Jump to content

Octavia 3


PTDA
 Share

Postare recomandată

Octavia, e Passat-ul cehesc, zice articolul asta de pe auto.cz

Sigur ca e o diferenta de clasa. suspensii mai performante si izolatie fonica mult mai buna.

 

Pentru ca  in opinia mea  Passat-ul e depasit ca design interior si exterior, are portbagajul mai mic cu 25 de litri fata de O3 si e sedan, nu e hatch, as fi tentat sa aleg Octavia 3 si daca ar avea pret mai apropiat. Dar e mare diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e o diferenta de traditie, o vechime de 40 de ani si faptul ca Passat-ul pentru noi se fabrica la o singura fabrica. Cand Skoda va produce la aceleasi standarde masinile atunci mai vedem. Sigur, si Logan e Octavia romaneasca. Ce te-ai astepta sa scrie un site ceh despre masina lor nationala ? :) Hai sa fim seriosi, parerea mea e ca odata cu noua Octavia 3 care se apropie atat de mult ca pret si design de VW, nemtii incearca sa mai recupereze din handicapul pe care singuri l-au creat in urma cu ceva ani. Tind sa cred ca nu se va mai vinde ca painea calda Skoda Octavia, se va vinde mai mult Rapid si Passat. Dar la cat de bine arata cred totusi ca va afecta serios vanzarile la Jetta. Acum sa vedem ce stie sa faca .. voi merge si eu la test drive.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate Octavia 3 se compara cu Passat B7 (e posbil avand in vedere diferenta de generatii). Situatia o sa revina la normal anul viitor cand se va lansa Passat B8...

Personal as alege Octavia 3 in loc de B7...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era cumva cu motorul 1.8 TSI 180CP ?

Dap 180 are masina respectiva.

 

 

Dupa Superb este a 2a Skoda care chiar mi-a atras atentia. Arata bine de tot dar si echiparea o avantaja, asta este foarte clar. Probabil o sa se aproprie de 30.000, daca mai avea si piele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vazut, pipait, mirosit... Arata bine masina... cel putin asta albastra chiar e altceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e o diferenta de traditie, o vechime de 40 de ani si faptul ca Passat-ul pentru noi se fabrica la o singura fabrica.

Inteleg ce vrei sa spui, in principiu ai dreptate  doar ca aceste argumente sunt gresite.

 

1. Skoda face masini din 1905, VW din 1937 cand a fost infiintata de Hitler. Cam atat despre traditie.

2. Passat-ul se face in mai multe fabrici, inclusiv in America si China.

 

Colegul @nsm are dreptate, intr-adevar e doar o chestiune de moment ca Octavia are avans tehnologic fata de Passat. Altfel Passat-ul in a fost va fi intotdeauna o masina superioara la Octavia. Fapt reflectat si de pret.   

 

Eu cred ca Octavia va ramane in continuare cel mai vandut model de import in Romnaia dupa ce recupereaza handicapul creat de schimbarea de model din primele luni ale anului.

 

Rapid o prea plasticos si mic ca s-o concureze, iar Passat-ul prea scump.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, tendința skoda de a dobândi aparența de marcă independentă, se finalizează prin S2 și O3.

Că O3 ar semăna cu A6 generația anterioară, poate în procent de 5%. Mie personal nu-mi pasă ce cred criticii în domeniu despre noul model.

 

Esențial este ceea ce îmi oferă pentru prețul plătit. Nu mă interesează nici imaginea, nici câte clase are peste modelele muncitorești. Decât o mașină cu așa zis ștaif de 30.000 de euro, mai bine o skoda de 20.000. Când o fi să merg pe covorul roșu de la haliuuuud sau can voi lua un rols.

 

Skoda are o cotă de piață în creștere, o dovedesc și vânzările din Romania. Ceea ce au făcut pâna acum, împreună cu wv, este exact după manualul de marketing.

Nu poți veni din start cu un produs necunoscut și foarte scump din cauza materialelor, a soluțiilor tehnice și a auxiliarelor. Întotdeauna se începe de jos, cu produse mai ieftine dar cu un bun raport preț calitate.Profiturile imediate sunt minime dar pe termen lung câștigi cotă de piață și ceea ce este foarte important, eticheta de produs de încredere. Abia atunci îți vei permite să faci produsul mai voluptuos și mai scump. Se poate dezvolta dar nu este locul.

Ideea este că strategia celor de la Skoda este una corectă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos, în doua săptămâni se deschide Festivalul de la Geneva şi O3 se va dezvălui total, imagini detalii, video, informaţii oficioase 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 3 fiind la vanzare deja in mai multe tari europene sunt curios cu ce surprize o sa vina Skoda la Geneva.

