Jump to content
Mugur007

Probleme cu noile TDI-uri

Recommended Posts

qwk

Astazi am reusit sa schimb pompa de apa, iar in urma cu 1000 km am schimbat si filtrele + uleiul..asa ca de acuma sper sa am si eu consumul de la inceput..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyp88

Cu zgomotul ai mai rezolvat ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Deocamdata nu am rezolvat nimic..astept sa rezolve altii pe garantie si apoi sa vad ce fac si eu. Din pacate mie mi-a iesit din garantie si gunoaiele din tara asta nu au mai vrut sa-mi schimbe nimic pe banii lor sau ai VW, chit ca problemele sunt din fabrica, nu din cauza uzurii..

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Revin cu o alta problema. Astazi cand am plecat din Arad spre Bucuresti, am avut "bucuria" sa mi se rupa surubul de la rola intinzatoare de la alternator :| asa ca a trebuit sa ma intorc in service cu ea. Am fost la reprezentanta si am aflat ca respectiva rola este cu probleme, si se stie de asta pentru ca au schimbat modelul rolei si acuma cand o schimbi trebuie sa cumperi si o alta curea care sa se potriveasca :| Avand in vedere ca am tot fost cu problema asta cand masina era in garantie si nu s-a rezolvat nimic, astazi le-am cerut desfasuratorul problemelor avute in garantie si in baza acestuia sa-mi repare masina pe garantie. Maine la 10 sunt programat si sper sa o rezolv pe garantie.

Asa ca aveti grija cu distributia si la dieseluri. Se pare ca noile motoare nu sunt demne nici macar de teste, ce sa mai zic de pus pe masinile de serie.. :emthdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Mda..nici pana acuma nu am plecat din Arad. Am dus masina la 10 si nici acuma nu e gata. M-am si certat de numa cu ei pentru ca nu vor sa accepte ca e problema de garantie cu care am mai fost la el in timpul garantiei. Pana la urma le-am zis sa mi-o faca cat mai repede ca le platesc si s-au apucat de treaba doar ca dupa 5 minute mecanicul a plecat mai bine de 10 minute si la masina mea nu mai lucreaza nimeni :| Nu-mi vine sa cred cat sunt de gunoaie. QUARK E DE RAHAT !!! Mi-au zis ca din cauza ca nu a fost aliniata bine rola cand s-a schimbat pompa de apa (tot pe banii mei) din cauza asta mi s-a rupt si am problemele astea, deci nu tine de garantie :| dar asta e cea mai ieftina duma !!! Noua rola este cu arc, deci este diferita de ce era pe masina si te mai pun sa schimbi si cureaua ca nu se mai potriveste cea veche. Cu pompa de apa la fel, au schimbat-o dar nu pentru ca era proasta..ci ca n-au ce face cu banii si investesc in a imbunatatii calitatea pieselor (HAHA ! Ce dume ieftine stiu sa dea !). Asadar m-am convins de mirificele reprezentante. Dupa ce iesi din garantie se pisa pe tine atat la propriu (dar ar avea tupeu) cat si la figurat !

In veci nu o sa mai merg intr-o reprezentanta din ROMANIA ! Am vorbit cu un tip care sta in Austria si a venit cu masina la Quark sa-i schimbe o piesa care tinea de garantie (chit ca-i iesise din garantie) si nu au vrut. S-a dus in Austria si acolo i-au cerut bani doar pe manopera, piesa fiind platita integral de service-ul VW. Asa ceva la noi nu o sa se intample in veci ! Le-am si zis lucrul acesta si mi-au zis clar ca lor nu le convine sa plateasca piesa chiar daca e greseala fabricii..

Imi este scarba !

Share this post


Link to post
Share on other sites
polotsi

Numai experimenteeee, si la TSI, au pus acum model de lant mai gros, ca cel original se slabeste. Dar nu vor sa faca recall.

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Mari gunoaie !!! Eu am avut surpriza ca pe factura facuta de dobitocii de la Quark sa vad ca reparatia/schimbatul de rola reprezinta o ACTIUNE !!! Desi inainte mi-au zis ca nu exista actiune pentru asa ceva :| Maine o sa-l rog pe taica-mio sa-mi scaneze factura sa vedeti si voi ca scrie "S-a efectuat actiunea XXXX" pentru care eu am PLATIT ! :| Vi se pare normal ce se intampla la reprezentantele noastre de rahat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
CRISS/67

