Jump to content

Goarna de camion pe Bora


rudolf.s
 Share

Postare recomandată

Salut.

Scuze ca nu vreau sa fiu rau -> intr-o roata de turism se pun intre 2,3 si 3,5 bar la "rece" iar in extictor este intre 14 si 25 bar. Un compresor obisnuit poate baga cam maxim 10 bar.

Iar despre azot e acelasi lucru cu presiunea (aparatul ala are cam tot 10 bar max) iar pretul e mai mare decat e la aerul comprimat.

In fine. Spor la modificari!

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e asa de simplu precum pare... nu iasa nimic fara cunostinte tehnice in domeniu plus alte abilitati in bricolaj sau cu o butelie care incape sub capota pe langa motor... nu e imposibil dupa cum se observa pe youtube dar... chiar daca nu stiu multe, atat pot spune ca nu am vazut o idee sau un proiect fezabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refeream ca un gaz la 1 atm ocupa un volum iar alt gaz...alt volum. de aici ideea ca "intra mai mult".

ce legatura are cat intra in roata?eu am spus ca se baga aer in tub (20 bar media) folosind un compresor (nu stiu cele de la vulcanizare cat duc).

la azot,nu ma refeream sa umplem cu azotul de la vulcanizari,de se baga in roti pe principiul ca face minuni. era parte din exemplul de mai sus.

@sergiud da,trebuie putine abilitati de bricolaj dar nu foarte avansate. e vb de cateva suruburi,coliere si furtun.

tubul- intra in portbagaj,nu am afirmat ca ar avea loc la motor decat daca e tub din ala mic,auto.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo si daca se comprima diferit gazele, intr-ul recipient bagi cati bar "poate duce" ca sa nu faca poc si ca sa bagi bar trebuie sa ai si cu ce .

Si acum la subiect: http://www.accesorii-auto.ro/?page=shop/browse&category_id=5e790edd62b5cc9f88cb77443a59a8fe&PHPSESSID=4751906e5f384a7cf6076044878c2c0b

Va rog sa nu luati ca reclama ca nu am nimic de a face cu firma respectiva!

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta ideea cu butelia incarcata dar as prefera un compresor "on-board" care sa incarce butelia cand se descarca. Aici am nevoie de idei de compresor, schema etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai cautat putin si am gasit pe www.hornblasters.com niste elemente interesante pentru sistem:

Butelie: Viair 1 Gallon 2 Port Air Tank

Presiune: maxim 150 PSI / 10 Bar

Volum: 1 gallon / 4,4 litri

Pret: $36.75

91010_l.jpg

Compresor: Viair 98C Air Compressor (98)

Presiune maxima: 130 PSI / ~9 bari

Pret: $66.95

00098.jpg

Trebuie sa mai vad ce mi-ar mai trebui sa cat ar fi transportul, sau poate gasesc in EUROPA ceva distribuitor. Pana la urma cred ca totusi asta e solutia. Stiu ca dau 100 + $ dar macar stiu ca am un sistem calumea.

Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Pana la urma vad ca te descurci singur :).

Din America te costa cam 100$ doar transportul.

Decizia iti apartine -> e ca in bancul in care te intreaba prietena (logodnica, nevasta), ce culoare sa aiba botinele pe care vrea sa le cumpere, iar raspunsul este ca oricum ii sta bine (deoarece ea deja stie ce culoare vrea) <- ideea e tare dar as investi in cu totul altceva la masina, daca ar fi vorba de mine.

O seara placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volum: 1 gallon / 4,4 litri

Pt corectitudine daca e facut in sau pt USA are 3.78l...4.4l pt UK ...

Lasati prostiile poate face dracu unu infarct si il aveti pe constinta... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 gallon, dry (US) = 4.404884 l

1 gallon, liquid (US) = 3.785412

1 gallon (UK) = 4.54609

Eu asta am gasit si de aceea am scris asa. La lichid este intr-adevar cum zici, dar aerul nu cred ca intra la lichid. :)

@h0m3s1ck: Inca nu sunt 100% hotarat, dar daca e sa fac o treaba si sa fie calumea, cred ca as investi putin. Nu e o suma imensa. Am bagat deja bani mai multi in masina pe chestii mai putin "interesante" sau practice. Oricum, probabil va fi o investitie pe masina urmatoare, pentru ca in asta nu mai bag bani: vreau sa o vand.

