Jump to content

Problema ciudata motor ALZ 1.6 benzina


Recommended Posts

Problemele sunt urmatoarele:

-masina mananca ulei in cantitati industriale si porneste la a 3 a, a 4 a cheie cu tremurat

Am verificat pentru pornire:

-bobina de inductie(schimbata)

-fise si bujii beru(schimbate)

-filtre (schimbate)

-verificat injectoare

-curatat clapeta de acceleratie

-verificat pompa de benzina

-verificat rampa de injectoare

Problema cu uleiul:

- desfacut motor

-semeringuri supape foarte tari, schimbate cu semeringuri victor reinz de 7, care s-au dovedit a fi prea mari? inlocuire cu semeringuri de 6(50 RON).

-schimbat semering ax cu came

-schimbata garnitura de chiulasa

-lasata pornita 15 minute, mers 30 minute, lasata pornita 1 ora, uleiul ok.

Dupa 70 de km verfic joja si "surpriza" lipseste cca. un litru de ulei :(

Ma intorc la service, fumul "curgea" dupa mine!

Am facut teste de compresie, au iesit intre 7,5 si 8

Am vrut sa schimb segmentii insa mecanicul a spus ca nu este necesar, pistoanele nu au uzura, camasa se prezinta foarte bine.

Acum mi-a recomandat sa cumpar semeringuri originale VW la 200 RON pentru a rezolva problema.

Pe vag au iesit urmatoarele erori:

7831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow

P1423 -- 35-00 - -

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 -- 35-10 - - - Intermittent

16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich

P0172 -- 35-00 - -

Astept cateva sfaturi si pareri din parta colegilor forumisti, cine a mai patit asa ceva.

Va sunt recunoscator daca ma puteti ajuta cu ceva informatii, sfaturi, orice...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cosminel93

    43

  • floro_st205

    22

  • memesito

    15

  • R Z F

    11

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daca citeai atent, vedeai ca i-am spus sa faca/verifice pe diagnoza VAG senzorul....eu vorbesc din propia experienta pentru ca eu m-am lovit de aceste probleme. Restul i-am dat colegului pret, cod p

Va salut cu respect! Am sa revin la problema mea, care inca nu a fost rezolvata.... dupa cautari de mecanici care au habar de motoare, am gasit un domn, care se pare ca mi-a dat o solutie functionala.

Posted Images

zebrocksky

7,5-8 sunt valori foarte mici.Verifica din nou supapele(scaunele poate sunt ciobite/mancate si scapa pe acolo) sau scoate joja si daca arunca ulei inseamna ca scapa compresia in baie,deci segmenti uzati.Legat de erori,sunt de parere ca prima e in legatura cu a 3a.

Prima:insuficient flow=nu da aer(mai pe scurt)=> a3a,system too rich(bogat in combustibil,deci prea putin aer).Verifica ventilul canistrei de carbon..A2a,missfire daca zici ca fise+bujii+bobina,sunt okai mai ramane o problema de supapa.

Citeste si asta,poate te mai elucideaza.La un mom dat AlBundy zice clar niste raspunsuri legate de valori.Numai bine!

PS:nu cumva pe cil2,ai presiunea cea mai scazuta dintre toate?

Edited by zebrocksky
Link to post
Share on other sites

De acord cu zebrocksky.

Eu zic ca trebuie facuta segmentarea. Ochiometric degeaba te uiti, nu sti cum se comporta sub presiunea si la temperaturile din camera de ardere. Nu cred ca simeringuri de supapa originale vor face diferenta (doar daca cele luate de tine nu se potrivesc). Eu cand le-am schimbat pe ale mele am luat ce mi-a picat in mana, nici nu stiu ce marca sunt, ceva ieftin oricum si nu am probleme.

Link to post
Share on other sites

Salut.

Am observat ca ai si GPL pe masina. Nu stiu daca are vreo legatura, dar pe multi i-am auzit plangandu-se de functionarea anormala si uzura prematura a motorului datorata gazului. Astea sunt motoare pretentioase si la benzina pe care o avem noi in tara (cea de 98 este de fapt de 90), iti nenorocesti motorul. Cu atat mai mult, zic eu, daca folosesti si GPL. Crezi ca nemtii nu le-ar fi facut direct cu GPL daca ar fi fost bun?

