Jump to content

ASR & ESP & ABS


kewlya
 Share

Postare recomandată

Ieri am fost nevoit sa plec de pe loc in conditiile urmatoare:

- masina era stationata pe pamant.( foarte foarte moale pt ca a plouat mult)

- panta, dar nu abrubta.

- in partea stanga un mic santulet

Am plecat cu ESP "ON" ( acesta fiind valoarea implicita). In momentul in care am vrut sa plec, pe langa faptul ca nu inainta, masina se balansa stanga-dreapta foarte usor. Am incercat sa dau inapoi. La fel, nu puteam sa merg drept nici inainte, nici inapoi. Pana la urma masina a scapat cu roata stanga fata in acel mic santulet. ( bine ca era doar din pamant foarte moale).

Am reusit sa ies, dar cu ESP "OFF".

Poate sa imi spune cineva de ce masina a reactionat in modul descris mai sus?

Daca nu am postat unde trebuie, imi cer scuze, sunt " beginer" pe acest forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-ai raspuns singur la intrebare din momentul in care ai dezactivat ESP-ul ;) . In pagina anterioara, ai sa gasesti o problema asemanatoare cu a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit un manual de descriere a sistemului ESP. Poate o sa va fie util :)

Download

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

SUPERB! Multumesc, Radu C.!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Asta iarna, in conditiile Bucurestiului (respectiv deszapezire mai mult nu), cu anvelope de iarna, am circulat absolut onorabil, ESP a intrat doar de vreo doua ori la acceleratii mai bruste, iar ABS tot cam asa, evident la franare. Cind am iesit prima data pe zapada am testat ESP: am accelerat brusc de pe loc pe zapada batatorita, a inceput sa clipeasca indicatorul si masina a demarat fara probleme.

Consider ca sistemele respective sunt binevenite, trebuie ajutate cu anvelopele specifice anotimpului si evident cu conduita

Salutari tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul intra in actiune doar atunci cand masina scapa de sub control, in sensul ca incepe sa derapeze, nu atunci cand pleci in forta, sau de pe un loc alunecos. Ala e ASR-ul :lol:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vap_66: multumesc pt. lamurire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
giulio.vasilescu
La mine cand clipeste martorul de ASR, nu prea simt nici o diferenta, parca nu mai patineaza in halul ala, dar nimic miraculos. Spuneti-mi exact, iarna pe zapada cand aderenta e foarte scazuta, ce mai face ASR-ul? franeaza cat franeaza, dar la un moment dat, ambreiajul fiind lasat total, ce mai face? Ca doar nu e diferential autoblocabil sa roteasca amandoua rotile cu aceeasi viteza, deci ajung sa cred ca se aprinde aiurea, si tot taie din puterea motorului? Daca da, tot taie, da pana cand? Pana ajunge la relanti?

Domnilor, pe probate va arat ca ASR nu taie gazul ci franeaza roata care patineaza.Cine are ASR daca vrea sa-si dea seama ca asa este sa incerce la viraj maxim, plecare de pe loc, ruperea aderentei; in secunda urmatoare se vor auzi socuri in bascule, specifice accelerarii si franarii.

In afara de liniute zi-mi si mie o circumstanta practica in care te incurca?

Daca la plecarea de pe loc cu aderenta scazuta se doreste o inaintare rapida, este ok sa scoti asr DAR, a se accelera intermitent si ase vira st-dr cu o singura mana( vaslire) pana cand rotile capata aderenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca iarna, cand eram pe gheata si aveam acceleratia calcata la fund, turatia nu sarea de 2500 rpm. pentru ca, desi motorul tragea la capacitate maxima, franele se impotriveau si blocau rotile? (intrebarea este retorica).

Eu zic sa nu emitem concluzii categorice pe baza unei experiente traite de noi, mai mult sau mai putin elocventa.

traction control system (TCS), also known as Anti-Slip Regulation (ASR), on current production vehicles, are typically (but not necessarily) electro-hydraulic systems, designed to prevent loss of traction of the driven road wheels, and therefore the control of the vehicle, when excessive throttle is applied by the driver, and the the condition of the road surface (due to varying factors) is unable to cope with the torque applied. Although similar to electronic stability control (ESP) systems, traction control systems do not have the same goal.

The intervention can consist of any, or all, of the following:

* Retard or suppress the spark to one or more cylinders

* Reduce fuel supply to one or more cylinders

* Brake one or more wheels

* Close the throttle, if the vehicle is fitted with drive by wire throttle.

* In turbo-charged vehicles, the boost control solenoid can be actuated to reduce boost and therefore engine power.

Typically, the traction control system shares the electro-hydraulic brake actuator (but does not use the conventional master cylinder and servo), and the wheel speed sensors with the anti-lock braking system.

Citat de aici.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, pe probate va arat ca ASR nu taie gazul ci franeaza roata care patineaza.Cine are ASR daca vrea sa-si dea seama ca asa este sa incerce la viraj maxim, plecare de pe loc, ruperea aderentei; in secunda urmatoare se vor auzi socuri in bascule, specifice accelerarii si franarii.

Tu vrei sa demonstrezi ca sistemul face altceva decat spune "proiectantul"? :rolleyes: :lol: Poate le trimiti o scrisoare proiectantilor in care sa-i faci de cacao, ca nu stiu ce au proiectat. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duminica am avut si eu ocazia sa vad ESP-ul la lucru! Eram pe E60 in drum spre Tg Mures, pe o portiune cu 2 benzi pe sens si incercam sa depasesc, in consitii de ploaie torentiala. La un moment dat, in rampa (se scurgea apa pe sosea) masina a intrat in acvaplanare. Aveam peste 100Km/h si a fost o senzatie foarte ciudata sa simti ca nu mai ai controlul masinii. Chiar si cu cauciucuri Goodyear Aquagrip.

Martorul din bord a inceput sa clipeasca, alimentarea cu combustibil a fost taiata si simteam cum masina incerca sa derapeze intr-o parte, apoi in cealalta iar ESP-ul o controla. Totul a durat cam vreo 100m, dupa care si-a revenit si am putut sa imi controlez din nou masina.

Deci cei care au realizat ESP-ul stiu ce fac si mie mi-a fost de folos... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Alex_shaolin

Sal,eu am numai ASR si am simtit functionalitatea lui in urmatoarea situatie:am ramas in pamint moale pina la jumatatea rotilor:))deci la cel mai mic semn de patinare ramineam pe loc asa ca am obs. ca ASR ma ajuta sa nu patinez si anume dadeam drumul usor la ambreiaj si masina tindea sa iasa fara sa patineze,oricum a durat 2-3 min. si nu cred ca ieseam fara ASR :( o zii buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu nu am avut probleme cu ESP activ pe pietris mare si foarte afanat. Doar zgomotul pietrelor ce sareau :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,eu am numai ASR si am simtit functionalitatea lui in urmatoarea situatie:am ramas in pamint moale pina la jumatatea rotilor:))deci la cel mai mic semn de patinare ramineam pe loc asa ca am obs. ca ASR ma ajuta sa nu patinez si anume dadeam drumul usor la ambreiaj si masina tindea sa iasa fara sa patineze,oricum a durat 2-3 min. si nu cred ca ieseam fara ASR :) o zii buna tuturor.

ca sa iesi de acolo mai usor tocmai ca ar fi trebuit sa decuplezi ASRul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e Fabian,mi am adus aminte am decuplat ASR ul :())))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duminica am avut si eu ocazia sa vad ESP-ul la lucru! Eram pe E60 in drum spre Tg Mures, pe o portiune cu 2 benzi pe sens si incercam sa depasesc, in consitii de ploaie torentiala. La un moment dat, in rampa (se scurgea apa pe sosea) masina a intrat in acvaplanare. Aveam peste 100Km/h si a fost o senzatie foarte ciudata sa simti ca nu mai ai controlul masinii. Chiar si cu cauciucuri Goodyear Aquagrip.

Martorul din bord a inceput sa clipeasca, alimentarea cu combustibil a fost taiata si simteam cum masina incerca sa derapeze intr-o parte, apoi in cealalta iar ESP-ul o controla. Totul a durat cam vreo 100m, dupa care si-a revenit si am putut sa imi controlez din nou masina.

Deci cei care au realizat ESP-ul stiu ce fac si mie mi-a fost de folos... :rolleyes:

Permite-mi sa te intreb: de ce faci asemenea depasiri la viteza mare pe ploaie torentiala? Vrei sa iti testezi limitele cu orice pret? Te-ai gandit la cei din masina si mai ales la ceilalti participanti la trafic cand ai facut-o? In cei 100m ti-ai revazut viata ca un flashback?

Faci ce vrei cu viata ta si cu masina ta, dar nu e normal sa depasesti pe ploaie torentiala la viteza aia, mai ales ca drumul ala e foarte periculos!

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit asta pe un site, e in legatura cu ESP-ul. Poate ma lamuriti voi ce vrea sa zica, de ce leaga condensatori pe firele alea.........http://www.pocketrocket.ca/disable_asr.html (dati copy-paste).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut , am si eu un golf 4 variant 1.9 tdi 6 trepte 115 cai achizitionat de curand din germania . pe un drum cu denivelari si gropi superficiale , dar uscat , in momentul cand o calc mai tare , am observat ca se aprinde(palpaie) in bord o iconita ( in forma de triunghi cu niste linii curbe in mijloc si cu un cerc cu o sageata in exterior) care cred ca e de la asr . m-am speriat , am crezut ca e o defectioune ceva , am tras pe dreapta . am apasat pe butonul de la asr si s-a aprins aceiasi iconita in bord . am apasat iar si s-a stins . in fine , am pornit iar , pe la 70km/k am calcato mai tare si iar palpaia acelasi lucru in bord . tin sa precizez ca drumul era uscat dar cu ceva gropi . cand palpaie becul ala in bord paca se aude ceva sub masina .

cine stie cum il dezactivez ? e normal sa intre asa singur in functie pe drum uscat ? cum stiu ca este dezactivat ? se activeaza la fiecare pornire ?

am citit topicul si am vazut ca se activeaza doar in situatii cu aderenta scazuta ( iarna , ploaie etc )

va multumesc pt orice raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa se intample asa. Gropile si eventual praful de pe drumul respectiv au facut sa se intample asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
E normal sa se intample asa. Gropile si eventual praful de pe drumul respectiv au facut sa se intample asta.

salutare.

ei bine, e normal sa se intample asa!

ASR corecteaza tractiunea in momentul in care tu accelerezi si el depisteaza pierderea aderentei. e simplu. el vrea pentru tine maxim de putere.

tu accelerai prin gropi, masina marea puterea si pierdea aderenta.

cand palpaie, actioneaza. cand sta aprins, este dezactivat. se activeaza automat la fiecare pornire a motorului.

Asta e ASR.

cu ESP e alta poveste!

G.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul intra in actiune doar atunci cand masina scapa de sub control, in sensul ca incepe sa derapeze, nu atunci cand pleci in forta, sau de pe un loc alunecos. Ala e ASR-ul :Driver:.

Scuze ca tre sa te contrazic dar daca citeai posturile anterioare aflai ca ESP include si ASR si alte sisteme.Daca vrei sa testezi pe pielea ta dai un "scartz" cu si fara ESP si o sa observi.No offense:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca stiu ce include ESP-ul :screwy:, dar afirmatia ta oricum nu e corecta. ESP-ul controleaza traiectoria masinii (deci el franeaza cate o roata atunci cand pierzi controlul masinii intr-o curba, de exemplu), iar ASR-ul se ocupa de distributia puterii la roata in caz de plecare puternica/accelerare puternica pe suprafete lipsite de aderenta (chiar daca in bord se aprinde acelasi martor luminos ca in cazul ESP-ului).

"Anti Slip Regulation - It switches the traction control on and off. When its on (default) the onboard electronics cut the engine power if the front wheels spin." Deci in nici un caz nu se ocupa ESP-ul de plecari rapide de pe loc.

PS: Masina nu-mi permite sa dau "scartz" :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am parcurs aproape tot topicul, dar tot nu ma pot abtine sa nu va cer parerea despre o anumita situatie. Se da o bucata Golf IV (din semnatura), treapta I de viteza, si un drum "asfaltat" cu pietris. De la viteza de aprox. 5km/h, am calcat acceleratia considerabil, iar masina a inceput sa fuga de spate (culmea), spre stanga si dreapta... si se simtea (oarecum) cum rotile "rad" tot de sub ele. Totul a durat cam 5 secunde sa zic, pentru ca, facand acest lucru intentionat, m-am asteptat sa intre ESP/ASR-ul (care exista in dotarea masinii mele), iar in momentul in care am vazut ca se 'balanseaza' am taiat eu acceleratia (nu ASR-ul :) ). Culmea, am facut si o scanare cu o consola BOSCH in urma cu vreo 2 luni, si nu am gasit decat 1 eroare la senzorul unui cilindriu (2 parca), dar tipul care a facut scanarea, mi-a spus ca e din cauza benzinei, care, uneori e de proasta calitate si "arde prost". Deci, nimic de afisat despre ESP/ASR.

Nu ar fi fost normal ca masina sa nu derapeze si sa intre ASR-ul/ESP-ul in aceasta situatie? Pentru moment, m-am gandit ca accelerand de la acea viteza, ESP-ul n-a simtit suficient de tare forta laterala (culmea, volanul era drept, masina se balansa cam 10-15 grade sa zic). Bon, cu ESP-ul lamurit... dar... de ce nu a intrat ASR-ul ?...

Si inca o chestie ciudata: de ce se balansa de spate si nu de fata, avand in vedere ca tractiunea e pe fata?!

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici macar nu s-a aprins martorul de pe bord in timpul derapajului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea... :icon_thumright: Insa, in seara asta am fost pe un teren cu gazon, si am incercat s-o fac sa derapeze, intr-adevar l-am vazut functionand si masina avea un comportament oarecum ciudat... (vibratii ciudate, probabil datorita ESP-ului), dar parca... a intrat foarte foarte tarziu.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!