Jump to content

Furtune vacuum


lelin
 Share

Postare recomandată

salut! cine stie sa imi dea si mie un sfat.. dupa ce am fost la mecanic si am facut geometria variabila la turbo la o saptamana de mers cu masina am constatat ca imi taie puterea la 100,110km la h... am schimbat furtunele de vacuum dar tot nu da rezultate daca ati mai intampinat aceasta problema va rog sa imi dati si mie un sfat  :)

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul sfat: fa o scanare, noteaza eroarea de pe Engine si apoi vorbim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

schema cu furtunele de vacum pt motorul BGU ma poate ajuta careva?

 

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

eu trebuie sa inlocuiesc un furtun ( cel care iese din cutia filtrului de aer ) si ma gandeam sa folosesc furtun silicon 4mm Samco Motorsport, ce parere aveti ? e ok ?

post-34922-0-85406000-1388057025_thumb.j

post-34922-0-36146300-1388057167_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok, dar cel vechi ce a patit? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A inceput sa crape, exact la intrarea in carcasa filtrului de aer ( se vede daca te uiti atent in poza ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare,

Sincer tot nu am inteles, cele doua dimensiuni de furtune se pot achizitiona de la reprezentanata la metru? Sau trebuie sa iau rola de 5m?

 

Din ce am citit aici costa aproximativ 50 lei/m ceea ce nu este foarte scump, eu deja sunt la al doilea set AM care tot crapa.

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat (acum 3 sapt) de la reprezentanta ,cel subtire 1,5 m la, 46ron(OEM)  metrul,si cel gros 1,5 m la 26 ron metrul (nefiind oem).Cel oem nu era pe stoc si daca aveau se vindea la rola de 5 m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
sorin_frumuseanu

La 1,8T aeb am gasit un "furtun lipsa" in locul unde e sageata:

30i9k6s.jpg

Adica in stiutul ala trebuia sa fie sau nu ceva furtun? Vad ca pe acolo trage aer cu presiune, motorul merge cam la fel cu el astupat sau liber (asa cum e acum).

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost azi la un magazin de piese si mi-am luat furtun de combustibil de 8mm Gates...

Tot acolo am vazut ca au si de 3 mm...cum sunt acestea de vacuum si am luat 1m sa il studiez :))

Care este faza?de ce sunt acestea puse la colt...cu ce sunt mult mai proaste fata de cele "speciale" de la reprezentanta...

Din cate l-am studiat vad ca este destul de flexibil...putin mai gros in exterior decat cel original dar o fi asa ca are si insertie de panza pe interior....

post-14266-0-99432500-1417201804_thumb.jpost-14266-0-54044300-1417201805_thumb.j

Daca sunt facute sa reziste in compartimentul motor...sa reziste transportului de motorina...de ce ar ceda transportului de aer?

Care sunt motivele pentru care sunteti asa contra lor?:)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îţi spun sigur că sunt păţit, furtunul de combustibil, cel învelit în pânză, nu rezistă mai mult de un an şi crapă, cred că din cauza temperaturii fiind poziţionat destul de aproape de motor (în cazul meu la EGR, că altceva nu am :D ). Momentan am pus ce văd la tine în mână, furtun de combustibil fără înveliş textil şi cu inserţie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...am citit tot topicul si vad ca inca mai sunt multe nelamuriri...drept pentru care voi explica putin  schema de pricipiu...

post-14266-0-10714600-1417213371_thumb.j

Mai intai de toate...trebuie sa intelegem cum functioneaza acest sistem...

Vacuum-ul este generat de pompa de vacuum...la motoarele non-pd chiar asa se numeste pe cand la cele pd este vorba de pompa tandem

Vacuum-ul creat alimenteaza 3 electrovalve controlate de catre ECU respectiv

1-N75 controleaza actuatorul turbo

2-N18 controleaza EGR-ul

3-N239 controleaza o capsula vacumatica ,ea actionand clapeta shutt off

post-14266-0-73476000-1417213787_thumb.j

Aceste valve...dupa cum se observa in poza au cate 3 stutz-uri...exceptie facand N239 care are doar 2...

