Jump to content

aprindere electronica tranzistorizata


tonic
 Share

Postare recomandată

Aprinderea cu cititor are un fir de masa separat.
colega ... a treia poza comenteaz-o un pic... te rog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    29

  • niq_ro

    20

  • tibimakai

    20

  • bogdan_bus

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

a pus cineva un dwel-metru pe o aprindere dinasta? ce unghi iese?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colega ... a treia poza comenteaz-o un pic... te rog

Ce sa comentez? Adica...ce te intereseaza?

Este delcoul meu din care lipseste, evident, capacul, rotorul si platina. In locul platinei e montat senzorul/cititorul de la aprinderea tranzistorizata/electronica Gotronic la care i-am adaptat un piciorush din plexiglas ca sa poata sta paralel cu pinionul delcoului. Altceva..... mizeria se vede foarte bine cu functia macro a aparatului Canon ixux 400. :blink: Cam asta e.

Modificat de guvydu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa comentez? Adica...ce te intereseaza?

Este delcoul meu din care lipseste, evident, capacul, rotorul si platina. In locul platinei e montat senzorul/cititorul de la aprinderea tranzistorizata/electronica Gotronic la care i-am adaptat un piciorush din plexiglas ca sa poata sta paralel cu pinionul delcoului. Altceva..... mizeria se vede foarte bine cu functia macro a aparatului Canon ixux 400. :icon_cheesygrin: Cam asta e.

ce este paralelipipedul metalic prins cu surubel in locul platine....aici ma intereseaza un comentariu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... senzorul/cititorul de la aprinderea tranzistorizata/electronica Gotronic ....
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este senzorul care inlocuieste platina la aprinderea gotronic at 011

am masurat eu unghiul dwell - in proiect scrie sa pui senzorul la 0,5-0,7 , l-am pus la 0,6 si aveam dwell 40, apoi am apropiat senzorul la 0,5 si am dwell 50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este senzorul care inlocuieste platina la aprinderea gotronic at 011

am masurat eu unghiul dwell - in proiect scrie sa pui senzorul la 0,5-0,7 , l-am pus la 0,6 si aveam dwell 40, apoi am apropiat senzorul la 0,5 si am dwell 50.

mai vreau o informatie ... cite fire ies din senzor ... si unde se gaseste>>>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din senzor iese un singur fir

se gaseste la gotronic aici pe forum el le face

trimite-i un pm si spune-i ca vrei aprinderea at 011 cu senzor pt vw, dar trebuie sa-i spui ce delcou ai cu avans centrifugal sau nu,ce are el se potriveste la centrifugal dar se poate pune si la fara dar tre sa-i faci o modificare stie guvydu

era 81 ron

la magazine nu se gaseste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din senzor iese un singur fir

se gaseste la gotronic aici pe forum el le face

trimite-i un pm si spune-i ca vrei aprinderea at 011 cu senzor pt vw, dar trebuie sa-i spui ce delcou ai cu avans centrifugal sau nu,ce are el se potriveste la centrifugal dar se poate pune si la fara dar tre sa-i faci o modificare stie guvydu

era 81 ron

la magazine nu se gaseste

msy .. eu aveam nevoie de ceva care sa-mi scaoata un semnal trigger .. nu ma interesa blocul electronic ....ceva gen delcoul cu traductor hall

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu explicatii. E tarziu acum. Pana atunci puteti sa va uitati pe prospectul de la AT011 si senzor 011 (Hall automotive adica militarizat si trigger-izat). Intre AT01 si AT011 este o diferenta mare. (Alta schema electronica cu alta interfata). Ca sa nu intram in amanunte, nu curentul prin platina uzeaza pastila platinei ci arcul electric. (Asta daca sunt bine dimensionate ptr. bobina in cauza). Asa ca AT01 pe acest principiu se bazeaza, limitand tensiunea de amorsare a arcului electric la cca +tensiunea bateriei plus cca 2 V (in total cca 17V). Dupa cum se stie arcul electric apare de la cca 40 V in sus. Daca aveti probleme cu AT01 in privinta uzurii platinilor inseamna ca una din conditiile de mai sus nu este indeplinita. Scrie si in prospectul ei (care nu-l citeste mai nimeni ci majoritatea se uita la poze). Pe site-ul gotronic.ro sunt 3 videoclipuri care arata scanteia la platina in 3 variante.( Cu aprinderea clasica, cu aprinderea AT01 si cu aprinderea clasica fara condensatorul de la platina) Se vede clar diferenta, asa ca nu mai "huliti" asa de usor, rezolvati-va problemele de la instalatia electrica si dupa aia mai vorbim. Nu o spun din rautate, dar acum un an si jumatate am dus munca de lamurire cu cei de pe Dacia Club in sensul asta. Problemele majore au aparut de cand nu se mai fabrica masini clasice (cu platina). Motoarele , (unele) au 2..3...4 RK-uri dar delcoului nu i s-a facut decat o schimbare de platina poate, dar jocurile de la ax delcou, suportul platinilor samd nu le-a bagat nimeni in seama. La fel si la instalatia electrica a masinii. Degeaba aprinderea AT01 ar da o tensiune de inalta de 40 Kv, ca se strapung bobinele de inductie, fisele proaste existente pe piata lasa de dorit (chiar daca scrie pe ele marci de prestigiu, s-o credeti voi ca asa este, am verificat, chiar pe cele din import sau mai bine zis mai ales alea.....!!!!!)

