Jump to content

Furtune vacuum


lelin
 Share

Postare recomandată

Salutare,

        Am ceva probleme cu un suierat ca sa-i zic asa + emission workshop alert. Vinovatul sau vinovatii sunt furtunele de mai jos. Furtunul cel gros pleaca de la sistemul de franare si intra in motor, iar cel subtire care intra in el cred ca are legatura cu pompa vacuumatica. Ce actioneaza furtunele astea 2 de imi aprinde martorul check engine?

 

 

IMG_0148.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unul din furtune merge la frane ,iar ala subtire duce la egr,turbo.....etc....aia de plastic e o supapa de sens

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nu imi dau seama care suiera. Poate sa fie si acea supapa de sens? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo e depresiune,nu stiu daca are ce sa suiere...pe supapa ai niste sageti ,deci aerul tre sa treaca numai intr o directie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am un trepidat in timp ce franezfranez ( intervalul 20-10 km/h ) dar cand scade sub 10 totul este normal plus ca se aude cum se balbaie motorul si turatiile in bord fluctueaza. Mi s-a zis pompa de vacuum dar eu am testat franare cu frana de mana si nu balbaie . Ar putea fi vreun furtun fisurat? Ce parere aveti? Ce as putea verifica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 Citind paginile de la acest topic, pe schemele si pozele postate apare un rezervor de vacum pe care la masina mea cu motor de 1,2 TDI CFWA nu l-am identificat nicaieri. Stie cineva daca pe acest tip de motor este montat asa ceva sau doar pe suratele mai mari? Ca poate asta mi-ar da un raspuns la problema mea de intrare in limpla turatii si sarcini mai mari (furtunele si actuatorii testati cu presiune si respectiv cu vacum)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai depinde ce eroare iti apare. presiune prea mare sau presiune prea mica ? daca e presiune prea mica, atunci ai lipsa vacuum, daca e presiune prea mare, atunci e altceva. vezi ce erori ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

este in capacul de la culbutori rezervorul de vaccum

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune mica. Se duce maxim pana la 1112mbar. Senzor MAF, EGR, valva 75 noi, turbo reconditionat, reglat la firma.

1 minute ago, kosmyn_aurel89 said:

este in capacul de la culbutori rezervorul de vaccum

 

Aha....acum stiu de ce intra si acolo un furtunas de vacum:). Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut, as vrea si eu sa inlocuiesc furtunele cu unele de silicon, am 2 intrebari:

1) In locul celui de 3.5 mm sa pun de 3mm sau de 4mm pentru ca de 3.5 nu gasesc?

2 Stie cineva un magazin prin bucuresti de unde as putea sa iau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegii,

Ma puteti ajuta va rog cu informatii sau o schema vacumatica, de unde ar trebui sa vina al doilea furtun de vacuum catre zona turbo la Octavia1 ALH? Am avut cateva furtune "coapte" si in urma compararii schemei de pe forum cu ce e pe masina am constatat ca: 1)lipseste rezervorul vacuumatic / 2)catre zona turbo merg 2 furtune, ambele de la N75 direct, fara nici un "T" sau ceva conexiune comuna cu N18 (nu inteleg de ce merg doua in zona turbo si daca ma puteti lumina ce sa fac? Masina e destul de lenta)

Daca iau un rezervor si il montez de la iesirea de la N75, ce furtun vine in locul celui de-al doilea stutz de la turbo?

(banuiesc ca turbina e wastegate, sper ca nu zic prostii)

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
On Saturday, November 29, 2014 at 1:02 AM, Laurentiu_LWR said:

Hmmm...am citit tot topicul si vad ca inca mai sunt multe nelamuriri...drept pentru care voi explica putin  schema de pricipiu...

post-14266-0-10714600-1417213371_thumb.j

Mai intai de toate...trebuie sa intelegem cum functioneaza acest sistem...