sincer,imi pare rau de situatia ta qwk ,am fost si eu la Quark Arad,si am ramas la fel de dezolat de ce am vazut acolo,sunt niste nemernici ordinari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Chiar sunt, si au inceput sa-mi bage pe gat ca oricum nu mi-o pot face pe garantie ca eu am refuzat cica cererea de culanta pentru pompa de apa :| Am ramas masca. Imi venea sa le var bocancu in gat la nesimtiti. Ei m-au trimis la PBN ca se rezolva, dar nu a fost sa fie. Apoi mi-au zis ca fac cererea ei si tot degeaba. Mi-au zis ca nu se accepta cererea de culanta pentru ca am intarziat ca si timp cu prima revizie, deci mi-o schimb pe banii mei, cum si am facut. Ieri mi-au sarit in cap ca defapt se putea schimba pe garantie dar eu nu am acceptat :| Numai nervi mi-am facut. Mi-au facut o amarata de reducere de 10% din piese si 10% din manopera si am platit cam 380 RON parca..oricum niste gunoaie mai mari nu am vazut. Si cu passatul am avut probleme la ei si am jurat ca nu le mai calc pragul, dar din comoditate am trecut peste juramant. Acuma si viitoarele masini care o sa le mai am cu garantie o sa ia drumul Ungariei pentru revizii si reparatii, pana ies din garantie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Welcome to the club, si o spun fara drag. Eu cand am vazut gradul de profesionalism de la Autoworld (care nu-l depaseste, dar se apropie de cel de la PBN), am zis de la bun inceput: stampilele din carnetul meu de service o sa fie in ungureste. La Debrecen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyp88

in afara de qwk restul cu 1.6 tdi cum stati pe polo? ca nu am vazut sa se mai planga cineva si mai nou vad ca nici cei de pe skoda nu mai au probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

La mine nu au fost rezolvate pe garantie, si acuma se agraveaza din pacate.

Am trimis doua e-mail-uri la customercare Volkswagen.de si de fiecare data m-au redirectionat catre Porsche Romania, spunandu-mi ca voi fi contactat. Din pacate nu am fost nici pana acuma (a trecut 1 luna) si le-am mai trimis un e-mail. Sper ca de data asta o sa ia si masuri, pentru ca dupa al 2-lea e-mail trimis, in care le spuneam ca nu am fost contactat de cei de la Porsche, au fost chiar mirati si au zis ca mai incearca o data, dar degeaba.

Sper ca saptamana asta sa primesc un raspuns de la ei care sa-mi rezolve problemele avute inca de cand era masina in garantie..

Ce m-a determinat sa le trimit mail ? Faptul ca la clip-ul ce l-am pus pe youtube cu zgomotul de la motor, mi-au scris mai multe persoane printre care unele imi spuneau ca li s-a schimbat ECU si nu mai au nicio problema cu masina, iar altora li s-au schimbat injectoarele (solutie care pare de scurta durata..).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyp88

In cel mai rau caz cauta un ECU de pe o masina lovita la dezmembrari, dar sa fie mai noua spre sf de 2010. Oricum mari gunoaie astia de la PoRO.

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Deocamdata astept sa vad raspunsul celor de la VW si astept sa ma intalnesc cu un posibil cumparator. Daca ramane pana la urma la mine si VW nu-mi mai dau niciun raspuns, atunci o sa vad eu ce e mai bine sa fac..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stef13

in afara de qwk restul cu 1.6 tdi cum stati pe polo? ca nu am vazut sa se mai planga cineva si mai nou vad ca nici cei de pe skoda nu mai au probleme

problemele la 1,6 tdi de 75, 90 si 105 cp sunt totusi (re)cunoscute, uneori si pe alocuri. Ca bibliografie, exista de exemplu in acest moment vreo 195 pagini de discutii pe vwgolfcommunity.com/ si aprox 81 pagini de discutii pe .polovw.it

Injuraturi, blesteme, nedumeriri, sperante, dezamagiri, amenintari, de toate gasesti acolo. Coana mare VW e in silenzio stampa, ca deobicei cand apar probleme comune, iar reprezentantele ridica neputincioase din umeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabrielbrc

Pt a rezolva problema cu zgomotul la turatii de 1800-2000 rot/min la motoarele de 1.6 tdi-cr,trebuie rescrise injectoarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

De unde ai informatia ? Cum trebuie rescrisa si de cine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stormlord

Aviz posesorilor de motorizari diesel 1.6 TDI CR generatia 2009-2010: anumite serii VIN sunt recunoscute a avea probleme cu EGR, existand o actiune de culanta (inlocuire cu costuri suportate de producator, numai la semnalarea defectiunii) pentru racitorul de reciclare gaz.