Probabil cu varianta RS, Combi si 4x4, Greenline-ul de 89g/km CO2 si poate si un concept de MPV sau SUV.

 

Dar mai mult decat orice, eu astept lista de modele/preturi pentru Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut, pipait, stat, dat drumul la motor in O3. Impresii si intrebari la cald:

 

- motorul 1.8tsi - se pare/sper sa fie piesa de rezistenta si motorul pe care il voi alege - intrebare: distributia e pe curea? (va rog nu raspundeti ca e pe lant ca la 1.8tsi de 160cp daca nu stiti sigur ca e pe lant si acesta de 180cp, eu stiu ca este alt motor si ca la noile motoare pe benzina s-a revenit pe curea)

- turbina e imensa si pare foarte potenta, pentru ca de acolo vin cei 180 cp, sper sa fie si rezistenta :)

- alta intrebare: ACT o fi disponibil?

- tampoanele motorului par fragile (la 5 ani de utilizare cred ca nu rezista)

- manerele de la usi (exterioare), mai mari, ma asteptam sa fie mai comode - nu sunt - iar capacul care acopera butucul cheii prezinta riscul sa iasa (ca la Megane)

- parbrizul nu mai are banda colorata pentru soare - nici optional nu o sa fie - era foarte utila

- nu se mai pot schimba usor becurile la faruri (nu mai ies farurile usor) si nici la stopuri (nu mai este fereastra de vizitare in mocheta portbagajului), trebuie demontate stopurile din suruburi

- chederele de tip nou, pe exterior (gen Passat), sa vedem cat de bine sunt gandite - risc de suierat de vant sau scartait de usa (ca la Superb)

- in coltul de jos al usilor din fata, un tampon plastic dur (nu cauciuc) care nu este prins bine si va cadea cu prima ocazie

- suportul lateral al scaunelor (cred ca era o echipare Elegance) pare mai slab decat la Elegance O2 - mi s-o fi parut? e f important pt mine - va rog verificati si voi cand va suiti in O3

- plasticul de pe usi este oribil, exact ca la Jetta, este elementul care da cel mai mult impresia de low-cost - hai sa zicem ca usa ta nu o vezi dar o vezi pe cea a pasagerului si e un plastic urat ... of of :(

- bordul super ok, redesenat tot - sper sa fie la fel de buna climatizarea si cu modificarea gurii de aer pentru dezaburire geamuri laterale

- cotiera nu mai este refrigerata :( ci doar torpedoul - care este de un plastic subtire si urat

- bancheta spate mi se pare mai scurta? sa fie o impresie pentru ca spatiul la genunchi e mai mare? oricum locul in spate e mai mare

- nu are bandou de protectie pe usi si nici optiune

- pedala de acceleratie normala (nu din podea) este ok, pare comoda

- buza portbagajului (superioara) avea un spoiler aplicat (ingust), ce-o fi cu acela? in pozele de prezentare nu l-am vazut

- columbus-ul este imens, kitchios de mare, merge bine touch screen-ul, dar trebuie sa te obisnuiesti, iar in mers nu se poate folosi pentru ca necesita prea multa atentie

- oglinzile electrice (exterioare bineinteles) odata rabatate electric - nu le mai poti rabata inapoi - probabil le rupi daca tragi tare

- led-uri la stopurile de frana (or fi foar la Elegance?)

- led-uri la faruri (or fi doar la Elegance sau doar la farurile cu xenon?)

- farurile de ceata prea mari - expuse la pietre

- grila de sub bara fata tip fagure nu arata mai bine ca cea de pe O2

- bara spate arata bine - nu se vede deloc teava de esapament :)

- volanul de piele pare ok, cam mari spatiile la cusaturi, comenzile sunt puse mai bine (dai mai greu peste ele fara voie)

- stopurile spate arata ok, dar nimic deosebit fata de Rapid

- lampile de iluminare a numarului de inmatriculare nu mai sunt prinse in doua suruburi ci intr-o clema, e mai usor de deschis, si au alt bec normal

- manerele de unde deschizi usile din interior nu mai sunt capitonate pe interior cu cauciuc, ca la O2

- cheia este altfel, este mai subtire, pentru ca se deschide invers (lama cheii paralela cu cheia nu perpendicular), are si un led

- masina nu avea sistemul de comanda a modurilor Eco, Sport, Normal, Individual - ma interesa foarte mult cum functioneaza

- nu m-am uitat cati Ah avea bateria si de care este

- capota motorului nu era vopsita cu grund ca la G7 ci tot in culoarea masinii, dar nu mai are protectie fonica (ca la O2)

- masina era echipata cu jante de 18" haha, ce gluma buna

 

Astept preturile! Inteleg ca s-ar putea sa fie mai jos decat cele din Ungaria, sper sa fie, ca urme de economie de costuri se vad pe toata masina :(

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- motorul 1.8tsi - se pare/sper sa fie piesa de rezistenta si motorul pe care il voi alege - intrebare: distributia e pe curea?

