Jump to content

electrica si electronica auto


niq_ro
 Share

Postare recomandată

Pentru mine "doar 500 mii" nu prea estem un "doar"......shtiu ka pentru unii suna aiurea, da asta estem ....

Notch, sa-ti explic, eu duc caroserii la Remat pt. "numai" 700.000, si imi ajut colegii sa goleasca subsolurile lor ca sa vand hartia cu 2000, fieru' cu 3000 si sticlele de bere cu 3000 la automat la Cora, asha ca si io ma gandesc f. bine inainte sa dau "numa'" 50.000 pe ceva fara rost... adu-ti aminte ce ma pleoshtisem cand ziceai ca nu-ti trebuie etrierii aia de dadusem o sutica pe ei... (a nu se lua ca reprosh!). Eu ma gandeam sa-ti caut un turometru la 50...100.000, second-hand, ca aia de vand piese in spate la Obor au si s/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • notchman

    55

  • niq_ro

    54

  • tibimakai

    20

  • MishuL

    18

Mishule , io am vrut sa zik, ka pentru mine orice suma konteaza..............

Iar etrierii aia khiar imi trebuie ka nu prea mai am frane mai de lok............si la banii ashtia nu puteam sa ratez okazia , orice ar fi fost, ......

Iar un tur pe la 100 mii mi se pare excelent...............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tata, culmea e ca tot Lada iti da solutia. Vroiam si eu si mi s-a confirmat ideea inca din iunie anu' trecut, cand am vazut cel putin doi broscari cu turometru de lada 1500 pus in bord in stanga - similar turometru fiat 850 spider!

Si costa doar 430.000 lei nou nout de la magazinele Lada (Atlas Com)!

Merci :)

Si eu dadusem in 2001, cand am luat broasca, de una cu turometru prin Bucuresti, si habar n-aveam de la ce e luat - pana am vazut la Lada 1500 acelasi turometru.

Acum, de cumparat "ceasul" e usor, dar mai trebuie si carcasa, ca n-am loc si nici chef sa mai dau gauri in bord, si un senzor, care n-am nici cea mai vaga idee unde se pune: la delcou(ca la Dacia), la bobina etc. As prefera sa nu fie la delcou, ca de-abia l-am reparat.

Eu l-as monta intr-o carcasa de proiector (sau de far de bicicleta :bounce: ), daca gasesc asa ceva la diametru, si l-as suspenda sub bord. Am vazut la cineva un turometru VDO suspendat si n-arata rau.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un turometru din ala scump din catalog, (ce sa fac, eu imi pot permite-$129) VDO Cockpit Royale, care are diametrul aproape ca si speedoul.

Aici se vind suporturi care se monteaza in locul grilei din stinga speedoului. Se poate face unul nu este greu. Al meu este inox. Poti sa scoti grila si o pui peste o tabla o zgirii dea lungul si il tai afara. faci o gaura cit este diametrul turoului si cu niste balamale in forma "L" si cu surub lung il prinzi de tabla. Pe marginea tablei lasa niste urechi pe care le indoi, sti pentru prindere.

Cel putin la turometrul meu electronic nu am nevoie de senzor. L-am legat la "-"-ul de la traful delcoului.

Cred ca acest "setup" este cel mai "clean looking".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici se vind suporturi care se monteaza in locul grilei din stinga speedoului. Se poate face unul nu este greu. Al meu este inox. Poti sa scoti grila si o pui peste o tabla o zgirii dea lungul si il tai afara. faci o gaura cit este diametrul turoului si cu niste balamale in forma "L" si cu surub lung il prinzi de tabla. Pe marginea tablei lasa niste urechi pe care le indoi, sti pentru prindere.
Am spus ca n-am loc de montat in bord, nu ca m-as da inapoi de la confectionat suporti. Si eu am 3 ceasuri in stanga kilometrajului ("speedo"), de al patrulea nu mai e loc decat sub bord.
Cel putin la turometrul meu electronic nu am nevoie de senzor. L-am legat la "-"-ul de la traful delcoului.

Cred ca acest "setup" este cel mai "clean looking".

Subscriu :) dar n-am idee la ce se leaga turometrul de Lada. Poate Notchman sa stie mai multe.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dreapta ai indicatorul pt. benzina, cel original? Ce fel de indicatoare mai ai in stinga?

Eu in stinga am turometrul, presiunea de ulei, temperatura de ulei.

In dreapta am benzina si voltmetrul. Pe consola am un ceas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dreapta ai indicatorul pt. benzina, cel original? Ce fel de indicatoare mai ai in stinga?