Va spun din experienta proprie, prin care tocmai am trecut :vaidecapulmeu:

De asemenea, exista o actualizare de soft ECU, versiunea 5689, menita sa optimizeze managementul recircularii gazelor arse si sa reduca numarul de regenerari ale filtrului de particule.



Pentru cei interesati, povestea pe larg:

 

              La jumatatea lunii februarie, in timp ce ma indreptam spre statiunea montana Straja, am observat clipind intermitent martorul de bujii (spira), fara alte semne prevestitoare. Am reactionat din instinct, am tras pe dreapta si am oprit motorul. Dupa vreo jumatate de minut, am repornit, insa martorul s-a reaprins la scurt timp, de data aceasta fiind insotit de o pierdere sesizabila a puterii motorului. In aceeasi zi insa, s-a aprins si al doilea martor, cel de motor. Mi-am petrecut weekend-ul la ski cu gandul la ceea ce putea sa determine acest comportament; stiam, dintr-o experienta proprie anterioara, ca daca nu se poate finaliza regenerarea filtrului de particule, masina intra intr-o stare de siguranta, in care se aprind cei 2 martori, iar ECU dezactiveaza turbina, cu limitarea in acelasi timp a turatiei la 2500-2800 rpm.          

              Comportamentul si simptomele erau aceleasi, cu mentiunea ca de data aceasta martorul de incarcare a filtrului de particule nu se aprinsese in prealabil, si nimic din comportamentul masinii nu indica acest fapt. Am continuat sa circul cateva zile asa, evitand sa fortez motorul, si am experimentat cel mai ciudat comportament al masinii: momente cand martorul motor se stingea, ramanand doar spira aprinsa, apoi se stingeau ambele si se aprindea martorul DPF, motorul parand ca vrea sa initieze regenerarea, dar nereusind sa o finalizeze...
              Dupa vreo saptamana in care am tot incercat regenerari, fara succes, am hotarat sa o duc la un service local, pentru o diagnoza, sperand sa rezolv problema printr-o regenerare fortata a DPF, via VAG-COM. Mare greseala: am pierdut 2 zile cu masina in service si destul de multi nervi si bani, insa nu s-a rezolvat nimic: calculatorul raporta ca filtrul de particule era regenerat, se resetau erorile, iar la plecarea din service, in cateva sute de metrii, apareau din nou in bord...
Saptamana aceasta mi-am facut o programare in reprezentanta si, cele mai sumbre previziuni ale mele, alimentate si de informatiile culese in cele cateva seri de sapaturi pe forumurile franceze, engleze si italiene, s-au adeverit:


    Coduri defect: 7343 P040700 Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor B - low input
                   7563 P046C00 Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor B - range/performance problem
    Defect memorat la supapa EGR, nivel antigel sub limita
    Cauza defectului: racitor EGR

    
             Am fost intrebat imediat daca beneficiez de extinderea de garantie. La raspunsul meu negativ, inginerul din service a cautat dupa codul masinii in sistemul lor, si mi-a confirmat din nou ceva ce aflasem deja prin cautarile mele pe forumuri: VIN-ul masinii mele se afla printre seriile de motoare de 1.6 TDI CR cu probleme de fabricatie la EGR, fapt recunoscut de catre VW si Porsche, care au modificat constructiv racitorul EGR in 2012, noul reper avand codul 03L131512CE. Din acest considerent, VW si Porsche suporta integral costul pieselor (aprox 1265 lei fara TVA, conform devizului) si 70% din costul manoperei (manopera care dureaza cam 4 ore dupa spusele celor din service, radiatorul fiind pozitionat in spatele motorului, sub filtrul de particule). Mi s-a mai spus ca rezolvarea in acest mod, pe culanta, este conditionata de efectuarea reviziilor la timp, si numai in reprezentanta VW, si se trece in carnetul de service al masinii.
            Au mai efectuat si un update de soft al ECU, la versiunea 5689, cod masura EA32 conf. TPI + regenerare DPF, update de soft menit sa conduca la un mai bun management al recircularii gazelor de esapament si (sper eu) la reducerea numarului de regenerari.
           Spre norocul meu, am scapat ieftin, numai cu 30% din manopera, adica putin sub 200 lei, si 2 zile masina in service.
           Am apreciat profesionalismul si amabilitatea celor de la Nurvil Tg. Jiu, de aceasta data, insa acest incident mi-a zdruncinat cumva increderea in fiabilitatea produselor germane, atat de laudate...
  

