Jump to content

aprindere electronica tranzistorizata


tonic
 Share

Postare recomandată

Pai daca-i ca la ford granada (sau asemanator), delcoul e mai gras, "senzoru" e maricel, si simte cind trec pe linga el niste proeminente care sint prelucrate din axul rotorului. Cam complicat sa faci alt ax la delcoul de broasca, cred, si sa-ncapa totul acolo. Altfel, aprinderea aia e foarte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    29

  • niq_ro

    20

  • tibimakai

    20

  • bogdan_bus

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

asa e delcou asta de ford (pe care il are si mercury'ul asta ce mercury topaz = ford tempo) e mult mai gras !

o sa'mi fac o aprindere

acum nu stiu pe care sa o aleg :

1. aia de pe tecnic.go.ro

2.sau asta similara Velleman

ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand ca pe prima o cunosc foarte bine, e simpla si fiabila, iar a doua e un pic mai elaborata dar la fel de buna..depinde de cum arunci cu banu' si mai ales pe ce parte cade... faza e ca de banii pieselelor de le dai pentru a 2-a iti faci 2 bucati conform primei scheme..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marca mercury este o marca ford dar mai luxoasa. cum ati avut voi ford mondeo, noi am avut ford contour si mercury a avut mercury mystique. de obicei aleg motoarele de v6 sau motoarele turbo, deci din aceasi clasa cel mai tare si folosesc piele pe dinauntru si asa mai departe.

cam toate modelele ford se regasesc in inventarul lor: ford crown victoria=mercury grand marquis,ford explorer=mercury mountaineer,ford escape=merury mariner si asa mai departe.

nicu tu folosesti cu aprinderea facuta de tine o bobina clasica? din cite stiu una clasica are la iesire o tensiune de circa 22-27kv. deci cu o aprindere din aceste nu se realizeaza performanta, doar o aprindere sigura si constanta. ce am eu are tensiunea de iesire a bobinei de 40kv. cu asta eu simt o performanta mai mare a motorului. fara, parca masina este prea lenesa.

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai Tibi sperii omu'... cu bobina ta de 40kV ... ca idee, eu n-as pune asa ceva din mai multe motive: posibile scapari (furt curent) datorita izolatiei cablurilor, viata mai scurta la bujii, posibil si la capac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate piesele sint noi si de calitate(in afara de capacul rosu transparent, dar nu sint probleme). da cu cabluri de 20 de ani si capacul crapat, sigur nu o sa mearga, dar daca ai piese de calitate nu exista scapari. eu nu simt nici o scapare de curent. chiar daca in fiecare an ar trebui(dar nu trebuie) sa schimb piesele mentionate tot as folosii aprinderea asta. diferenta este prea mare ca sa nu merite.

toata lumea care pune aprinderi msd sau altele pe masini clasice sau performante, crezi ca au probleme? eu nu cred. si mai sint bobine si de 60kv :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la noi astia aircoolzi juniori exista o aprindere electronica prin care se elimina pipa delcoului si capacul de delcou. divaisu da scanteie in acelasi timp in amindoi cilindrii.

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehh..io cred ca tu nu ai de gand sa-ti montezi aprindere electronica pe masina... ultima are 4 bobine deci cost mare, apoi modificari la delcou, etc...

sfatul meu e sa cumoperi una din aia rosie, de Tg-Mures si rezolvi elegant problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi merg ... 28ron tg mures AT01

si ii iau si lu batrinu una pt Daciana ...

sa'i faca si el Upgrade!

rosie cu led

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus licuriciu pe masina ... si gata upgrade'ul

0.3 mm platine .. 0.9mm la bujii

merge si suna bine ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine?...sau doar bine..adica se simte vreo diferenta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu cunosc acest tip de aprindere, de care se vorbeste mai sus, dar daca este o aprindere care da aceasi tensiune ca si cea clasica, diferenta nu o sa fie in performanta, doar ca o sa se aprinda mai usor si poate o sa fie consumul un pic mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul soona sooper bine ... un soonet regulat .. de parca ar fi asistat de computator

si in trafic se comporta bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va recomand cu draga inima aprindere electronica care se gaseste in comert, eu am luat-o la 400k facuta de intreprinderea de la Deva. Merge excelent! Ceea ce ne recomanda Tibi e de mult timp prezenta ideea pe la noi prin popor, am incercat odata mai demult sa fac asa ceva pt dacie, se numeste optocuplor, dar nu mi-a reusit. Bobina aia de inductie, fie ea mai mare fie mai mica, acelasi rht face, Poti sa-ti pui si 120.000 k acelasi rahat e. Dc le demontam si ne uitam la ele singurul lucru care il observam ca astea mai noi au o rezistenta in plus, in afara de faptul ca is facute de CraneCams sau Bosch sau Lucas sau mai stiu eu ce. Faptul ca astia cu diferitele lor aprinderi recomanda sa le cumperi si bobina ca ciq numai asa merge asta e alta treaba. Si eu dc as vrea sa-mi vind marfa i-as pune pe toti sa cumpere 700 de componente care ciq fac sa mearga masina perfect, pe langa aprinderea in sine. Am vazut si MSD puse pe masini, si compu-fire, sincer sa fiu nu am vazut mare diferenta dintre aprinderea mea si astea. Eu is de parere ca neamtul nu a fost el prost cand a facut aprinderea asa cu platina, si masina asa cum e. Oricum ganditi-va ca masina asta a fost facuta la ordinul lui Hitler si totusi prooiectul lui Ferdinand Porche. Daca facea scheme masina, il decapita Hitler, deci e facuta sa mearga asta e clar. Va zic sincer, de cand am pus aprinderea electronica Made in Deva nu m-am mai atins de platina si am aprinderea asta pe ea de 2,5 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca observatiile tale sint un pic fara suport real.

Sint intrutotul de acord ca in fatza unui puls electromagnetic, aprinderea pe platina e mai sigura. Probabil nu e cazul sa ne facem astfel de griji deocamdata :( .

Dar eu am aprindere pe broasca pe platina si pe typ3 electronica, de golf2 pare-mi-se ... nu pot sa dau mai multe detalii ca inca nu m-am bagat in ea. Oricum delcoul la fel, cred ca e cu senzori hall. Vreau sa spun un lucru: e MARE diferentza la pornire (indiferent de anotimp) si in mersul uniform al masinii in general.

Tibi are mare dreptate si urmaresc cu atentie ce spune el ... sint lucruri de luat in considerare pentru cei ce vor 'altceva' la masina. Asta nu inseamna ca dispretuiesc aprinderea clasica, simpla. Parerea mea, e ca daca aia electronica te lasa in cimp (exista varii motive) poate cu aia simpla o mai duci de voie de nevoie pina la garaj. O spun ca sint patzit.

Aaa .. .si fireste, bobina aia mai buna de inductie se pupa NUMAI cu fise siliconice care au alta impedantza foarte mare, suportind tensiuni mult mai mari, fara a lasa sa scape curent pe exterior sau sa genereze inductanza parazita (asta intirzie pulsul curentului).

Deci nu e o prostie ce recomanda unii producatori ... asta nu inseamana ca nu vor sa-si vinda marfa - insemna doar diferentza intre solutia completa si solutia peticel. Unii o aleg pe prima fiindca vor sa-si rezolve problemele rapid, au bani si poate nu au chef sa mestereasca ani in sir cu experimente ... e punctul meu de vedere.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca exista multe scheme/idiei de aprinderi, fiecare cu calitatile ei. Nu ma indoiesc ca cea electronica, simpla din comert imbunatateste forma impulsului care genereaza scinteia. Din punctul meu de vedere, recomand orice aprindere electronica - dau un rezultat mai bun. Insa nu putem spune cu precizie care e cea mai buna fara sa obtinem un set complet de analize fara echivoc (ar pp un computer de bord si un inregistrator): cuplul motorului, consumul, temperatura, emisiile noxelor, etc. Putem fi doar subiectivi, nu categorici ... eu asta observ in topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sint de acord cu tine tipatescu. merge masina foarte bine cu aprinderea clasica dar cu cea electronica merge si mai bine. si sint sigur ca ajuta si la problema cu bujiile.

