Jump to content

Roti/jante/anvelope Fabia


Akebono
 Share

Postare recomandată

haideti sa ingropam securea deoarece omu' si-a rezolvat problema: 165/70/R14 M+S T81, Debica frigo 2. perfect legal si multumit. mi-am pus si eu 4 de iarna azi. ca anul trecut nu am mai reusit sa-mi iau. sper sa fie ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de secure man, Blitz e uneori mai pasionat decit trebuie...:)

Dar il stim de ani de zile si il iertam...

Si ca sa fim in nota "oficiala" precizez clar pentru toti ca nu le recomand combinatii neomologate de anvelope-jante.

Faptul ca eu folosesc alte dimensiuni e altceva, le poate folosi oricine doreste pe propria raspundere, cu avantajele si dezavantajele enumerate mai sus, dar nu incurajam dimensiunile neomologate mai ales pentru cei neavizati care din greseala pot face combinatii care afecteaza siguranta circulatiei sau alte aspecte.

E bine ca o parte din automobilisti sunt precauti si se doteaza corespunzator sezonului. Aceasta este educatia pe care trebuie sa o facem...nu trebuie sa fie lege ca sa fii tu si familia ta in siguranta !

Putini sunt cei care constientizeaza acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este. Dupa parerea mea s-ar putea face ceva foarte bun in privinta asta, si chiar de catre importatorii de anvelope:

DRIVE-TEST

Cand incepe sezonul, adica da o zapezica ceva sau ingheata, sa organizeze drivetest cu masini cu anvelope de iarna si de vara. Indiferent de model/pret, ca pana la urma orice anvelopa de iarna, fie si cea mai proasta, tot e mai buna decat una de vara; si oricum omul alege dupa buget. Numai asa ar constientiza mai multa lume care este rolul anvelopei de iarna. Si-ar fi si in interesul importatorilor, nu? Ar putea privi acest aspect ca pe o actiune de marketing.

Ex: acum 2 saptamani, cand inca mai era frigul ala (erau 2-3 grade afara), am oprit la o trecere de pietoni si din spate m-a izbit unul de mi-a spart bara si stopul dreapta, mi-a indoit fusta si hayonul (primul accident al fabiei, sper sa fie si ultimul!!!). In fine... cat scria tipul constatarea amiabila am revazut in cap scena: am auzit un scartait de frana de cca. 2-3 secunde. Mi-am dat seama ca nu are ABS pe masina (un logan). M-am dus si m-am uitat si la anvelopele lui. Erau de vara, uzate cca 50% si tari ca piatra. M-am apucat si i-am tinut teorie despre rolul anvelopelor de iarna, i-am aratat la mine ce-s alea (chiar in seara aia mi le shcimbasem), i-am zis ca e sinucidere curata sa mergi iarna fara anvelope de iarna si fara ABS. Omul a parut ca devine interesat si mi-a spus ca o sa se duca la firma la care lucreaza (era masina de firma) si o sa ceara anvelope de iarna.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai punctat foarte bine chestia cu drive-test. Pina acum chiar nimeni nu a facut asa ceva in tara noastra. Si nu ma gindesc la faptul ca importatorii sa faca ci unele societati mai respectabile care au servicii de acest gen cum este de ex la noi in capitala Auto-soft sau Savhor.

Eu personal am folosit si cumparat produse si servicii de la ei la preturi decente ( in comparatie cu hotia practicata de asa-zisele vulcanizari de cartier ); le doresc acestor profesionisti sa se dezvolte, sa creeze o retea de astfel de centre care sunt din pacate foarte putine in Romania anului 2010...

Ideea daca ar fi aplicata ar atrage foarte multi automobilisti la o astfel de demonstratie si ar fi un mijloc foarte bun de educatie.

Cit despre ce ai patit tu, imi pare rau si trec un sfat pentru toti ca sa evite astfel de situatii, spus din experienta proprie:

- Conducerea preventiva e necesara in evitarea tamponarii din spate de catre un alt sofer care nu pastreaza distanta corespunzatoare sau nu este dotat corespunzator sezonului. In nenumarate situatii mai ales in oras sunt cu ochii in oglinda retrovizoare sa vad ce distanta are soferul din spate fata de mine. Mi-am adaptat astfel viteza de deplasare ca sa evit frinele bruste si sa nu il pun pe cel din spate in situatie de urgenta. Bun dar au fost si situatii cind pietonul se "arunca" brusc in fata ta iar atunci trebuie sa frinezi...ai varianta: frinezi mai tare in faza 1 ca cel din spate sa reactioneze rapid si apoi mai incet in faza 2 ca sa nu intre in spatele tau.

De 12 ani de zile in acest fel nu am avut neplaceri.

P.S. In materie de sfaturi sunt convins ca stii mai multe decit mine in calitate de copilot profesionist dar nu stiu daca te-ai gindit la ce am scris eu mai sus...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, este cea mai buna varianta pe care o vad ca si replica la mult discutata modificare a codului rutier, cu anvelopele de iarna. Nu intram aci in detalii pen'ca se discuta deja intens la "off-topic" despre acest subiect.

