Jump to content

Autostrada Bucuresti - Nadlac (A1 - coridorul IV pan-european)


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Gabi, trebuie sa recunosc ca ma intristez foarte tare cand citesc comentarii ca cel de sus, total pe dinafara, fara ca macar sa stii catusi de putin ce se intampla acolo. Eu am citit zi de zi pe forumul dedicat in ultimele luni iar progresul la aceasta autostrada a fost CEL PUTIN la nivelul celor din Europa de vest. Arad-Timisoara este full, doar centura Arad este pe jumatate iar faptul ca au reusit sa dea drumul si centurii, chiar si pe jumatate a depasit asteptarile tuturor celor care lucreaza in domeniu (inclusiv eu care lucrez intr-un domeniu similar) pentru ca acum o luna de-abia s-a primit autorizarea pentru demolarea cladirii DSV. Intr-o luna au demolat o ditamai cladirea, au compactat, au facut terasamente si umpluturi, balast stabilizat, hidroizolatie, toate straturile de asfalt, marcaje si parapeti. Daca nici asta nu e performanta inseamna ca ne meritam soarta tragica pentru ca suntem o natie de plangaciosi carora nu le convine nimic si nici atunci cand se face ceva in tara asta nu suntem in stare sa ne bucuram ci gasim si atunci ceva de comentat. Argumente concrete :

1) Arad-Timisoara a inceput in 16.01.2009 cu organizarea de santier si a durat cam 2 ani si 8 luni, un termen decent pentru o autostrada. Tronsoanele pornite anul asta merg si mai repede pentru ca s-a mai lucrat la cadrul legislativ al exproprierilor pe motiv de importanta nationala

2) Tasarile pe care tot insisti tu sunt explicate cat se poate de bine in comunicatul din linkul pus de mine. Le-ai citit ? Pe scurt,in orice tara din lumea asta, la inceputul lucrarilor pe autostrazi se fac tronsoane experimentale cu umpluturi din zona respectiva. Pentru ca, compozitia pamantului difera vast de la o zona la alta pe planeta pamant, rezultatele difera, unele fiind mai bune, altele mai slabe. Cu alte cuvinte, daca mama natura a pus pamant instabil cu compozitie mare de argila si loess pe traseul autostrazii, poti sa fii tu mama constructorului sau a ministrului ca nu poti sa te dai peste cap si sa faci autostrada pe el. In aceasta situatie se aduce pamant sanatos din alta parte. Din pacate, in cazul unei autostrazi nu merge doar cu studiu geo precum in cazul constructiilor civile. Orice constructor cu experienta in autostrazi isi ia in calcul intarzierile ce pot aparea in anumite situatii, inclusiv cea de fata si astfel rezulta termenul de predare. Aceste situatii sunt suportate de catre constructor si nu vor duce la nici o majorare grosolana a valorii contractului. Era Bechtel a apus. Aici UE investeste bani foare multi si supravegheaza atent ce se intampla. Prin contract, pe tot coridorul 4, nu se poate majora valoarea contractului cu mai mult de 10% si asta doar in cazuri speciale imposibil de prevazut in faza de proiect si studii geotehnice ! Demonstratia necesitatii de a majora valoarea de contract se face si in prezenta unei comisii de la UE, deci cam greu sa se manareasca ceva !

3) Autostrazi in regim half profile sunt date in folosinta in toata lumea iar daca cauti vei gasi destule filme cu ele. Explicatia e simpla : Chiar daca autostrada nu e finalizata 100% ci doar pe jumatate de sens, prin darea in folosinta a respectivei jumatati se incepe deja amortizarea ei prin descongestionarea traficului din zona si reducerea timpilor de calatorie sau a costurilor combustibilului !

#!