Vacuum-ul este generat de pompa de vacuum...la motoarele non-pd chiar asa se numeste pe cand la cele pd este vorba de pompa tandem

Vacuum-ul creat alimenteaza 3 electrovalve controlate de catre ECU respectiv

1-N75 controleaza actuatorul turbo

2-N18 controleaza EGR-ul

3-N239 controleaza o capsula vacumatica ,ea actionand clapeta shutt off

post-14266-0-73476000-1417213787_thumb.j

Aceste valve...dupa cum se observa in poza au cate 3 stutz-uri...exceptie facand N239 care are doar 2...

Pe stutz-ul nr1 se alimenteaza electrovalva cu vacuum...dupa care stutz-ul nr 2 este cel care comanda iar pe stutz-ul numarul 3 se elimina excesul de vacuum

Drept urmare..in sistem ar fi 3 circuite reliefate in schema editata...

post-14266-0-40160100-1417214128_thumb.j

Circuitele rosi sunt circuitele de alimentare al electrovalvelor...dupa cum se observa din pompa de vacuum se duce cate un  circuit cate fiecare stutz nr 1 al electrovalvelor

Circuitele negre sunt cele de comanda...adica circuitele dintre fiecare valva...respectiv stutz-ul nr 2 si actuatoarele comandate

N75 ====> actuatorul turbo

N18 ====> EGR-ul

N239===>capsula vacumatica ,ea actionand clapeta shutt off

Circuitele albastre sunt cele de eliberare a excesului de vacuum...respectiv din stutz-ul nr 3 in carcasa filtrului de aer

Furtunasele de vacuum sunt de 2 dimensiuni...respectiv

N  02035327 cel subtire de 3,5x2

N  0202821 cel gros de 5x3

In chema de jos voi raspunde la intrebarea  "care sunt cele groase si care sunt cele subtiri?"...
post-14266-0-76902200-1417215038_thumb.j
Respectiv 
Rosu- N  02035327 cel subtire de 3,5x2
Albastru - N  0202821 cel gros de 5x3
Atentie..dupa cum se observa si in schema...din N75 se pleaca cu furtun gros...dupa care printr-o reductie se continua cu furtun subtire pana in actuatorul turbo
Cam atat ar fi de spus..nu comentez care sunt mai bune pentru ca nu am folosit furtunase de nici un fel pana acum...dar de cate ori le-am verificat si am aprofundat schema am ajuns sa o inteleg si sa o invat pederost :))
Somn usor :))

 

Ai citit asta?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am citit si nu e schema buna pentru circuitul care il am pe Octavia. (Am folosit schema respectiva cand mi-am schimbat toate furtunele pe masina din semnadtura si merge ca unsa)

Revenind la a doua masina, din cate am observat am N75-ul ce functioneaza cu presiune,nu vacuum (028906283F) de aceea nu are nici rezervorul vacuumatic. (Ca o paranteza e vorba de o Octavia1 din familie, ce se pare ca nu e ALH, ci AGR - banuiesc asta pentru ca turbina nu e VNT, N75-ul e diferit, in turbo merg 2 furtune, iar rezervor vacumatic nu exista -. Inca nu stiu cum sa identific motorul exact. Motorul a fost schimbat in trecut de fostul proprietar, iar conform seriei de sasiu  ALH ar fi tebuit sa fie). 

Cum pot sa aflu cu ce tip de motor a fost schimbat? ALH-ul a fost dotat cu turbo wastegate? Schema completa de vacuum pentru AGR nu am gasiti inca. (asta daca motorul e AGR)

Sper sa nu devina intrebarile mele offtopic :) 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schema pentru N75-ul ce lucreaza cu presiune gasesti in linkul asta:

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=87750&highlight=valve+test

este de la ACV-ul de pe T4, care are turbina cu wastegate - si nu are rezervor de vacuum.

foarte ciudat, eu stiam ca toate ALH-urile si AGR-urile au geometrie variabila...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 19/09/2016 at 6:54 PM, hadrian27 said:

ALH, 90 cp, 2002, schimbându-le unul câte unul:

- furtun gros - pana in 1,20 ml, am folosit N0202821 de 5x3 mm OEM;

- furtun subțire pana in 2,60 ml, eu am folosit N0202913 de 3,5x3 mm OEM (asta e mai gros in carne caci are 3 mm si e la fel de scump ca cel de 5x3) dar se poate folosi binenteles cel care e standard de N02035327 care este de 3,5x2 mm.

