Jump to content

Octavia 3


PTDA
 Share

Postare recomandată

Focus 1 din 1998 are suspensie independenta spate si Golf 4 doar pe variantele 4motion :)

 

Cate Focus 1 sunt acum in Romania si cate Golf 4 sunt ? A fost atunci vreo problema pentru viitorii proprietari de Golf 4/Bora ca nu are suspensie independenta pe spate? daca da, atunci nu se vede din numarul de Golf 4 care sunt acum pe strazi.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost o decizie cinica din partea VAG sa puna suspensia simpla pe spate avand urmatoare motivatie::

 

1) Sa scada costurile de productie

2) Sa scada greutatea masinii (consum si poluare mai mica)

3) Sa creasca fiabilitatea suspensiei

4) Sa reduca uzura cauciucurilor spate

5) Peste 90% din posesori nu simt sau nu le pasa de diferenta

6) Restul de 9% oricum isi iau 4x4 sau motorizari mai performante cu suspensie multilink

7) Ceilalti 1% nu conteaza..

 

Doua lucruri as vrea as dori sa mai adaug:

 

1) Pe vremea Golf IV si Passat B5(.5), primul avea suspensie semi-rigida al doilea multilink. Costurile de exploatare la Passat erau smenificativ mai mari din cauza suspensiei. Era un adevarat doliu sa-ti innoiesti suspensia la Passat.

2) Pe briskoda utilizatorii de Octavia I vRS (semi-rigida) care au avut pe urma O2 (multilink) spun ca nu au simtit diferenta.   

 

Pararea mea personala este ca tema suspensiei spate e multa zarva pentru nimic.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hiro - de acord cu tine, insa nu veni cu o gama de preturi asemanatoare Passat/G7...

Dupa cum am mai si spus, simt o involutie, un downgrade pentru mine la 25000 EUR cat am setat bugetul pentru asa ceva.

SI da..exact cum spune si @codz, daca concurenta are, tu Skoda, de ce ai scos-o?

Inteleg daca o lasai pe G7 in detrimentul Skoda, insa si acolo este disponibila doar pentru 2.0 150 CP.

Variantele inferioare de motorizari, nu au! :tuktuk:

Mie imi placea la nebunie cum arata O3, insa cu asa ceva au dat-o in bara;

Drept urmare, raman pentru mine variantele urmatoare: Passat B7 sau A4 SH, chiar daca nu o sa am optiunile pe care le bifasem la O3.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o sa fie multi care decid ca tine, sa vezi cum o sa apara suspensia multilink ca optiune in configurator.

Dar ma tem ca sunt slabe sansele.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, insa nu prea cred ca o sa puna suspensia daca urla unul/doi ca mine.

Este strict o decizie la nivelul grupului iar masina o sa se vand bine.

Insa problema mea este ca ma face sa orientez catre alte modele din grup, unde voi fi nevoit sa scot din buzunar minim 3000 EUR in plus fata de configuratia initala de O3, bani pe care nu prea aveam chef sa ii dau...(ca deh..daca tot faci efortul..)

Plus ca eu o s-o schimb anul acesta, nu cand se vor decide cei din VAG sa puna suspensia, peste un an sau doi...

In fine, asta este...

In principiu, vroiam o masina noua, insa vad ca pe weltauto sunt niste preturi ok pentru ceea ce caut eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, insa nu prea cred ca o sa puna suspensia daca urla unul/doi ca mine.

Este strict o decizie la nivelul grupului iar masina o sa se vand bine.

Insa problema mea este ca ma face sa orientez catre alte modele din grup, unde voi fi nevoit sa scot din buzunar minim 3000 EUR in plus fata de configuratia initala de O3, bani pe care nu prea aveam chef sa ii dau...(ca deh..daca tot faci efortul..)

Asta urmareste si VW.

 

Eu zic sa asteptam totusi sa apara si la noi pe configuratorul din .ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna observatia lui @danny2012. Asa este, nu faci parte din targetul tintit de Octavia 3.

Totusi poate are sens sa amani decizia pana la un test  drive Mersul de proba cu Golf 7 nu cred ca e relevant pentru ca sunt prea multe diferente.

