Jump to content

aprindere electronica tranzistorizata


tonic
 Share

Postare recomandată

se vede un pic in poza asta, dar pe asfalt este si mai pregnant aspectul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    29

  • niq_ro

    20

  • tibimakai

    20

  • bogdan_bus

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

toate rotzile stau asa (ceva de genul Tatrele acelea vechi). Pt ca masina poate fin incarcata cu 2 tone sau poate mai mult (nu stiu exact acum) si atunci rotzile devin verticale

Cam ca la broscoiu meu - m-am prins ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am montat azi aprinderea AT01 pe 24V primita de la Gotronic Tg Mures. Masina merge gfoarte bine, porneste la sfert de cheie.... Am facut distanta la platina de 0,25. Mai trebuie sa fac si distanta la bujii de 1mm? Cel de la Gotronic mi-a zis ca nu trebuiea neaparat sa micsorez distanmta la platina si nici nu trebuie sa cresc la bujii...ca doar la masinile de turatii mari (peste 7000RPM).

Ce parere avetzi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa pui un link catre site-ul lor? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca au site. dar tel lor e 0265253093

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut distanta la platina de 0,25. Mai trebuie sa fac si distanta la bujii de 1mm? Cel de la Gotronic mi-a zis ca nu trebuiea neaparat sa micsorez distanmta la platina si nici nu trebuie sa cresc la bujii...ca doar la masinile de turatii mari (peste 7000RPM).

Ce parere avetzi?

Cu cit distanta la platina e mai mica, cu atit tensiunea indusa in bobina va fi mai mare.

Distanta la platina trebuie micsorata de la 0,3-0,4 la 0,2-0,3. La turatii normale e bine sa faci asa; la turatii mari e musai! (ca altfel platina sta prea putin timp inchisa). La aprinderea clasica esti limitat la 0,3mm deoarece poate aparea arc electric (scinteie) care nu se stinge sub o anumita valoare a deschiderii.

La bujie poti mari distanta dintre electrozi pina la 0,8-0,9 (sau chiar peste). Cu cit distanta dintre electrozi va fi mai mare, cu atit scinteia va fi mai "lunga" si arderea mai eficienta.

Daca lasi platina si bujiile asa cum sunt, este ok, totul va functiona bine, doar ca renunti la principalele avantaje ale aprinderii electronice: tensiune mai mare (deci scinteie mai "certa" si implicit pornire mai usoara) si scinteie mai "lunga" (deci ardere mai eficienta, cistig de putere si scaderea consumului). Oricum vei constata unele avantaje: iti va porni mai usor masina (si pe frig) si eu am constatat o functionare mai "continuua" a motorului. Adica, cu aprinderea clasica nu puteam sa cobor sub anumite viteze la trepte superioare, iar acum pot sa merg si cu 20km/h intr-a patra ca nu da rateuri (sau, ma rog, nu chiar acum, ca n-am motor in masina :P ).

Dar avind in vedere ca e iarna, eu zic ca e mai important sa lucreze toate bujiile decit sa reduci consumul cu 0,5%. Asa ca eu as lasa pentru la primavara largirea electrozilor la bujii.

PS. UPS! Acuma am bagat de seama ca e vorba de 24 Volti. Nu stiu daca ce-am scris cu distantele alea e general valabil, sau doar la 12 V. (chiar asa, ce tensiune se induce in bobina de 24V?)

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(chiar asa, ce tensiune se induce in bobina de 24V?)

nu stiu....40kV. poate?

oricum intr-adevar masina merge un pic mai bine si porneste la sfert de cheie.

dar nu stiu daca sa maresc distanta la electrozii bujiilor de la 0,7 cat e acum la mai mult.....mna mai gandesc pana la primavara...o sa ii arat si prietenului meu (propietarul masinii) ce ai scris si sa vad ce zice si el.

merci pt. ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu stiu daca sa maresc distanta la electrozii bujiilor de la 0,7 cat e acum la mai mult.....mna mai gandesc pana la primavara...o sa ii arat si prietenului meu (propietarul masinii) ce ai scris si sa vad ce zice si el.

merci pt. ajutor

si masinile moderne cu aprindere electronica ai au distanta mai mare, de ce sa nu-l ai si tu la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-am facut 0.95...dar erau 0.8...

deocamdata nu vad diferentza.....dar nu am mers decat 800 m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca o sa ai prea mare diferenta de la 0.8 la 0.95, dar ceva tot trebuie sa fie, poate la buzunar.

stii cit ai consumat inainte de modificare? daca da, verifica acum, vezi este vreo diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate inainte carburatoarele zenith erau reglate total aiurea si consuma enorm. Acuma cred ca consuma undeva intre 15-20%..dar e greu sa faci un consum pt. ca nu mergi cu masina asta doar pe sosea...ci mai mult off-road..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suparat ca tot gaseam platina impuscata, m-am dus si am luat o aprindere electronica. Am montat-o pe masina si merge, am dat si o tura scurta si motorul parca e mai vioi, numai sa nu fie doar o impresie, datorita temperaturii de afara mai ridicate decat in ultima vreme. Acum am niste nedumeriri . Instructiunile de montaj par cam alambicate. Am citit in posturile de mai sus ceva de eliminarea condensatorului; in instructiunile astea nu zice nimic de el. Nu zice nimic nici de distanta dintre platini sau dintre electrozii bujiilor. Sfaturi ?

Atasez imagini cu aparatul in cauza si instructiunile ...

...

