Jump to content

consumul real


PassatB7
 Share

Postare recomandată

Un test pe autostrada cu B7-ele de 2.0 tdi... Ar fi prea frumos sa fie asta consumul real. Daca as adauga un 0.5 - 0.7 ar fi in range-ul consumurilor obtinute de mine (reale).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Pai daca consumurile tale sunt reale, inseamna ca pe bord iti arata tot cam la fel.

 

Confirm in range-ul 120 - 140 km/h. Cam atat obtin si eu in fiecare zi pe autostrada, verificat de sute de ori. Cu mentiunea ca eu pe portiunea mea de autostrada urc 2 dealuri, dar le si cobor ;) Tipul probabil ca a prins o bucata buna de autostrada dreapta, cam ca in N Germaniei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Geisterfahrer

La plinul trecut am pus din greseala in rezervor V-Power Diesel de la Shell. De obicei nu cumpar de la Shell, asa ca nu eram obisnuit cu pompele lor si am observat abia la casa ca in loc de cei 90-95 EUR cat ma costa un plin, casiera mi-a cerut vreo 105 EUR :)

 

Am zis ca ok, merita si masina odata diesel din ala scump... :D Asa ca acum, dupa aproape 1100km cat m-a tinut rezervorul cu super-dieselul astora de la Shell, am tras linie si iata concluziile:

 

1. Consumul MULT mai mic -> pe bord am avut consumul cumulat 5.3%, iar cel real 5.67%!!! (de obicei cu cauciucele de vara am pe bord 5.6% si real 5.97%)

2. Costul pe 100km nu justifica carburantul mai scump -> Shell V-Power Diesel m-a costat 9,82 EUR/100km, fata de 8.57 EUR/100km cat ma costa dieselul normal

3. Masina nu trage nici mai bine dar nici mai prost

 

Overall, dieselul asta nu ajuta decat daca vrei sa impresionezi pe cineva cu consumul.

Si daca e vorba de impresionat, uitati aici o poza cu recordul meu de consum pe cei ~20km pe care-i fac zilnic pana la servici:

post-94553-0-15426400-1372406882_thumb.j

 

Si aici profilul traseului respectiv:

post-94553-0-32487500-1372406895_thumb.j

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Tocmai m-am intors din concediu. Am facut vreo 3000 km, de la Stuttgart pana pe Corsica si inapoi, cu cateva zile pe la Como. Cu masina plina ochi cu familie si bagajele aferente pentru 3 saptamani, consumul real pe toata distanta a fost de 5.81%.

 

Pe Corsica am facut vreo 700km din care cel putin jumate au fost urcusuri pe serpentine cu ace de par, prin padure pe drumuri relativ proaste, etc. Erau locuri atat de inguste, incat acele de par nu puteau fi facute dintr-o singura miscare, ci trebuiau mai multe manevre. Passatul nu e facut pentru astfel de drumuri, e prea lung, lat si prea greu pentru serpentine.

 

Pe astfel de drumuri mi s-a intamplat totusi o chestie foarte interesanta: la urcus imi zicea BC-ul ca mai am motorina pentru max 25 km, iar pana la destinatie (un sat cu o benzinarie) mai aveam 18 km! :vaidecapulmeu: Am oprit toti consumatorii, si am continuat, ca nu aveam de ales. Am avut noroc si dupa inca cateva serpentine a inceput coborasul. Cand am ajuns la destinatie BC-ul zicea ca mai am motorina pentru 135km, acul iesise din zona rosie si becul se stinsese!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aceasi problema o am si eu ...diferenta intre BC si ce imi iasa la pompa cam mare . Ea imi indica o valoare si real ii mai mare cu jumate de litru in plus.

 

Dar nu am reusit decat de 2 ori sa ii fac consumul deci mai cercetez problema.

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  •  

     

     

    Pe astfel de drumuri mi s-a intamplat totusi o chestie foarte interesanta: la urcus imi zicea BC-ul ca mai am motorina pentru max 25 km, iar pana la destinatie (un sat cu o benzinarie) mai aveam 18 km! :vaidecapulmeu: Am oprit toti consumatorii, si am continuat, ca nu aveam de ales. Am avut noroc si dupa inca cateva serpentine a inceput coborasul. Cand am ajuns la destinatie BC-ul zicea ca mai am motorina pentru 135km, acul iesise din zona rosie si becul se stinsese!! :D

    pai BC-ul arata foarte corect, ca daca continui sa urci,cu motorina care o mai ai faci respectivii km,pentru ca sigur consumul il aveai de peste 20% in urcus,in schimb la coborare nu cred ca treceai de 2-3 %.deci calculele cred ca ies!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU zic ca nu ies calculele, zic numai ca acul nu mai e o chestie pur electro-mecanica, legata la senzorul de nivel din rezervor. Ci este bazat pe calculele date de o formula de calcul care include si consumul instantaneu.

 

Adica: faci plinul si incepi direct sa o calci ca nebunul, cu un consum momentan de 20 litri /100km sa zicem. Acul va incepe sa indice mai putin carburant in rezervor, pentru ca functioneaza pe presupunerea ca vei continua cu acelasi consum instantaneu pana se termina rezervorul. Iti schimbi insa drastic consumul instantaneu (eg. o lasi multi km sa mearga in frana de motor la vale), estimarea va fi corectata si acul va reveni la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al naibii plutitor ce inteligent a devenit. Daca mai vorbeai de range-ul de pe CB te credeam dar asa deja e s.f.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca schimbarea asta are mai degraba legatura cu faptul ca fiind in urcare/coborare, combustibilul din rezervor s-a mutat dintr-o parte intr-alta a rezervorului, si plutitorul a fost pacalit de cantitatea de combustibil din rezervor...

nu cred ca acel range se  calculeaza in functie de consumul instantaneu.

sa-ti schimbe pozitia acului in functie de consum, zic eu ca nu ar fi chiar ok.

e doar o parere, nu dati cu pietre :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spune colegul livescu este corect, desi putin incomplet.

Acul indica doar nivelul din rezervor, insa IC-ul elimina fluctuatiile acului datorate inclinarii masinii (accelerari/franari,pante/rampe). O importanta mai mare o capata pozitia acului cand se porneste masina. Spre exemplu, daca masina este cu botul in sus (rampa) si pornesti, acul iti va indica mai putin decat daca pornesti invers, in panta. Diferenta asta se mentine mai mult timp, indiferent daca tu incepi sa cobori (si coboara si botul). la un moment dat, totusi, se "recalibreaza" dupa nivelul lichidului.

Ce a patit dinu e perfect normal in acele conditii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai n-am scris mai sus si de range-ul afisat de BC?? De la 25 km si acul pe rosu, bec aprins, a ajuns la range de 135km, acul a iesit din zona rosie si becul s-a stins. Ambele masuratori le-am facut cu masina stand pe loc, pe o suprafata dreapta si motorul oprit de start-stop (da, mi-a trecut prin cap ca inclinarea masinii poate pacali senzorul de nivel!).

 

Oricum, era doar o experienta personala, acuma ca posesorilor de Golf 4 le vine greu sa creada ca asa sta treaba ma lasa rece. Si pe mine m-a surprins, doar de aia am scris aici pe forum. Atat!

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am facut sambata un drum pe autostrada dreapta, undeva in sudul Frankfurtului. Nu era cine stie ce trafic, 4 benzi, dar tot n-a mers sa ii dau mai mult de 170 pe tempomat.

Consumul a fost (n-am pus minimele!):

 

- 120km/h: 4.4 %

- 130km/h: 4.7 %

- 140km/h: 5.3 %

- 150km/h: 5.5 %

- 160km/h: 5.7 %

- 170km/h: 6.5 %

 

Filmul aici: http://www.youtube.com/watch?v=QT0hmuONgPg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bun consumul...la 160km/h sa ai sub 6%...

 

intrebare pentru cei ce au mers mult cu masina: dupa ce ati mers 12 ore fara sa opriti motorul, va mai indica consumul instantaneu?....asta ca la mine se blocheaza si arata 0 dupa acele 12 ore.(am mers fara sa opresc motorul si mi s-a intamplat de 2 ori)

 

foarte mult conteaza aerodinamicitatea masinii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Incerc de vreo doua saptamani sa aflu ce consum are masina (2.0 diesel 170cp dsg), si mai concret vreau sa aflu daca acel consum afisat la bord este cel real.

Am incercat intai cu cel urban. Am bagat motorina pana cand a ajuns sus si am putut s o vad, apoi dupa aprox 300km am bagat din nou. Consum a fost 8.7 la fel cum arata si la bord. Apoi am vrut sa fac consumul extraurban..aceeasi procedura, doar ca de data asta cand am REalimentat, mi s a parut ca a durat mai mult sa aduc motorina sus ca s o pot vedea (ma refer la timpul de cand a sarit pompa pana am adus eu motorina sus).

Consumul a fost 7.3. Tinand cont de faptul ca am mers pe pilot la 110km/h si pe bord imi apare 4.7..ma gandesc ca ceva nu e in regula.

Am auzit ca rezervorul ar avea un "buzunar" de rezerva, poate am facut cumva si am bagat acolo din gresala. Singurul lucru pe care l am observat acolo este un buton de cauciuc..care poate fi apasat inuntru..si care observ ca a ramas acolo. Are idee cineva ce face acel buton?

La voi cum e, coincide cel electronic cu cel real?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel buton reprezinta o rezerva suplimentara. Tu ai introdus combustibil si acolo ; nu este nicio problema, insa normal ca nu iti mai iese consumul la pompa ; consumul real tind sa cred ca este cel de pe bord :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai putin, eu nu l am apasat decat acu..DUPA ce am facut plinul din nou!

Am citit pe net ca ar exista un buton si am apasat..nu stiu ce face si ce functie are.

Si nu stiu nici cum am reusit sa bag motorina in rezerva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Incerc de vreo doua saptamani sa aflu ce consum are masina (2.0 diesel 170cp dsg), si mai concret vreau sa aflu daca acel consum afisat la bord este cel real.

...

 

nu e prea exacta metoda de a afla consumul...

 

de regula, daca nu a fost facuta adaptarea CB-ului, iti arata cu 0,5-0,6l mai putin decat consuma in realitate.

 

ca sa faci mai exact consumul, iti dau o varianta mai exacta:

 

mergi cu masina pana se aprinde becul la motorina.

 

cand s-a aprins, reseteaza km.

 

reseteaza si consumul 2, cel care nu se reseteaza dupa 2 ore.

 

apoi pui x litrii de motorina, cu care vei face y km.

 

cand s-a aprins becul la motorina, notezi numarul de km facuti, consumul de pe cb2 si faci calculul.

 

imparti cei x litrii la y km. parcursi si vezi consumul real, apoi verifici si ce da pe bord.

 

asa e mult mai exact...

Modificat de adifox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M am gandit si eu la varianta cu becul. Dar nu cred ca e ceva mai sigur decat cum am facut eu. Bag plinul pana vad motorina acolo, fac x nr de km apoi bag plinul din nou in acelasi mod.

E ca si cum as baga intr o galeata de 10L..consum din ea apoi o umplu din nou. E destul de clar ca ai consumat atatia litri (cat ai bagat a doua oara) la nr de km facuti.

Si km i am resetat cand am bagat prima oara evident..de la bord asa cum se face la orice masina.

De unde ar putea veni eroarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

galeata e una, rezervorul e alta.

 

eu bag pana sare pompa, apoi in 15 minute mai pun 12-14l...

 

mai exact imi iese cu becul.

 

eroarea ... depinde cata spuma face motorina.

 

daca dau de o pompa care are mare presiune si face spuma multa, eu la touran dupa ce bag 25-30l nu mai intra, decat foarte greu din cauza spumei, in loc sa intre 50-55l.

Modificat de adifox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai n ai inteles ce am zis. Pompa poate sari diferit de la o benzinarie la alta in functie de presiune. Eu am bagat pana am vazut motorina cum pluteste in gura rezervorului acolo..

Si a doua oara la fel!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu vedeai motorina, dar in rezervor aveai aer o parte.

 

ca sa te convingi, pune asa plin ochi, apoi mergi 5km pe un drum virajat si cu frane si acceleratii, apoi te vei mira ca mai intra 5 litri de exemplu.

 

asta ce inseamna? ca ai consumat 5l/5km?....nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda..intr adevar nu stiam asta. Dar in cazul asta nu pot apasa acel buton ca sa scap de acele goluri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde este acel "buton" care umple rezerva de carburant???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand nu se umple nici o rezerva de carburant, doar se umple partea superioara a rezervorului, care e facuta sa nu fie umpluta, astfel incat unele modele nici nu mai au acel "buton".

 

de ce nu ar trebui umpluta? de exemplu vara, facem un plin ochi cu motorina din rezervorul statiei care in pamant are aproximativ 20 grade Celsius, apoi parcam masina in plin soare la 40 grade.

 

motorina se dilata(nu asa tare ca benzina) si....incepe sa curga prin parcare...

 

de aceea nu e recomandat sa fie umplut si rezervorul acela de vapori, decat daca se pleaca imediat la drum.

 

unde este acel buton?...cum privesti gura de umplere a rezervorului, in partea dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi mai sus ce-am scris despre functionarea becului. Nu este un simplu contact, ci este aprins de BC in functie de consumul instantaneu. Si nici sa umpli rezervorul pana la gura nu e indicat. Nu mai comentez niciuna din afirmatiile de mai sus pentru ca am facut-o deja. De ce nu folosesti clasicul creion si hartie (notezi kilometrajele cand faci plinul - pana sare singura pompa - si restul e aritmetica elementara). Sau foloseste spritmonitor.de. Eu il folosesc de cativa ani pentru 2 masini si n-am observat sa dea gres...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!