Jump to content

1.8 T vs. 1.9 TDi


luks3094
 Share

Postare recomandată

Buna! Intentionez sa-mi cumpar un Audi A4 B6, doar ca nu sunt hotarat ce motorizare sa fie (mai putin de 2000cc). Mi-as lua 1.8T pentru tractiunea integrala si pretul mai mic de achizitionare, dar intervine problema consumului. Daca sunt posesori pe forum, puteti sa-mi spuneti un consum, asa, orientativ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hangyouridols

    23

  • ionut_mdln1

    14

  • Sergiu_D

    11

  • redlife

    5

al meu 1.8T consuma in oras in jur de 8.5%(seara trafic lejer) pana pe la 11-12%trafic normal de Bucuresti.Cand e foarte aglomerat si stau mult bara la bara se duce si in 15%

In afara daca mergi normal sa zicem 100km/h constant ia in jur de 6% fara clima,cu clima 6.5%Cu cat mergi mai tare cu atat se duce si consumul in sus ,pe la 150km/h ajunge in jur de 8%

E un motor foarte fiabil si elastic,eu nu l-as schimba pe niciun diesel.

De ce vrei integrala?ii ia mult din puere + greutatea suplimentara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrei integrala?ii ia mult din puere + greutatea suplimentara.

cred ca glumesti. ai mers cu un quattro sa vezi cum trage?

LE: am fost cam vag. tractiunea integrala nu ia deloc din putere. puterea chiar e transmisa mai bine de la roti la asfalt (2 roti vs 4 roti).

daca stai sa te gandesti la avantaje/dezavantaje, avantajele cantaresc mai mult.

Modificat de vs91mrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un V8 quattro decat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar consumul redus e de partea TDI-ului! Daca esti pregatit pentru +15 lei/100km fata de TDI mergi pe 1.8T, trage bine, suna frumos, costuri mici de intretinere, rafinat, probabil cost redus la achizitia auto!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Am fost in aceeasi dilema pana sa-mi cumpar masina de la semnatura,initial optand pt un 1,8t 190cp si un 2,0tfsi 200cp quattro;dupa ce am discutat cu 2 posesori,unul cu un a4 b7 1,8t 163cp quattro si un 2,0tfsi tractiune fata ce consumuri mari au,m-am linistit repede si am revenit la diesel.

Acum,nici 1,9tdi quattro nu e vreun econom,in oras scotand intre 9,6 si 11,5, inafara mers economic 6,5(ni pot sa scot mai putin),iar alergata 7,5-8,5;eu am jante pe 18,poate daca aveam pe 16 asifi avut un consum mai mic.Tine minte,quattro iti creste consummul cu 1%/100km!Datorita faptului ca masina este una grea,pt a avea putere in depasiri trebuia sa o tin numai in turatii mari ca sa am putere.Personal,am pus o turbina de 2,0tdi 170cp,fmic si un custom remap si nu mai am treaba,masina devenind una cu caracter pronuntat sportiv(un prieten are octavia 1 1,8t 150cp si nu se poate tine dupa mine,demaraj la drum intins,curbe,sprinturi scurte).Motorul stock in combinatie cu quattro nu e prea mare fass,simtindu-se lipsa de putere,dar se poate rezolva cu un chip.

Acuma,quattro pleaca perfect de pe loc in comparatie cu tractiunea fata sau spate,dar pierde cand viteza devine crescuta;in acelasi timp,sa nu crezi ca daca ai quattro esti nemuritor si nimic nu se poate intampla!Masina are limitele ei pe care nu e bine sa le atingi prea des,ti-o zic tot din experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul quattro face toti banii. Am avut ocazia sa fac o plimbare cu un 2.5 TDi QUATTRO de 180 de cai si a fost super!! Doar ca eu nu vreau un motor asa mare. Mi-as lua un 1.9 TDi quattro, numai ca le gasesti foarte greu + pret exagerat. Vreau neaparat quattro pentru ca iarna, cu tractiune pe doua roti, e cam jale pe la mine pe strada, cu toate ca daca ai masina echipata corespunzator faci fata si cu 2WD. Pe langa asta ai o aderenta sporita pe asfalt, in consecinta - siguranta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca glumesti. ai mers cu un quattro sa vezi cum trage?