 

Pentru mine din ce se scrie pana acum nu suspensia e dealbreakerul ci zgomotoul (suspensie, rulare, vant, motor) din Octavia 3.

Dar astept sa aud cu urechile mele. Daca o sa mi se para suparator tot asa o sa ma indrept spre alte modele din grup.

Ca doar exact asta vrea VW: sa le dam mai multi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hiro, exact. VW creeaza artificial cerere pentru un produs mai scump prin mici downgrade-uri (suparatoare pentru unii) la produse cu pret mai mic dar care se vindeau foarte bine (vezi O2).

E clar ca nu toti cei nemultumiti de O3 se vor indrepta catre ceva mai scump din gama VW, insa pentru VW e de ajuns ca un mic procent sa migreze catre masini mai scumpe / cu marja de profit mai mare ca O3. Majoritatea celor care vor Octavia vor lua O3 chiar cu micile minusuri / neajunsuri, putini vor fi cei dispusi sa mai puna + 3000 euro sa se indrepte spre altceva. Pentru VW e suficient. Nu pierde nimic. Ca sa ma fac inteles: in loc de (e doar un exemplu) 2.000 O3 + 1.500 masini cu marja de profit mai mare decat O3, o sa fie 1.850 O3 + 1.650 alte masini cu marja profit mai mare ca O3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact danny!

Oricum, achizitia unei noi masini se va face in maxim 3-4 luni, timp in care pot sa o vad/ating/conduc.

Cat priveste izolarea fonica, eu zic sa nu va faceti prea multa speranta, va fi ca si la O2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca nu toti cei nemultumiti de O3 se vor indrepta catre ceva mai scump din gama VW, insa pentru VW e de ajuns ca un mic procent sa migreze catre masini mai scumpe / cu marja de profit mai mare ca O3. 

 

Daca o sa mi se para suparator tot asa o sa ma indrept spre alte modele din grup.

Ca doar exact asta vrea VW: sa le dam mai multi bani.

 

 

          Nu toata lumea este fanatic VAG. Poate daca nu ne place nu ne indreptam spre alte modele din grup, poate ne indreptam spre alte marci. Ai de unde alege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hiro - de acord cu tine, insa nu veni cu o gama de preturi asemanatoare Passat/G7...

 

Fara suparare dar pe vremea G4 tempomatul era considerat dotare de "fite". Sa nu mai zic de comenzi pe volan... Vorbim de cu totul alte vremuri si cu totul alte dotari.

Nu te poti astepta ca o masina sa ramana la acelasi pret dar sa-ti aduca din ce in ce mai multe dotari standard. Un Golf acum e mai bine dotat decat un S-Klasse pe vremea aia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intereseaza de G4 si de acele vremuri.

Care acelasi pret?

Pretul la O2 din dotare a fost 18620 EUR cu TVA inclus.

Pentru O3 am setat un buget de 25000 EUR more or less...

Ma asteptam la O3 sa continue treaba buna facuta de O2, atat! Nimic mai mult.

Insa la banii aia, exista si alternative la VAG si la alte marci, chiar si SH cu km putini.

Nu o sa dau atatia bani pe o masina care are o astfel de suspensie.

Ca sa fie clar, O3 nu este masina mea scop in viata.

Daca ar fi sa imi iau ce imi place, ar fi un BMW Seria 5 (F10), 4.0 D, cu optiuni de 15.000 EUR peste pretul de lista.

Insa bugetul meu este limitat la aceasta suma. Iar de banii aia incerc sa achizitionez ceva care sa tina la fel de mult cat a tinut O2, cu o putere putin mai mare decat 105 CP fara a fi o involutie tehnica.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incearca nimeni sa te convinga sa iei O3. Doar ca idee generala...

 

Hai sa nu mai injuram masinile ca au nu stiu ce pret (pe care nu ni-l permitem sau nu vrem sa-l platim) pentru ca daca e sa calculezi obiectiv, un Golf acum ofera mai mult decat un A6 (masina de... 50.000...? de euro) oferea acum 5-7 ani... la aproape jumatate din pret.

 

Asta in conditiile in care aceeasi masina cu aceleasi dotari ca a mea, e mai ieftina cu 1.000 de euro. Si asta e pretul de lansare, fara reducerea de care am beneficiat eu. Eu cred ca are preturi bune pentru ce ofera.

