Jump to content

Misfire pe toti cilindrii


gabyte00
 Share

Postare recomandată

M-am tot plimbat cu masina mea dintr-un topic in altul pentru ca a evoluat o data cu reparatiile si vizitele in service.

Pe scurt treaba sta in felul urmator:

Mi s-a rupt cureaua de distributie in mers.

S-a defacut chiulasa, s-au inlocuit 12 din cele 16 valve si simeringurile de supapa s-a rectificat chiulasa si s-a montat la loc cu o garnitura noua.

In ziua in care am plecat de la service s-a stricat termostatul, ramanand blocat pe inchis din cauza suportului de plastic in care se monteaza care era gaurit. Am inlocuit termostatul cu unul nou care nu functiona corect, adica nu inchidea cum trebuie, asa ca am mers vreo 4-5 zile (timp in care trebuia sa vina un termostat OEM) cu motorul mai mult rece decat cald. Cu 2 zile inainte sa schimb termostatul defectat pe deschis, cand eram la service si mecanicul se uita la tampoanele de la motor, motorul a inceput sa se balbaie din senin.

Eroarea a fost:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 35-10 - - - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

S-a inlocuit dupa 2 zile termostatul impreuna cu flansa in care se monteaza. S-a rezolvat problema temperaturii, motorul se incalzeste corect, sta la 90 fara sa mai scada, insa am ramas cu problema rateurior care se manifesta extrem NUMAI CU MOTORUL RECE.

Daca las masina la relanti dupa ce am pornit motorul, dupa 4-5minute am eroare de misfire pe 2,3 sau toti cilindrii, aleator si motorul incepe sa se balbaie.

Daca pornesc masina din loc, am totusi misfire pana se incalzeste dar nu indeajuns incat sa declanseze MIL sau balbaiala motorului. Am facut un log azi dimineata cu masina in mers si am colorat cu rosu in ce moment apar rateurile.

Ca si incercari de remediere a acestei probleme am facut urmatoarele in ordine cronologica:

-Am schimbat toate bujiile cu NGK PZFR6J-11 cu 1 saptamana inaintea ruperii curelei de distributie, deci am bujii noi(atunci nu aveam problema asta insa am considerat ca era momentul sa le schimb).

-Am strans pinii mufelor de la bobine in speranta ca nu ar face concact corect, nici o schimbare.

-Am cumparat 4 bobine OEM cu o galeata de bani, nici o schimbare.

Mecanicul meu s-a declarat invins, spune ca daca ar fi vreo problema cu reparatiile pe care le-a facut la motor, acesta ar merge prost si la cald si la rece. Ca daca as pierde compresia as avea si alte simptome.

In afara de asta motorul merge foarte bine, are forta, acceleratia e constanta, dimineata porneste la prima cheie chiar si la -5grade, nu manaca ulei, nici antigel, nu scoate fum nici cand da rateurile nici in general. Atata doar ca are la relanti un mic tremurat care se simte in habitaclu, insa avand in vedere ce reparatii s-au facut chiar nu ma deranjeaza.

Rog ajutor de la cei mai experimentati pe aici, unde sa ma duc, ce sa mai testez, de ce face asa doar cand e rece, de ce nu mai face dupa ce se incalzeste?

LOG-01-004-015-016.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea sa fie o pb la masa pe circuitul comun tuturor bobinelor sau la alimentarea lor. A verificat mecanicul desi e o treaba de electrician? Sa ai o mufa cu un contact care de la caldura motorului se dilata si pana atunci face contact prost sau de la vibratiile motorului rece.

Daca nu e asta mai ramane ECU cu pb care da comanda aiurea. E tot ce a mai ramas dar eu merg pe cabluri contacte cu pb.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe la mufe pe acolo s-a uitat, le-a desfacut le-a suflat, le-a pus la loc, nu stiu exact la care ca nu le cunosc pe toate.

ECU nu am cum sa-l probez, decat cu inlocuirea si nu vreau sa ma gandesc la asta acum, mai ales ca alte simptome ale unui ECU defect nu am.

Si eu am avut intentia de a ma duce la un electrician insa nu cunosc pe nimeni de incredere si mi-e frica de smenari ca de dracu.