Ah, inca o mentiune la postarea anterioara: daca apare aceasta defectiune si nu se remediaza la timp, este posibila infundarea filtrului de particule, care NU se inlocuieste de catre producator, in aceleasi conditii...

Edited by Stormlord

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Mda, uitasem de topicul asta..

 

Doamne fereste sa-mi mai pice si racitorul de EGR ca direct o arunc la gunoi. Ieri am fost si i-am schimbat clapeta de acceleratie (1000 RON) si de-mi mai pica altceva..fac cu nervii.

 

Simptomele ce le-ai expus mai sus, le-am avut si eu cu clapeta. Prima data aparea spira, apoi "robinetul" ca mai apoi pictograma filtrului de particule. M-am uitat cu Vag-Com-ul si filtrul, nu-si mai facuse curatirea de 950 km, iar erorile erau de la clapeta care ramanea deschisa.

 

Fiind in Arad, m-am dus la mirificii de la Quark Motors sa imi faca o regenerare la DPF (pt ca erau multi km) si sa-mi zica exact care piesa este cu problema, pentru ca tipul de la piese nu stia care e clapeta de acceleratie !

 

Dupa 4 ore de stat la service, din care masina nu a stat in hala mai mult de 30 min, se intorc idiotii (din pacate eu nu eram acolo, ci ramansese tatal meu) sa ne bage pe gat numai rahaturi de mari ingineri/mecanici sau ce dracu sunt.

 

Ghici ce, ei vad/simt un comportament defectuos al clapetei, dar pe ECU nu sunt inregistrate erori :| Culmea !!! Inainte sa ia ei masina, erorile erau vazute si cu VAG-COM-ul si cu OBD2 (ceva interfata pt motor) + erau afisate pe BC, dar mirificul lor program, nu le-a vazut, sau poate nici nu s-au sinchisit sa le verifice. Apoi, cu filtrul de particule, mi-au bagat eterna si penibila explicatie: E de la resoftare domnule..nici macar noi nu ne mai putem conecta la DPF sa-i facem regenerarea. Taica-mio fiind cu alte probleme pe cap, si nefiind bine informat in legatura cu problemele mirificelor 1.6 TDI, a inghitit ce i-a spus idiotul ala (acelasi idiot care mi-a zis ca nu se poate pune BC si tempomat, si multe alte tampenii)

 

Cand a ajuns taica-mio acasa si mi-a zis idioteniile astora, pentru care am mai si platit 76 RON (deh..constatare..a ce..nu stiu), m-am luat cu mainile de cap si l-am trimis direct in masina. Am luat-o catre autostrada timp in care el statea cu laptopul in brate si il tot puneam sa stearga erorile de la clapeta, imediat cum le dadea. Dupa cateva incercari, erorile s-au oprit asa ca s-a aprins si martorul de DPF, dar de data asta a ramas aprins (in timpul erorilor de clapeta, martorul DPF statea aprins pret de cateva sute de metri, apoi dadea regenerare esuata si se stingea martorul) si am luat-o pe autostrada catre timisoara. Guess what ?! A inceput sa-si faca curatirea si pana la Timisoara (aprox 40 km) si-a terminat-o. In tot acest timp i-am explicat si tatalui meu, si l-am si convins, de cum sta treaba cu gretosii astia de la reprezentante, in plus am reusit sa urmarim anumite valori ale DPF-ului care anunta cat este de incarcat.

 

Dupa toata isprava asta, am revenit in Bucuresti si am comandat clapeta vietii si acum masina se opreste normal si parca o simt si mai fasneata.

 

 

P.S.: Am uitat sa va zic, ca fiind la Quark, i-am intrebat si eu de update de soft, dar normal ca nu exista, desi eu cred ca el exista pentru ca inainte de a ajunge in Arad, am vorbit cu cineva de pe forum care se ocupa cu update-uri de soft-uri si avand VIN-ul meu, mi-a zis ca exista update care se ocupa exact de ce ai zis tu, Stormlord, de DPF, de EGR, de injectie..etc. Din pacate nu a fost sa fie (as fi renuntat pentru o perioada si la resoftare..), dar, din nou, mirificul inginer electrician si mecanic, i-a bagat tatalui meu tot felul de idiotenii, cum ca ar fi ceva update pentru golf VI de 1.6 TDI, si ca s-ar putea face, dar exista riscul sa se strice ECU..si atunci noi trebuie sa il platim, ca au patit-o chiar la un Golf VI, sa se blocheze in timpul update-ului, dar pentru ca avea garantie, i-a fost schimbat pe ea :|

 

 

Deeeci..daca mergi la reprezentanta pentru update de soft (ma refer la actiuni ale fabricii), si inaptul iti blocheaza ECU, tu trebuie sa ti-l cumperi, daca nu mai ai garantie ?!?!

