Jump to content

aprindere electronica tranzistorizata


tonic
 Share

Postare recomandată

Am cumparat ieri de la un magazin de piese de dacia o aprindere electronica tranzistorizata (AT01 - Goltronic SRL tg Mures). Se monteaza cumva pe bobina si se elimina condensatorul.

Sa o montezau nu? Am ceva de castigat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    29

  • niq_ro

    20

  • tibimakai

    20

  • bogdan_bus

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

modul de montare l-am prezentat la http://www.niqro.as.ro/aprindere0.htm

bobina_01.jpg

condensatorul de la delcou/ruptor, nu se mai foloseste, da' e bine sa-l lasi acolo, in caz ca se defecteaza aprinderea si revii rapid la schema originala

bobina_02.jpg

PS: eu am una facuta de 2 ani si are la activ cam 7000km si de atunci nu am mai avut probleme cu platina (trec prin ea 0,1-0,5A in loc de 4-5A) plus porniri fara probleme pe frig sau alte conditii (exceptand faptul ca imi pleaca benzina pe retur si se dezamorseaza pompa)

alte avantaje (teoretice sau putin sesizabile): consum mai mic, ardere mai buna, etc

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu una. Cat a mers a fost ok. Parca se simtea motorul ceva mai rotund, dar cand se incalzea tranzistorul (care nu era montata pe un radiator de aluminiu) dadea rateuri in mers. Intr-un final s-a ars de tot. Teoretic sunt bune aprinderile electronice, conteaza insa foarte mult calitatea.

Am uitat. A mea a costat 300 k Rol, si era produsa de uni din Deva.

Modificat de victori
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adaug urm. obs.:

1. Cele din comertz in general nu au zenner de protectie la tensiunile de flyback (se bazeaza pe caracteristicile tranzistorului final). In general asta e ok, dar pe anumite bobine poate duce la arderea modulului. Am utilizat cam aceeashi schema dar cu zenner pe final (pt un final care "rezista" la 500v zennere cu un total de 450) si aprinderea functioneaza de 4 ani.

2. reglajul distantzei la platina poate fi facut cu o deschidere mai mica cu aceasta aprindere. Asta asigura un dwell-time mai lung (in special la turatie mare e important).

3. nu uita sa desfaci condensatorul. deshi va functiona si cu el, eficacitatea deschiderii electronice este anulata de prezenta acestuia.

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Toni se refera la acel model cam cat o cutie de chibrituri care se pune direct pe bornele bobinei (au 2 lamele cu gaurele de 5,5 la dist identica cu cea dintre sur. bobinei). Am intzeles ca ar fi bunicele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Toni se refera la acel model cam cat o cutie de chibrituri care se pune direct pe bornele bobinei (au 2 lamele cu gaurele de 5,5 la dist identica cu cea dintre sur. bobinei). Am intzeles ca ar fi bunicele....

<{POST_SNAPBACK}>

ori e buna ori nu e ... aia facuta de mine care a ajuns la tine cum merge ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge inca, sta in hol pe mashina de spalat :D - uite o iau la Bran sa facem uorcshop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da intr-adevar e rosie si cat o cutie de chibrituri si se pune pe bobina.

Am acum o alta problema....la mine la delco condensatorul este legat cu acelsi fir care intra inauntrul delcoului spre mufa de conectare cu firul platinei si acelasi fir se duce la bobina.....ar trebui deci sa tai partea scurta a acestui fir dintre mufa dinspre platina spre condensator...si mi-e mila pt. ca este nou nout 9ARE CCA 3000KM.....si apoi daca se arde tranzistorizata ce mai fac... il inadesc si il lipesc cu romplast????? :offtopic: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am un kit pe masina mea,dar este american. crane cams xr700. nu mai foloseste platina delcoului. se monteaza un led optic si un senzor care preia semnalul in locul platinei. se monteaza o roata din plastic care are patru taieturi prin care lumineaza ledul. bobina are tensiune mult mai mare ca cel original(din cite stiu cel original produce ~27000v si cel nou 40000v). eu de cind l-am montat nu am mai avut probleme cu aprinderea si parca motorul are si putere mai mare.