Si o harta a tarii cu ultimele update-uri facute de catre un coleg forumist de pe skyscrapper city forums >

forumdec2011brief.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abia astept saptamana viitoare sa ajunga acasa sa vad si eu ce au facut acolo :) Doamne ajuta ca au dat drumul si la centura cealalta ! Pe vechea centura a Aradului era crima sa circuli..stateai la cozi imense.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si eu pe mult vestita autostrada (a lu'Poc&co), am urcat pe A1 la iesirea dina Arad spre Timisoara, nu exista niciun indicator care sa zica de autostrada in zona respectiva, daca nu prea ai umblat prin zona aia nu stii pe unde se intra. Pacat de limitaerea aia de 100km/h pentru ca asfaltul e exemplar, de asemenea si rosturile de dilatare la poduri, nici nu le simti, frumos.... Partea nasoala e insa cum se termina, la vreo 10km de TM si mai ai de trecut si prin 2 sate (azi seara deja au iesit politaii la vanatoare cu radarul in primul sat RO%20flag.gif ), drumul e destul de ingust si nu prea poti merge cu viteza... deci recuperezi timpul castigat pe autostrada... Daca nu respecti limitarea de viteza si mergi ca pe o autostrada adevarata castigi cam 10-15 minute daca alegi autostrada in detrimentul variantei clasice.

Modificat de gabyy20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehh..acuma nu cred ca scurteaza cu mult timpu. Eu si pe E69 faceam maxim 30 min pe timp de zi intre Arad si Timisoara :) Iar noaptea mai mult de 25 minute nu prea faci..(ma refer de la o intrare la alta).

Asadar, din punctul meu de vedere nu vad autostrada ca o optiune mai rapida, mai ales ca te lasa la naiba in praznic de Timisoara si traficul o sa fie mai intens acolo decat pe E69..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat de limitaerea aia de 100km/h pentru ca asfaltul e exemplar, de asemenea si rosturile de dilatare la poduri, nici nu le simti, frumos....

limitarea e mai mult ca sigur din cauza ca nu e gata 100%

ar fi bine sa ramina asa si peste 3 4 ani, dar tare imi e teama sa nu copieze modelul centurii TM unde rampele unui pod s-au lasat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, aceasta autostrada este o mare realizare. Nu credeam sa o faca asa repede. Ajuta pe cei care vin de peste granita si vor sa mearga repede fara sa mai treaca prin orase. Daca vreau sa merg doar de la Timisoara la Arad, nu ma ajuta deloc, dar pe cei in tranzit, da. De la Arad ajung pe centura timisoarei si de acolo la aeroport, Lugoj, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, s-a pus mare presiunepe constructor sa dea drumul la 15 decembrie si de aceea pare incomplet. Desigur ca in primavara anului viitor cand se va face receptia, vor fi terminate toate bretelele + iesirile/intrarile si spatiile de servicii. De asemenea parapetii si indicatoarele vor fi si ele complete. Termenul oficial a fost de 15 decembrie dar saracul constructor nu a avut nici o vina ca anumite portiuni nu s-au predat la timp (vezi exemplul cladirii DSV pentru care s-a primit ordin de demolare de la minister cu doar o luna inainte de inaugurare sau bucata care interfera cu instalatia de balizaj a pistei de aterizare de la Arad. Ganditi-va ca aici, spre deosebire de autostrazile facute de la buget cu constructori romani unde incetarea lucrului si taraganarea se face de multe ori ca un santaj pentru a primi mai multi bani prin acte aditionale de la stat, constructorul lu primeste un leu in plus fata de ciontractul semnat in 2009 asa ca nu are nici un motiv sa traga de timp. Interesul lui este sa termine cat mai repede si sa plece la alta lucrare. Asa fac marii constructori profit in toata lumea. Doar la tronsoanele facute din buget 100% unde sunt aranjamentele cele mai mari se face exact pe dos. Aici constructorul castiga licitatia cu o oferta dupa care se apuca de treaba si la un moment dat vine cu o suplimentare nesimtita (50% in cazul Bucuresti-Ploiesti) dupa care sisteaza lucrarile pentru a santaja statul sa-i dea banii mai repede. Din pacate nu le-a mers cu Boagiu care odata venita la minister i-a amenintat cu reziliera (dupa ce tocmai reziliase la cernavoda - medgidia cu Colas). Sa vezi ce-au renuntat baietii instantaneu la penalitati si s-au apucat de treaba....Din pacate era prea tarziu sa mai poate termina la timp astfel incat a terminat la timp doar singurul care nu oprise lucrarile in asteptarea suplimentarii > UMB Spedition. Acest UMB este de departe cel mai serios constructor roman la ora actuala si se misca foarte bine, cot la cot cu strainii. Pe timisoara - Lugoj in 2 luni de la inceperea lucrarilor a ajuns la 40% stadiu fizic realizat (incredibil de mult in termen asa scurt). Practic dupa cum se misca lucrurile se estimeaza ca el va termina cu mult inainte de termen tronsonul de 9.5km ce continua Arad-timisoara inspre Lugoj !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpmdv s-a inaugurat drumul expres intre TM-AR. Cand aceasta portiune va avea toate elementele specifice unei autostrazi voi considera ca lucrarea este finalizata.

