Jump to content

Octavia 3


PTDA
 Share

Postare recomandată

Da, pentru pareri pertinente referitoare la probleme serioase, nu pentru "ocupati" care nu au 2 minute sa caute raspunsul la intrebarea lor in cartea masinii (ma refer la cei care au cartea in romana) si prefera sa astepte ore/zile ca sa primeasca raspunsul pe un forum. Dar na, unii prefera sa primeasca totul mura'n gura nu sa puna "ochiul" la treaba 2 minute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

in cartea masinii iti da un cod.... care unora(mie) nu le spune nimic. eu am dat mail la dealer sa intreb cu ce ulei sa completez si mi-a spus ca ma asteapta la ei ca e pe stoc, nu tu tip sau altceva. Eu am 9000Km cu masina si o conduc intre 2500-4000 rot, pana acum nici un mesaj. Am verificat si eu uleiul, este in zona recomandata pentru completare si asa a fost de cand am luat-o pana azi.

 

drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am manualul si in ro si in en...

Conform cu manualul ar fi trebuit sa primesc un mesaj explicit legat de nivelul la ulei (sa im zica in clar ca nivelul e prea jos de ex - cum apare in manual).

Asta voiam sa vad. Nu doar sa mi zica sa il verific (lucru pe care l am facut si am observat ca nivelul este in zona B - in care se poate completa cu ulei).

Trecand peste, mesajul de check oil level nu imi suna imperativ (si nici comun) si de aceea am fost mirat deoarece in masina am pus (azi la pranz) in jur de 1,5L de ulei Castrol 5w-30 longlife (care apropo, cica este uleiul default cu care vine masina).

De asta am intrebat aici, pentru ca se pare ca masina avea destul de putin ulei, in conditiile in care am completat cu 1,5l. ( din 4 cat are in total). Asa ca ma asteptam sa imi dea un mesaj diferit, nu doar check oil level. (Mesaj pe care eu nu l am gasit in manualul in en si nici in cel din torpedou... Deh poate sunt aceleasi doar in limbi diferite).

Asta as fi dorit sa aflu de pe forum, de la voi...

Dar se pare ca faptul ca intrebi cate ceva, lucruri care pentru unii (mine) nu sunt asa evidente deranjaza, si nu inteleg de ce.

La fel, daca aveti probleme legat de ce postez, nu trebuie sa interveniti. Puteti sa ignorati intrebarile mele care sunt asa redundante, si sa va vedeti de treaba voastra. Au existat useri binevoitori care m au ajutat.

Aici e un forum si atat timp cat nu sunt offtopic si pun intrebari la subiect e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@Amyd

Ti-ai raspuns... din punctul meu de vedere, ce spune manualul trebuie respectat/urmat atat timp cat ai garantie si doresti sa beneficiezi de ea.

Da, si mie mi se par mult 1,5L completati cu avertizare medie (gen poti sa mergi in continuare). Ca idee, la masina mea care vine fara joja de verificat nivelul, prima avertizare imi spune ca pot completa pana la 1L si ca pot merge in continuare. Raspunsul corect dpmdv il vei gasi la reprezentanta.

Tot la reprezentanta vei afla si tipul uleiului recomandat, am dubii ca ar fi longlife.

Ref la intrebarile voastre, vina este a topicului, devenit din unul de informatii pre-aparitie in unul generalist, contrar dorintelor noastre. Voi discuta acest aspect cu ai mei colegi, urmand ca fiecare din problemele intalnite la acest model sa fie tratat individual

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dudu

Uleiul a fost completat la reprezentanta. Cei de acolo mi au zis ca e longlife (si BC spune ca prima revizie este la 30k km / 2ani).

Cu aceasta ocazie mi am pus si aparatori de noroi la masina.

Sper sa se dovedeasca utile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Cei de acolo mi au zis ca e longlife (si BC spune ca prima revizie este la 30k km / 2ani).

 

Gresit!