Pana la urma cat trebuie? Unii spun 1,5 m din fiecare, altii care 2 m din fiecare, @hadrian 1,2 cu 2,6 m!?! Am o Octavia Tour ALH! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

acum, important e sa iti vanda la metru - nu toate reprezentantele vor sa iti vanda la metru, avand in vedere ca vine colac de 5 m. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Multumesc "mad_kat" pentru sugestii. Atasez schema corecta de conectare pentru N75 (028906283F) ce functioneaza cu presiune pentru motoarele cu turbina wastegate, poate va mai fi de ajutor pe viitor. (PS: circuitul de comanda prin presiune e separat fata de cel de vacuum ce comanda N18 si N239)

591973090b3bf_N75pressureAGR.thumb.jpg.202c89e114435a933be77ea77818019d.jpg

Modificat de tim27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am cumparat azi câte 5 metri din fiecare tip de furtun vacuum, pentru a inlocui furtunele la 2 masini, cea din semnatura si un Passat B5. al unui prieten.

Am comandat furtunele pe original, la un comerciant de piese originale VAG, ce isi face reclama si pe acest forum/topic. Codurile furtunelor sunt cele din acest topic, respectiv N  02035327 cel subtire de 3,5x2 si N  0202821 cel gros de 5x3. Cel gros este asa cum a fost descris si pe acest topic, adica numai cauciuc si tesatura este in mijlocul sectiunii furtunului, insa spre surprinderea mea, cel subtire difera substantial ca aspect de cel existent pe masina mea, adica este invelit intr-o tesatura textila, iar al meu, este neinvelit si are aspectul exterior asemanator cu cel gros.

Iata poze cu furtunul subtire existent pe masina mea, l-am scos eu de pe stut, ca sa se observe mai usor,

IMG_20170630_174637.jpg

IMG_20170630_174846.jpg

si poze cu furtunul nou cumparat, cu codul N  02035327

IMG_20170630_185712.jpg

IMG_20170630_185550.jpg

Vreau sa intreb daca pot folosi fara grija furtunul nou cumparat, pentru inlocuirea celui subtire de pe masina mea, motor AXR. Oare de ce cel nou este imbracat in tesatura textila si eu pe masina am furtun fara imbracaminte? Furtunele de pe masina sunt originale, nu a umblat nimeni pâna acum la ele. Masina avea doar 2 ani vechime când am cumparat-o eu si ma indoiesc ca i-ar fi inlocuit cineva furtunele in acest interval.

Oare in caz extrem as putea folosi furtun gros in locul celui subtire?

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa folosesti ce ai cumparat fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

respecta diametrul interior,in rest pot sa fie si cu invelis metalic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula, voi folosi furtunele cumparate. Ca sa fie treaba completa pun si 3 poze cu furtunul gros N  0202821. Conform aspectului exterior, este intr-adevar furtunul descris in acest topic, fara invelis exterior textil si cu tesatura de ata, in mijlocul sectunii.

IMG_20170703_062759.jpg

IMG_20170703_062810.jpg

IMG_20170703_062859.jpg

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vw golf 4, ALH, am curățat turbo acum o lună, la pornirea motorului tija de la turbo abia coboară, cam în 10 secunde face cursa completă. Ce am descoperit azi, am anulat rezervorul de vacuum prin obturarea furtunului și surpriză.....tija coboară mult mai repede,cam în 3 secunde și frâna de picior e foarte ușoară la apăsare, la primul frână au zburat pasagerii, eu chiar apăsam pedala până acum dar nu făceam diferență. Cred că trebuie să schimb toate furtunle de vacuum și rezervorul, am să văd după cum se comportă. Am uitat să spun că joacă puțin și ștuțul de la pompă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba furtunasele - toate - cumpara numai OEM sau altceva de calitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cei de la Brady Militari vand si la metru, pret 120 lei!

Modificat de DanSDP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schema la bora cu Vaccum...posibil sa nu aiba vacum destul sa nu deschida turbo????merge ca un mort la accelerare..

20170715_104739.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!