Pentru ca masina mea merge si fara turbina, dar asta nu inseamna ca este functionala in parametrii stipulati in cartea tehnica.

Este un pas inainte, ce ma deranjeaza este frenezia cu care se inghesuie guvernantii(actuali/trecuti) sa taie panglici la lucrari terminate partial, doar de dragul de a arunca praf in ochii opozitiei si eventual in ai contribuabililor mai putin informati/interesati.

Dar probabil aceste practici sunt normale prin locurile unde realizarile sunt putine. E totusi de admirat ca nu au loc inaugurari la fiecare 10 km de autostrada asfaltata.

PS:eu fac parte dintre "admiratorii cu obiectiuni" ai actualului regim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fuscobal,vezi fusco..hai ca eu sunt nebun si eretic,dar uite ce posteaza colegii.Crezi ca mie nu imi place sa aud..;sa dat in folosinta tronsonul...Filmul postat de mine spune multe,se lucreaza la autostrada in ritm alert cu 2 zile inainte de inaugurare care se pare ca a fost facuta sa dea bine la public.

Multumesc colegilor care sunt de acord cu mine si ma sustin.Le multumesc ca au reusit sa isi dea seama ca toate inaugurarile cu pampoane sunt doar praf in ochii nostri si jegurile astea doar incearca se ne convinga si sa fim mandrii de realizari fabuloase care sunt terminate doar in procent maxim de 80%. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-l mai lauda pe UMB ca are si el destule bube in cap....

azi, s-a dat drumul si la accidente:

http://www.aradon.ro...ostrada/1029478

ia plimba-te tu de la gheorghieni-toplita-reghin adica E578

http://www.descopera-judetul-neamt.ro/component/option,com_joomgallery/Itemid,596/catid,87/view,category/

au facut o bomboana de drum cei de la UMB, nu am crezut ca voi merge vreodata pe acolo cu mai mult de 80km/h :D

chiar si E85, e facut de UMB de vreo 8-9 ani daca nu ma insel, de la urziceni pana in roman

si nu stiu daca am vazut vreo gaura aparuta pe sectiunea bacau-tisita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te inseli amarnic cu urziceni-roman in acei ani :)

pe vremea aia UMB era specialist la reabilitari via Sechelariu din MT, fratele fostului primar din BC.

ia plimba-te tu pe DN7 si ia gropile aparute dupa lucrarile de calitate intre Deva si Arad; nu iti doresc sa faci poc din cauza tratamentului aplicat asfaltului intre Arad si Nadlac de catre aceiasi UMB, pentru ca se lasa cu deces (vezi pe ziarul local toate accidentele)

ideea e ca nu trebuie sa ne entuziasmam si sa cadem pe spate de fericire la fiecare km finalizat, pentru ca e cam rusinos sa ai o asa productivitate in mileniul 3.

e un pas inainte, poate realizeaza cineva ca trebuie simplificate unele proceduri ce intirzie lucrarile si apoi pe cai ca se filmeaza.

evident facind lucrari de calitate, nu de mintuiala; aici mai avem mult de invatat, dar asta e...apoi nu mai e loc de furat.

mie imi e greu sa cred ca nu se pot face lucrari de calitate, dar nu se vrea...e mai usor sa dai vina ca transportatorii au incarcarea pe osie mult prea mare (nu inseamna ca nu e adevarat) decit sa faci ceea ce trebuie...