am cumparat si cablurile de la aceesi firma de 7mm silicon. tot setul nu este prea scump si eu zic ca merita. are si led cu care se poate regla si static aprinderea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da intr-adevar e rosie si cat o cutie de chibrituri si se pune pe bobina.

e bunicica

Am acum o alta problema....la mine la delco condensatorul este legat cu acelsi fir care intra inauntrul delcoului spre mufa de conectare cu firul platinei si acelasi fir se duce la bobina.....ar trebui deci sa tai partea scurta a acestui fir dintre mufa dinspre platina spre condensator...si mi-e mila pt. ca este nou nout 9ARE CCA 3000KM.....si apoi daca se arde tranzistorizata ce mai fac... il inadesc si il lipesc cu romplast????? :offtopic:  :D

<{POST_SNAPBACK}>

..plus ca strici originalitatea :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am un kit pe masina mea,dar este american. crane cams xr700. nu mai foloseste platina delcoului. se monteaza un led optic si un senzor care preia semnalul in locul platinei. se monteaza o roata din plastic care are patru taieturi prin care lumineaza ledul. bobina are tensiune mult mai mare ca cel original(din cite stiu cel original produce ~27000v si cel nou 40000v). eu de cind l-am montat nu am mai avut probleme cu aprinderea si parca motorul are si putere mai mare.

am cumparat si cablurile de la aceesi firma de 7mm silicon. tot setul nu este prea scump si eu zic ca merita. are si led cu care se poate regla si static aprinderea.

<{POST_SNAPBACK}>

asta nu este cumva varianta cu senzor hall, care este la delcourile de pe bus (parca)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu este cumva varianta cu senzor hall, care este la delcourile de pe bus (parca)?

<{POST_SNAPBACK}>

care hall ? nu zise omu' ca e optic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bunicica

..plus ca strici originalitatea  :(

<{POST_SNAPBACK}>

dar dar modificarea asta se accepta (chiar daca este un pic depuncxtata la concursurile internationale) din motive exact de protectie a platinelor, care de multe ori sunt foarte greu de gasit (mai ales la antebelice)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care hall ? nu zise omu' ca e optic ?

<{POST_SNAPBACK}>

si cealalta este electromagnetica sau care este principiul ei de functioinare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cealata varianta are delcoul fara platina (ca si cel optic) si are o pacuta cu 4 magnetei si ca senzor o bobinuta sau un senzor magnetic, da' implica alt delcou sau sa modifici delcoul...pe care-l ai...

PS: monteaza aprinderea aia de ai cumparat-o, ca a inceput vremea rece ;)

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cealalta este electromagnetica sau care este principiul ei de functioinare?

<{POST_SNAPBACK}>

cea "electromagnetica", respectiv cu bobina, magnet si modificarea miezului la rotirea delcoului (bobina si magnetul in general sunt stationare, se invarte o parte din miezul din material feromagnetic) se numeshte senzor reluctant. La alinierea elementelor miezului se genereaza curent in bobinutza.

cea "hall" este cu magnetzei si senzor hall (tranzistor cu efect hall, se deschide/inchide la o anumita intensitate a campului magnetic)

cea "optica" este cu fototranzistor/fotodioda si sistem de fante rotitoare

ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am un kit pe masina mea,dar este american. crane cams xr700. nu mai foloseste platina delcoului. se monteaza un led optic si un senzor care preia semnalul in locul platinei. se monteaza o roata din plastic care are patru taieturi prin care lumineaza ledul. bobina are tensiune mult mai mare ca cel original(din cite stiu cel original produce ~27000v si cel nou 40000v). eu de cind l-am montat nu am mai avut probleme cu aprinderea si parca motorul are si putere mai mare.

am cumparat si cablurile de la aceesi firma de 7mm silicon. tot setul nu este prea scump si eu zic ca merita. are si led cu care se poate regla si static aprinderea.

<{POST_SNAPBACK}>

Pentru cine poate, e ceva! E klar ca la 40.000V arderea e mai completa, dar si izolatia e mult mai solicitata (fapt pentru care a fost nevoie sa schimbi si fisele).