Oricum, problema e serioasa la tine si cel mai bine ar fi, sa schimbi si "meseriasul". Multa bafta !!! :icon_thumright:

Link to post
Share on other sites

Asteptam sa vedem ce se intampla luni cu simeringurile schimbate, poate se vede o inbunatatire, apoi voi face din nou testul de compresie si o sa vad ce valori imi da. O sa verific si canistra carbon, dar cred ca pornirea asta proasta este tot din cauza motorului pentru ca am vazut astazi bujiile si erau negre, pline de fum sau ulei si probabil sa nu mai dea scanteie foarte bine.

Daca se va comporta la fel o sa fac si o segmentare + tot tacamul.

Si legat de GPL e un topic intreg pe care s-a discutat si sunt pareri pro/contra.

Acum ramane sa vedem ce se va intampla luni, o sa va tin la curent.

Numai bine

Link to post
Share on other sites

Verifica din nou supapele(scaunele poate sunt ciobite/mancate si scapa pe acolo) sau scoate joja si daca arunca ulei inseamna ca scapa compresia in baie,deci segmenti uzati.

verificate, scaunele nu au urma de uzura, ulei pe la joja nu da.

Link to post
Share on other sites

deci daca nu verifica blocu sa nu fie uzat neunitform te ... pe ei de segmenti noi... sa sa fie compresia mai proasta decat inaite... supapele le verifici cu chiulasa data jos cu benzina in porturi si sa te uiti daca in 5 min se umesc putin fara sa picure.....

Link to post
Share on other sites

deci daca nu verifica blocu sa nu fie uzat neunitform te ... pe ei de segmenti noi... sa sa fie compresia mai proasta decat inaite... supapele le verifici cu chiulasa data jos cu benzina in porturi si sa te uiti daca in 5 min se umesc putin fara sa picure.....

poti detalia putin te rog pentru ca sincer nu prea am inteles

Link to post
Share on other sites

Daca e uzat motorul cilindrii au devenit ovali sau au zgarieturi si orice segmenti cumperi o sa piarda mia mult pana se rodeaza, mai mult decat segmentii actuali. In principiu daca sunt ovalizati cilindrii trebuie alezati si puse piese cu cota mai mare...o simpla segmentare nu face decat sa arunci banii.

asta vroia sa spuna Swat Cat

Singura solutie este sa verifici uzura blocului si segmentii. Nu cred ca exista alta cauza.

Semeringurile puse sunt in regula nu e nevie sa mai arunci alti bani.

Pornirea greoaie este si la rece si la cald? Ce deschidere au segmentii?

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

maine va dau detalii, inca e la servide

Link to post
Share on other sites

am schimbat semeringurile, se pare ca ileiul se mentine la nivel, inca mai scoate fum pentru ca a ramas foarte mult ulei pe toba. acum porneste si bine din 20 de porniri poate una singura sa fie defectuoasa.

Doamne ajuta sa fi fost doar atat, desi mai am unele indoieli.

Link to post
Share on other sites
rey toledo

Cam cat te-au costat piesele si manopera? Daca poti sa-mi zici si la ce service ai fost si daca esti multumit de cum au lucrat baietii, am si eu ceva probleme cu consumul de ulei si sa stiu cam la cat ma ajunge.

Edited by rey toledo
Link to post
Share on other sites

pana acum m-a costat 1000 ron dar masina se comporta aprox la fel cu consumul de ulei.

vreau sa schimb si segmentii, care ar fi urmatorul pas de facut, ce trebuie verificat mai intai?

Link to post
Share on other sites

Pai faci ce nu am facut eu pe topicul alaturat astuia si anume sa desfaci motorul si sa masori cilindrii. Apoi vezi ce se poate face daca o segmentare ajuta sau nu.

Link to post
Share on other sites

aveti idee( printr-o poza ar fi ideal) unde se afla clapeta de acceleratie la acest motor? :huh:

Link to post
Share on other sites

luni o duc sa masor cilindri si sa vedem mai departe.

o sa merg pana in panzele albe cu masina asta :) chiar sunt curios sa vad ce are.

multumesc pentru raspunsuri, va tin la curent

Link to post
Share on other sites

Am ajuns la segmentare, am desfacut motorul, am scos pistoanele:

-blocul se prezinta f bine fara urme de zgarieturi,loviri,fisuri la fel si pistoanele.

