Jump to content

aprindere electronica tranzistorizata


tonic
 Share

Postare recomandată

nu as recomanda asta, deoarece a fost proiectata pentru 12v si tranzistoarele lucreaza pe o anumita caracteristica... da' daca renunti la o naveta juma de bere sau la 2 cartuse de tigari poti incerca.. de amorul artei...sa vezi cati kilometri rezista.... indicat e sa-ti faci/sa-ti faca cineva una pentru 24V

PS: nu vreau sa te bag in ceata, da' merita sa vezi http://www.referat.ro/referate/Aprindere-electronica_487.htm :Driver:

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    29

  • niq_ro

    20

  • tibimakai

    20

  • bogdan_bus

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

merci Nicu,

crezi ca daca as inlocui tot delcoul existent acuma pe masina (deci pe masina cu 24 V) cu unul de broasca cu condensator 9merge perfect ca montura este identic), o sa am ceva probleme cu condensatorul sau platina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu despre ce masina e vorba, da' nu vad sensul schimbarii delcoului, ala e mecanismul de actionare si contactul pe platina.. condensator are si ala, bobina e la 24V... asta difera

ca idee, eu am avut instalatie electrica pe 6V si singura modificare a fost (la inceput) o bobina de 12V

PS: imi dau ceva de studiu.. http://www.niqro.as.ro/aprindere0.htm :(

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc niq! extragerea electronilor din baza tr. de comutatie e o imbunatatire pe care o voi prelua in schema similara pe care o folosesc. Ca sugestie, in locul limitatorului de curent prin platina de 47ohm/1.5W eu folosesc 3 rezistente de 150ohm/.5W in paralel si disipa mai bine decat 47ohm/2w pe care o foloseam initzial

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu despre ce masina e vorba, da' nu vad sensul schimbarii delcoului ala are mecanismuld e actionare si contactul pe platina.. condensator are si ala, bobina e la 24V... asta difera

ca idee, eu am avut instalatie electrica pe 6V si singura modificare a fost (la inceput) o bobina de 12V

este vorba despre un Steyer pinzgauer, care are acum delcoul si toata instalatia de aprindere capsulata si ecranata 9ca sa nu intre apa (fiind masina de armata si de desant poti sa intyri in apa cu ea aproape total fara sa se opreasca motorul (cu conditia sa ai si snorkel mai sus sa intre aer in carburator si nu apa).

Vreau sa schimb tot sistemul de aprindere cu unul civil (cred ca bobina o sa o pastreze pe asta a lui (pt ca nu se gaseste bobina pe 24 V) din cauza ca nu se gasesc bujii din astea militare (care difera total de bujiile normale - au un sistem de izolare ca sa nu intre apa si fisa se insurubeaza cu o ganitura pe bujie).

Am adaptat acum un capac de delco normal si i-am pus fise de bujii si bujii normale, insa cred ca ar fi mai bine sa-i pun un delco cu totul, avand in vedere ca este practic delco de broasca 9motorul fiind de VW 4 cil in linie aircooled - Gica Carlig zicea ca seamana foarte mult cu motorul de VW K1 (????).

Ei, ce parere ai de chestia cu delcoul de broasca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charlie, eu nu folosesc schema aia, aia o dadui doar ca exemplu de calcul... eu o folosesc pe cea de la http://www.tehnic.go.ro/aprindere.htm

Toni, daca se poate adapta si nu ai de gand sa ataci vreo tara cu mlastini atunci .. poti sa faci adaptarea... da' e bine sa incerci si cu delcou de Oltcit, de Dacie, de fapt d ela orice masina cu sistem de aprindere clasic

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci Nicu...deci merge condensatorul e OK?

nu adaptez de dacie sau oltcit pt ca cel de broasca este exact ca asta la sistemul care ointra acolo in blocul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charlie, eu nu folosesc schema aia, aia o dadui doar ca exemplu de calcul... eu o folosesc pe cea de la http://www.tehnic.go.ro/aprindere.htm

Asta spuneam si eu. Schema folosita de mine e qvasiidentica cu a ta. Ideea din "exemplul" dat de tine este insa foarte buna si, cel putzin teoretic, mai stoarce o farama de energie pentru scanteie :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu vad nici un impediment la adaptare.. din punct de vedere al condensatorului...

da' io tot nu inteleg chestia cu bujiile... sigur nu se gasesc la comanda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu se gasesc bujii decat daca le aduci de afara si nu merita.

Tot din pacate nu am putut sa pun delcoul de broasca, pt. ca desi identic vazut asa de la distanta, cel de broiasca este cu 13 mm mai scurt (si deci bucata aceea cu 2 aripioare nu ajunge sa fie actionata/invartita).

O sa incerc sas vad daca cumva delcoul de oltcit este mai lung decat cel de broasca. stiti cumva daca cel de oltcit seamana cat de cat cu cel de broasca la montura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deloc. Se prinde pe chiulasa, antr de un ax cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ala de golf 1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum va trebui sa corespunda cat de cat cu diagrama de reglare a avansului

stie cineva unde as putea gasi un delco de Golf 1 chiar vechi/distrus, ca sa vad daca se potriveste ca montura cel putin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai intreaba pe baietii de la scetiunea Golf 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat in prospectul de la aprinderea AT01 si scrie ca se alimenteaza de la 8 la 18 V...deci nu merge la 24V.

Dar se poate face una speciala care sa mearga la 24V :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar o idee, nu se poate reduce tensiunea la 12v? cu convertor dc-dc 24v-12v?

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da se poate, chiar au facut foarte multzi posesori de Pinzgauer din USA acest lucru. eu insa consider ca nu renteaza costul, atata vreme cat se poate construi o aprindere AT01 special pt alimentare de 24 V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ufff.. ti-a intrat tie in cap ideea cu aprinderea AT01... sunt si alte modele produse :P si una facutas de un electronist e foarte buna.. deci nu te mai crampona in asta :D ..rezolva tu partea mecanica: delcou si sistemul de infiletare bujii obisnuite ... partea electrica e cea mai simpla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am rezolvat si partea de fise (de silicon de la al padrino) si partea de bujii si partea de capac de delco civil, am pus si condensator Doduco de dacie si platina de VW T2 (exact echivalenta ca specificatie). Si masina merge foarte bine.

Mai ramane sa pun o AT01 facuta special pt 24V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic off topic, dar vreau sa relatez o intamplare din trafic de azi in timp ce mergeam cu Pinzgauerul prin centrul Buc.

azi s-a tzinut dupa Pinz in pasajul Unirii un pustan cu sapca intr-un Subaru imprezza negru . la semafor la Universitate eram primul pe banda 2 si pustanul a venit si s-a aliniat in dreapta mea.

Mi-a facut un semn si mi-a zis ca imi sta roata din spate oblic ( adivca ca la Tatra). Nu cred ca a zis la misto pt. ca il vedeam ca se uita ciudat la Pinz si vorbea serios. I-am zis ca asa e normal, datr nu am avut timp sa ii explic si de ce pt. ca s-a dat verde si eram hotarat sa ii arat ce pronire "de Porsche" a capatat pinzul (chiar plecand cu traepta a 2 a).

Cred ca tipul nu s-a asteptat de la "camion" sa plece in halul asta, ca m-a ajuns deabea la urmatorul semafor (cdupa Inter).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca tipul nu s-a asteptat de la "camion" sa plece in halul asta

:blink: nici de la broaste nu se asteapta nimeni.

Nu e vorba de a mea, dar am avut ocazia in broasca lui Gabi Manta sa experimentez filingul. Singurul inconvenient e ca nu apuci sa le vezi fatza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am zis ca asa e normal, datr nu am avut timp sa ii explic si de ce

Dar chiar, de ce e asa normal ? :blink: Numai una statea asa, sau ambele, cum se mai intampla la broscoii cu planetare pendulare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar chiar, de ce e asa normal ?

A existat si o serie de Dacii papuc (pick-up) la care le statea asa roata dreapta-fatza (!) Nu stiu daca era normal, dar era firesc, deoarece era gresita ceva matritza din fabrica. Kestia a durat ani de zile, s-a remediat parca la cele de dupa 1987.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am rezolvat si partea de fise (de silicon de la al padrino) si partea de bujii si partea de capac de delco civil, am pus si condensator Doduco de dacie si platina de VW T2 (exact echivalenta ca specificatie). Si masina merge foarte bine.

Mai ramane sa pun o AT01 facuta special pt 24V

am facut niste calcule si un electronist sau un pasionat de elctronica cu experienta minima poate sa-ti faca una dupa schema de la http://www.tehnic.go.ro/aprindere.htm cu mici modificari: R1=680 ohmi/1W si R4=75-100 ohmi / 10-16W

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar chiar, de ce e asa normal ? ;) Numai una statea asa, sau ambele, cum se mai intampla la broscoii cu planetare pendulare ?

toate rotzile stau asa (ceva de genul Tatrele acelea vechi). Pt ca masina poate fin incarcata cu 2 tone sau poate mai mult (nu stiu exact acum) si atunci rotzile devin verticale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!