Eu asa vad lucrurile: frate, vrei sa vinzi, apai fa ceva pentru asta. Arata lumii ce stiu anvelopele, arata poporului de ce sunt necesare. Ca nu toata lumea se uita pe youtube si citeste pe adac.de review-uri de anvelope.

Cat despre patania mea... ce sa zic. Am ramas extrem de surprins, nu ma asteptam. Am obiceiul sa ma hlizesc bine in oglinzile retrovizoare si cam tot timpul stiu ce e in spatele meu si incerc sa-l pazesc si pe ala de-i in urma mea chiar daca el habar nu are de lucrul asta. Insa, cum ziceam, am ramas foarte suprins de accident. Era pe la 8 seara si cu cateva secunde inainte ma uitasem in oglinda si nu vazusem niciun far in spate, in apropiere de mine. Am oprit linistit la trecere si numai ce aud franele. Primul lucru a fost sa intorc capul sa vad ce e, iar in timp ce intorceam capul m-a fulgerat gandul e posibil sa fiu lovit din spate. N-am apucat decat sa infig piciorul in pedala de frana pen'ca pietonul se apropia de masina mea. Asa n-a reusit sa ma arunce ala decat pana la jumatatea trecerii de pietoni si n-a patit nimeni nimic. In fine, nu-mi pare rau decat de indoituri ... chiar nu avusesem niciun eveniment cu skodita de cand o am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte nasol :( ai pus undeva poze? sunt curios sa stiu ce e de facut in acest caz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am pus. Din afara nu se vedea decatbara lovita (era sparta de-a lungul marginii bandoului dar statea la locul ei) si hayonul se vedea indoit cca. 15cm spre coltul din dreapta; si stopul staga ciobit in partea de sus (dar l-am vazut doar a 2-a zi). Dar hayonul nu se mai inchidea cum trebuie si banuiala mi s-a adeverit: cand am dat spoilerul jos toata fusta era bagata inauntru cca. 3-5 cm.

In fine... chiar n-am facut poze si-mi pare rau desi atunci seara mi-a trecut prin cap si, culmea, aveam si aparatul la mine.

No, haideti sa revenim. Nu uitati, va doresc NUMAI drumuri bune si fara neplaceri, fie ele si mici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai regula nr 1 pt astfel de evenimente este sa faci imediat poze dar pe moment esti derutat ma rog.

Era interesant de vazut cit de mult s-a botit dacia avand in vedere ca noi chiar avem un spate beton la break...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de offtopic dar cu asta sper sa inchei, am avut un eveniment cu alta masina asemanator cu al tau, am dus-o la service care cica avea aparat de tras/impins table de pe caroserie, dar ei mi-ai batut masina cu ciocanu', au folosit cei drept lemn ca am gasit aschii in portbagaj dar tot au ramas urme adanci, bine acolo nu se vede ca e acoperit de mocheta, dar a puscat vopseaua in jurul triplelor (stopurilor spate)

de aceea zic sa nu te increzi in nimeni si sa fi pe faza la fata locului sa vezi cum ti-o repara asa-zisi mecanici

bafta

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit la cineva anvelope 205/60/13.

vreau sa intreb, daca merg pe fabia mea 1.4MPI.

precizez ca am jante de tabla pe 13 originale skoda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pagina 5 a acestui topic este un tabel. Cauta-ti motorizarea acolo si vezi ce dimensiuni sunt permise pentru masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie de un sfat: ma tot bate gandul ca la primavara, sa fac un up-grade. Adica sa trec de la jantele de al cu cauciucuri de 185/60/14 la jante de al cu cauciucuri de 195/50/15. Motivul - ar arata mult mai bine pe masina + ceva mai multa stabilitate. Motorasul este cel de 1.2l si 64CP.

Merita sa fac acest up-grade sau sa stau cumintel ? :)

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au sa scuture mai tare pe 195/50/15 fiindca se ingusteaza talonul cauciucului, cam acesta ar unicul dezavantaj pe langa pretul cauciucurilor care e mai mare si parca se gasesc si mai greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.

Pretul la cauciucuri nu ma prea intereseaza deoarece fratele meu vinde cauciucuri :)

Eram curios daca sunt dezavantaje la consum sau demaraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul variaza direct proportional cu latimea anvelopei.

La demaraj e la fel pe dimensiunile omologate.

Lungimea balonului anvelopei e direct proportionala cu confortul si invers proportionala cu stabilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pe a mea 195/50/15 de vara si se comporta foarte bine din punctul meu de vedere.Cele de iarna le am 185/60/14.Intr-adevar mi se pare ca merge mai lin masina cu cele pe 14, dar ca si stabilitate e mult mai mare pe 15.Pretul nu mi se pare exagerat adica eu am dat undeva la 240 ron/buc de vara cu tot cu montaj Bridgestone noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul variaza direct proportional cu latimea anvelopei.