http://gotronic.ro/macroflash/index.html

http://www.youtube.com/gotronic

http://www.daciaclub.ro/galerie/thumbnails-639.html

AT_011_si_senzor_11k.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

da ca tot suntem la capitolul documentare vreau si eu raspuns la doua intrebari:

1 at001 ce defazaj introduce si cum limiteaza turatia maxima a motorului, cit se departeaza luleaua de plotul capacului asta daca defazajul este semnificativ

2 ato11 unghiul dwel este dat de distanta fata de cama sa inteleg, dar ce abateri poate introduce senzorul de proximitate ignorind jocul mecanic al axului , o masuratoare a unghiului?

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a hulit nineni aprinderea....nu mai sari asa .....si eu am una .... numai ca e cumparata de la un magazin de piese auto .....si m folosit-o la pornirea motorului meu... fara ea nu as fi putut ptr ca am pus o platina noua si nu vroiam sa o pierd si bobina era ptr bloc elctronic... eu am nevoie de cu totul altceva....

post-17229-1197187126_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@misu ploiesteanu

1. Atat AT01 cat si AT011, nu introduce absolut nici un defazaj fata de "clasic", ba dimpotriva ar fi mult mai mic (oricum nemasurabil) din cauza lipsei condensatorului din schema electronica ce se pune pe unele aprinderi pentru a prelua o parte din autoinductia primarului. Datorita componentelor electronice de ultima generatie specializate (automotive), nu este nevoie de condensator, tensiunea de autoinductie fiind limitata electronic.

2. La AT011 unghiul dwell este dat de profilul camei axului delcou si ca si la platina un usor reglaj se poate face prin distanta fata de camele axului delcou si pozitie fata de perpendiculara pe axul delcoului. La senzorul 011 (model Dacia) se roteste delcoul in avans cca 20 grade, dar nu pentru marirea avansului ci datorita faptului ca scanteia este data de momentul cand senzorul se apropie de varful camei, si nu de baza camei (pintenul platinii). Acest lucru este benefic la Dacie( delcou doucelier), in sensul ca fazarea delcoului este mai buna decat pe clasic (scanteia se da pe toata plaja cand pipa este in dreptul ploturilor de la capacul delcou si nu numai pe colturi). Unghiul dwell este in jurul a 50 grade din cele 90, deci mai mult de 50% dintr-o perioada, dar nu conteaza prea mult, deoarece aprinderea "compenseaza" o eventuala micsorare mai ales la turatiile normale ale unui motor.) Senzorul de la VW (delcourile bosch) sunt astfel pozitionate incat nu trebuie decat o usoara reglare a avansului static. Se mai poate face si aici o usoara reglare a fazarii prin inclinarea stanga-dreapta a senzorului fata de perpendiculara pe axul delcoului. La delcourile fara avans centrifugal, "cursa" avansului este mai mare si necesita o fazare mai atenta (dar este f. aproape de pozitia optima).

Oricum precizia si siguranta in functionare fata de o platina sunt net superioare, datorita imposibilitatii sa rateze vreo scanteie indiferent de turatia motorului (functioneaza de la "zero speed" pana undeva in jurul a 12.000 rot/min si depinde numai de bobina folosita) si de forma digitala a impulsului atat de pe senzor cat si de pe bobina.

@bogdan_bus Atat AT01 cat si AT011 nu sunt concepute pentru bobine de inductie comandate de "blocuri electronice". Ma refer aici la calculatoare sau integrate specializate (unghi dwell variabil si bobine de joasa impedanta). Sunt concepute ptr. bobine ce lucreaza cu unghi dwell fix si impedanta corespunzatoare.