LE: am fost cam vag. tractiunea integrala nu ia deloc din putere. puterea chiar e transmisa mai bine de la roti la asfalt (2 roti vs 4 roti).

daca stai sa te gandesti la avantaje/dezavantaje, avantajele cantaresc mai mult.

tractiunea integrala nu iti sporeste puterea in nici un fel. Intr-adevar ajuta mult iarna, pe drum ud, noroi, etc..., dar pe asfalt curat si uscat nu are nici un avantaj fata de tractiunea spate sau fata. In schimb, are dezavantajul de a ingreuna masina, pierzand puncte la capitolul dinamica si top speed. Oricum tractiunea integrala ofera un spor de siguranta pe drum si isi merita banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Daca mergi pe benzinara sa-ti citez ce a spus tipul cu a4 b7 1,8t 163cp quattro:"in oras fac 250-300km cu un plin,iar pe autostrada 500-550km".Daca crezi ca-ti permiti genul asta de consum atat psihic cat si financiar,go for it.

Eu,sincer,care am venit de pe un 1,9tdi non pd de 90cp,in ceea ce priveste consumul il regret...

@paul.todea ai punctat bine avantaje-dezavantaje in ceea ce priveste tractiunea quattro :icon_thumright:

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea, daca iti permiti 1.8 turbo quatro, go for it cu incredere. Nu stiu ce presupune intretinerea quatro, drept urmare evit sa imi dau cu parerea si sa dezinformez, in schimb pot sa iti spun ca 1.8T e un motor fiabil, consumabilele nu sunt scumpe, ramane problema combustibilului. Daca nu umbli mult, e ok, nu o sa simti f tare la buzunar acest dezavantaj. In schimb daca folosesti masina zilnic, si de cate ori alimentezi ti se usureaza buzunarul, eu zic sa alegi cu incredere 1.9 TDI care e si el in motor fiabil, practic motoarele 1.9 TDI sunt legendare in cadrul VAG. In felul asta nu o sa fii un meltean care are AUDI, dar nu are bani sa il scoata din garaj. Rezumand, alegerea ta e pana la urma extrem de simpla: ai sau nu banii care sa iti permita sa stai cu fundul pe un 1.8T?

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Quattro nu presupune nici o intretinere,fiind mecanic;eventual se poate schimba uleiul din diferential,ca si la cutia de viteze;in acelasi timp torsen este un sistem f fiabil,eu nu am auzit pe nimeni care sa fi avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On topic:

1.8T, 150PS:

- cuplu 210nm / 1750 rpm

- 0 la 100km/h 8 sec

- viteza maxima 217 km/h

1.9TDI, 150PS:

- cuplu 320nm / 1900rpm

- 0 la 100km/h 8.6 sec

- viteza maxima 216 km/h

Tu decizi. :)

1.9TDI in trafic lejer seara are atunci un consum de 5.5L/100km in tr4 la mers constat cu 1451rpm. Serios vorbind acum, consumul variaza intre 7 si 11-12 in functie de trafic si de stilul de condus in acel moment (un plus de agresivitate in pedale, duce la un consum de 12+ indiferent ca e 1.8T sau 1.9TDI).

@paul: As indrazni sa spun ca inginerii de la Audi nu prea sunt deacord cu tine in ceea ce priveste tractiunea integrala. :) Vezi RS, R8, Lambo and Co.

Modificat de WNS
Evita te rog sa mai citezi vreun coleg si sa-i modifici continutul postarii. Asa ceva nu se face.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile de consum la 1.8 T postate mai pe inceputul topicului mi se par destul de trase de par. Nu vreau sa pornesc un flame, mai ales ca nu detin un 1.8T, insa am facut cateva drumuri cu unul si erau mult mai mari. Plus ca exact aceleasi valori de consum le are si TDI-ul din dotare :D. In fine..

Eu as alege dieselul din motive de costuri.

Cat despre quattro...daca nu te deranjaza sa pierzi un pic din sportivitatea demarajului si a reprizelor...atunci go 4 it. Oricum ce pierzi acolo vei recupera in primele curbe :D. Totusi, nu se va pune problema de exagerari pe sosea pentru ca franele masinii nu sunt tot "quattro" :).