 

Da, e pacat ca nu mai are usile din acelasi plstic moale ca bordul si ca nu mai are suspensia spate independenta. Dar asta nu e motiv, pentru mine, sa nu aleg masina asta in detrimentul altora. Iarasi, nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, e doar parerea mea... Golful IV pe care l-am avut, desi o scurta perioada de timp, era mai cart decat Golful VI, cu tot cu suspensia lui spate semi-rigida...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce vrei sa spui cu aceste analogii. Si nu stiu ce masina am injurat eu...

Eu mi-am exprimat cat se poate clar optiunea si parerea personala.

Acum ca esti sau nu de acord cu ea, nu se supara nimeni.

Daca nu ai nimic impotriva a ceea ce ma deranjeaza pe mine la O3, OK...sunt banii tai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care acelasi pret?

Pretul la O2 din dotare a fost 18620 EUR cu TVA inclus.

Preț plătit la patru ani după lansarea modelului, Obiectiv ar trebui comparat prețul pentru O 3 după o perioadă similară, adică peste vreo patru ani. Ce zici, mai ai răbdare? :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu (este posibil sa ma si insel) si intre competitorii lui Octavia 3 avem aceeasi solutie pentru puntea spate. De exemplu Opel Astra.

 

Daca alegi Ford Focus Sedan, ai parte de mai putin spatiu, design nepotrivit pentru plansa de bord (din punctul meu de vedere), finisaje nu tocmai fericite, lufturi (informatii preluate din review-uri), pret mare de achizitie pentru un motor potent.

 

Megane are motorizari slabe, inafara de 1.4 TCE nu ma incanta nimic din motorizarile lor. Si 1.4 TCE e disponibil doar pe Megand Sport Tourer sau pe modelul in doua usi.

 

Nici pe mine nu ma incanta suspensia spate aleasa pe Octavia (acum), dar in functie de setarile suspensiei, sasiu, etc, este posibil sa ne surprinda cum se comporta pe drum aceasta masina.  

O  sa astept un drive test si o sa incerc sa fac comparatii obiective intre ea si competitori.

O hotarare o sa iau abia atunci. Am avantajul ca va trebui sa schimb masina abia in sfarsitul anului.

 

BR

Claudiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa privim putin lucrurile si din alta privinta: Intr-un interviu CEO VAG a anuntat oficial REPOZITIONAREA Skoda in cadrul concernului, astfel incat sa separe mai bine marcile.

In acest sens: Skoda e principala vizata de aceasta masura. Ca efect, Skoda va oferi masini competitiv pozitionate dpdv pret, doar atat timp cat raman inferioare echivalentului VW. In traducere libera: Octavia va fi mai ieftina fata de Golf, atat timp cat nu doresti o Octavia cu dotari de Golf. Tine de ratiuni tampite de Marketing ale unora care cred ca in felul asta evita canibalizarea. Adevarul e ca, asa cum spunea si Danny mai sus, marja standard pe un Golf 7 e 14%, iar pe o Octavia e pana in 10%

 

Suspensia independenta e doar un exemplu: G7 ofera independenta si la 1.4TSI 122cai si la 2.0tdi 150 cai, pe cand Octavia nu.

 

Configurati un G7 Highline 2.0tdi cu Xenon, Roti 17, scaune incalzite si Composition Media si apoi acelasi lucru pe O3: rezultatul e foarte clar ! In zona de echipare "cu de toate" Octavia devine foarte scumpa.

 

Din pacate, au apus vremurile cand O2 RS era, la dotari echivalente cu 500E mai ieftina decat G5 GTI

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sambata si am analizat Octavia 3 la Porsche Pest.

Erau expuse 2 modele Elegance : Maro cu int bej si Alb cu int negru (asa cum se vede in poza 2).

Cea maro era 1.4 tsi 140 cai iar cea alba 1.6 tdi cu 5 trepte :(

Ca impresie general. am ramas placut impresionat de calitatea interiorului... Dupa cate s-au scris pe forum, dupa ce m-am dat jos din Superb, dupa ce am avut Octavia 2 Elegance, ma asteptam la un pas inapoi... dar nu, Octavia 3 a mai urcat un pic pe scara evolutiei si a ergonomiei.

