Jump to content

1.8 T vs. 1.9 TDi


luks3094
 Share

Postare recomandată

@dbk

Alea de mai sus sunt consumurile inregistrate de mine,cine le crede bine,cine nu,putin imi pasa.Nu am avut de ales intre benzina si diesel pt ca am exclus dieselul din start,pt ca nu imi place,nu ii place nimic la diesel,nici comportament,nici cuplul ridicat ,nici consumul usor mai scazut (aia 2l/100km) si nici atat zgomotul,problemele specifice sau costurile de intretinere.

Toata lumea e lesinata dupa cuplul ridicat la diesel,mie mi se pare brutal si deranjant pt stilul meu de condus.Eu merg linistit cu masina si mi se pare firesc sa am un cuplu mai scazut astfel incat sa fac manevre mai line fara prea mult zgomot/vibratii si smuceli...astea sunt preferintele mele,asa imi place mie masina.Cand vreau sa o calc beneficiez de cuplu suficient si fac depasiri in mare forta intr-a 3a la 160km/h,cand vreau sa merg sportiv o tin turata si am putere si cuplu suficient.

Deci,inca o data astea sunt preferintele mele,pe cand dieselul e invers,se tureaza mai putin si atunci cand urci in ture vuieste si vibreaza prea mult,dupa care trebuie sa schimbi treapta.

Asa ca nu ma judeca gresit,nu toti salivam dupa diesel.Iar consumul ala mai scazut cu 2l mi se pare frectie.

Si pt cine o face pe desteptul,inainte de skoda am avut Audi V8 quattro

Asta a fost ca sa imi justific afirmatiile,atat am avut de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hangyouridols

    23

  • ionut_mdln1

    14

  • Sergiu_D

    11

  • redlife

    5

robert03 am eliminat aceea "gluma" a ta. As aprecia daca pe viitor ai evita astfel de situatii. Multumesc pentru intelegere.

Domnilor, va rog sa discutati punctual si exclusiv numai despre diferentele intre intre motoarele 1.8T si 1.9TDI ce au fost montate pe Audi A4 B6/B7. Daca discutia degenereaza intr-un versus diesel/benzina, voi sterge topicul, intrucat mai exista deja unul in aria Versus, destul de stufos si in care s-au postat de-a lungul timpului toate argumentele posibile.

Va rog ca in acest topic sa discutati numai despre diferente, avantaje sau dezavantaje ale motoarelor de pe A4 de 1.9 si 1.8T.

Multumesc pentru intelegere.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

@Hudrea,consumul tau nu are nimic de a face cu un 1,8t quattro de 163cp sau 190cp existente pe a4 b6;si ca fapt divers,unul dintre prietenii mei are exact ce ai tu la semnatura si consumul lui e departe de ceea ce zici tu ca ai,mai nou vrand sa treaca pe GPL,nu mai zic ca-i pare rau ca nu a luat diesel cand i-am spus.

Tot asa stiu destul de multi benzinari convinsi care au trecut la diesel,consumul nejustificandu-se si decat sa scoti masina in week-end,mai bine o scoti in fiecare zi :icon_thumright:

Nu sunt fan diesel,precum nici benzinar,cel mai bine fiecare sa-si ia ceea ce-si permite si apoi ceea ce ai place,altfel,vor fi consecinte...bugetare :vaidecapulmeu:

Acum am vazut si interventia binevenita a moderatorului :icon_thumright:;in ceeea ce priveste 1,9tdi quattro am dat date reale in ceea ce priveste consumul,asteptam si-un posesor de benzinar quattro sa ne zica cum sta el.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, va rog sa discutati punctual si exclusiv numai despre diferentele intre intre motoarele 1.8T si 1.9TDI ce au fost montate pe Audi A4 B6/B7. Daca discutia degenereaza intr-un versus diesel/benzina, voi sterge topicul, intrucat mai exista deja unul in aria Versus, destul de stufos si in care s-au postat de-a lungul timpului toate argumentele posibile.

Va rog ca in acest topic sa discutati numai despre diferente, avantaje sau dezavantaje ale motoarelor de pe A4 de 1.9 si 1.8T.

Multumesc pentru intelegere.