Nu-ti inchipui ca iarna quattro te scoate din orice. Garda la sol a masinii e tot mica. Insa vei merge mai linistit pe timp de iarna cu un 4wd decat cu un 2wd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti se par trase de par pt ca e o chestie psihica...tu avand diesel esti ferm convins ca motorul tau e mult mai economic,si nu vrei sa accepti ca are consum foarte apropiat cu 1.8T

Cine nu crede,foarte bine,sa traiasca cu impresii false legate de diesel.

Modificat de WNS
Eliminare citat.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

1,8t are consum apropiat de 1,9tdi...buna treaba...s-ar parea ca si eu m-am inselat cand mi-am ales dieselul..:blah:

Ai cumva quattro,in speta torsen?,ca la semnatura vad octavia?consumul tu e dat pe FWD sau 4x4?mergi mai mult seara si prin week-end?

Hai sa nu mai dezinformam;eu unul am recunoscut in posturile mele ca 1,9tdi quattro nu e tocmai cel mai economic motor,dar de aici si pana la consumul unui 1,8t quattro e cale de..cativa litri in plus la suta de km :Driver:

Btw,datele date mai sus legate de performante sunt incorecte,nu sunt luate de pe a4 b6.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@paul: As indrazni sa spun ca inginerii de la Audi nu prea sunt deacord cu tine in ceea ce priveste tractiunea integrala. :) Vezi RS, R8, Lambo and Co.

esti sigur? esti sigur ca ceea ce ai postat are vreo relevanta? ce comparam aici? Dintre masinile astea de mai sus enumerate de tine vreau sa iti spun ca toate sunt 4wd fara posibilitatea de a le cumpara 2wd. Pt ca postul tau sa aiba vreo relevanta ar trebui sa comparam RS 4wd cu RS 2wd, lamborghini aventador 4wd cu lamborghini aventador 2wd, samd....problema e ca aceste modele nu exista in 2wd, si atunci nu ai cum sa compari 2wd cu 4wd. Sper sa intelegi despre ce e vorba in acest topic. :blink:

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hudrea: cand o lume intreaga admite faptul ca dieselul consuma mai putin decat benzinarul (vorbim de motoare cu arhitectura asemanatoare, cilindree apropiata si caroserii aproximativ identice), ...si ridica aceasta conceptie la nivelul de adevar universal valabil...se pare ca tu esti cel care te imbeti cu apa rece, incercand sa te convingi ca ai facut alegerea potrivita in ceea ce priveste consumul. Altfel, de ce mai bine de jumatate din soferi aleg dieselul, daca nu pentru avantajul consumului? Ori detii tu vreun secret pe care nimeni nu-l stie? Nu cred ca toti sunt disperati dupa cuplu mare si reprize mai viguroase...

Hai sa fim seriosi. Nu cred ca scopul acestui forum e de a dezinforma ci de a oferi informatii la obiect

@paul.todea: cred ca robert03 a vrut sa spuna ca inginerii audi vad in sistemul quattro avantaje foarte mari si de aceea decid sa doteze si super-masinile lor cu astfel de sisteme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI ARL-ul, la Audi nu stiu codurile si difera si caii. Eu as merge pe varianta asta pentru ca trage de rupe, ai cuplu de jos si la dat in goarna nu o sa-ti ia mai mult de 12-13. Pe cand 1.8T isi incepe distractia pe la 12-13.

Vrei sa pleci la mare ? Faci un plin, te duci, te intorci, cu tot cu fortari pe autostrada. La 1.8T n-as baga mana in foc ca reusesti. DAR, bineinteles vine cu avantajele ei, benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista ARL pe A4. Peste 130 de cp diesel, Audi deja livra V6 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dbk, te asigur ca daca o masina 4wd ar fi mai rapida decat exact aceeasi masina si motorizare 2wd, am vedea tractiuna integrala si in F1. Nu contest nici macar 1 secunda munca celor de la Audi, fac o treaba excelenta, dar tractiunea integrala se suprapune pe teren greu. Lasati viteza si in general dinamismul in seama tractiunii spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cat de ieftine sant piesele la 1,8 turbo fata de un 1,9 TDI,ca fisele cad in draci si costa o caruta de bani,am simtit o pe pielea mea la un passat si de consum nu mai vb locomotiva nu alta cat de omeneste mergi nu faci mai mult de 500 km cu un plin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@paul.todea: da, ai dreptate in privinta agilitatii. Si eu am scris mai sus lucrul asta. Orice 4wd pierde din sportivitate si are un consum marit. Dar daca te intereseaza mai mult avantajele unui sistem 4wd (stabilitate mai mare pe traiectorie, comportament mai sigur iarna, pe ploaie, noroi etc), atunci alegi 4wd.Daca lucrurile astea nu sunt atat de importante, atunci se poate alege fara probleme un 2wd. Depinde ce-si doreste fiecare de la masina sa.