Legat de fetele de usi care au fost criticate, tin sa contrazic pe cei nemultumiti deoarece:

-nu mai au acel material textil care se murdareste usor (la Superb ma exaspereaza cat de des treb sa ma duc sa o spal pe cotierele din spate)

- au material textil fen mocheta in buzunare - GENIAL - in felul acesta daca iti pui ceva metalic nu o sa mai zdrangane in usi

- materialul de pe cotierele de pe usi pare la fel cu restul fetei de usi dar nu este la fel ci este facut dintr-un material foarte moale.

Bordul - a disparut (ca si la Superb) buzunarul cu capac de deasupra consolei centrale (deci mai nasol ca la O2)

- este facut din materiale foarte misto, foarte moi si placute la atingere

- arata foarte sic, dinamic, high tech..

Bolero - are rezolutie mai buna, butoane mai misto dar grafica mai proasta ca la cel vechi (nu e la fel de bine personalizat cu tema masinii)

- au mutat magazia de cd si slotul de SD in torpedou - asta inseamna un design mai curat dar o functionalitate foarte scazuta ptr sofer deoarece nu poti sa schimbi sd sau cd-urile in timp ce conduci + torpedoul este mai mic.

Capacul de la torpedou are o problema de proiectare... atunci cand soferul il inchide, acesta apasa cu mana dreapta in coltul stang care face tac si se inchide. Problema este ca in dreapta nu face tac si ramane intredeschis cum era la Logan 1... Deci trebuie apasat mai pe mijloc, ceea ce e mai periculos in timp ce conduci.

Bancheta spate este foarte reusita, nu am masurat-o cu sublerul, dar este mult mult mult mult mai calitativa ca in Superb si mai comfortabila.

Spatiul la picioare spate e decent dar nu ma pot pronunta deoarece m-am obisnuit cu Superb dupa care si A8 mi se pare inghesuit (nu glumesc, am testat, abia A8L este la fel ca Superbul la genunchi)

Compartimentul motor - este vopsit integral (spre deosebire de Superb sau Golf 7) si capota este izolata cu un velur... In continuare lipseste amortizorul de la capota (care la Superb imi face viata mai usoara) Ptr prima data dupa 15-20 ani, s-a schimbat forma vasului de expansiune care la Octavia 2 arata ca la Vento din 1993. Nici o componenta nu mai arata ca la O2

NU stiu de ce dar nu pot pune pozele (imi treb Flash 9)

post-11675-30765_thumb.jpg

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce tot vorbiti mai sus de Megane ca ar avea susp independenta... NU A AVUT NICIOADATA!!! - e punte rigida...

La fel Si Vauxhall/Opel Astra.

Doar Focus si Kia C'eed/i30 au independenta spate de la inceputuri pana acum...

Nici macar Audi A3 nu a avut de la inceput ...

post-11675-12695_thumb.jpg

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RENAULT detine doar 2 modele cu punte independenta spate - "Latitude" si SUV-ul "Koleos".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care nu sunt in realitate Renault ci Samsung din Coreea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O chestie interesanta, care am vazut-o pe Columbus, dar posibil sa fie afisata si pe Bolero - este consumul generat de alti consumatori (in afara de motor) - pe 1.8tsi pe maxidot consumul era de 1.3/h iar pe Columbus arata ca 0.5l/h provin de la aerul conditionat (pe un grafic dinamic), daca scoteam AC se ducea la zero si pe maxidot arata 0.8l/h. Toate consumurile sunt afisate cu poza unei O3 si cu informatiile pe tot ecranul (Columbusul find enorm).

 

@nsm - da, fetele de usi sunt mai practice asa, cotiera are un fel de piele sintetica deci moale pentru cot, e gandita bine - nu observasem tapisarea buzunarelor de usi, asta da idee buna - ref la bancheta spate, mie mi s-a parut mai incomoda ca la O2, comparativ cu Superb nu stiu ca nu am; capota motorului la 1.8tsi nu avea nici un velur;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 2 a disparut din configuratorul Skoda.

Se pregateste oare lansarea preturilor pentru O3?... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!