nu stiu ce fel de aprindere se vinde acasa, dar sint sigur ca este cu tranzistor, iar eu am de alt tip, cdi (capacity discharge ignition)acest tip si altele mai moderne dau mai multe scintei pe cind cea clasica doar o scinteie, eu zic ca trebuie sa aiba ceva avantaje.

uite aici un link interesant: http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html

aprinderile sint foarte bune, dar totusi am aprinderea clasica in portbagaj :D , ce ma fac daca se strica intr-un sat anume, cu ce il schimb? ;)

inca o precizare, compufire nu este aprindere electronica, doar inlocuieste platina

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor,eu am avut o experienta foarte proasta cu o "aprindere electronica" de Tg.Mures,cred, avea o carcasa rosie si avea un led pe partea de sus.La insistentele unui bun prieten ,care este de buna credinta,am instalat o "aprindere electronica" si de atunci si pana in momentul in care am dat-o jos de pe masina eu am avut numai probleme cu platina,bujii.Pana sa montez porcaria asta nu am stiut ce inseamna sa curat platina si sa reglez avansul ,am mers circa 16 000 km si nu am umblat la platini,dupa aia in 5 000 de km am schimbat 4 platini , avansul tot la 1 000 km reglat ,se incalzea motorul ,pusca din toti dracii .Acum am trecut la clasica aprindere si am sa trec din nou la aprindere electronica , dar asa cum a zis si Tibi Makai, cumpar aprindere cu bobina si cu delcou fara platina si nu mai fac inventii,au fost altii mult mai destepti decat mine care au gandit si chiar au fost de meserie.Mie imi place sa ma sui la volan ,sa pornesc motorul si sa plec oriunde fara nici o frica ca ma lasa una sau alta.A era sa uit ,si Buju a patit la fel ca mine,ba mai mult lui i s-au topit si electrozii de la bujii.

Modificat de Karcsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca de 3 ani de zile de cand discutam si para discutam povestea asta confuzia e aceeasi - una este optimizorul/amplificatorul de scanteie - celebra aprindere electronica autohtona, alta e compu-fire/pertronix (inlocuieste platina si condensatorul) si alta e CDI - care inlocuieste inclusiv delco-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca de 3 ani de zile de cand discutam si para discutam povestea asta confuzia e aceeasi - una este optimizorul/amplificatorul de scanteie - celebra aprindere electronica autohtona, alta e compu-fire/pertronix (inlocuieste platina si condensatorul) si alta e CDI - care inlocuieste inclusiv delco-ul

de acord aici. multi nu prea stiu de "sculele" astea si cred ca este aceeasi, doar in diferite haine :vaidecapulmeu:

sint diferente mari intre aprinderi electronice si aprinderi electronice

karcsi ai putea incerca un compufire/ignitor prima data, ca sa elimini platina. aprinderea aceea nu cere marirea distantei electrozilor la bujii?

o intrebare la cei de acasa, voi ati auzit de reglarea fazei delcoului?

http://www.cranecams.com/pdf/90000700.pdf

pagina nr.14 poza de jos

aprinderea asta o am eu, xr700

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xr700-0226 pentru bosch 009

xr700-0231 pentru celelalte

http://store.summitracing.com/egnsearch.as...304618&D=304618

diferenta este doar in frumusete:

http://store.summitracing.com/egnsearch.as...18+115&x=33&y=6

cablurile sint cam astea(nu imi mai amintesc exact):

http://store.summitracing.com/partdetail.a...15&autoview=sku

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca de 3 ani de zile de cand discutam si para discutam povestea asta confuzia e aceeasi - una este optimizorul/amplificatorul de scanteie - celebra aprindere electronica autohtona, alta e compu-fire/pertronix (inlocuieste platina si condensatorul) si alta e CDI - care inlocuieste inclusiv delco-ul

Ca sa marim confuzia: CDI nu inlocuieshte neaparat delcoul! "Capacitor Discharge Ignition" se refera la tehnologia de producere a scanteii si poate fi aplicata pe aprinderi cu distributor (delco) sau fara (care la randul lor pot fi wasted spark sau nu ;) )

Succese!

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai .. ce se intimpla ... sunt debusolat .. sa astept sa se strice sau o dau jos acum ?

Nu mai intzeleg!

Modificat de UKWarrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!