Jump to content

aprindere electronica tranzistorizata


tonic
 Share

Postare recomandată

Ce simplu ar fi ca o cutiuta de 300k sa faca masinile mai sprintene :D.

Aprinderile dau o scanteie mai buna la bujie de unde o ardere mai buna si un consum mai mic, si protejeaza platina.

Cam atat, nu urca masina in turatii mai tare, nu trage mai bine.

Porneste mai usor, merge mai rotund, consuma mai putin si protejeaza platina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    29

  • niq_ro

    20

  • tibimakai

    20

  • bogdan_bus

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce simplu ar fi ca o cutiuta de 300k sa faca masinile mai sprintene :D.

Stiu bine Victore, ideea e ca am spus printre randuri ca, de fapt, merge oleaca mai prost ca inainte ... si banuiesc ca nu de aia se pune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am retezat firul de la condensator. Se pare ca merge.

Sper ca nu l-ai retezat in sensul propriu al cuvintului, pt. ca e bine sa pastrezi condensatorul cu tot cu fir in caz ca aprinderea sucomba. Am patit chestia asta in vara cand mergeam pe autostrada soarelui la 120 Km/h ;) motorul s-a oprit brusc, aprinderea electronica decedase subit ;) (cred ca e la fel ca a ta). Abia acum vreo luna m-am apucat sa o desfac sa vad ce-i cu ea si am constatat ca de la vibrati se rupsesera niscavai piese in ea ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu l-ai retezat in sensul propriu al cuvintului, pt. ca e bine sa pastrezi condensatorul cu tot cu fir in caz ca aprinderea sucomba.

Ba chiar asa, am condensator ptr. broscoi, cu cele 2 fire turnate in dopul ala de plastic, n-am avut incotro si l-am taiat. Nu e problema, la o adica desizolez capetele si reinnod firul ...Condensatorul e la locul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprinderea sucomba. Am patit chestia asta in vara cand mergeam pe autostrada soarelui la 120 Km/h ;) motorul s-a oprit brusc, aprinderea electronica decedase subit ;) (cred ca e la fel ca a ta). Abia acum vreo luna m-am apucat sa o desfac sa vad ce-i cu ea si am constatat ca de la vibrati se rupsesera niscavai piese in ea ;) .

cam nasol sa se intample chestia asta in depasire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha....deci pan' la urma chiar e bunicica aprinderea asta , ca eu stau pe ganduri de fro 4 luni (sa imi pun-sa nu imi pun)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am tot spus-o, da' se pare ca trebuie sa insist :offtopic:

in cei 8000km parcursi de broasca dupa inmatriculare, aprinderea electronica (home made) a mers foarte bine:

- pornire foarte usoara, chiar la temperaturi mici; (excluzand problemele de alimetare cu benzina);

- platina e intacta, din cand in cand o mai verificam si, eventual, o smirgheluire fina

- consumul nu-mi dau seama cum e ca a fost pusa de la inceput, dar nu scade cu 5-6 procente fata de cel normal

- cand pica (nu mi s-a intamplat pana acum mie)...se poate constata imediat.. si se poate trece repede la sistemul clasic .... vezi la http://www.niqro.as.ro/aprindere0.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie sa-mi raspunda nimeni daca avansul se regleaza tot static, la valorile prescrise de fabricant, si daca da, lampa de control de leaga la bobina sau la platina ? Sau e tot aia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avansul reglat static... cu metoda scosului fisei de la bujia 1, motorul in "0" si miscat delcoul pana apare scanteie, apoi dat un pic inapoi

cu lampa de control.. pui un fir la plus si alalalt la platina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avansul reglat static... cu metoda scosului fisei de la bujia 1, motorul in "0" si miscat delcoul pana apare scanteie, apoi dat un pic inapoi

cu lampa de control.. pui un fir la plus si alalalt la platina...

Stai un pic sa lamurim! Bobina are 2 electectrozi, - si 15. Cu aprindere clasica se leaga un fir al lampii de control la minusul bobinei si celalalt la masa. Acum, aprinderea tranzistorizata se leaga intre platina si (-)-ul bobinei, da ? Eu am reglat avansul static legand firul lampii tot la bobina , ca pana acum. Trebuia sa-l leg inainte de aprindere, adica la firul dintre platina si aprindere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ar trebui sa fie acelasi lucru... Da aprinderea aia n-are vreun LED de control? Daca da, te misti usor cu delcoul pina se stinge LEDU si ala-i locul. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ar trebui sa fie acelasi lucru... Da aprinderea aia n-are vreun LED de control? Daca da, te misti usor cu delcoul pina se stinge LEDU si ala-i locul. :banghead:

Nu, n-are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spus printre randuri ca, de fapt, merge oleaca mai prost ca inainte ...

S-a rezolvat prin reglarea culbutorilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ar merge cu dublu aprindere si dublu bujii pe fiecare cilindru :P uita sa mai scada acul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

ma tot gindesc si eu sa'mi pun o aprindere electronica,

am pe Mercury una cu o grama de fire .... trebui sa cercetez cum e legata

(am un mercury topaz care va ajunge la fier vechi .. am ceva probleme cu actele ..

am fost deja de 2 ori la politzie)

si am vorbit cu un tip care e specialist in aprinderi electronice

(face, monteaza, consiliaza ... ha ha)

mi'a recomandat o apridere electronica de la Velleman

un kit care ar costa vre'o 80ron si e de gasit la Conex Electronic

am gasit si o schema

http://www.epsicom.lx.ro/docdown/ep0016.pdf

Modificat de UKWarrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit chiar illustrated assembly manual pt velleman k2543 (kitt ce se gaseste la conexelectronic.ro 56ron)

si chiar are si modificarile care trebuiec facute pt 6V

http://www.vellemanusa.com/downloads/0/ill...anual_k2543.pdf

Modificat de UKWarrior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sint sigur ca si aprinderea asta este bun, dar cu asta nu cred ca obtii performanta semnificatica. asta este bun doar sa inlocuiasca platina, ce este bun, dar sint aprinderi care iti dau o tensiune mult mai mare(aproape dublu sau chiar mai mult).eu am un kit cumparat din state si se numeste cranecams xr700, dar mai sint si alte kituri ca msd, jacobs.

eu cum am pus aprinderea, am simtit ca masina zboara. dupa ce am avut o problema cu bobina de inductie si am pus inapoi cel clasic, masina a fost foarte lenesa.

la aprinderea care zic eu, iti trebuie si o bobina de inductie performanta, care iti da tensiunea mai mare (40000v-60000v si nu 24000v ca cel original) si in loc de platina este un senzor optic.

http://www.shopcranecams.com/tres.html

http://www.shopcranecams.com/pspremstreet.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi'am dat jos de pe Mercury aprinderea electronoca

DURASPARK IGNITION

MOTORCRAFT D8VE 12A199 A2C

(e la fel ca la o gramada de Forduri)

sper sa pot face ceva cu ea

Stie cineva daca o pot pune?

HELP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei cu adevarat... poti?!

vezi link-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite o shema facuta de mine

aceasi problema ca tipu de forumul ala .. culori diferite la fire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si niste scheme de conectare ..

ce ziceti mere la broasca .. am rezistenta de balast deja , sau tre sa'i pun ?

ce ar mai trebui sa stiu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai s-o luam usor..

1) aprinderea e pentru delcou cu senzor magnetic, nu e pentru platina (in cazul tau cu bobinuta, cum au unele Oltcit-uri si Golf-uri..)

2) daca ai rezistenta de balast puneo acolo in circuit, indicat sa pui si bobina de indictie de pe masina care ai descompletat-o

3) mai bine pune o aprindere pentru platina din comert si ai rezolvat elegant problema

PS: ca sa io idee mai clara despre ce tampenii vorbesc eu, vezi la http://www.tehnic.go.ro la domeniul AUTO unde sunt cateva articole de aprinderi electronice

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bobina o am de la mercury .. dar delcou magnetic pe broasca nu

deci nu merge cu delcoul asta?

eu credeam ca e sooper aprinderea asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca daca poti demonta din delcoul fordului "senzorul"(care nu stiu de ce tip este) si poti sa-li adaptezi in delcoul broscutei, ar trebui sa functioneze foarte bine. sigur trebuie montat balastul, daca nu ai deja in masina asa ceva.

si eu am demontat platina si am montat senzorii optici(optocuplu)

poti conecta si un tachometru cum se vede si din schema, dar cel mai bine ar fi sa folosesti pe cel de pe ford

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!