 

E o versiune a motorulul Audi EA888 de generatia a 3-a. Cam toate materialele informative despre acest motor arata ca e pe lant, inclusiv cele care pomenesc de verisunea de 132KW. Doar motoarele noi EA211 1.2/1.4/1.6 TSI sunt pe curea.

 

- alta intrebare: ACT o fi disponibil?

 

Nu este disponibil. Fii sigur ca s-ar fi laudat Skoda daca era. Deocamdata e o tehnologie rezervata pentru Audi/VW.

 

- bancheta spate mi se pare mai scurta?  

E mai scurta pe masurate. Asa spun  ziaristii cehi de la auto.cz.

 

- nu are bandou de protectie pe usi si nici optiune

Asta e noua moda, cica arata mai bine fara. Mie unul o sa-mi lipseaca. Acel bandou m-a salvat de multe zgarieturi in parcare.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci motorul de 1.4 e mai nou, asta de 180 cp este cel de 160cp +20 cp din soft si turbina?

 

Bancheta daca e mai scurta e o mare magarie - bancheta de la O2 era perfecta, daca e mai scurta este incomoda!

 

Daca si scaunele fata sunt manarite .... :tuktuk:

 

Bandourile de plastic negru de la O2 sunt super utile si nu arata rau pe masini de culoare mai inchisa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci motorul de 1.4 e mai nou, asta de 180 cp este cel de 160cp +20 cp din soft si turbina?

 

Nu e doar soft + turbina ci are si alte interne dupa cum se spcifica in textul de mai jos corespunzator pentru Audi A3 1.8 TFSI 180CP (eu sunt 99% convins ca e vorba de acelasi motor).

 

Link catre descrierea motorului 1.8 TFSI 132 kW de pe Audi A3: https://www.audi-mediaservices.com/publish/ms/content/en/public/hintergrundberichte/2012/05/06/workshop_audi_a3/power_and_efficiency.standard.gid-oeffentlichkeit.html

 

Sunt de acord cu tine ca asta e "piesa de rezistenta", deoarece este un motor superb din multe puncte de vedere.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In toate review-urile, pe net dar mai ales in reviste, se spune despre saltul imens al O3 fata de versiunea precedenta, ca materialele sunt mult mai bune. I beg to differ. Materialele din bord sunt identice, restul e mai mult plastic decat O2, torpedou mai plastic, usi de plastic, cotiera nerefrigerata, sistemul inchidere spate mai simplu, totul mai simplu, nicidecum mai calitativ. Motoare noi intradevar dar care nu si-au dovedit inca fiabilitatea ca 1.9tdi. Inteleg ca 1.8tsi e pe lant, posibil sa aiba aceleasi probleme ca 1.2tsi. Unde e saltul calitativ ma intreb? Eu cred ca si Skoda s-a inscris in cursa scaderii costurilor de productie si asta inseamna un singur lucru .. Rabat la calitate. Din pacate e si vizibil, pentru cine are ochi sa vada. Nu cred ca vom mai vedea calitatea O2-ului, care a fost un efort de cucerire a pietei, acum O3 incearca sa culeaga laurii, sa continue un succes. Sa vedem daca mai reuseste sa vanda 3500 de masini in 2013.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa fie la fel de fiabila ca O2 si tot ar fi un plus chiar daca au taiat de peste tot cum au zis colegii mai sus.  Dar se incadreaza in trendul actual, profit maxim cu investitii si costuri minime.   :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis posibil nu probabil. Posibil daca au mai lowcost-uit ceva si pe la lant, ca la 1.2tsi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce intotdeauna CGI-urile trebuie sa fie mai frumoase decat aspectul real al masinii? :(

 

Ma refer la forma farurilor, mult mai frumoase/agresive in cgi si la rezolvarea grilei inferioare + faruri ceata

post-1145-0-08297100-1361525051_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CGI-urile sunt facut de reviste de obicei care au vazut masini camuflate in test, de aici rezultand forma, proportiile si taieturile unor geamuri. Nu sunt reale... Ca dovada in poza de mai sus, la CGI oglinzile sunt de Octavia 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@codz - sa inteleg ca ar cam trebui sa mai tinem de vechea O2?

Personal, dupa ce am citit review-ul tau si avand in vedere piticii mei pe creieri cu lipsa puntii spate independente, m-a indepartat si mai mult de perspectiva achizitionarii...