Modificat de RaduI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suparat ca tot gaseam platina impuscata, m-am dus si am luat o aprindere electronica. Am montat-o pe masina si merge, am dat si o tura scurta si motorul parca e mai vioi, numai sa nu fie doar o impresie, datorita temperaturii de afara mai ridicate decat in ultima vreme. Acum am niste nedumeriri . Instructiunile de montaj par cam alambicate. Am citit in posturile de mai sus ceva de eliminarea condensatorului; in instructiunile astea nu zice nimic de el. Nu zice nimic nici de distanta dintre platini sau dintre electrozii bujiilor. Sfaturi ?

Atasez imagini cu aparatul in cauza si instructiunile ...

...

bujiile le aduci la 0,6 - 0,65 , platina o reduci la un 0,35 , si elimini condensatorul . trust me :)

daca totusi va face figuri readuci platina la 0,4 :D

spor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elimini condensatorul . trust me :)

Cum il elimin tata, asa, pur si simplu ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat numai tyipul AT01 (fabricat la Tg Mures de Gotronic). a costat cca 30 RON. este similara cu cea din poza ta dar este rosie carcasa si are un led care lumineaza verde.

Are trei fire (respectiv 1 fir si 2 lamele de conectare). firul rosu se monteaza la plus, una din lamele la borna bobinei care duce la delco (dupa ce scoti firul de acolo) si a trei-a legatura tragi un fir spre delco (platina) si scoti firul de la condensator.

scazi distantza la platina la cca 0,2-0,3 (ca sa creasca unghiul dwell)...dar asta se simte mai bine la masinile de turatii mari (peste 6000RPM) si cresti distanta la bujii la 0,9 - 1 (atentie sa ai fise la bujii ca lumea ca altfel ti le prajesti). astfel obtii o scanteie mai lunga si deci o ardere mai completa...de aceea merge si masina mai bine. oricum ar trebui sa se imbunatateasca vizibil pornirea la rece (si cald) la sfert de cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat numai tyipul AT01 (fabricat la Tg Mures de Gotronic). a costat cca 30 RON. este similara cu cea din poza ta dar este rosie carcasa si are un led care lumineaza verde.

Are trei fire (respectiv 1 fir si 2 lamele de conectare). firul rosu se monteaza la plus, una din lamele la borna bobinei care duce la delco (dupa ce scoti firul de acolo) si a trei-a legatura tragi un fir spre delco (platina) si scoti firul de la condensator.

scazi distantza la platina la cca 0,2-0,3 (ca sa creasca unghiul dwell)...dar asta se simte mai bine la masinile de turatii mari (peste 6000RPM) si cresti distanta la bujii la 0,9 - 1 (atentie sa ai fise la bujii ca lumea ca altfel ti le prajesti). astfel obtii o scanteie mai lunga si deci o ardere mai completa...de aceea merge si masina mai bine. oricum ar trebui sa se imbunatateasca vizibil pornirea la rece (si cald) la sfert de cheie.

da, cam seamana ca idee cu a mea. Multumesc

N-am ce imbunatati la porrnire, o ia la sfert oricum (sigur, daca a stat masina mai mult si s-a evaporat benzina din carb, nu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiti ce tensiune baga la bujii? eu as recomanda si o bobina mai puternica decit cel bosch si atunci sa vedeti imbunatatire. eu simt o crestere destul de mare a puterii motorului.

nici eu nu am condensator, dar nici platina ;) , dar nu trebuie reglat nici unghiul dwell.

vezi ce scrie rob&dave despre aprinderi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce fel de bobina te referi? ai cumva o marca si un cod al bobinei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic, aceasta aprindere electronica e o "platina electronica", care preia de fapt rolul platinei de a deconecta infasurarea primara a bobinei, preluind si curentul mare de comanda (~ 0,3 Amperi) pe contactoare statice, (reducind curentul pe platina la ~ 30mA). Exista si "bobine electronice", care comandate tot de platina clasica genereaza electronic o tensiune mare la fisa centrala.

Dar cu cit tensiunea e mai mare, cu atit creste solicitarea izolatiei (lulea, capac delcou, fishe) scazind astfel durata de viata a acestora. Daca la aprinderea clasica avem vreo 17kV, la astea electronice uzuale sunt peste 20kV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am retezat firul de la condensator. Se pare ca merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sint cu diferite rezistente, dar unul este flamethrower de exemplu. sint unele care se folosesc cu aprindere clasica si sint unele pe care l-e folosesti cu o aprindere tranzistorizata tip cdi. daca cel original are 17kv asta are 40kv. si eu mi-am cumparat prima data una care avea 40kv cromat dar nu mergea cu aprinderea mea. adica mergea, dar motorul se oprea din cind in cind si bobina se incingea foarte tare. l-am cumparat de la jcwhitney.com($20).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...domnilor, pana sa pun aprinderea asta, reglam avansul static, la 10 grade, ca la carte. Dupa ce am pus aprinderea asta, am pus platinile la 0.3 dar avansul l-am reglat tot static si tot la 10 grade. Ceva sugestii ?

PS: sper sa nu fie doar o iluzie dar... parca acul de la benzina coboara mai lent ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e corect ce zici. Iar despre acul la benzina...si asta se poate. aR FITOTUSI INTERESANT SA CALCULEZI SI UN CONSUM CA SA VEZI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e corect ce zici. Iar despre acul la benzina...si asta se poate. aR FITOTUSI INTERESANT SA CALCULEZI SI UN CONSUM CA SA VEZI.

Il calculez, dar ma intereseaza cu avansul cum e, ca nu mi se pare ca ar fi mai sprintena acum ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!