Se vede si in log, dar mai bine se vede cu masina la relanti, rateurile nu apar instantaneu cu pornirea, mai trec 1-2minute pana sa inceapa, timp in care motorul incepe incalzirea si odata ce temperatura trece de punctul critic totul devine normal. Tot am un "feeling" ca problema mea e una de condens pe undeva, insa nu stiu unde sa caut dovezi. E teoria mea fezabila, exista ceva care daca ar face condens ar da manifestarile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai in bucuresti pe Al Bundy. Intreaba-l daca se baga si mergi cu toata increderea.

Poate o lipitura rece sa faca pb undeva. Tine de migala si cu greu o sa gasesti pe altcineva pasiont sa te ajute pentru ca manopera sau o sa fie prea scumpa sau o sa piarda mult timp sa caute defectul. Nu te speria nici de un ecu ca nu cred ca e asa scump unul sh.

Condensul nu cred ca face niste manifestari atat de repetitive insa pana la solutionarea defectului poate sa fie o idee de cercetat. Incepe cu mufa de la ecu desi e cam greu sa intre acolo ceva.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg, de ce va limitati la ECU, contacte imperfecte si condens, cand mai pot fi si alte cauze.

De ex: gabyte00, ai verificat si alimentarea cu combustibil (presiunea)? Cand s-a efectuat reparatia, pe langa planarea chiulasei, s-au rectificat si scaunele supapelor? S-a masurat compresia dupa reparatie?

Nu in ultimul rand... pe unde isi tinea mainile/ce facea mecanicul in momentul in care "din senin" au inceput "balbaielile" motorului. :rolleyes:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected - mai poate avea si alte cauze, una dintre ele fiind si G40, adica, legat de distributie. Avand in vedere faptul ca, problemele apar numai "la rece", ma gandesc ca ai putea lua in calcul si aceasta varianta - distributia.

Ma rog, astea sunt doar niste pareri personale.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu a mai fost discutata pb asta si in alt topic si au mai fost si alte cauze propuse de Al Bundy etc uite aici.

De asta am ramas la partea electrica. Eventual sa fie adunate toate posturile aici...

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxnelu

- da, s-au rectificat scaunele supapelor,

- mainile mecanicului erau pe suportul motorului de langa baterie, cel din dreapta,

- nu stiu daca s-a verificat compresia, nu am intrebat, dar ma voi duce la un test la un alt service pentru siguranta.

- da-mi si mie o idee cum as putea sa verific presiunea combustibilului. Stiu ca exista un senzor in sensul asta, il pot citi cu vag-com, daca ar fi presiunea prea mica nu ar trebui sa ma avertizeze acest senzor?

- cum verific daca distributia e de vina, erori legate de g40 nu am ca as fi spus?

Am cautat in posturile celor care au probleme cu compresia si am gasit simptome pe care eu nu le am, de ex. pornire greoaie, consum de ulei sau fum pe esapament.

O sa incerc maine sa pun bujiile vechi inapoi sa vad daca este vreo schimbare, in rau sau in bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact cum vin bujiile, insa mi se pare ca vin in capul pistonului la 1,6 16v. Vezi sa nu cumva sa fi lovit pistoanele in bujii atunci cand ti s-a dus distributia si pentru ca distanta intre electrozi nu mai e cea care trebuie, poate Ecu are nevoie de ceva timp pana se adapteaza problemei. De asemenea distributia poate sa nu fie pusa la punct din moment ce apar aceste erori pe toti cilindrii. Simti vreo schimbare in sunetul motorului? De obicei de-aici se cunoaste daca sunt sincronizati arborii asa cum ar trebui-motorul trebuie sa toarca la fel ca inainte. Asa cum s-a mai zis si mai sus: vreun fir comun de la toate bobinele, verifica totusi si masa de la baterie, bornele, sigurantele de deasupra bateriei, sigurantele din interior care iti par a avea legatura cu asa ceva. Nu te da batut si nu te obisnui cu regimul asta de mers al motorului pentru ca nu e normal! Incearca asa cum ti s-a recomandat la Al Bundy sau La Service. Oricare dintre ei din moment ce se angajeaza in rezolvarea problemei, o s-o rezolve daca nu reusesti s-o rezolvi pana sa ajungi la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic off topic: Sa fi lovit pistonul in bujie? asta e chiar buna :) supapele se distrug, dar la bujie nu ajunge pistonul veci (poate atunci cand se desprinde de pe arborele cotit...dar atunci vai de motor, nu scapi doar cu cele descrise mai sus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic La Service te duci pentru altceva decat pb delicate la partea electrica. Se poate cauta dar si ei afirma treaba asta insa se poate intreba.