De "hulit" ma refeream la postarile mai vechi cand multi au "clasat-o" dand si alte exemple, dar tot ei spuneau ca ardeau electrozii de la bujii. Asta din cauza bobinelor de joasa impedanta folosite. In primul rand ceda bobina prin supraincalzire ( care se strapungea in secundar si daca mai facea si scurt circuit in primar "gata" era si Aprinderea.)! Dar foarte multi scoteau din uz aprinderea pe care o "puneau bine" sau o aruncau pur si simplu daca nu ajungea cumva din nou la mine prin magazine sau engros-isti. Foarte multe mi-au venit inapoi bune.!!!

De "vina" ptr. multe aprinderi este instalatia electrica (fise intrerupte sau piscate, bobine de inductie imbatranite sau chiar proaste direct din "import", murdaria capacului delcou si a pipei....) Chiar m-am uitat la unele poze a unor posesori de VW, si am vazut starea si curatenia instalatiei, care pe timpul RK-urilor erau aruncate pe pamant, peste ele diverse fiare, iar la remontare pe autoturism, fisele atarnau pe diferite piese metalice. Ori daca tensiunea este mai mare, fisele zgariate la fel si capacele delcou si pipa, nu mai vorbesc de bobina....cum naiba sa mai functioneze corect. Scanteia se duce la masa pe "drumul" cel mai scurt, si nu mai ajunge la bujii.!!! Cam atat deocamdata, sa nu plictisesc.!

L.E.

La "brosuta" datorita lungimii traseului de la cheia de contact pana la bobine, circuitul se comporta inductiv. Este bine sau poate "absolut necesar" montarea unui condensator de cca 50...100 microfarazi/16...25Vcc (nepolarizat nu electrolitic, cum ar fi cele de la Oltcit-urile de 1100 cu platina) pe plusul de la bobina fata de masa. (Mai ales la AT01 care face limitarea tensiunii pe platina fata de borna + a acumulatorului prin cheia de contact)

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zic .... am nevoie de ceva in genul PERTRONIX care sa adaug la cama si in locul platinei si sa obtin un delcou cu traductor hall pentru injectia electronica pe care o voi monta ptr motorul de 2000... blocul electronic gotronic se retine ... eu am testat destule blocuri de electronice de aprindere de pe piata .. si se pare ca gortonic e ultimul care se mai poate gasi.. l-am luat pentru a avea si asa ceva .. in cazul ajutarii aprinderii clasice.. si pentru ca este mic .. .. despre unghiul dwell >aprinere clasica+"ajutor de aprindere" oricare ar fi nu modifica unghiul dwell....am scris un pic mai sus despre cum se produce scinteia intr-o aprindere comandata de un microcontroler cu o harta stocata intr-un eprom .. acolo este alta problema si nu face obiectul discutiilor din prezentul topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu Pertronixul care se monteaza in jurul camei axului delcou este exact aceeasi "treaba" ce face AT011 si senzorul 011.(si acolo am vazut ca se pastreaza avansul centrifugal al delcoului si cel vacumatic, in plus se adauga o bucsa magnetica si alt platou cu senzorul respectiv). Senzorul 011, nu atinge cama, ii citeste profilul. Toata aprinderea este sa completeze sistemul clasic, eliminand platina. Fata de Pertronix, care iti livreaza sistemul complet de aprindere cu bobina, fise, capac delcou.... At011 refoloseste tot ce este pe delcoul clasic si in instalatia de aprindere clasica, pentru a fi mai usor de montat si a avea un pret mai mic.

De aceea poate ar fi bine sa livrez si eu sistemul complet (cu mult mai scump) si atunci nu ar mai fi discutii si probleme de genul celor care au fost. Si ma gandesc ca, si ei au adoptat acest sistem tocmai din acest considerent.

LE

Eu am un delcou de care vorbesti (de la MikeRG ptr. probe) . Acel delcou mai are sub partea cu platina inca 2 came pe axul delcoului, cu doua "platini" care am inteles ca ar comanda injectia la cate o pereche de cilindri. Partea de sus a delcoului este identica cu cea a unuia "normal". Pe acel delcou eu am facut probele de fazare a senzorului 011 tip VW (arata ca un cap de magnetofon, dar inauntru are senzori hall ce citesc diferential profilul camei axului delcou)