Hai ca nu te las in pace deloc :)

E discutabila si treaba asta. Adica, daca sunt anvelope din aceeasi gama, adica 185/60R14 si 165/70R14 sau cat dracu or fi, pata de contact difera ca forma de la o anvelopa la alta (la cea lata e mai alungita dar mai ingusta iar la anvelopa mai ingusta e mai ...ovala) dar ca si arie ar trebui sa fie relativ egale intre ele. Deci consumul cam tot pe-acolo trebuie sa ramana daca avem pete de contact egale (deci forte de franare egale) si razele rotilor egale (raza adica bratul fortei de frecare).

Cam tinand cont de aceste principii se aleg acele dimensiuni echivalente despre care ne-am .... noi mai sus. Pentru ca deja, chiar daca ai o pata de contact de aceeasi arie tot bratul fortei va fi mai mare cu 7mm, deci e o schimbare.

Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca geometrie este cum spui tu cu pata la sol, dar ca forta de frecare e diferit. Tocmai de acolo vine si diferenta de consum si aderenta.

Aria ovala pusa pe lat ( 185 ) are la inaintare o aderenta mai crescuta fata de cea pusa pe lung ( 165 ). Asta se simte foarte mult la plecarile de pe loc si frinari; cunosti f bine si tu de la curse cum sta treaba...

Consumul e drept ca nu creste asa de proportional cu aderenta dar e legat de ea.

Din folosinta proprie pot spune ca a crescut consumul in medie cu 0,2 l/100 km pt 185 fata de 165 adica f putin in comparatie cu eficienta la plecarile de pe loc si mai ales distanta de frinare mai mica decit inainte.

Si pentru o tona jumatate cit ajunge o fabia incarcata chiar iti trebuie minim 185 latime la anvelope, pentru siguranta.

Eu le recomand ca optime pentru break pe cele de 185 latime.

P.S. Acum am citit noua ta semnatura. Agree ! Sunt atitia care te orbesc cu farurile incorect reglate si sa nu mai spun ca xenonul este cel mai daunator pentru ochiul uman fiind arc electric !

Este una din inventiile idioate ale modernismului facuta in scopul autodistrugerii.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, conform legilor fizicii forta de frecare este direct proportionala cu forta normala la suprafata.

Adica:

Fr=(N*coef.frecare)/r

Fr=forta de frecare de rostogolire

N=normala la suprafata

r=raza rotii.

Asta e in teorie, cand roata are contact cu solul intr-un punct. Cum in practica avem o pata de contact, atunci Normala la suprafata va fi invers proportionala cu aria suprafetei (Adica o arie mai mare=normala mai mica). Cum ariile sunt egale dar diferite ca forma, teoretic avem normale egale.

Singura diferenta ar putea fi din coeficientul de frecare de rostogolire care poate avea valori putin diferite. Dar repet: in toate calculele de mai sus se presupune ca avem aceeasi raza :)

In fine.

Mai departe sunt perfect de acord cu afirmatiile: o pata de contact mai lata confera stabilitate marita pe cand o pata de contact mai ...rotunda combinata cu un talon mai mare confera un confort sporit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omg....cred ca am sa aprin putin proiectoarele pe care NU le am, ca m-ati cam bagat in ceata cu atat teorie :)) Felicitari Blitz pt informatiile complete si concrete! GJ! keep up the good work!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thanks man! Trebuie sa recunosti ca fara practica lui 120L teoria mea n-ar insemna decat niste calcule pe hartie si-atat.

In fine, ma opresc aici cu divagatiile pe teme de fizica clasica. Scopul aici ramane strict de a ajuta forumistii cu informatii utile nu cu formule matematice. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thanks man! Trebuie sa recunosti ca fara practica lui 120L teoria mea n-ar insemna decat niste calcule pe hartie si-atat.

In fine, ma opresc aici cu divagatiile pe teme de fizica clasica. Scopul aici ramane strict de a ajuta forumistii cu informatii utile nu cu formule matematice. ;)

bine ca v-ati oprit ca vroiam sa va spun ca una din legile frecarii spune ca marimea ei nu depinde de suprafata de contact deoarece contactul se face la nivel molecular si ca vorbim de doua tipuri de frecare statica si de alunecare actionand diferit influentand demaraj, franare deplasare si ca depinde de greutate ea regasindu-se in normala si ca nu inteleg avand in vedere cele de mai sus cu ce influenteaza r :)?

Da bine ca va-ti oprit:).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drept sa va spun eu la geometrie am fost as dar la fizica praf... ^_^

Mai vorbim si noi intre 2 curse de una, de alta...schimb de experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine ca v-ati oprit ca vroiam sa va spun ca una din legile frecarii spune ca marimea ei nu depinde de suprafata de contact deoarece contactul se face la nivel molecular si ca vorbim de doua tipuri de frecare statica si de alunecare actionand diferit influentand demaraj,

Da ssnypere, conform legilor fizicii clasice contactul la frecarea de rostogolire apare in punctul de contact dar dezvoltarea fizicii clasice pe mecanica (dinamica autovehiculelor) are alte implicatii. Si unde nu poate fi explicata pe intelesul tuturor, HOP, apare o constanta (ex. coeficient de frecare). :)

Ok ok, am terminat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, merita sa trec la jante pe 15 + anvelope 195/50/15 sau nu ? Ca nu am prea inteles :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!