1.9 TDI:

-avantaje: cuplu mare de la turatii mici, consum mic, pretul combustibilului mai mic, valoare de revanzare muuult mai buna cel putin in Romania, mai usor de condus in oras, se mai pot scoate lejer 25-30 cp din el prin soft.

-dezavantaje: motoarele astea 1.9 nu sunt cele mai rafinate, nu se compara cu un 3.0 TDI, consuma ulei, vibratii tipice diesel, zgomot mare peste 3000 rpm si la relanti. La 2000 rpm motorul nu e foarte zgomotos. Un alt dezavantaj ar putea fi consumabilele mai scumpe

1.8T:

avantaje: eu stiu ca acest motor este fiabil si am un prieten care il are pe octavia si pana la 150 000km cat are in prezent nu a avut probleme cu el, este un motor f reusit, silentios, rafinat si poate este compromisul ideal pt cei care vor un benzinar turbo, dar se tem de costurile unui 2.0 tfsi. Un avantaj care mi se pare demn de luat in seama este comportamentul masinii mul mai bun fata de 1.9 tdi, datorita faptului ca masina este mai usoara de nas, si tendinta de a subvira este mai diminuata. De asemenea, i se poate urca mult puterea prin tuning, fiind turbo

dezavantaje: consum mult mult mai mare decat 1.9 TDI, valoare de revanzare mult mai mica, pret combustibil mai mare.

Sper ca am reusit sa fiu macar atat de obiectiv pe cat mi-am propus. Bafta la alegerea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi ia masina cam 13 in oras si mers foarte lejer si afara cam 8

acuma depinde ce vrei sa faci cu masina un 1.8t te poti juca foarte mult cu el pentru ca este turbo si te manca mai tot timpu sa ii mai dai

Modificat de ridefree
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,ma alatur si eu.Anul trecut am avut aceeasi dilema intre aceste doua motorizari fratele meu are tdi-ul si asa ca la el am putut sa vad consumul real si asa intru-un final am ales 1.8T.L-am ales pt pretul de achizitionare mai mic cam 2-3 mii mai ieftin decat tdi-ul pretul intretinerii mai mici si sunt f multumit.Consumul este de cel mult 1,5l in plus al meu nu e quatro dar tinand cont ca are 150 de cai si tdi-ul 130 eu nu cred ca e diferenta mare de consum.Pe aici fiecare spune ce vrea dar depinde de tine cat sti ca mergi cu masina si cum vrei sa mergi.O sa-ti dau date exacte de consum in oras mers normal 10-11l mers sport 12-13 afara la 120 6l 140-150 7l ala quatro mai pune un litru in plus din cate am auzit dar si la tdi la fel si din cate stiu 1.8t quatro sunt de 163 de cai asa ca si merg super.Sa ne anunti si pe noi cand te decizi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Buna tuturor!

As vrea si eu sa achizitionez un A4 si am aceeasi dileama 1.8T vs 1.9 TDI.

Mentionez ca circul cu masina 90% din timp, doar in oras. Restul de 10% il fac pe distante de max. 200-300 Km si o data pe an, un concediu de max 1000Km.

Ati putea sa imi recomandati una din aceste motorizari?

A facut cumva cineva un calcul raportat la o medie de kilometri (sa zicem 10000-15000 km, cat fac eu actualmente pe an), costuri intretinere si pret combustibil, avand in vedere ca acum e mai scumpa motorina decat benzina, trend in continua crestere.

Mai mentionez ca as vrea sa ma duc eu sa achizitionez masina din Germania (dispun de vreo 7500 EUR cu taxa cu tot). Nu sunt dispus sa imi asum riscul de a avea nr. fals de km. Cunosc cazuri concrete in care proprietarul a aflat ca masina avea 350000 km in loc de 130000 cat erau in bord.

Am putea sa luam in calcul si "taxa de inmatriculare" in prezent?

Multumesc!

Modificat de Sergiu_D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-as recomanda diesel ! dar multi "benzinari turbati"* imi vor sari in cap !Sa stii ca daca vrei consum mic si elascitate (adica cuplu jos ) poti merge pe diesel , adica dieselul e mai mult pt oras decat un 1.8 T care , cand va da de aglomeratie "se va panica " si va consuma mai mult ! fata de un diesel !aici intervine gustul ! si placerea de a conduce o benzina si o motorina ,eu unu sunt + pt diesel pt cuplul jos !

benzinari turbati = benzinare cu turbo ( 1.8 T , 2.0 Tsi etc ! )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am mers cu in 1.8 T 150cp cu gpl si am fost placut suprins de cum mergea. L-am condus si pe benzina inainte de conversie si personal nu am sesizat scaderi de performanta dupa montarea gpl. Desigur, important e sa-ti montezi o instalatie buna calitativ si mai important sa ai un ecu pt gpl optim pt motorul respectiv pe benzina.

Iar comentariile voastre rautacioase la consumul Hudrea sunt nefondate. Personal, sunt de acord cu consumul lui, mai ales daca adopta unstil de condus corect.

Insa, o benzinara nu se conduce ca un diesel, o persoana care a mers doar pe un diesel nu va scoate asa usor un consum bun pe o benzinara, pt ca trebuie sa adopti un stil specific de condus. Nu intru in delalii, cei cu experienta stiu la ce ma refer.

Parerea mea e sa alegi ceea ce-ti place si ce te face sa te simti mai bine,

Daca iti place cum merge un motor pe benzina insa cei 2 l in plus e o povara asa de grea ca nu e sustenabila financiar ( sau mai bine spus psihologica?), fa inca un mic efort, pune-ti gpl si ai sa scoti un cost per km invidiat chiar si de cei cu diesel.

Dar, personal as alege oricand un 1.8t, pt ca din ce am citit, are mult mai putin e pbme specifice decat un diesel.

Am benzina si sincer nu ma plang ca prietenii cu diesel dau la un concediu cu 100-150 ron mai putin pe combustibil.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

La felul tau de mers,ia-ti benzinar,nu merita diesel,mai mult il vei chinui,desi eu am diesel,dar fac cca 25k km pe an si 80% numai inafara.

1,8t este un motor bun,fiabil si daca nu dai tare in el,are un consum cat de cat rezonabil la ce ofera.

Exista totusi o singura problema:nu te incadrezi la bani pt un A4 B6 sa fie ingrijit,sa aibe km rezonabili si ceva dotari;daca vrei A4 in mintile lui,va trebui sa umbli mai adanc la pusculita ;)

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mcornel, asa ma gandeam si eu. Suma mea de km pe e mult prea mica, ca sa fie mai ok un diesel. In plus, ma gandesc si la costurile de intretinere.

Eu zic ca la banii astia gasesc ceva de prin 2002, 2003. Am vazut destule pe mobile.de. In plus, benzinarele au mult mai putini km, si de obicei sunt destul de ingrijite. Oricum, daca gasesc ceva mai scump, ma mai pot intinde putintel. :)

Pragul acela "psihologic" de 2l in plus la %, e destul de greu de depasit, si asta o zic tocmai eu care am pe masina din semnatura, un consum de 9-10 in oras, cu mers normal. In plus, Oradea, nu e tocmai bucuresti. :)

Pana la urma, care e consumul mediu la un 1.8T (urban vs extraurban)? am tot citit aici, insa in contradictoriu.

Pe de alta parte, ma gandesc si la faptul ca anu asta termin cu viata de burlac :D, si lucrurile s-ar putea schimba, cu drumuri mai lungi, si mai dese, caz in care un diesel ar fi mult mai ok.

Aaah! de ce au trebuit sa ne dea atatea variante :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si consum pot sa spun ca poti sa si scoti putin daca vrei. Uite eu de ex la un drum de Cluj - Bistrita scot 6.4-6.5, la drum intins adica si fara exagerari dese. In schimb daca merg mai tare ia 7-7.5-8 depinde de tine...

In oras nu prea intru in Cluj(am locul de munca la intrare) dar cand fac si oras 10-10.5 sau 11.0 cu clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un consum foarte bun pentru un benzinar turbo. Diferenta ar fi foarte mica fata de ce am eu acum (1L - 1.5L).

Balanta se inclina tot mai mult inspre benzina.

Alte pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si eu am avut g4 1.6 16v si la consum nu sunt mari diferete, in schimb senzatia e alta:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Suma mea de km pe e mult prea mica, ca sa fie mai ok un diesel. In plus, ma gandesc si la costurile de intretinere.