 

Intretinerea masinii cu interval extins se incadreaza in 3 mari categorii dupa cum urmeaza:

 

1. Schimb ulei si filtru la indicatia ceasurilor de bord. Ceasurile de bord NU VOR INDICA mai devreme de 15.000km sau un an,  mai tarziu de 30.000km sau 2 ani. Ceasurile de bord indica exact cand se apropie intervalul de schimb ulei, anunta in prealabil cu 15 zile inainte si 2000km.

Mesajul din bord: OIL CHANGE SERVICE

 

2. Inspectia de service: o "baterie" de verificari si lucrari de intretinere care se efectueaza periodic pentru a constata bunastarea si siguranta masinii. Se face prima oara la 30.000km/2 ani si apoi la 30.000km sau 1 an.

Mesaj in bord INSPECTION SERVICE

 

3. Lucrari dependente de timp sau rulaj: ex. lichid frana (prima oara la 3 ani apoi din 2 in 2), filtru carburant din 90 in 90.000km, distributie din 180k in 180k, sau marog, cat scrie la carte.

 

Cele 3 se pot suprapune SAU NU! (ex. Oil change se aprinde la 19.000km si 18 luni; se face schimb ulei si filtru, EVENTUAL, daca doriti, si alte lucrari, gen inlocuit filtru polen ca nu mai e eficienta ventilatia)

Cele 3 pot fi insotite de lucrari suplimentare dependente de timp SAU NU! (ex. la inspectia de 60.000km cartea zice si de filtrul de aer, se schimba si ala daca nu cumva a fost schimbat inainte; la inspectia service de 3 ani (sau maxim 60.000km) se inlocuieste lichid frana)

 

Cam asa sta treaba cu NOUL concept de service Skoda. Daca considerati ca e util ce-am scris eu mai sus, facem topic cu acest subiect.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in carte nu prea scrie, in schimb la la megane, clio rs si celelalte scria cat se poate de clar. Si care este pb sa dea un telefon la dealer, astfel evita omul fel de fel de rautati gratuite...
Manualul este praf, la tipul de bec la farul cu xenon, spune cum tb sa umbli si sa te duci la ei, adica la reprezentanta....asa ca nu va mai agitati atat cu acea carte care nu este completa, dar dc voi spuneti ca scrie, eu nu va contrazic...am tb mai importante pe forum ul mazda

 

Dragule, o vorba zice : tot tiganu-si lauda ciocanu...

Eu unul nu stiu de ce lauzi o masina la care ca sa schimbi un bec la far trebuie sa dai bara jos... spre deosebire de octavii, unde schimbi ce vrei in far in doua minute...

Cit despre cartea masinii, trebuie sa stii si s-o citesti pe de o parte si sa nu-ti dai cu dreptul in stingul pe de alta parte, in mecanica si electica auto ...

Ai idee ce tensiuni sint generate de balastul de la xenon si ce se intimpla daca legi fire anapoda pe acolo ?!

 

Si ca sa inchei, considera tot ce am scris ca pe o ultima atentionare... privind respectarea regulamentului, apropo, te rog sa-l citesti .

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blitz ce e gresit in a spune ca prima revizie e la 30000km sau 2 ani, avand in vedere completarile tale?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar gresit dar nici corect nu e. Gresit e ca NU mai e revizie, e inspectie schimb ulei si inspectie service. 2 lucruri diferite, am explicat.

Dar asta este, in opinia mea, din cauza celor care au vandut masinile si NU AU EXPLICAT asa cum trebuie in ce consta intretinerea corecta a masinii. Corecta, marog, conforma cu noile cerinte Skoda, Seat, VW si Audi.

De aici pot aparea CONFUZII cu consecinte uneori costisitoare.

 

Ca daca tu te duci sa faci revizia la 30.000km/2 ani iar tie iti bipaie pe bord schimbul de ulei de la 13 luni si 17.000km... e nasol.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la 01.01.2014 se va aplica o majorare de pret de 1% din cate am inteles eu de la dealer !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca s-au linistit spiritele si discutiile au reintrat pe un fagas normal...

Fiind mai batrin decit toti, o sa va spun o poveste adevarata... Masina am luat-o de la baietii de la Elcargid din Buzau, care inainte sa mi-o dea au completat cu ulei la motor, printre altele (bravo lor).