@janos :)

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit in sfarsit si am fasit o chieie de bujii pt. ca nu aveam una pe dimnesiunea asta. Am schimbat bujiile cu cele vechi care sunt cu 3 electrozi (NGK BKUR6ET-10) si problema este inca prezenta dar se manifesta diferit. De data asta imi da misfire masiv doar pe cilindru 1 dupa cum se vede in log. Eroarea ce mi-o da se refera la cilindru 1,2 si 4, insa in acest timp log-am misfire-urile si ele sunt prezente in numar mare pe cil.1. Dupa ce am oprit log-ul am oprit motorul, am sters erorile si am pornit din nou. Nu mi-a mai dat erori, misfire tot imi dadea insa mai putin, am plecat de pe loc, si dupa 300m de mers deja lucrurile revenisera la normal, adica la relanti imi mai dadea doar sporadic cate 1 misfire la 2 minute, in sarcina nu aveam oricum probleme.

O sa ma duc dupa sarbatori la un test de compresie, dupa care o sa caut pe cineva sa se ocupe, poate chiar de pe forum.

LOG-01-001-015-016.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu a mai fost discutata pb asta si in alt topic si au mai fost si alte cauze propuse de Al Bundy etc uite aici.

De asta am ramas la partea electrica. Eventual sa fie adunate toate posturile aici...

Evident, nu este exclusa varianta unei probleme electrice pe aprindere dar, stii cum sta treaba cand vine vorba despre probleme aparute "din senin"; de regula, te intorci la ultima interventie si in 90% din cazuri, acolo gasesti problema. Acesta este motivul pentru care, am sugerat verificarea distributiei, compresiei si presiunii in rampa. Daca problema este totusi de natura electrica, asa cum ai spus si tu, va fi ceva mai greu de depistat avand in vedere caracterul intermitent sau conditionat de temperatura.

Acum, inca o supozitie, cat o fi de "viabila", nu stiu: senzorul de detonatie, o fi strans cum trebuie?

gabyte00 - presiunea o poti masura in (aproape)orice service. Indicat ar fi, sa o verifici atunci cand este rece (daca doar atunci se manifesta problemele). Filtrul de benzina este OK?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cu totul de acord ca este greu sa apara defecte din senin mai ales un defect destul de ciudat. M-am gandit sa inceapa cu partea electrica care mie personal, pana la un punct mi se pare mai ieftin de controlat.

Sunt destul de interesat de rezolvarea acestui defect, pacat ca nu locuiesc in Bucuresti.

Daca schimbarea bujiilor schimba felul de aparitie al erorilor iar este ciudat. Repet vb cu Al Bundy iar daca el nu gaseste nimic cauta un service cu niste scule mai biune, care sa poata sa faca tot felul de masurari de presiuni, compresie etc.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic - vino la intalnirea aniversara, vine si gabyte00 (si cine o mai vrea :P )si ne pu nem toti pe masina lui; pana nu ii dam de cap, nu plecam acasa :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de invitatie insa nu cred ca o sa ajung. Chestia cu o interventie de acest gen sper sa ma mut in Bucuresti asa ca poate o sa avem ocazia. :)

@gabyte00 auzi? Daca schimbi bujiile vechi intre ele eroarea migreaza pe alti ciilindri sau ramane la 1?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum incearca sa pui o bobina de inductie de la un cilindru pe care nu ai eroare si pune-o pe cilindrul 1 (acolo ziceai ca mai apare eroarea) si pe cea de pe cilindrul 1 pune-o in locul celeilalte, iar daca eroarea se muta acolo inseamna ca e bobina de vina. Daca ramane tot pe cilindrul 1, incearca sa mai faci rost de-o bujie si schimb-o pe-aia, iar daca eroarea tot mai apare verifica foarte bine firele si mufa aferente cilindrului 1. Ba nu, rectific:

Daca dupa ce muti bobinele intre ele, ramane eroarea la locul ei, schimba si bujia cu cealalta bujie de unde ai luat bobina, iar daca eroarea se muta acolo, inseamna ca e bujia de vina. Daca dupa ce ai schimbat bobinele si bujiile intre ele nu se schimba nimic, verifica firele si toate cele.

