Jump to content

1.8 T vs. 1.9 TDi


luks3094
 Share

Postare recomandată

GPL se renteaza fara doar si poate daca vrei cost/km mic, nu are ce sa faca rau motorului, ba din contra, dar sa stii ca o instalatie de calitate te va costa in jur de 3-4000 lei.

Astfel incat daca nu vei tine pt mult timp masina nu se prea renteaza investitia.

Plus ca si reviziile vor fi mai scumpe ( la gpl se fac mai des si presupun inlocuirea mai multor elemente care cele de calitate nu sunt asa de ieftine).

Mai multe raspunsuri despre gpl afli in aria dedicata si cei de acolo te pot lamuri mult mai bine ce presupune costul intretinerii unei instalatii gpl de calitate.

GPL chiar doresc sa pun pe un eventual 1.8T, mai ales ca masina nu vreau sa o iau pentru 1 an, iau in calcul sa o tin 3 sau 4 ani. De pret stiu ca bate cam la 3-4000lei, dar tot ies mai ieftin ca taxa de inmatriculare la un diesel.

Poti sa imi faci un scurt rezumat la intretinerea GPL-ului? Pana acu nu am auzit de asa ceva, am cunostinte cu GPL pe masini si nu i-am auzit ca ar fi facut vro revizie la ele pana acum.

Hmmm,initial ai spus ca faci drumuri scurte,ca apoi ca faci cca 20k pe an;pai astea is drumuri scurte :) ?La km astia,ia in calcul si diesel.

Poate nu m-am exprimat bine. Aproximativ 80% din drumuri sunt in oras, pe distante scurte, dar dese. Ajung cam la 1500-1800 km pe luna. Ma gandesc ca diselul il omor in oras la turbina, la injectoare etc. avand un stil de mers de benzinar (mers pe turatii mici).

Per total as fi mai multumit de un diesel, dar taxa ma face sa ma las pagubas. Cu banii care ii dau la taxa de inmatriculare as putea sa iau un benzinar mai bun ca an si mai dotat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hangyouridols

    23

  • ionut_mdln1

    14

  • Sergiu_D

    11

  • redlife

    5

hangyouridols

Am inteles;de fapt,la stilul asta de mers nici 1,8t nu se va simti prea bine,nu uita ca totusi are turbina.Cred ca ar fi mai potrivit un benzinar aspirat...

Btw,benzinarul nu se conduce jos in ture,ci e invers,fiind motor de turatie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum fata de diesel, benzina arde mai curat si turbina are o viata putin mai lunga. M-am gandit si la un 2.0 FSI sau 2.4, dar ma gandesc ca ma rupe mai rau la consum. Sunt cam bagat rau in dubii cu ce motor sa aleg.... as vrea diesel ca m-as intelege altfel cu consumul, dar e taxa foarte mare. Benzinaru e ieftin la taxa, dar imi mananca diferenta de bani la benzina. M-am gandit sa iau un A4 diesel din tara, deja inmatriculat, dar nu stiu ce sa zic, nu imi plac greierasii din masina (si pe drumurile noastre imposibil sa nu aibe greierasi) + ca e sana sa o iau terminata la suspensie... si masina din germania e masina din germania, daca ma intelegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

2,0Fsi nu e un motor prea reusit,are consum de ulei f mare si diferite alte chitibusuri,asa ca tot 1,8t ar fi varianta castigatoare.

Cat despre achizitionarea din afara,si aici e cu dute-vino;oricum,succes si deschide bine ochii,sa nu deschizi mai tarziu portofelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms frumos. sunt constient ca sa deschid bine ochii ca daca nu o sa ma coste la portofel. acu ca am vazut masina ta, mi s-au ridicat pretentile la dotari :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut, eu nu am gpl, deci nu stiu sa te sfatuiesc f bine in legatura cu intretinerea acestui sistem de alimentare. Mai bine adresezi intrebari pe topicul special dedicat gpl. Eu l-am lecturat pe acesta: http://vwforum.promo.../page__st__1420 si sunt cativa baieti f priceputi care sigur te vor lamuri ( exp Moog). De altfel, tot ei te vor indruma si catre firmele renumite pt calitatea montajului. Stiu doar ca o firma din Buzau, care de altfel sunt si importatorii oficiali ai BRC in Romania sunt cei mai recomandati pt montaj.

Dar, asa la rece, din ce am lecturat, se recomanda instalatiile BRC, poti merge si pe Tomassetto cu controller Stag ( versiunea trebuie cautata sa fie cea recomandata pt motorul tau ), insa importante sunt si injectoarele ce se pun pe instalatie. Legat de intretinere, o instalatie scumpa, gen BRC, e garantata 500.000 km, are revizia la intervale duble fata de una obisnuita ( 30.000km), desi din cauza calitatii destul de slabe a gazului de la noi, e recomandat tot intervalul de 15.000 km, unde se schimba filtrul de stare gazoasa, filtrul de stare lichida, unul dintre ele ( nu mai retin care) e mai scumpel si e fff important sa fie de f buna calitate, deoarece el retine nu stiu ce fel de particule, asemanatoare cu o pilitura. Apoi, la anumite intervale se schimba si niste garnituri, smdp.

Nu e mare dichis, insa daca vrei ca instalatia sa-ti fie in parametrii e bine sa executi mentenanta ca la carte.

Eu nu am bani, caci altfel mi-as fi pus o instalatie BRC, am vazut multi cu instalatii pe gaz si sunt f multumiti din toate punctele de vedere.

Iar ca si exploatare, atat timp cat nu circuli cu masina f subturata (personal cred ca sub 1500 deja esti in aceasta limita), si incerci sa o tii in jurul a macar 2000 de ture, nu vei avea probleme cu turbina si nici nu vei avea un consum de speriat.