Moog Goarna care vreau eu sa o montez nu se compara cu goarnele de trec pe care le monteaza altii pe masina. Asta e doar de atentionare si nu sune asa puternic. Din pacate nu stiu sa iti zic cati dB are pentru ca efectiv nu gasesti nimic despre acest tip de goarna pe net. Sunt foarte rare si totusi multa lume le "iubeste". Doar ca nici nu stii cum sa cauti. De aceea a durat si la mine asa mult pana am descoperit ce e.

Va mai dau cateva exemple:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Mi-am pus si eu goarne de camion pe b5.5.

Rezultatul: :lol: :lol: :lol:

post-22869-0-52997600-1317301497_thumb.j

post-22869-0-42858500-1317301520_thumb.j

post-22869-0-98339700-1317301538_thumb.j

post-22869-0-13719200-1317301562_thumb.j

post-22869-0-64136500-1317301575_thumb.j

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AMANUNTEEEEE... de unde, cit, detaliiiiii domnu' :)

Asa ma maninca sa-mi pun si eu niste goarne de tren pt nesimtitii care iti taie calea... a doua oara cind trag de volan sa se holbeze 5min stg-dr-spate-fata si IN SUS :))

E pe aer? Compresor sau butelie ?

Hai cu detaliile si un filmulet sa o auzim :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) :)) :)) "....si IN SUS".

OnTopic,te rugam da' mai multe detalii.Nu de alta,dar SUNA TARE bine "ideea" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rizi bre :)

Am ajuns sa ma gindesc serios cum sa-mi pun protectie ca la kart-uri...bandourile alea de cauciuc dar la dimensiune adecvata...

E ceva de speriat citi cretini au ajuns sa posede carnet de conducere...deja e loterie sa revii cu masina intreaga acasa dupa 30-40km prin oras...

Noroc ca am jucat CS destul timp si mi-am format "reflexele" sa ma uit "dupa usa" ... nici nu stii de unde apare un timpit...da cu spatele blana din parcare, ignora STOP-ul /semaforul, trece pe rosu la trecere de pietoni, iese din parcare si vrea prioritate de dreapta (nu rideti ca am patit-o, zbiera la mine ca nu-i dau prioritate de dreapta...s-a linistit dupa ce i-am zis ca dau bine si cu stinga si cu dreapta...) si multe altele...

Faza cu goarna ar fi super ok...unii nesimtiti continua sa se bage chiar daca ii "claxonezi" ca la usa cortului...daca nu necesita fonduri foarte mari chiar prezinta interes...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt interesat. :icon_cheesygrin:

@Calin78, fa un filmulet ca sa auzim si noi cum suna. Si, neaparat da-ne mai multe detalii. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut in cap doua variante pt. alimentarea goarnei, defapt goarnelor pt. ca sint doua bucati de pe un Scania.

a) Compresor aer + butelie totul comandat printr-un presostat. In cazul meu compresorul este un Continental luat din kitt-ul de pana de pe un A8. Acesta e capabil sa faca 17 bari. Butelia e defapt o fosta butelie de sifon custom din inox de 10l. Am incarcat-o cu compresorul de la atelier si am bagat in ea 15 bari. Incarcata la 15 bari pot claxona cam de 20-25 ori, bine, claxoane de max. 2sec. ca daca claxonezi ca la nunta se termina aerul rapid.

Insa la aceasta varianta am renuntat, am zis ca nu merita atata lucru, fire, presostat, releu. Plus ca iti mai si baraie compresorul in cap cand ramai fara presiune.

b) Varianta finala de pe masina.

Am montat goarnele in spatele carenajului rotii spate dreapta. Furtunul si

firele de la solenoidul de actionare le-am tras printr-un manson de cauciuc existent pe caroserie si le-am dus in portbagaj in locul destinat trusei medicale. Tot acolo deasupra am si 2 prize 12v de la care am luat un + pt. solenoidul goarnei. Minusul l-am dus in fata si pe consola am mai montat un buton de dezaburire (acesta modificat ca sa nu ramana pornit tot timpul cand apesi pe el) si l-am bagat acolo unde trebuia sa fie butonul pt. incalzire scaun.