Dupa revizia de 30 sau 45 de mii, la jumatatea intervalului, inaintea unui drum mai lung, verificind nivelele la lichide, am vazut ca uleiul nici macar nu ajungea la virful jojei. Am completat cu 1,5l ulei si am stat cu ochii pe masina ca pe butelie : nici nu a mincat, nici nu a pierdut pe undeva. Rezultatul este unul singur, baietii de la Avia nu au pus tot uleiul in motor la revizie...

 

De ce v-am zis povestea, ca sa nu va mai speriati si sa dati vina imediat pe masina, sau sa credeti ca gata, ati ramas fara masina, de regula cauzele sint din vina oamenilor cu care a venit in contact masina.

Cit priveste manualul, sint si vor fi totdeauna oameni comozi sau oameni pentru care diferite lucruri scrise in manual sint prea tehnice, si nu au nici-o vina...

 

Ca sa nu mai bat si eu cimpii, bine ca v-ati potolit si LA MULTI ANI !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce roti ar putea sa mearga mai bine pt O 3 , 2.0 tdi , combi : 195 65 15 sau 205 55 16 ?

Modificat de sarbul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine din ce punct de vedere? 

 

cel mai bun compromis este cu 205/55/16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpdv tehnic

La Oct 2 FL acum am 195 65 15 si sant Ok ( berlina )

Ma intrebam cum ar fi mai bine pt combi ( O 3 ... combi ... DSG ... csenoane ... eventual 4x4 ... ) .

Modificat de sarbul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce treaba are "csenonul" si DSG cu dimensiunea jantei? cele 2 descrise de tine au acelasi diametru oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La O3 , 2.0 TDI nu merge sa pui roti pe 15".

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele doua combinatii de care vorbea Sarbul au diametrele finale 621 si 617.5 mm, deci nu sint egale, dar diferentele mari intre ele le dau talonul si latimea anvelopei, deci pentru masina nu sint de loc la fel...

Cit despre ,,O 3 ... combi ... DSG ... csenoane ... eventual 4x4 ...", a pus XENOANE in lista in plus intr-adevar si, si eu sint de acord sa-i luam gitul pentru asta....

Hai sa nu mai fim asa de rai, si LA MULTI ANI la toata lumea !!!

 

Si uite ce spune Bogdan... probabil din cauza etrierilor, deci raspunsul la intrebare l-a primit fara rautati...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A uitat de navi si scaune incalzite, parking pilot, alcantara, cred totusi ca ar fi fost ok sa gaseasca singur raspunsul la intrebarea sa..hai la multi ani!

P.s. Ce fel de oameni cumparaO3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama-mia ! Ati pus tunurile pe mine .

bogdann81 si lucian.1950 - multumesc pt raspunsuri .

La multi ani si din partea mea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru aderenta, cel de 205 e mai bun (latime mai mare). Pentru consum, cel de 195 e mai bun (latime mai mica). Cel de 205 va arata si mai bine pt ca vine cu o janta mai mare si cu un talon mai mic, iar cel de 195 va arata mai de "bicicleta". Asta ca o explicatie un pic mai lunga pt ce voiai sa afli.

 

Daca iei 2.0 TDI esti oricum fortat sa iei 205, deci discutia e pt cei cu 1.2 TSI sau 1.6 TDI. Restul au de la janta de 16" in sus (nu mai sunt sigur pt 1.4 TSI).

 

La multi ani tuturor si un an automobilistic cat mai bun pentru toti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva ce face mai exact :

a. automatic supplementary heating (daca e activata optiunea asta de auto, cand va intra in functiune?)

In manual nu scrie nimic despre ea

B. automatic windscreen heating. In manual nici macar nu apare optiunea asta, la mine e activa dar eu nu am vazut niciodata sa se aprinda ledul de la butonul de incalzire parbriz automat. Stie cineva cand si in ce conditii ar porni automat?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se parea ca discutiile aprinse pe acel topic incetasera si intrasera pe un fagas normal. Dar asta este, reactie intarziata si inutila...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!