La 25.000 EUR, cred ca gasesc alternative, chiar si G7, desi lipsa de spatiu este mai evidenta... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-as dori un O3/1.8tsi/dsg ca sa fac o schimbare de la diesel si sa am automata in loc de 5 trepte.

Insa de ce sa renunt la unele lucruri: suspensie independenta (daca m-as gandi la 2.0tdi), scaune cu sport lateral mai putin (partea de sus lipseste, puteau sa puna macar optional scaune sport, cum sunt ergoActive la G7), torpedou nerefrigerat (vara chiar puneam acolo un redbull sau o ciocolata), bancheta spate mai scurta si mai drept profilata (mai incomoda la drumuri lungi), usi capitonate textil (ci din plastic dur peste tot de la nivelul geamului in jos).

Nu stiu cum se conduce, toate review-urile de pana acum sunt vagi si spun la general ca e un avans foarte mare fata de versiunea anterioara, fara sa aduca argumentele necesare - nu imi dau seama cum ar putea sa fie tinuta de drum mai buna ca la O2, avand in vedere si ca toate modelele -1 sunt fara suspensie independenta pe spate.

Eu mi-am setat un buget de 23000 EUR, altfel la 25000 EUR intradevar si eu as opta pentru un G7.

Marketingul VAG a adus Skoda in pozitia asta, daca nu ai 25mii iti iei Skoda si nu mai comentezi, daca ai 25000 iti iei G7 (sau Superb) si daca ai 30000 iti iei Passat sau Audi

Haideti sa vedem cineva care vede si partile bune ale O3 fata de O2, ca eu le-am vazut instinctiv pe cele mai rele

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum era scoasa cam 70 % din calculele mele, asa ca odata cu review tau, deja se apropie de 100%.

Ramane sa o vad si eu live, insa vorba ta: "Nu stiu cum se conduce, toate review-urile de pana acum sunt vagi si spun la general ca e un avans foarte mare fata de versiunea anterioara, fara sa aduca argumentele necesare - nu imi dau seama cum ar putea sa fie tinuta de drum mai buna ca la O2, avand in vedere si ca toate modelele -1 sunt fara suspensie independenta pe spate."

 

So..daca pana acum ma grabeam sa scap de O2, acum, incep sa o apreciez..daca se poate spune asa...

Singurul motiv pentru care vroiam sa trec la O3 era nevoia de putere mare (150 CP - TDI), spatiul portbagaj mare si ceva optionale must have: gen xenon, scaune incalzite, bolero...

Insa la 25.000 EUR, deja ma refer la un pret de G7 Highline, negociat cu dealer-ul, si cu ceva optionale pe el....

Sa nu vorbesc de vreun A4 SH cu km acceptabili...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 25.000 EUR, cred ca gasesc alternative, chiar si G7, desi lipsa de spatiu este mai evidenta...

Golf VII Variant are doar cu 5 litri mai mic portbagajul decat o3 Combi

Ramane de vazut cum va fi la ampatament, in cel mai rau caz la fel cu G7 hatch (4cm mai scurt ca O3).

Desi din MQB se pot juca cu dimensiunile, vom vedea cand apar cifrele oficiale de la G7 Variant.

Si eu am dilema G7 Variant sau O3. Cu simensiunile deja m-am impacat, pretul va fi hotarator.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa review de mai sus mai bine o2 - 2012, ultimu an de fabricatie masina buna marea majoritate a problemelor rezolvate, suspensie independenta spate + materiale din descriere cel putin aceeasi calitate + pret bun. Pe mine unu nu ma deranjeaza o versiune mai veche si mai dotata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa review de mai sus mai bine o2 - 2012, ultimu an de fabricatie masina buna marea majoritate a problemelor rezolvate, suspensie independenta spate + materiale din descriere cel putin aceeasi calitate + pret bun. Pe mine unu nu ma deranjeaza o versiune mai veche si mai dotata.

 

Tocmai de asta, am luat pentru in familie o O2 FL MY2013, 1.6tdi DSG, Xenon, Bolero, Scaune incalzite, tempomat, jante 16'', Verde Arctic in 19900 TVA inclus !

Inca ceva: suspensie independenta spate !

 

Vreau sa vad si eu O3 pe dotari identice in banii astia !

 

Pentru mine mi-am comandat Superb 2.0tdi DSG, Bixenon, Bolero, Scaune incalzite, Tempomat, 17'', Sunset, TPM si SoundSystem in 26 000 TVA inclus, tocmai pentru ca in aceiasi bani n-am vrut Octavia cu punte semi-rigida spate.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!