Apropos, la cit ai reglat distanta dintre electrozii bujiei ? Cred ca la tensiunea asta ar merge si cu 3 mm (daca electrodul central e suficient de departe de buza bujiei). Asta da scinteie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am acum o alta problema....la mine la delco condensatorul este legat cu acelsi fir care intra inauntrul delcoului spre mufa de conectare cu firul platinei si acelasi fir se duce la bobina.....ar trebui deci sa tai partea scurta a acestui fir dintre mufa dinspre platina spre condensator...si mi-e mila pt. ca este nou nout 9ARE CCA 3000KM.....si apoi daca se arde tranzistorizata ce mai fac... il inadesc si il lipesc cu romplast????? :huh:  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ai grija sa ramina intacta legatura dintre platine si bobina (elimini doar condensatorul). Si daca (eventual) se strica electronica, remediezi cu letconul (sau pe moment, prin innadirea cu o sirma). Daca esti smeker, poti prevedea din start sirmulitze cu papuci (mufe) pe care le conectezi la nevoie.

Si aprinderea asta rosie a ta e prevazuta cu led (asa ca ai si avantajul ca poti regla avansul static).

Nu uita sa reduci deschiderea la platine de la 0,3-0,4 la 0,2-0,3 (cistigi la amplitudinea tensiunii induse in bobina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi aduc aminte, distanta este reglata la 1mm ca si la motoarele moderne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi aduc aminte, distanta este reglata la 1mm ca si la motoarele moderne.

<{POST_SNAPBACK}>

da, la bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija sa ramina intacta legatura dintre platine si bobina (elimini doar condensatorul). Si daca (eventual) se strica electronica, remediezi cu letconul (sau pe moment, prin innadirea cu o sirma). Daca esti smeker, poti prevedea din start sirmulitze cu papuci (mufe) pe care le conectezi la nevoie.

Si aprinderea asta rosie a ta e prevazuta cu led (asa ca ai si avantajul ca poti regla avansul static).

Nu uita sa reduci deschiderea la platine de la 0,3-0,4 la 0,2-0,3 (cistigi la amplitudinea tensiunii induse in bobina).

<{POST_SNAPBACK}>

m-am uitat mai bine la delcou si condensator, si ma gandeam sa scot cu totul firul acela care leaga bobina de condensator si platina, si sa scot condensatorul, apoi sa trag un alt fir direct de la bobina (adica aprinderea tranzistorizata) la platina (cu mufele de rigoare) pe care il introduc in delcou prin gaurica ramasa deschisa (din locul unde era un dop/cauciuc negru rotund in jurul firului scos)...SI BINEINTELES SA PASTREZ CONDESNSATORUL LA MINE (pt orice eventualitatae).

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e bine, si probabil n-o sa mai ai nevoie vre-odata de codensator. Dar "dopul" ala negru sa-l pui inapoi (in jurul noului fir) ca altfel o sa se faca condens in capacul delcoului (adica, mai mult decit de obicei).

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am montat deja aprinderea./...merge foarte bine (parca mai bine decat mergea cu condensator (sau poate e o chestie subiectiva...nu stiu).

Am legat exact asa cum am scris mai sus, am facut distanta la platine de 0,25-0,3 iar la bujii de 1.

In locul dopului de plastic am taiat si decupat un furtunas prin interiorul caruia intra firul spre platina....nu este 100% etans...deci s-ar putea sa faca ceva condens acolo....o sa vedem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Ai grija sa ramina intacta legatura dintre platine si bobina (elimini doar condensatorul). Si daca (eventual) se strica electronica, remediezi cu letconul (sau pe moment, prin innadirea cu o sirma). Daca esti smeker, poti prevedea din start sirmulitze cu papuci (mufe) pe care le conectezi la nevoie.

Si aprinderea asta rosie a ta e prevazuta cu led (asa ca ai si avantajul ca poti regla avansul static).

Nu uita sa reduci deschiderea la platine de la 0,3-0,4 la 0,2-0,3 (cistigi la amplitudinea tensiunii induse in bobina).

Intrebare.

avetzi idee daca o astfel de aprindere poate fi montata in locul condensatorului la o masina care merge cu 24 V in loc de 12 V?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!