Dar sunt 98% sigur ca acum iti mai trebuie doar o bujie noua si ai scapat de probleme.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru de benzina are masina?

Schimbat-neschimbat , presiunea pe pompa e verificata?

Daca toate astea sunt ok si ai bujii noi, posibil sa ai bujii de vara si azd e cam pretentios la bujii, pune unele cu un electrod fara pretentii si sper sa mearga bine.

Daca tot nu merge inseamna ca la chiulasa e ceva 100%

Ar trebui sa te uiti si la senzorul de turatie motor , nu stiu exact cum citeste la azd dar ar fi putut fi afectat de curea la rupere si in functie de el iti da aprinderea.

Porneste imediat sau da mult la cheie pana o ia? de obicei ar trebui sa iti dai seama de distributie pusa bine la punct dupa cum porneste la cald si la rece si de senzor la fel, senzorul de obicei la cald o ia greu rau.

Misfire poate fi in acelasi timp si de la injectoare.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de impulsuri(de turatie) al motorului are alte simptome atunci cand e dus, am mai zis despre asta pe alt topic. La mine s-a manifestat asa: turometrul nu mai functiona in bord, becul de la ulei licarea pe rosu, se tura maxim 3500-4000 de ture dupa care dadea in nas si imi taia alimentarea, plus pornirea extrem-extrem de grea: ori 10-15 secunde de invartit incontinuu la prima cheie, ori 3-4 chei date din scurt si insistat cateva secunde pe ultima ca sa pacalesc senzorul. Din ce-a zis omul pana acum, nu mai are decat eroarea de rateu pe cilindrul 1...

Succes si Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tipul tau de motor nu cumva ai o mica cutiuta care se numeste amplificator semnal pt bobine aprindere? stiu ca se mai strica alea la a4 '97 este pusa pe cutia de la filtru de aer... la tranversal scred ca este pe peretele de foc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@divinewind - poate de maine o sa am timp sa le schimb intre ele sa vad, insa sunt99% sigur ca ori face la fel, ori incepe sa-mi dea din nou pe toti odata. La fel s-a intemplat cand am incercat sa schimb bobinele vechi intre ele, inainte sa-mi cumpar altele, s-a modificat comportamentul, adica in loc sa-mi dea pe 2 cilindri eroare, mi-a dat pe 3) dar fara sa-mi dea vreun indiciu concludent.

@SosoCKX - ce rost are sa schimb bobinele intre ele? Sunt noi-noute toate, 800ron fara numar de la mine pt. Midocar. :)) La fel si bujiile am un set noi noute si la fel face. E clar ca nu de aici e problema.

@gabriel - filtrul de benzina impreuna cu celalte filtre + uleiul au cam 3 saptamani de cand sunt schimbate, au fost schimbate cu o saptamana inainte sa patesc beleaua cu distributia. De pornit porneste imdeiat la sfert de chieie, si la cald si la rece.

@Swat cat - Nu am o cutiuta pt amplificare semnal, amplificatorul de semnal fiind incorporat in bobine care sunt noi.

In alta ordine de idei, am mai observat un lucru care mi-a scapat pana acum. Inainte de patania asta cu distributia rupta imi scanasem in mai multe randuri canalul 032 din modulul engine. Acolo sunt 2 valori: prima este valoare corectiei sondei lambda pentru amestecul la relanti, a doua pt. amestecul in sarcina. Prima era atunci -24%, a doua 0%. Ceea ce insemna ca aveam la relanti un amestec foarte bogat. Acum, dupa reparatii, valoarea pt. relanti este 7%, iar cea pt. sarcina este 0%. Adica amestecul cam sarac. Valorile normale ar trebui sa fie intre -5% si +5%.

In documentatia pe care o am eu scrie ca un amestec sarac poate fi de la aer fals in admisie sau evacuare, presiune la benzina prea mica sau injectoare defecte.