-segmentii sunt BLOCATI( segmentul de ungere era practic inexistent).

-ulei nears in capul pistoanelor(negre).

-bujiile negre in cap.

Am dus chiulasa la rectificat, am cumparat segmenti GEOTZE cota nominala.

Am cumparat garnitura de chiulasa noua.

Am cumparat ulei.

Acum astept sa ridic chiulasa de la rectificat si sa ansamblez blocul si sa ii dau cheie.

Sper sa nu mai fie nevoie de altceva.

Va tin la curent, pana atunci drumuri bune!

Link to post
Share on other sites

Au fost masurati si cilindrii? Cat te-a costat segmentii? Ce deschidere aveau segmentii de compresie? Segmentii nu erau aliniati?

Sper sa fie toate bune! :icon_thumright:

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

imi pare rau ca nu am facut o poza sa vedeti cat de urat aratau.

segmenti m-au costat 65 lei setul x 4 = 260 lei

in rest nu stiu daca au fost masurati sau ce deschidere aveau dar o sa intreb si o sa postez

p.s: semeringurile de la supape pe care am dat 200 lei nu au mai putut fi salvate dupa ce am rectificat chiulasa ( aveau 100 km ), deci o sa cumpar alt set victor reinz dar nu de la VW. :ceuameni:

p.s.s: ce deschidere trebuie sa aiba segmenti de compresie, ce rol are masurarea cilindrilor :blush: ?

Edited by memesito
Link to post
Share on other sites

Masurarea clilindrilor te ajuta sa vezi daca o segmentare ese suficienta adica daca segmenti vor reusi sa etanseze. Daca se masoara se vede daca au ovalizari si trebuie prelucrari ale camasilor. Oricum la pretul de 260 de lei merita sa incerci pentru ca este poate doar atat. Stiu in general ca mintile tehnice sunt pesimiste dar nu arte rost sa fim pesimisti fara masurari asa ca iti dresc succes. Deschiderea segmentulor ced ca trebuie sa fie pana la maxim 0,8 mm la motorul meu si probabil ca si la tine ceva asemanator iar segmentii noi au intre 0,25 si 0.4 la cei noi.

Semeringurile de la supapa de ce au fost scoase? atunci cand a rectificat scaunele de la supapa ca dar pentru planare nu era necesara scoaterea lor. Segmentii de unde i-ai cumparat la pretul asta?

Intamplator odata cu tine am facut cam aceleasi reparatii dar la mine cilindrii arata ceva mai nasol si mai am si alte pb decat consumul de ulei...dar sa vedem.

Deci la tine au fost schimbate 3 garnituri de chiulasa? De doua ori semeringurile de supape iar a 3-a oara segmentare? Cam cat a costat tot cu cam toate cheltuielile implicate?

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

ma cam depaseste tehnic procedeul explicat de tine dar o sa fac ca de obicei, adica PRINT si la mecanic :)

segmentii sunt luati de la un magazin din craiova recomandat de un prieten

garnituri nu am schimbat decat 2, semeringurile este a 3 a oara, si acum da...segmentii.

pana acum am ajuns la 2000 ron, din care 1000 bani aruncati degeaba (din care face parte si manopera)

intri in hora...trebuie sa joci :)

Si eu iti doresc sa rezolvi cat mai repede masinuta ta!

Link to post
Share on other sites

La mine singura diferenta este ca o fac cu mainile mele si bineinteles ca e mai ieftin un pic. Banuiesc ca in final sa ajung in total la 10 mil cu totul...dar cred ca tu ai mai mult noroc cu o masina cu 6 ani mai noua.

Link to post
Share on other sites

am luat chiulasa de la rectificat, am dus-o la mecanic, facut testul cu benzina si culmea: curgea de mai mare dragul asa ca am duso inapoi

doamna de acolo de imi spune ca se poate sa fi ramas ceva mizerie si de aia curge dar o sa se uite din nou la ea

si tocmai am platit 240 RON pentru nimic? :angry:

Link to post
Share on other sites

Pai ai platit si pentru scaunele de supapa sau doar planeitatea?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri