Jump to content

Autostrada Bucuresti - Nadlac (A1 - coridorul IV pan-european)


fuscobal
 Share

Postare recomandată

3 ani executie pentru o bucata de autostrada in zona de deal mi se pare prea mult. Totusi, se pare ca e o zona destul de complicata:

Din Acordul de Mediu al autostrazii Sibiu Pitesti reiese ca intreaga sosea ar urma sa fie o adevarata opera inginereasca, avand 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri si 8 noduri rutiere.

De-a lungul intregii sosele urmeaza sa se monteze garduri inalte de 3 metri, care sa nu permita accesul pe carosabil al animalelor mari, cum ar fi ursii.

De asemenea, pe anumite portiuni, de o parte si de alta a autostrazii se vor ridica garduri de 60 de centimetri care sa impiedice reptilele si broastele sa ajunga pe sosea.

In acelasi document sunt mentionate si 51 de zone in care terenul s-ar putea tasa si ar putea aluneca, in cazul in care constructorii nu vor face lucrari de consolidare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 tuneluri ... probabil 2-3 ani / tunel la cum se misca totul la noi

poate creste speranta de viata si apucam si noi sa circulam pe ea

merg tot timpul pe Valea Oltului dar nu am avut norocul sa intalnesc pana acum ursi , reptile si broaste

decat la volan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2-5 ani/tunel oriunde in lume (Germania inclusiv) daca totul merge struna. Nu vrei sa stii cat va dura la noi. In alta ordine de idei, mobilizare exceptionala UMB pe lotul IV, asa cum ne-a obisnuit. Cam asa ar trebui sa lucreze toti si am fi departe :

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@10:08: a fugit dealul din zona deja? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Deschidere LD4 cu fortarea constructorului Comsa de a le preda bretelele de pe LD3 (altfel nu se putea circula pe LD4). "Nu s-a ajuns la nicio intelegere. Cei de la Comsa au scris pe procesul verbal ca nu sunt de acord ca CNAIR sa preia nodul/bretelele Ilia. Din punctul meu de vedere, ceea ce a facut CNAIR azi nu doar ca incalca grav contractul (ca nu se poate deschide circulatia fara receptie decat cu acordul constructorului in "regim" de santier, asa cum se circula prin sensurile giratorii de la Ilia, de exemplu - si asa cum se circula prin giratoriul Iernut la A3 Astaldi), ci mai mult, e ilegal (pentru ca acel proces verbal este de fapt nul)."

Comunicatul oficial Comsa referitor la aceasta situatie > http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.48390 

 

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
oldtimercraiova

Era necesar sa se deschida, pentru ca ajuta foarte mult traficul in zona, din ce stiu era infern pe acolo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Luni, 30.03.2020, a fost dat ordinul de începere pe Secțiunea 1 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești între Sibiu și localitatea Boița (intrarea în defileul Oltului). Vorbim de un tronson de 13,17 km construit de austriecii de la PORR cu 613 milioane de lei, durata contractuală fiind de 3 ani.

Evident, avem în continuare probleme birocratice, una stringentă fiind scoaterea din circuitul forestier a suprafețelor de pădure de pe lot.

Am vorbit de nenumărate ori despre istoria nefastă a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Primul studiu de fezabilitate din 2008 a fost aspru criticat de specialiștii Comisiei Europene în special pentru volumul extrem de redus de investigații de teren în zonele dificile de munte. Revizuirea studiului a fost contractată în 2015, însă s-a reziliat în 2017, fiind predată documentația doar pentru secțiunile ușoare (1 și 5).

Astfel, din cei 123 km, astăzi avem doar 10% (primul lot) în lucru. Licitațiile pentru tronsoanele 4 și 5 (Tigveni-Curtea de Argeș, 10 km și Curtea de Argeș-Pitești, 30 km) lansate în martie 2019, respectiv iulie 2017, sunt încă nefinalizate. Sectoarele cele mai dificile, de munte (Boița-Cornetu, 31 km și Cornetu-Tigveni, 38 km) sunt în aer, neavând minimul de investigații de teren necesare.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Filmare de pe sectiunea 1 Sibiu - Pitesti. Porr se misca foarte bine pana acum iar progresul este remarcabil dupa numai o luna de la inceperea oficiala !

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

API pe Facebook

În sfârșit, după 6 ani de tergiversări, bâlbe, minciuni și fugă de responsabilitate, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere decide să facă fix ceea ce am cerut noi și specialiștii în tot acest timp: construirea celebrelor tuneluri "pentru urși" de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva impuse de acordul de mediu revizuit.

Pe 14 aprilie, la întâlnirea solicitată de CNAIR cu experții de mediu de la WWF România, Asociația Zarand și compania EPC și cu noi, Directorul General CNAIR Mariana Ioniță a confirmat că tunelurile forate sunt SINGURA soluție fezabilă pe traseul Margina-Holdea.

Salutăm decizia pe care o așteptam de prea mult timp și pentru care am luptat cu toate forțele, așa cum bine știți mulți dintre voi.

Din păcate, ea vine foarte, foarte târziu, iar acum România riscă să piardă TOȚI banii europeni folosiți pe TOATĂ Autostrada Lugoj-Deva deoarece traficul trebuie deschis până la finalul lui 2023 ca oficialii Comisiei Europene să considere proiectul Lugoj-Deva funcțional! În caz contrar, ne pot cere sute de milioane de euro înapoi!

Ca să evităm acest dezastru, deși este EXTREM de dificil tehnic și birocratic, i-am transmis șefei CNAIR că trebuie neapărat să facă URGENT trei lucruri.

Mai întâi, este nevoie să completeze licitația lansată în iulie 2019 cu forajele suplimentare din contractul semnat recent și să răspundă profesionist la clarificările cerute de ofertanți. Apoi, este nevoie să ceară expres constructorilor să execute autostrada în sistem semi-profil ca să ne mărim șansele ca în 2023 să fie gata măcar un sens de circulație.

În plus, trebuie începute ACUM NEGOCIERI la Bruxelles pentru a găsi soluții birocratice de a asigura atât decontarea tunelurilor din fonduri nerambursabile, dar mai ales evitarea corecțiilor financiare mamut!

Solicităm doamnei director Mariana Ioniță să prezinte public un CALENDAR FEZABIL de acțiuni concrete de implementare și să permită accesul Asociației Pro Infrastructură ca observator independent în tot acest proces, așa cum ne-a promis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu - Pitești!

Luni, 11 mai 2020, CNAIR SA a semnat contractul PROIECTARE ȘI EXECUȚIE AUTOSTRADA SIBIU - PITEȘTI, SECȚIUNEA 5, CURTEA DE ARGEȘ – PITEȘTI, KM 92+600 – KM 122+950” cu ofertantul castigator ASTALDI SpA (ITALIA).

Valoarea contractului este de 1.710.277.069,34 lei fără TVA.

Traseul Secțiunii 5, este amplasat în județul Argeș și are o lungime de 30,35 km.

Sursa de finanțare: FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60  luni, respectiv:

12 luni perioada de proiectare și
48 de luni pentru execuția lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de ASTALDI SpA este de 120 de luni (10 ani.)

Traseul acestei secțiuni începe în zona localităţii Curtea de Arges si contiuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești.

Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lătime.

Principalele lucrări de artă constau în construcția a 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 Noduri rutiere, 1 Spațiu de Servicii, 1 Centru de Întretinere și Coordonare, 1 Parcare de Scurtă Durată.

Reamintim că în data de 14.04.2019, CNAIR a semnat contractual de proiectare și execuție  pentru secțiunea 1, Sibiu – Boița, în lungime de 13,17 km.

Pentru Secțiunea 2, Boița - Cornetu, (inclusiv Secțiunea 1, Lot 2) în lungime de 31.33 km (din care Secțiunea 2: 30,35 km și Secțiunea 1, Lot 2: 0.98 km) sunt în curs investigații geotehnice suplimentare, cu finanțare din asistența tehnică acordată de către Ministerul Fondurilor Europene, urmând ca după efectuarea acestor studii, să se finalizeze documentația tehnică și să fie demarată procedura de  atribuire a contractului de proiectare și execuție.

Secțiunea 3, Cornetu - Tigveni, în lungime: 37,40 km, are ca termen estimat pentru lansarea procedurii de licitație a contractului de proiectare și execuție sfârșitul lunii iunie 2020.

Procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție  pentru Secțiunea 4, Tigveni - Curtea de Argeș este în derulare (evaluare oferte) și se estimează finalizarea acesteia la sfârștul lunii mai 2020.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din informatiile astea, eu inteleg ca, pana nu se termina toata autostrada, singurul beneficiu al lotului 5 va fi ca vom ajunge mai repede pe Transfagarasan. In rest, nu va descongestiona traficul, nici nu va micsora timpul pana la Sibiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

A1 Pitesti - Sibiu > Lot 1 merge foarte bine cu Porr la butoane

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucreaza foarte bine PORR, dar nu inteleg de ce au ales solutia asta tehnica la viaductul ala, dureaza foarte mult pana finalizeaza lucrarea.

Oricum, pare ca lucreaza si noaptea:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pare ca existau intr-adevar ceva probleme la lotul 3 Lugoj - Deva, care au fost acoperite de rezilierea contrului si pierderea garantiei pentru acest lot:

 

https://economedia.ro/raport-tehnic-grinzile-de-la-podurile-si-pasajele-lotului-3-al-autostrazii-a-1-lugoj-deva-s-au-deformat-cnair-incepe-o-monitorizare-speciala-a-lotului-despre-care-cuc-spunea-ca-are-probleme.html#.Yajj_bqxW3A

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!