facem un pariu mic, ca or sa apara la primavara cratere mici pe AR-TM??? nu de alta dar mai mult ca sigur ca nu au facut ei nr de treceri cu compactorul peste straturile de mixturi, vremea e cum e, apa se infiltreaza, ingheata si isi umfla muschii exact in stratul de uzura ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot UMB a facut si Ploiesti - Cheia - Brasov (DN1A), cel pe care foarte multi forumisti il prefera variantei DN1 ! Dragos, nu zice nimeni ca UMB or fi sfinti, toti au bubele lor dar astia sunt cei mai cu bun simt dintre toti. Dragos, s-a dat o garantie pe acel drum iar de data asta garantiile sunt reale, nu fictive ca pana acum. Constructorul nu-si permite sa faca lucrarea de mantuiala pentru ca el plateste. Asa s-a spus si despre turnarea betonului la -5 grade iar ei au explicat frumos ca-s tari in lumea asta cu in care temperatura rar urca peste -5 grade si totusi se fac autostrazi. Exista desigur aditivi performanti si masinarii care incalzesc stratul suport mergand cu cateva zeci de metri inaintea masinii care toarna asfaltul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fuscobal:Sustin, am cumnatul inginer la UMB si il cred ce spune fiindca -i un tip foarte serios si de nadejde.STIMA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheia e inca impecabila, desi infrunta temperaturi mici si zapada multa. TIRuri aproape non stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt "bucurii" specifice tarilor care fac parte din lumea a 3-a. Am ajuns sa ne mandrim ca unul fura mai putin decat altul, ca o lucrare proasta e mai buna fata de una si mai proasta, ca un despot e mai luminat decat altul etc.

Cand pretentiile tale sunt minime, exact asta ti se ofera. Noi ne raportam mereu la o scara de valori negativa, si atunci ni se pare ca avem realizari marete.

Oricum, in opinia mea, o autostrada este acea sosea care iti permite sa rulezi minim 3-400 km neantrerupt, iar pana acolo mai avem de asteptat.

Pana la urma, nu ni se fura doar banii, ci ni se fura cel mai important lucru, ni se fura timpul.

Ce avem noi sunt cateva sosele de centura, menite sa ne linisteasca nervii 30 de minute, timpul "castigat" pe cate 40-50 km de sosea adevarata urmand sa fie apoi pierdut in coada TIR-urilor pe DN-uri.

Hai sa nu socotim anii de acomodare pana in 2000. Dar in 11 ani cati km de autostrada s-au construit? 200,300 km? Altii construiau acum 50 de ani km astia cu mainile goale.

Iar in privinta "asigurarilor" date de diversi vorbitori, dati-mi voie sa ma indoiesc ca mai exista vreo concordanta intre a spune si a face. Noroc ca scuza "grelei mosteniri" inca functioneaza si memoria romanului este selectiva.

Nu spune nimeni ca nu exista tehnologii adecvate, din pacate ele se aplica la noi folosind tactica jumatatilor de masura, esecul fiind garantat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o sa incerc de acum incolo sa ma rezum doar la update-uri de pe teren pentru ca ma lupt cu morile de vant. Pesimismul, negativismul si plansul de mila sunt adanc inradacinate in majoritatea. Avem un talent deosebit de a ne face singuri sange rau si a vedea numai partea goala a paharului iar asta se vede in speranta medie de viata !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acolo in campie autostrada asta are atatea urcusuri si coborasuri, ce o sa faca pe valea Oltului, sau pe A3 portiunea Comarnic-Bv ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hremus-exact asta ma pregateam sa scriu si eu, dar eu sunt negativist.

Idealismul si optimismul exagerat, neconforme cu realitatea, sunt la fel de toxice precum pesimismul si negativismul.

Cam care ar trebui sa fie optica noastra dupa 20 de ani de promisiuni electorale care s-au infaptuit doar in procente infime, bune doar de dat ca exemplu de realizari marete.

Daca ar fi sa ne luam dupa felul in care ne vedem, harnici, priceputi, ar trebui sa fim in fruntea Europei. Caci zvonurile ca suntem o tara corupta, cu oameni lenesi...astea sunt doar dezinformari.