Intrebarea mea este: daca fac un test de compresie, ce imi arata acesta? Ca supapele de admisie si evacuare sunt etanse? Imi arata si ceva despre garnitura de chiulasa?

de asemenea am tot citit pe net dar inca nu mi-e clar: ce anume procese se petrec cu motorul pe masura ce ajunge de la rece la temperatura normala de funtionare? Incerc prin asta sa inteleg de ce este atat de pronuntat defectul asta la rece si pe masura ce se incalzeste, dispare aproape de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"COMPRESIA

Daca aprinderea si alimentarea par a fi in regula, ramane compresia (pierdere sau lipsa) ca fundament al cauzei rateului. Amestecul aer/benzina nu poate arde normal daca se pierde compresia din cilindru, datorita valvelor de evacuare arse ori deformate, sau pierderi pe la garnitura. Se va face un test de compresie pentru a vedea daca cilindrul pierde sau face presiune normala. Compresie mica sau lipsa in cilindru, inseamna demontarea chiulasei si schimbarea garniturii si/sau a repararii valvelor. Un alt motiv pentru demontare chiulasa, este cand se gasesc bujii puternic incarcate cu depozite de ulei. Pierderi pe la ghidurile uzate ale supapelor este principala cauza. Instalarea de bujii noi poate ameliora simptomele, dar nu va rezolva cauza. Repararea definitiva este refacerea sau inlocuire ghiduri si/sau supape. O bujie care are incarcatura albicioasa cu depuneri maronii, indica pierdere de agent racire pe la garnitura, care poate ajunge in camera de combustie. Acest tip de problema este din ce in ce mai rea si in curand va genera alte probleme colaterale, daca nu se rezolva pierderile. Un cilindru de asemenea nu are ardere normala daca valvele nu se deschid/inchid bine, datorita arcurilor slabite sau rupte, sau uzurii camelor."

Chiar tu ai postat articolul asta. Daca a aparut dupa ruperea distributiei foarte probabil sa fie aici dar e posibil sa fie si inainte de asta o problema.

Ce ai scris in articolul ala este100% ok.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da corect, am citit atatea lucruri in zilele astea de am inceput sa le incurc. Incerc maine sa vad daca s-au dezmortit service-urile sa fac un test de compresie. Cand am demontat bujiile noi de pe maina nu am observat nimic in neregula cu ele ca m-am uitat dupa depuneri de vreun fel, erau curate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In documentatia pe care o am eu scrie ca un amestec sarac poate fi de la aer fals in admisie sau evacuare, presiune la benzina prea mica sau injectoare defecte.

Intrebarea mea este: daca fac un test de compresie, ce imi arata acesta? Ca supapele de admisie si evacuare sunt etanse? Imi arata si ceva despre garnitura de chiulasa?

1. Desigur, nici aerul fals nu este exclus (admisie sau evacuare); ce tip de EGR ai pe masina? Este cel cu potentiometru sau, fara? La cel fara potentiometru (fara a avea erori), poti avea probleme in sensul, blocarii EGR "pe deschis".

2. Testul de compresie iti va arata compresia pe fiecare cilindru...exact asa cum ai spus/gandit. Garnitura de chiulasa, cam iese din discutie in cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul meu arata ca cel din poza, stiu pt. ca l-am curatat pe la inceputul anului. Cred ca e cel cu potientiometru, in Autodata se pomeneste ceva de EGR valve actuator. Stiu, de atunci cand l-am desfacut, ca nu prea poti vedea nimic prin el, cum as putea sa verific daca e blocat pe deschis?

Totusi incerc sa inteleg si nu reusesc ce se intampla pe masura ce motorul se incalzeste? Inteleg cum functioneaza supapele, bujiile, injectoarele, pistoanele si restul, insa nu am gasit nicaieri sa citesc despre procesul de incalzire al motorului si "autosoc". De ce e nevoie de o turatie mai mare (data de acest autosoc) atunci cand motorul e rece. Daca ma puteti ajuta cu un link ar fi super. Daca tot m-am apucat sa ma documentez macar sa o fac pana la capat. :))

post-5497-0-59609000-1293453435_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai acest EGR, sansele de a avea probleme cu el sunt mici (ca sa nu spun, = 0)...in concluzie, se poate exclude din ecuatie EGR-ul.

Pentru restul intrebarilor tale, poate gasesti niste raspunsuri in ultimul post din

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!