Eu zic ca la banii astia gasesc ceva de prin 2002, 2003. Am vazut destule pe mobile.de. In plus, benzinarele au mult mai putini km, si de obicei sunt destul de ingrijite. Oricum, daca gasesc ceva mai scump, ma mai pot intinde putintel.

Pragul acela "psihologic" de 2l in plus la %, e destul de greu de depasit, si asta o zic tocmai eu care am pe masina din semnatura, un consum de 9-10 in oras, cu mers normal. In plus, Oradea, nu e tocmai bucuresti.

Pana la urma, care e consumul mediu la un 1.8T (urban vs extraurban)? am tot citit aici, insa in contradictoriu.

Pe de alta parte, ma gandesc si la faptul ca anu asta termin cu viata de burlac :D, si lucrurile s-ar putea schimba, cu drumuri mai lungi, si mai dese, caz in care un diesel ar fi mult mai ok.

Aaah! de ce au trebuit sa ne dea atatea variante :))

Costuri intretinere diesel vs benzina este datorita unei proaste exploatari a dieselului;f multi romani,cumpara aceste motoare sa se taraie cu ele prin oras pe distante scurte,facand 10k km pe an si pe urma se plang de egr,turbo,catalizator,ambreiaj,etc.

Sa fie clar,dieselul se simte bine la drum intins,acoperind multi km si o sa vedeti cat de fiabile sunt,atunci cand sunt exploatate pt ce AU FOST CONCEPUTE ;)

Cat priveste consumul,finul meu are 1,8T 150cp pe octavia,masina care a fost cumparata cu mine(eu am verificat-o) si in Piatra Neamt are consum intre 11-13%,iar la drum intins intre 6-10%,depinde de cat de tare "da" in ea.Dar nu te speria si eu am scos un consum de 8,6% cu dieselul Piatra-Iasi...

Cat priveste masinile ieftine si asa zis ingrijite de pe mobile,din pacate,vei avea o surpriza neplacuta cand vei ajunge la fata locului si le vei vedea live;crede-ma,un B6 ingrijit,inca isi are pretul lui.

De ce nu te orientezi spre o octavia cu acest motor?,este una la vanzare pe forum, frumoasa,ingrijita,km rezonabili si varianta laurent&klement,adica versiunea de varf,te incadrezi in bani si iti mai si ramane ;)

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un Octavia 1 1.8T 4x4 ar fi interesant ( are si suspensie independenta pe spate :P )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca tind spre benzina 1.8T. Nu am luat in considerare varianta pe Skoda, dar ma voi documenta. Nu stiu cat de fiabile sunt la suspensie, directie, materiale interior ( la Golful meu aproape ca nu ma aud in masina, de sunetetul greierasilor :) ).

M-am gandit la Audi, pentru ca are un prieten, si e din 2000, varianta kombi. In interior nu se aude nici un scartait. Asta imi place foarte mult la o masina.

Multumesc de sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Audi nu e o masina ieftina de intretinut atunci cand vb de directie,care este multilink,dar fiabila daca se folosesc piese de calitate,care numai ieftine nu sunt.Ca exemplu,un capat de bara costa cca 70euro lemforder sau oem.

Parerea mea,la banii care dispui,orienteaza-te spre altceva ;)

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@

mcornel Ce altceva mi-ai recomanda?

Eu am zis acea suma, mai mult ca un prag "psihologic". Ma pregatesc sa mai bag inca vreo 1500 EUR in distributie, ulei, filtre, si alte chestii care ar mai trebui eventual schimbate (ma refer la trenul de rulare). Acum, normal ca ma pot intinde in functie si de cat de buna e masina.

Bottom line, nu cred ca nu as gasi un A4 B6 1.8T 163 CP, cu dotari peste mediu si numar bun de km (deci in stare foarte buna), in 8000 si ceva de EUR.

Daca credeti ca nu, va rog sa ma contraziceti cu argumente.

Modificat de Sergiu_D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa te avanti la primul magazin de piese auto.Cand am luat golful toata lumea mi-a zis pfuai ce scumpe sunt piesele.La un a4 ca al lui mcornel distributie(contitech,ina,hepu) + lichide cu filtre mai mult de 280 euro nu consta(doar piesele) ca exemplu si este o masina super.

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ma gandeam si eu. Se pare ca mcornel a avut alte "experiente". Iar la 1.8 T stiam ca sunt si mai ieftine ca si la un diesel. Are un prieten un 1.8T din 2000. A schimbat placute, discuri si ceva bucse, si a iesit mai ieftin ca si eu cu G4-le :).

Poate ne contrazice cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja deviem de la subiect care se refera la motoare.Alegerea este destul de usoara in cazul a doua motoare total diferite turbo.Cauti consum mic,cuplu dar nu te deranjeaza sunetul +o eventuala interventie la turbo,volant(care sunt costisitoare) cumperi diesel.Doresti ture,sunet mai bun,dar nu te deranjeaza un consum mai mare cumperi o masina pe benzina.Eu unul dupa ce am avut o masina pe benzina n-as mai da 1.9 tdi pentru nimic in lume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

@

mcornel Ce altceva mi-ai recomanda?

Eu am zis acea suma, mai mult ca un prag "psihologic". Ma pregatesc sa mai bag inca vreo 1500 EUR in distributie, ulei, filtre, si alte chestii care ar mai trebui eventual schimbate (ma refer la trenul de rulare). Acum, normal ca ma pot intinde in functie si de cat de buna e masina.

Bottom line, nu cred ca nu as gasi un A4 B6 1.8T 163 CP, cu dotari peste mediu si numar bun de km (deci in stare foarte buna), in 8000 si ceva de EUR.

Daca credeti ca nu, va rog sa ma contraziceti cu argumente.

Pai nu ai specificat ca dispui de mai multi bani,am crezut ca cei 7500euro sunt toti banii;iar la o masina second trebuie sa fii pregatit pt mici interventii.

Da,cu 8000euro si sa mai ai ceva bani de o parte tocmai pt interventiile mentionate anterior,poti achizitiona un A4 1.8t.

Nu trebuie sa te avanti la primul magazin de piese auto.Cand am luat golful toata lumea mi-a zis pfuai ce scumpe sunt piesele.La un a4 ca al lui mcornel distributie(contitech,ina,hepu) + lichide cu filtre mai mult de 280 euro nu consta(doar piesele) ca exemplu si este o masina super.

Nu stiu cat costa distributia,pt ca eu am cumparat masina cu ea schimbata,dar numai filtrele de calitate+uleiul costa 100euro;distributia nu are cum sa coste mai scump decat suratele mai ieftine,fiind vb de aceleasi motoare.

Asa ma gandeam si eu. Se pare ca mcornel a avut alte "experiente". Iar la 1.8 T stiam ca sunt si mai ieftine ca si la un diesel. Are un prieten un 1.8T din 2000. A schimbat placute, discuri si ceva bucse, si a iesit mai ieftin ca si eu cu G4-le :).

Poate ne contrazice cineva?

Nu stiu la ce experiente faci tu referire,eu ti-am dat exemplu despre directia multilink de la audi si cat costa o piesa de calitate.

Ma faci sa rad cu placutele si discurile de frana,se aplica din nou ce fel de piese folosesti,pt ca sunt si scumpe dar si calitative,dar si ieftine si...proaste ;)

Per total,unde audi poate fi mai costisitor,este la directie,in rest,intretinerea ar trebui sa fie cam aceeasi.

Cat priveste diesel vs benzina,asa cum am mentionat anterior,totul se tezuma la necesitati:faci km,ia diesel,mergi mai putin,ia benzinar;simplu ;)

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se par cam uzate scaunele. Sa aibe numai 163000km?

Dar asta: http://vwforum.vwfor...di-140-cp-2007/

O poti scoate si maI IEFTIN (pretul este cu TVA, se poate face factura cu valoare mai mica si scade proportional si TVA-ul). Este mai noua (daca nu ma insel, O2 are suspensie independenta pe spate), motor mai potent (asta daca accepti/te hotarasti la Diesel si nu or fi probleme cu injectoarele), este Elegance (are destule pe ea din standard). Nu da la fel ca Audi, dar ...

Modificat de TEHNO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!