Aerul. Am tras conducta pana in portbagaj si acolo am pus un T, o parte la un rezervor de aer de 10l din plastic si cealalta parte la busonul de motorina si in capatul furtunului o valva de roata. Asta in cazul ca raman fara aer pe drum sa pot alimenta de la orice peco care are compresor pt. roti.

Rezervorul il tin umflat la 15 bari, iar cand raman fara aer il pot umfla pe la busonul motorina sau cu ajutorul compresorului din kitt-ul de pana care il port intotdeauna in masina. Ca sa umflu butelia la 15 bari cu compresorul din kitt-ul de pana am nevoie cam de 8-9 minute. La compresorul mare de cateva secunde :lol:

Ca sa functioneze goarnele au nevoie de o presiune minima de 2 bari. Cu cat presiunea e mai mare suna mai tare insa dupa 4 bari in sus suna la fel. In interiorul electrovalvei e si un reductor de presiune care taie orice presiune mai mare.

Pt. o buna functionare este nevoie de volum de aer cat mai mare. Pe viitor vreau sa gasesc un rezervor toroidal (poate chiar unul de GPL) care va veni montat in interiorul rotii de rezerva.

Sau de ce nu, poate voi folosi presiunea din roata de rezerva. O umflu mai tare si asta e, rezolv si cu spatiul. Acel rezervor care e momentat in portbagaj nu pre imi place cum arata.

edit: filmulete nu fac, nu am montat de dragul de a speria lumea pe strada cum fac cei de pe Hornblaster.com. Am claxonat azi un biciclist, sa speriat rau omul, am vazut in oglinda ca sa si dat jos de pe bicicleta. Doamne feri, iti pica unu' din asta in fata rotilor si ai pus-o urat de tot.

edit2: bine, pt. verificare am dat niste claxoane prin fata teraselor din oras. M-am prapadit de ras.

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Calin ! O explicatie ca la carte. :icon_thumleft:

Cand am spus sa faci un filmulet, nu ne-am referit la faptul ca ar trebui sa sperii lumea. Pur si simplu, am fi vrut si noi sa vedem cum suna. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' te puteai abtine sa nu o incerci pe viu :))

Oricum o chestie din asta trebuie folosita cu toti neuronii acasa...

De unde si ce fel butelie de plastic ?

Pune bre un filmulet sa auzim si noi efecte speciale :)

Da cu o butelie mica de gaz nu merge oare ?

Daca-i bagi un piezo in nas ai si efecte vizuale :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butelia e din ceva plastic foarte gros, o am de multi ani si tot am zis ca o arunc la gunoi. uite ca si-a gasit utilitate pana la urma. Habar n-am la ce a folosit acea butelie dar cred ca a fost pt. instalatie din aia de zugravit cu pompa, de mic copil tot acolo in pivnitza a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un pic ciudata senzatia sa le auzi din spate..... oricum, bravo. Ai muncit ceva, dar a iesit un montaj inedit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

goarna seamana cu cele din targ... vad ca e de 24v,ai pus ceva adaptor/transformator?

sa ai grija sa nu intre mizerie in trompete,vad ca sunt indreptate spre inainte.

eu as pune ceva care sa nu necesite multe componente in masina (rezervor,compresor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un pic ciudata senzatia sa le auzi din spate.....

Corect. Dar mie mi-a placut cel mai mult cum s-au potrivit acolo.

Cit ai dat pe goarne??

Nimic.

goarna seamana cu cele din targ... vad ca e de 24v,ai pus ceva adaptor/transformator?

sa ai grija sa nu intre mizerie in trompete,vad ca sunt indreptate spre inainte.

eu as pune ceva care sa nu necesite multe componente in masina (rezervor,compresor)

Goarnele sint de calitate, probabil par in poze mai naspa dar nu sint deloc. Si timpul isi spune cuvantul, stau de ceva ani pe cabina tirului.

Am rebobinat solenoidul.

Nu are cum, sint acoperite de plasticul care vine in laterala locului unde e roata de rezerva. Cei ce au b5.5 variant stiu despre de e vorba.

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

compresor + butelie gasiti la dezmembrai de la un Vario. Acela are compresor electric pentru frana de mana. Poate iesiti mai ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa fac maine un scurt filmuletz. Sper sa se auda cat de cat, nu posed scule profi de inregistrat. Dar probabil se va vedea reactia celorlalti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!