Depinde din ce punct de vedere privesti lucrurile, din acela al guvernarii, unde pozitia, bunastarea si faptul ca tu ai realizat acel ceva te imping catre narcisism.

Dar s-ar putea sa constatam ca suntem doar o fata mare si urata.

Punctul de vedere al cetateanului obisnuit este altul, el trage de obicei ponoasele greselilor facute de conducatori si mai are si tupeul ca guvernantii sa-si respecte promisiunile de "la vie en rose" din campaniile electorale.

Si ca sa trec in registrul optimist, fiecare km de autostrada conteaza, ma bucur ca se construieste, dar ritmul si costurile aferente sunt la un nivel inacceptabil.

Iar momentul in care vom avea minim 1500-2000 km de autostrada(pentru a putea avea pretentia de a spune: avem autostrazi!) ma tem ca este cam departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul a fost curatat de posturile offtopic si redenumit astfel incat sa i se evidentieze caracterul de topic de informare.

Orice post care se va abate de la subiectul topicului va fi sters si sanctionat.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

impresii de aseara:

plecat din TM, de undeva din partea opusa (spital municipal) in jurul orei 21; orasul relativ gol, traversat destul de repede, luat la rind cele doua comune asa ca pina la intrare in autostrada am facut vreo 40-45 minute.

acum ca e in lucru am inteles ca am mers ca un soarece prin labirint si m-am invirtit de am ametit pina am ajuns la un giratoriu unde facusera o sedinta mica doi turci; evident tirurile din dotare au blocat accesul dar cum sedinta era terminata au plecat imediat.

sincer nu i-am inteles ce nu le-a fost clar pentru ca daca erai focusat pe panouri (cum am fost si eu, fiind prima data) si mergeai mai incet nu greseai.

partea funny a fost ca inainte de intrare, in al doilea giratoriu din care vedeai cum merge banda in noapte (nu venea nimeni nici de la AR la TM) au facut cale-ntoarsa.

dupa ce am intrat, am setat tempomatul la 100 si am admirat placutele de pe margine ce contorizeaza km: km 5xy; evident ca am suris amar si nu le-am mai dat atentie.

mergind incet am putut sa constat ca au fost momente in care operatorul finisorului de asfalt a fost treaz si altele in care a fost nitel matol pentru ca altfel nu imi explic de ce la un moment dat ma simteam ca intr-un F16 care se inclina stinga dreapta in jurul axei.

la unele poduri racodarea la culei mai lasa de dorit (probabil treaba aia cu tronsoanele experimentale versus compactare aiurea sau pamint prost) precum si la pile, unde nu ar trebui sa fie denivelari.

la un moment dat am vazut ca in vreo 2 km e iesirea de pe autostrada, inainte de centura, dar din pacate am ratat-o pentru ca nu a mai fost un indicator care sa imi arate pe unde ies in drumul vechi; evident, a fost mai important, probabil, indicatorul catre Politia de autostrada :001:

asa ca am intrat pe centura si drumul a fost bun pina la podul de peste Mures, (de vizionat filmul din #67, de la min 3.30) unde iar exista o racordare suficient de brutala (daca astia care nu dau in santuri ajung aici, sigur isi parcheaza masinile in balcoanele celor din zona :lol: )

dupa podul asta mai exista unul mai micut unde la 100 e chiar naspa (ce o fi cind se va merge oficial cu 120-130..); dupa el ala cu finisorul a fost mut de beat pentru ca masina a intrat in fibrilatii pe o bucata buna de sosea, fapt pentru care am redus viteza altfel lungimea de unda a asfaltului ma facea sa imi musc limba.

ca sa nu ma plictisesc, a aparut miscarea stinga-dreapta evident mai pronuntata.

cind am ajuns iar la asfalt drept, nu am apucat sa accelerez la fantastica viteza de 100km/h ca am vazut in bataia farurilor un ciine. alb. mare. norocul lui. si al meu.

in citeva sute de metri, am intrat in drumul de Nadlac. asfalt bun.

end of za stori.

filme:

iesirea din TM spre autostrada:

de unde autorul intoarce masina incepe distractia de care ziceam la inceput cu "labirintul" si completeaza filmul pus de fuscobal.

poate ca intr-o zi, pe lumina voi sta cu ochii pe ceas de la nodul din sudul Aradului si cel de pe centura TM, mergind pe ambele rute.