Eu in stinga am turometrul, presiunea de ulei, temperatura de ulei.

In dreapta am benzina si voltmetrul. Pe consola am un ceas.

Indicator de benzina original in dreapta;

In stanga:

-Presiune ulei

-Temperatura ulei

-Ampermetru

Sub volan: voltmetru cu leduri, de la 11V la 15V

Sunt impotriva a orice seamana a consola centrala, fiindca spatiul din broasca e si asa ff mic 8)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turometru se leaga k orice turometru, si ala de lada estem la fel , adikatelea ,

plus la plus, minus la minus, si firul de komanda, la bobina de induktzie, borna cu platina (nu borna +)

Deci 3 fire in total,........

Daka aprinderea estem electronika, de tip multisparck, sa delko ku senzor hall, se leaga firul de komanda, la aprindere, are akolosha o borna special designata acestui skop....

Daca aprinderea estem klasika, cu delko klasik ku platina, si nu estem MSI, se leaka normal la bobina la borna kare nu estem plus (sau 15, daka skrie doar numar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aprinderea estem klasika, cu delko klasik ku platina, si nu estem MSI, se leaka normal la bobina la borna kare nu estem plus (sau 15, daka skrie doar numar)

Adica se leaga la borna 1! Zi bre clar, sa prisheapa omu'! :) Auzi kolo, cica se leaga la borna care nu e 15! :bounce: Adica un fel de "Noi intoarcem capu' pe strada dupa cine nu ie barbat!" ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai shtiam ce skrie pe cealalta borna........ :-), na pe borna minus a bobinei...........estem bine.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu consola, nici mie nu mi-a placut idea la inceput, dar tata este de vina cu asta. El a vrut sa puna unul si pina la urma nici nu a fost rau ideea. Asa ai unde pune cite ceva, acolo poti monta casetofoane, ceasuri, butoane, CD, casete, videocasete :) , etc.

De ce am fost nervos, pentru ca am trimis doua scaune de piele electrice cu sase pozitii si incalzire dintr-un Lexus(Toyota la voi) coupe si din cauza consolei nu a putut monta scaunule. Pina la urma l-a vindut la unu care a pus in spate la o Dacie papuc!!!!(afara in aer liber) Nu am vrut sa ma cert cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adika ala a pus scaune de piele electrice cu sase pozitii si incalzire, in spate la un papuk?!?!?!?!?!?!?!? da omu are probleme?!?!?! este cea mai aiurea cheste pe kare am auzit'o ...no offense!

Mie imi plak konsolele..................poci ingramadi akolosha de toate........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

help help :pirat: .. am nevoie de o schema de stroboscop auto :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineeeeeeeee!!!!!!!

Da maine , ka nu am skema la mine, o am akasika..........estem simpla cu led'uri super-bright.......sau daka vrei cu lampa stroboskopica, am si skeme dalea, da trebuie sa skormonesk putzintel.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine aduk tot ce gasesk pe akasika................da ala ku led , estem mai simplu, mai eftin , si la fel de eficient...............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am cumparat ieri 2 lampi IFK 120 cu 100k/buc :ok: , deci n-ar fi problema :pirat: ... da' as vrea sa vad si schema cu LED :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai la inceputurile topicului astuia intrebam io cum e cu releele de tensiune pentru alternatoare... ehh... am avut o "revelatie".. am facut o proba pe un Oltcit si merge :)

sunt 2 punti redresoare, una principala si una secundara... cea secundara alimenteaza releul regulator si bobina de excitatie... deci bobina astara straineze e la plus :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asadar ai alternator fara regulator incorporat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele nemtesti au :)) ... uite cum e schema.. ca n-am apucat ieri s-o mai plasez :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca idee, eu am un releu cu perii, dar trebuie adaptat la alternator, asa ca pentru moment am lasat sistemul alternatorului cu carbuni si mufe si am pus un releu mecanic romanesc :)) , dar o sa-l pun pe cel electronic, pentru ca-i mai fiabil :ok: .. deja cel romanesc s-a dereglat un pic de la vibratii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca il pun pe ala electronic BOSCH il las pe alternator :)) , daca raman cu cel mecanic.. il mut pe caroserie :)

da' io vrusai sa va arat schema... :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mai e o problema.. un releu mecanic romanesc e cam 400k :shock: , unul romanesc electronic IPEE vreo 200-250k :shock: ... unul electronic BOSCH sau RUVILLE e 350-450k :salut: si ... raportul calitate/pret.. ordinea e: BOSCH > mecani >>> IPEE :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!