Edit: F1 nu cred ca e cel mai bun exemplu. Acolo lupta impotriva greutatii este foarte apriga. Conteaza fiecare suta de grame pentru ca este un sport cu motor unde castiga in general cel mai bun raport cal putere/ kg, cea mai buna aerodinamica etc. Nu vezi in F1 drifturi sau alte nazbatii care sunt oferite exclusiv de rwd si nici motor in fata nu aveau cum sa plaseze :D. Ori, un sistem 4wd ar mai adauga 50-100 de kg si stuatia ar deveni dramatica. Sunt destule sporturi cu motor unde se foloseste cu succes 4wd, ca WRC de exemplu. Iar acolo tractiunea spate este totusi contra-indicata. Se prefera chiar si fwd in loc de rwd. Dar o dam in altele daca incepem sa discutam si despre fwd si rwd. Colegul nostru care a intiat topicul nu are aceasta optiune :D

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

1.9 TDI ARL-ul, la Audi nu stiu codurile si difera si caii.

ARL nu a fost pus niciodata pe audi,singurul 1,9tdi si quattro este AVF-ul de 96KW si 310nm/1900rpm, 0-100km/h in 10,1sec,viteza max 205km/h;iar la benzinar 1,8t quattro sunt 2 motoare cu puteri diferite:

-120kw si 225nm/1950-4700rpm, 0-100km/h in 8,7sec,vit max 226km/h

-140kw si 240nm/1950-5500rpm, 0-100km/h in 8,2sec,vit max 236km/h

Datele sunt luate din manualul a4 b6

Observ multe posturi care nu au nici o legatura cu realitatea si nici macar nu detineti/a-ti detinut un a4 quattro,dar tot se da cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Hudrea: Citatul meu s-a vrut a fi o gluma. Avand in vedere faptul ca a deranjat si eu nu mai pot sa-l editez, imi cer scuze si as ruga un moderator sa il stearga din post complet. :)

@mcornel: Da, asa e si spun mea culpa. Datele au fost preluate de la un Golf mk4, cod motor ARL. Am exagerat un pic cu aceasta comparatie pentru ca e un pic deplasat sa comparam performantele unui motor de 150CP in raport cu unul de doar 131CP, ca apoi sa ne laudam cu asta.

@paul: Tractiunea 4x4 a existat in Formula 1 pana undeva spre anul 1980. De regula, un inginer (sau mai multi) adopta cea mai buna tehnologie din x,y si z puncte de vedere - vezi DSG, frane ceramice, etc. In cazul de fata, al unui Audi A4 <2000cmc, cred ca tine mai mult de preferintele fiecarui sofer deoarece puterea la roata poate fi controlata fara probleme si prin 2x4.

A scris cineva ca nu conteaza 15RON la suta de km parcursi asa ca indraznesc sa intreb: la 1000 km parcursi (intr-un concediu banal), ar conta? E nevoie doar de un calcul banal. :)

Ma rog, romanul are oricum tendinta de a fi mai special de fel astfel incat crede ca stie el mai bine decat altii mai civilizati (costuri revizii, consum, motoare, etc). Pacat ca n-am cumparat Edition 25-ul colegului din BV de pe forum, pentru ca era un exemplar exceptional; in plus, consuma doar cu putin mai mult ca a mea.

Trebuie sa intelegem ca motoarele mari si pe benzina sunt pentru cei care isi permit si carburantul pentru ele. Nu ni le putem cumpara si apoi sa vedem ce nu trebuie pe BC.

Asta e, eu nu mi-am permis unul asa ca trebuie sa ma multumesc cu un tractor banal. Data viitoare! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

@robert,vezi ca pe a4 b6 quattro nu exista motorul 1,8t de 150cp,ci doar cel de 163cp si 190cp,doar ce-am scris mai sus :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!