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiti cumva daca este deschisa iesirea de pe Timisoara-Arad dintre Seceani si Ortisoara (e intersectie cu un drum judetean) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Raspunsul oficial ...nu face 2 bani,pt la conducerea aceestei companii sunt oameni lor,cum iti suna;trebuie sa refacem o mare portiune de autostrada ca nu sa tasat pamantul bine initial

2) Tasarile pe care tot insisti tu sunt explicate cat se poate de bine in comunicatul din linkul pus de mine. Le-ai citit ? Pe scurt,in orice tara din lumea asta, la inceputul lucrarilor pe autostrazi se fac tronsoane experimentale cu umpluturi din zona respectiva.

cum s-a sters ce am scris eu despre sectoarele experimentale, ma vad nevoit sa revin cu comentarii vis-a-vis de lucrarile de terasamente:

Laboratorul propriu sau cu care are contract un constructor face teste pe toate probele de pamint, balast, piatra sparta, BSC

Rezultatele sint comunicate de catre constructor consultantului care da verdictul si apoi trec la lucru

Dupa ce se realizeaza lucrarile, se iau din nou probe ce se duc in laborator; pe baza rezultatelor constructorul intocmeste documentele de plata ce ajung iar la consultant spre aprobare si apoi la minister.

Dintr-un scandal în altul. Aceasta pare să fie deviza constructorilor de pe autostrada Nădlac-Arad. După ce au dărâmat sute de metri de platformă de pământ deoarece nu corespundea cerinţelor impuse pentru autostradă

http://www.aradon.ro/au-luat-teapa-pe-autostrada/1058567

sint curios cu cine or sa mai lucreze daca arbeiterii au demisionat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hremus > Stiu ca pare destul de ingrijorator modul in care vom construi noi Pitesti-Sibiu si Comarnic-Brasov daca ne chinuim atat la campie. In realitate, nu facem noi nici un pionierat iar firmele straine au experienta destule pe autostrazi facute prin munti mai inalti decat ai nostri. Problema intarzierilor este, dupa cum am mai spus, in procent de 90% in mana statului roman care face exproprierile si da autorizatiile. Daca UE va sponsoriza pana la urma Pitesti-Sibiu, avem sanse ca pana in 2016-2018 sa terminam tot coridorul 4, ceea ce ar fi o realizare enorma. Desigur ca va dura dublu fata de ce se executa la campie dar asta e normal...macar sa aprobe UE in exerciutiul financiar 2014-2020. Referitor la urcusuri si coborasuri, declivitatile nu vor putea fi mult mai mari decat la campie intrucat iarna daca se creaza polei apar probleme grave. Singurul compromis care este posibil sa se faca ar fi niste raze de curbura ceva mai mici si segmente cu viteze limitate la 100 sau chiar 80kmh. Nu e de dorit asa ceva dar s- mai intalnit si prin alte parti. In tuneluri oricum va fi limita la 100kmh asa cum e si in Europa de vest !

@DragoR > Asta e intr-adevar o situtie delicata si din cate se pare Romstrade au incasat banii la zi dar i-au folosit pentru a umple gaura creata de aeroportul privat din sudul Bucurestiului (nu stiu exact ce au patit acolo). Oricum ar fi, daca se intarzie din cauza lor, ar trebui sa li se aplice penalitati foarte serioase intrucat nu te poti juca cu fondurile europene asa cum vrei tu. Daca au incasat acei bani la timp si in scurt timp i-au deturnat catre alte scopuri, a fost o chestie deliberata si ar trebui sa se ia masuri urgent (UE oricum sta cu ochii pe ei si nu va sta degeaba daca se intampla ceva. Daca pe Buc-Ploiesti aranjamentele inca merg, acolo statul roman va fi nevoit sa ia masuri, altfel UE ne va pune la zid)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!