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. da am inteles functionarea lui at011...si senzorului 011....ceea ce am eu nevoie .. este un dispozitiv care sa fie la fel ca un traductor hall dar montat intr-un delcou obisnuit.. fara a face mari modificari.. si a ma ajuta la urmatoarea schema.. adica G40...ideea este ca la pinul 13 trebuie sa am un semnal de 5,5v trigger exact ca cel dat de un senzor magnetic .. nu conteaza cum il produc .. dar trebuie sa produc semnalul treapta cu 60 de grade inainte de pms .. aici .. treaba cu potrivitul senzorului este a mea........ceea ce am scris se refera la sistemul motronic .. la sistemul jetronic este o alta poveste...

post-17229-1197214880_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca vrei sa adaptezi un senzor care sa dea un semnal dreptunghiular la fiecare ciclu motor cu 60 grade avans ptr. injectie.? Adica un senzor montat tot in delcou dar fazat astfel incat sa fie acel 60 grade avans fata de pozitia pistonului la PMS.??

L.E.

Daca este asa, se poate face inca un senzor montat in delcou in alta pozitie fata de cea a celui care c-da scanteia. Va arata la fel, in schimb inauntru v-a fi alta interfata de iesire. (0/1 logic, limitat la 5,5 V).!!!

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca vrei sa adaptezi un senzor care sa dea un semnal dreptunghiular la fiecare ciclu motor cu 60 grade avans ptr. injectie.? Adica un senzor montat tot in delcou dar fazat astfel incat sa fie acel 60 grade avans fata de pozitia pistonului la PMS.??

da exact... folosind ca donator un delcou obisnuit ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai ca, daca delcoul este obisnuit (cu centrifugal si vacumatic) atunci comanda va fi variabila (nu se va pastra acel 60 grade), va fi defazata cu avansul centrifugal , dar s-ar pastra la delcourile numai cu vacumatic.!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai ca, daca delcoul este obisnuit (cu centrifugal si vacumatic) atunci comanda va fi variabila (nu se va pastra acel 60 grade), va fi defazata cu avansul centrifugal , dar s-ar pastra la delcourile numai cu vacumatic.!!!

da .. asa este .. intercalind in sistemul de vacum o electrovalva care ar deschide la o anumita turatie as corecta un pic avansul .. mai ales ca motorul meu este de 2000 iar sistemul de injectie pe care-l voi adapta provine de la o masina 1.6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face altfel, montand pe fulia motorului doi magneti diametral opusi (la 180 grade) si un senzor hall simplu. Pe care il pozitionezi exact la 60 grade fata de pms. Sau pur si simplu o tija metalica sau platbanda (tot la 180 grade) si un senzor 011 care da un impuls in momentul trecerii prin fata lui a unui obiect feromagnetic.!!

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face altfel, montand pe fulia motorului doi magneti diametral opusi (la 180 grade) si un senzor hall simplu. Pe care il pozitionezi exact la 60 grade fata de pms. Sau pur si simplu o tija metalica sau platbanda (tot la 180 grade) si un senzor 011 care da un impuls in momentul trecerii prin fata lui a unui obiect feromagnetic.!!

stiu asta e alta poveste .. si vroiam sa o fac sa scap de delco .. dar o voi face pentru lat motor .. dar acolo voi pune o roata trigger cu 60-2 dinti sau 36-1 in functie de ce ecu fac rost..... vad ca am primit pe alt post o oferta de unul stricat.. s-ar pute sal iau pe ala .. multam fain pentru explicatii si daca mai apare vreun produs nou sint amator...multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sanse sunt pentru realizarea unei patru-aprinderi cu bobina pe fiecare cilindru?

ma incanta mult ideea sa scap de fise (as pune bibinele direct pe coada bijiei) , capacul de delco si rotorul pe unde se pierde mult din energia scanteii care trebuie sa sara mai intai printre lulea si ploturi.

plus umezeala si limitarile de incarcare la turatii +6000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sanse sunt pentru realizarea unei patru-aprinderi cu bobina pe fiecare cilindru?

ma incanta mult ideea sa scap de fise (as pune bibinele direct pe coada bijiei) , capacul de delco si rotorul pe unde se pierde mult din energia scanteii care trebuie sa sara mai intai printre lulea si ploturi.

plus umezeala si limitarile de incarcare la turatii +6000 rpm.

daa.. ce spui tu ..a facut un prieten de-al meu.. la un alfa romeo....folosind o rotitza speciala pusa pe fulie si doi traductori hall defazati .. o schema .care s-a pierdut undeva prin niste caiete.....si 4 bobine de inductie de motoreta... exista montate pe ford module de aprindere pentru o bobina diferentiala .. de genul waste spark.... edis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!