Insa, la benzina, tine minte ca o turbina functioneaza la temperaturi mult mai mari decat la diesel ( aprox 900 grade vs 5-600 grade) si e important ca dupa un drum lung sau o forja, ultimii km sa-i aprcurgi ponderat, si/sau and ajungi la destinatie sa lasi cateva minutele motorul la ralanti pt a se raci turbina, altfel exista pericolul sa se decaleasca, putandu-se descentra.

Comparativ cu un fsi, un 1.8T mai are avantajul sistemului de injectie care nu e asa de pretentios la calitatea combustibilului si nici nu are bolile copilariei care inca rod motoarele fsi.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms frumos, un raspuns de mare ajutor! Am sa salvez topicul despre GPL caci cred ca tot 1.8T ramane datorita taxei mici de inmatriculare. Ce ma deranjeaza la GPL e faptul ca se vede urat busonul acela pe unde se baga gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa se vada urat :)

Vezi pe site-urile firmelor de montaj ca se poate realiza in compartimentul unde e busonul de alimentare cu benzina. Pe garnitura respectiva se pune busonul de gaz, doar ca iti va trebui un adaptor (care tot cine iti monteaza ti-l si da) care trebuie folosit doar cand alimentezi.

uite aici exemplu de buson de alimentare si amplasarea lui:

http://crcgrup.ro/instalatiigpl/audi/nggallery/audi/audi-a4-2-0-tfsi/

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare ce mi-ai aratat, chiar sunt placut surprins cat de frumos sa lucrat la masina. Mai intai sa pun mana pe un 1.8T si apoi mai mult ca sigur vine si o instalatie de GPL montata la o firma buna, dar deocamdata ma axez pe masina, iar cand o sa vina vremea GPL-ului am sa caut ceva bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Informeazate bine inainte de a pune GPL, chiar si o instalatie scumpa iti poate provoca dureri de cap. Eu m-am interesat pt. 1.8t de un BRC dar dupa ce am citit mai multe forumuri si am vazut ca lumea sta toata ziua cu laptopul in masina ca sa configureze intalatiile BRC si Tomaseto care sunt printre cele mai bune, m-am razgandit. Daca o iei din fabrica cu instalatie este o treaba, cand este pusa dupaia, si in romania deja lucrurile de schimba....in rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin la acest topic cu o intrebare destul de dificila... Ce euro ies motoarele 1.8T, stiu ca sunt euro 4 dar am inteles ca unele pot iesii euro 2 sau 3. Cum ma feresc de cele care nu sunt euro 4? Ce coduri au motoarele cu euro 4 sigur? Eu vreau un A4 1.8T dupa 2002( inclusiv 2002).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dupa 2002 cam toate sunt euro 4! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles a mai ies euro 2 sau 3. Cam toate sau sigur toate? Ms frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa stiu ca toate. Acuma sper sa nu ma insel eu. :)

Sunt ori euro 2 ori euro 4. Nu exista euro 3.

Din 2001 toate sunt euro 4.

Repet, asta e ce stiu eu!

:)

Al meu e inainte de 2001 si e euro 2. Ma rog, acuma e non euro :))

Modificat de Rujjuman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa intamplat sa le scoata la rar si euro 3, stiu de la cineva din oras. Ma intereseaza motoarele care sigur ies euro 4, le stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Na, pai daca sti tu sigur, asa o fi!

Eu nu prea cred, dar cel mai bine intrebi pe cineva care e mai pertinent in raspunsuri. :)

Bafta! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci stiu sigur pe cineva cu un golf 4 de 1.8T din 2002 care rar-ul l-a scos euro 3, iar pe cartea de germania era echivalentul la euro 4, oricum ms frumos de ajutor.

Acum sa revenim la subiect: poate cineva sa ma ajute cu doresc sa aflu? care motoare de 1.8T de pe audi A4 dupa 2002(inclusiv) sunt SIGUR euro 4? la sfarsitul lunii plec dupa masina si nu vreau apoi sa nu pot sa imi permit taxa de inmatriculare.

multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fost si actual posesor de B6 1.8T(AVJ si BFB), pot sa iti spun ca Pe TOATE A4 B6 (2001-2004) motorul 1.8T este E4 inclusiv dupa "standardele" RAR.

De altfel, singurele motoare 1.8T care s-au pus pe B6 sunt:

- AVJ de 150cp(110kw) pana in 05.2002 daca nu ma insel

- BFB de 163cp(12kw) - a inlocuit AVJ

- BEX de 190cp(140kw) in paralel cu BFB

Si pe A4 B5 facelift (99-01), cel putin motorul AWT(110kw) pot sa iti spun 100% ca este E4 inclusiv in RO conform RAR.

Cele despre care ai auzit tu ca ies E3 sau chiar E2 sunt cele aduse din SUA (si nu se intampla doar in cazul B6-ului de 1.8T sa iasa cu o norma de poluare inferioara conform RAR desi masina teoretic corespunde E4 - vezi cazuri cu Golf mk5 GTI inclusiv pe forum) sau cele aduse din Rusia (care din auzite pot sa iti spun ca intr-adevar ar fi ceva diferit la ele, acolo nepunandu-se accent pe norma de poluare si avand totodata si un carburant mai prost calitativ -> producatorul se adapteaza pietei).

Bafta in cautari!

Modificat de gaby1773
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim de raspuns!

Chiar eram si eu curios! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

o intrebare off-topic, am caut dar nu am gasit nimic concret:

ce parcuri imi recomandati si mie? ce parcuri stiti ca au mai multe audi?

on-topic: in urma topicurilor citite si in urma discutiilor am ramas la 1.8T :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!