 

 

In fine, imi e scarba de toate reprezentantele din tara asta de [cenzurat] ! Si culmea, toata imaginea asta e data tot de angajatii de rahat, luati de pe mahalale cu nici un fel de experienta si bun simt fata de client, dar mai ales fata de un seaman de-al lui !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stormlord

"Clapeta vietii " = clapeta de acceleratie puteai sa incerci sa o cureti inainte de a o schimba, de obicei se obtureaza de la depuneri. Din cate am vazut, se curata clapeta si tubul acela metalic ce pleaca de deasupra ei. De obicei da rezultate, daca nu e defect de alta natura...

 

Si...sper sa nu ai acelasi ghinion ca mine! Oricum, impresia lasata e ca masinutele astea nu sunt suficient testate inainte de punerea pe piata, si ca noi, cumparatorii, suntem de fapt bug-testerii, pana la urma...

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Din pacate problema nu era una mecanica, ci una electrica. O sa incerc sa gasesc pe cineva care sa o repare, daca se poate. In plus, si clapeta a schimbat mai multi producatori, la fel ca si pompa de apa si rola intinzatoare, piese ce le-am schimbat tot din banii mei. Piese ce mi-au picat pe la 30-35 000 km.

 

Cea de pe masina era facuta de Valeo si avea un cod, apoi a urmat una facuta de Siemens, cu alt cod, ca pana astazi sa revina tot la Valeo, dar diferita fata de cea initiala.

 

 

Tie cum ti-au zis de update-ul de soft ? La receptie service sau cand s-a conectat la masina ? Mie mi-au spus la receptie service ca, conform programului lor, nu exista update de soft.

 

Cati km ai acuma ? Eu am ~75 000 si clapeta mi-a picat pe la 70 000 (cam pe atunci au inceput primele simptome)

 

Oare daca merg sa-i intreb, pot afla daca si VIN-ul masinii mele este printre cele cu probleme la EGR ?

 

 

P.S.: Culanta ti-o ofera doar daca ti-ai facut service-ul la reprezentanta ? :O

Edited by qwk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stormlord

@qwk:

Despre update-ul de soft mi s-a zis imediat dupa ce au facut diagnosticarea. M-au intrebat ce stil de condus am, unde circul predominant (urban/suburban), daca am pobleme cu regenerarile, apoi mi-au spus de update. Pe deviz apare soft ECU: 5689, cod ECU: 03L906023D

Acum am ~22900 km, asa ca am toate motivele sa fiu putin nemultumit de alegerea mea...chiar ma gandeam la un buy-back si schimb cu una pe benzina, la un moment dat.

Culanta mi s-a oferit doar dupa ce au studiat carnetul de service si termenele la care am facut reviziile. De asemenea, reparatia s-a trecut la finalul carnetului.

Racitorul EGR a fost modificat constructiv prin 2012, vechiul cod era 03L131512BH parca, noul cod e 03L131512CE. Contine atat racitorul, cat si clapeta de control EGR.

 

P.S.: Conteaza probabil si service-ul unde mergi, aici pe plan local nu au fost in stare nici sa interpreteze erorile de la diagnostic cum trebuie, in 2 zile...incercau mereu sa-i faca regenerare fortata si resetarea erorilor. Softul celor de la Nurvil arata clar eroarea, posibilele cauze si masurile care trebuiau intreprinse: verificarea alimentarii ventilului, a cablajulului EGR - ECU, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FRE

Imi pare rau sa citesc ce ati scris voi mai sus,e de necrezut ce se intampla ! Ma felicit ca am facut alegerea cea mai sigura se pare,un "motor de generatie veche ",dar fara probleme - 1,4 benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites
elypolo

Eu am momentan problema asta, mai multe detalii plz legate de VIN-ul acela cum pot afla daca ma aflu printre seriile cu probl de fabricatie, masina e 2009, mai e si probl la mine ca eu sunt in germ momentan, am fost la vw cu ea si costa 800 de euro schimbatul la ei, se poate curata EGR-ul, am mai auzit si de varianta asta...thx

Edited by elypolo

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Daca tot esti in Germania, mergi acolo la o reprezentanta. O sa rezolve mai multe ca la noi si poate ai noroc de culanta, cum a avut si colegul. La noi e dupa noroc..

 

Cati km are masina ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri