Jump to content

Jante/anvelope


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Avand 7,5J x 17'', poti pune anvelopa cu latime de 225 (intre 7J si 8J). Uzual pt. aceasta dimensiune ar fi 225/50R17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru info. Totusi, nu ar atinge aripa daca ar avea talon de 50?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la cauciucurile de vara (dunlop) 215 55 16 producatorul indica o presiune de 2,5 atm in anvelope pt 2 pers + bagaje, la cele de iarna care sunt 205 55 16 (nokian) ce presiune sa bag in anvelope?

As vrea sa imi spuna cineva care are passat b7 trendline cu motorul de 2.0 si 140 cp adica cu anvelope 205 55 16 ce presiune in anvelope ii indica producatorul pe capacul rezervorului?

multumesc anticipat!

M-am uitat. Pentru incarcare normala, trebuie 2.6 atm fata si tot 2.6 atm spate. Pentru incarcari mai mari, 2.8 fata si 3.0 spate. Nota: am Variant.

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu... nu cred ca ar atinge nicaieri, mai ales pt. ca treci la o anvelopa mai ingusta. Pe un A6 si pe dricul meu am aceasta dimensiune standard. A mea are oricum garda inaltata, dar nu cred ca o favorizeaza sesizabil la acest capitol.

Oricum, am spus "uzual"; asta nu inseamna ca nu exista anvelope cu 225/45R17 si sunt foarte apropiate ca pret ca cele cu talon de 50. Pe de alta parte, teoretic, un talon de 50 iti salta masina cu aproape 1 cm, ceea ce te-ar avantaja la trecerile prin sleaurile inghetate... sa nu tarasti masina pe gheata ramasa pe mijloc. Este suficient sa fii cu 1 mm mai sus pt. a nu rascheta vreo straduta dintre blocuri de la un capat la celalalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc inca o data pentru sfaturi.

Iau in calcul acum si varianta unor jante pe 16" si anvelope cu talon 55, latime de 215.

In acest fel as menaja jantele de vara (Salamanca) iar trecerile peste denivelari/poduri de gheata ar fi mai line. In plus cred ca protejez si suspensia avand in vedere talonul de 55.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din astea am pus pentru iarna. Alt avantaj: 215/55 R16 sunt dimensiuni foarte comune, deci vei gasi variatate mare la pret bun. Eu am anvelopele de iarna pe niste jante Rial Milano gri, de care nu-mi prea pasa ce vor pati de la sare/ alte chimicale care se arunca la greu pe strada. Am facut deja o iarna cu ele, si sunt absolut perfecte. Bonus: cu rotile astea imi consuma cu 0.1% mai putin decat cu cele de vara ;)

Daca vrei sa vezi cum arata, poze aici: http://vwforum.ro/gallery/album/329-passat-b7-variant-dinu-s/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nokian fara dar si poate sunt cele mai bune pentru iarna. Pret calitate excelent ,si e peste multe marci consacrate care exceleaza doar pe cauciucuri de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am vazut la un passat cu numar strain roti cu dimensiunea 205/60 R16 de iarna

aceasta dimensiune e o improvizatie ?

mai inguste si mai inalte par potrivite pt iarna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este "oarecum" echivalentul lui 215 55 16. Se spune ca anvelopele de iarna sunt mai bune cele mai inguste pt ca "taie" zapada si mai inalte pt a nu face pana cand dai intr-o groapa, sleau de gheata etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este o improvizatie, exista combinatia aceasta de jante/anvelope pe passat B6 si o confirm si pe Octavia 2 (fiind posesor de ambele modele). Poti face o cerere la reprezentanta VW si iti ofera informatii cu toate combinatiile si marimile de jante/anvelope dupa serie de sasiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista combinatia asta dar problema e ca nu este trecuta in cartea masinii si daca te intalnesti cu vreun nenea politist sau cand faci itp-ul s-ar putea sa ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ADEVARAT! AVIZ PENTRU TOTI CEI CARE MERG LA RAR SA PLATEASCA "DARILE" PT PRIMA INMATRICULARE. Mergeti la reprezentanta si solicitati sa va elibereze un document pentru RAR cu toate combinatiile de jante/anvelope care se pot monta pe masina. Spre exemplu, la Cluj, la Compexit (reprezentanta Skoda), mi s-a eliberat acest document acum o luna GRATUIT. In schimb la Autoworld (reprezentanta VW) acest document costa 50 lei. Joi am fost la RAR cu Octavia si cu ocazia eliberarii cartii de identitate mi-au fost trecute in carte toate combinatiile trecute in acel document de catre reprezentanta. Am apelat la aceasta varianta deoarece in urma cu cativa ani am fost la RAR Cluj cu alta masina, din aceleasi motive, iar cand l-am rugat pe inginerul ce se ocupa de masina mea sa imi treaca si alte dimensiuni la jante/anvelope in carte mi s-a raspuns sec : "veniti cu hartie de la producator si le trecem". Ar exista varianta sa dati peste o persoana mai binevoitoare care sa va treaca inca un rand de jante/anvelope in carte, binenteles dupa ce va verifica daca sunt omologate, insa toate combinatiile sigur nu veti reusi fara acel document, cu exceptia cazului in care "impingeti" ceva.

Exista varianta de a solicita sa vi se treaca in carte aceste date suplimentare daca detineti deja cartea de identitate insa nu cunosc ce tarif solicita RAR pentru acest serviciu. In cazul expus mai sus nu trebuie platit nimic suplimentar, ar fi si culmea dupa ce te incalţă de 420 lei pentru niste servicii care intr-o tara europeana vestica nici nu stiu daca exista. Deh.... birocratia asta... alfel cum ar mai ajunge bani la bugetul statului? :ceuameni:

Modificat de Nd_via
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

itp-ul nu-l fac iarna deci nu ar fi o problema dar ma gandesc ca ar putea fi motiv pt casco sau rca sa nu plateasca in caz de accident . Cum eu raschetez mereu zapada dintre blocuri mi-ar conveni sa inalt masina cu un cm

are cineva in cartea tehnica de la B6 sau B7 trecuta aceasta dimensiune? (205/60/16) se spune ca scade si consumul de carburant cu aproximativ 3% dar nu inteleg cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrei sa spui 3% din cei 8 sau 9% cat consuma masina...adica mult prea putin... anvelopele 205/60/16 sunt excelente ca inalta masina si au balonul mai mare sa nu faci pana...

Modificat de azir
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se spune ca scade si consumul de carburant cu aproximativ 3% dar nu inteleg cum

Cine spune, vre-un taximetrist? :) Eu prefer sa gandesc cu capul meu:

- masina mai inalta -> rezistenta mai mare la inaintare -> consum mai mare;

- diametru mai mare al rotii -> motorul trebuie sa depuna mai mult efort sa o invarta -> consum mai mare;

- inaltime mai mare a balonului -> roata mai grea -> consum mai mare.

In Germania toate anvelopele vandute de la 1 noiembrie trebuie sa aiba o eticheta care sa precizeze consumul de carburant, zgomotul la rulare si performantele pe asfalt umed: http://www.welt.de/wirtschaft/article110486465/Reifen-haben-jetzt-Etikette-wie-Kuehlschraenke.html

vrei sa spui 3% din cei 8 sau 9% cat consuma masina...adica mult prea putin... anvelopele 205/60/16 sunt excelente ca inalta masina si au balonul mai mare sa nu faci pana...

Nu inteleg ultima parte....cu balon mic faci pana?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ dinu_s.... ma refeream la gropile, sleauri de gheata si alte "atrocitati" ce apar pe plaiurile mioritice dupa prima ninsoare. Cred ca daca ai o anvelopa cu un "balon" mai mare ai sanse mai mici sa indoi jantele si sa faci pana. La asta ma refeream.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, poate. Eu n-am indoit si nici macar zgariat vreo janta in cei 18 ani de cand conduc (8 din ei in Bucuresti, pana acum 10 ani cand drumurile erau MULT mai proaste ca acum).

Mai e insa ceva...citesc uimit ca sunt destul de multi care-si cumpara anvelope iarna/vara destul de performante, ca apoi sa umble cu ele dezumflate. Motivele variaza, de la menajarea articulatiilor pana la invocarea aderentei crescute pe zapada afanata. Nimic mai gresit si mai periculos. Lasa ca anvelopele alea dezuflate vor avea performante mult mai proaste decat altele care costa nici jumatate, dar sa nu uitam aspectul securitatii proprii si al celorlalti participanti la trafic...

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un obicei la vulcanizari sa-ti puna iarna o presiune mai scazuta.

Ajuta sau nu ajuta la aderenta nu stiu dar sigur se distrug mai rapid ! lateralul fragil al cauciucului daca e prea bombat inafara (fiind presiune scazuta ) se agata mult mai usor de borduri gheata sau ce mai poate fi pe drum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat azi din curiozitate in foaia de inmatriculare de la B7 si spre surprinderea mea e trecuta si alta dimensiune fata de B6 :

195/60/R16

iar urmatoarele dimensiuni sunt inversate :

205/55/R16

iar la optionale :

215/55/R16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios ?!.... 195/60/R16 ?! :tuktuk:

Pana mea, la cat de "barca" e B7-ele (ca doar n-o fi mai "mic" decat fratele mai mic - B6), sa-i mai pui si cauciucuri inguste...

Asa... ca sa te "invartz" mai repede pe drumuri (sau mai rau... aterizezi printr-un santz la o curba luata mai in forta :mellow:)

Al naibi "economie"...

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut acum 2 zile un B7 cu o astfel de dimensiune si arata foarte foarte low budget, parca concura direct cu Logan2, in alte cuvinte strica toata masina la vizual cu asa ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna cred ca ar fi eficiente față de 215 sau 235

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca m-ati facut curios, o sa ma uit si eu ce-au trecut nemtii in talon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat. In talon nu sunt trecute decat 195/60 R16 93V. Atata am la rotile de iarna, cele de vara (cele cu care a venit masina!) sunt 205/60 R16 :)

In talonul german in sectiunea de optionale nu e trecut nimic de cauciucuri, numai o gramada de chestii referitoare la remorca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!