. Culmea e ca afara se aude fluieratul normal.

Cu respect! :RO flag:

Modificat de svg_gabriel10
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

greii forumului spun ca daca avem suprapresiune peste 100 de mbar trebuie luate masuri...eu personal stiu ca suprapresiunea peste 400 -500 de mbar este stocata si de ecu,...multe turbine suiera si merg inca..


la 400 -500 mbar suprapresiune  ecu stocheaza eroare am vrut sa zic,...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+- 100 mbar e ok .La motoarele mai vechi,cu uzura specifica,e greu sa scoti linii perfecte , (actual cu specificat) .Daca vrei sa le apropii de perfectiune te costa ......de la actuator nou,n75.....etc. Si dupa toate astea e posibil ca performanta sa fie vizibila doar in Log.

La motoarele mai noi,CR-uri,actuatorul e mul mai bine gestionat avand si parte electica,fiind usor de reglat aproape de perfectiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o treaba si cu turbina asta.se zice ca dupa ce vi  dupa un drum lung turata masina sa o lasi pana sa o ,opresti cateva minute sa isi traga rasuflarea ca cica asa ai e bine.de accord! dar.. daca eu am start stop si am, ce fac daca alerg mult cu ea  am forjat.o si opresc la cale ferata si se opreste masina sdin start stop,atunci nu e  aiurea? pareri?? ca se  zice ca  se distruge daca o ,opresti imediat dupa  forjare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"problema" cu racirea turbinei e mai degraba la motoarele pe benzina unde temperatura gazelor de esapament e aproape dubla ca valoare , :icon_cool: si apoi ai buton de eliminare a start/stopului daca chiar vrei sa faci asta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca este buton de eliminare,dar se poate intampla sa  il uiti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Am receptionat opiniile! :) Faza e ca astazi cand am ajuns la munca, dupa vreo 20km de mers din care 16 pe autostrada, observ ca la relanti nu mai scade turatia motorului sub 1000rpm si parca se ineca putin de tot. Acum ma intreb... o fi ceva cu turbina sau doar o curatenie a DPF? Nu mi s-a aprins niciun martor in bord, asa ca am mai fugarit-o vreo 10 minute dar tot nu scadea rpm. 

Legat de ce s-a mentionat mai sus cu racirea turbinei, am noroc ca astept sa se inchida camera de bord , deci un minut tot sta sa respire, pana mai discut una alta... si sunt de acord ca trebuie un moment de respiro... sa nu se faca racirea fortat.

PS: Nu stiu cata importanta are, dar capatul tobei finale este curat 100%. Daca bag degetul in toba nu se murdareste...si am facut vreo 3500 km de cand o am. Eu zic ca e de bine, voi!?

Modificat de svg_gabriel10
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 200 mi km  si cand bag degetul in toba e curat! credema..ma mir si eu si sunt f bucuros!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am facut ieri un log in mers, care nu arata tocmai bine. Motorul este 2.0 TDI CR CBAB.

In trecut am avut erorile

001025 - EGR System 
               P0401 - 000 - Insufficient Flow - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 25
                    Mileage: 190802 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2123.14.30
                    Time: 17:36:13
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 1725 /min
                    Speed: 44.0 km/h
                    Voltage: 14.14 V
                    Load: 14.9 %
                    Load: 100.0 %
                    Mass Air / Rev.: 270.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 375.0 mg/str
 
000665 - Boost Pressure Regulation 
               P0299 - 000 - Control Range Not Reached - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 190801 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2123.14.30
                    Time: 17:23:37
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 2162 /min
                    Speed: 92.0 km/h
                    Load: 48.2 %
                    Absolute Pres.: 1948.2 mbar
                    Absolute Pres.: 1530.0 mbar
                    Lambda: 100.2 %
                    Lambda: 40.2 %
 
Dupa o curatare de EGR + conducta EGR, nu mai am erori.

Masina este in continuare cam lenesa pana in 2500 rpm.

Presupun ca problema este de la membrana de vacuum (a actuatorului turbosuflantei) fisurata sau de la furtunasele de vacuum care intra in N75, pentru ca din ce am vazut pe loguri, actuatorul nu este bine comandat la turatii de pana la 2500 rpm.

Ce parere aveti? Multumesc pentru ajutor!

LOG-01-03F-10F-11F_turbo.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe cu verificarea circuitului de vacuum,actuator,grad incarcare DPF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit problema, membrana fisurata/sparta. Se testeaza foarte usor: scoti furtunasul care intra in N75 de la actuator si tragi aer din el. Daca poti sa tot tragi din el la infinit, inseamna ca membrana e sparta/fisurata...

Intrebarea mea este daca se poate schimba actuatorul turbinei fara a da jos turbina.

Motorul este 2.0TDI CR CBAB. Din ce am vazut,e greu accesibil locul unde ajunge tija actuatorului.

Multumesc de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,se inlocuieste doar actuatorul fara a demonta turbina,necesita reglaj si adaptare specifica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus o cheie speciala :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!