Pe stutz-ul nr1 se alimenteaza electrovalva cu vacuum...dupa care stutz-ul nr 2 este cel care comanda iar pe stutz-ul numarul 3 se elimina excesul de vacuum

Drept urmare..in sistem ar fi 3 circuite reliefate in schema editata...

post-14266-0-40160100-1417214128_thumb.j

Circuitele rosi sunt circuitele de alimentare al electrovalvelor...dupa cum se observa din pompa de vacuum se duce cate un  circuit cate fiecare stutz nr 1 al electrovalvelor

Circuitele negre sunt cele de comanda...adica circuitele dintre fiecare valva...respectiv stutz-ul nr 2 si actuatoarele comandate

N75 ====> actuatorul turbo

N18 ====> EGR-ul

N239===>capsula vacumatica ,ea actionand clapeta shutt off

Circuitele albastre sunt cele de eliberare a excesului de vacuum...respectiv din stutz-ul nr 3 in carcasa filtrului de aer

Furtunasele de vacuum sunt de 2 dimensiuni...respectiv

N  02035327 cel subtire de 3,5x2

N  0202821 cel gros de 5x3

In chema de jos voi raspunde la intrebarea  "care sunt cele groase si care sunt cele subtiri?"...
post-14266-0-76902200-1417215038_thumb.j
Respectiv 
Rosu- N  02035327 cel subtire de 3,5x2
Albastru - N  0202821 cel gros de 5x3
Atentie..dupa cum se observa si in schema...din N75 se pleaca cu furtun gros...dupa care printr-o reductie se continua cu furtun subtire pana in actuatorul turbo
Cam atat ar fi de spus..nu comentez care sunt mai bune pentru ca nu am folosit furtunase de nici un fel pana acum...dar de cate ori le-am verificat si am aprofundat schema am ajuns sa o inteleg si sa o invat pederost :))
Somn usor :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_frumuseanu

Multimesc frumos. Tot nu am inteles ce lipseste la mine. M-am uitat la un 1,8T pe audi: nu are acea piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Da ce temperatura ai prin furtunele de vacuum de se coc acu asa de curiozitate?

Da ce temperatura ai prin furtunele de vacuum de se coc acu asa de curiozitate?

Eu nu cred ca se coc de la temperatura ci prosta calitate eu am avut probleme la servici cu anumite legaturi pana si producatoru la echipament a fost deacord sa incercam alte furtune si minune alea tin de 5 ani la 30 bar ineresant ma uit ca vreau sa le inlocuiesc si eu.Acu eu voi pune ceva mai nou cu chevlar sa vedem crapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce iei in calcul NUMAI temperatura din interiorul furtunului, si nu iei in calcul si temperatura din exteriorul lui, avand in vedere ca furtunele se afla in compartimentul motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine om cedea revin cu preturi si impresii si poze la furtunele de vacum da nu i inregula sa crape furunele chiar asa i vreo probleme da ma rog parerea mea da ce presiuni is ?

Nu te contrazic da mai sunt si alte furtune si cabluri alea dece nu crap intreb.

Ce temperatura ai in compartiment motor vara cand e cel mai cald asa de curiozitate ai masurat.

No ce temperatura ai acolo asa de curiozitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune şi tu mâna pe blocul motor după ce ai mers vreo 10-20 km, indiferent de temperatura de afară  şi o să te convingi (dacă tot nu poţi să-ţi dai seama ce temperatură are spune câte secunde ai putut ţine mâna atinsă de blocul motor şi în funcţie de asta eu îţi spun câte grade are). Având în vedere că unele furtunaşe trec la câţiva cm de motor trage şi tu concluzia.

Iar diferenţa de calitate dintre ele face ca unele să crape după un an, altele poate după 10, dar tot crapă. Tot de la temperatură plasticul de pe firele care merg la senzori devine casant, îşi schimbă culoarea, etc, nu cred că are rost să facem acum teoria modificării structurii materialelor sub influenţa factorilor termici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate cumpara ce sti tu cai mai bine eu nu dau 50 lei pe metru si apropo sa sti ca am si eu ceva scoala nu is chiar asa de zebzec da nu dau 50 lei pe metru.Ca eu nu ma iau dupa lucrurile alea ca e oem si vezi doamne ce cauciuc e ca doar o fi inventat nemti cauciucu si roata.Asa santem noi romani ne desconsideram sa sti ca facem lucrurii mult mai bune ca ei.Nu e ca disputa e o remarca in fine fiecare ia pe ce bani are dupa 3 ani iei iar fie el oem sau cum zici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunele bune sunt minim 12-15 lei / metrul . Poti gasi Gates de ex.

nu recomand mai ieftine pt ca in max 1 an se coc si crapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut gates si a crăpat după juma de an la capete, acum am pus flenor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunele de calitate, sunt scumpe....  cele originale, tin ani buni - vb din experienta - daca le-ai schimbat pe toate, nu mai ai treba cu ele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus toate furtunele (fara panza la exterior) de pe A3-ul ce l-am dezmembrat si nici macar un furtun n-a crapat. Masina era din 2003 si la cum arata furtunele, cred ca mai duc 10 ani.

Asa ca nu mai luati toate magariile frumoase. Ca in afara de aspect n-au nimic in ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegii, azi am fost sa ridic comanda de furtune de vacuum OEM (3 metri cel subtire si 2 cel gros) insa cel gros cu codul N  0202821 identificat in programul original al masinii mi a venit modelul din ala de cauciuc cu insertie de panza in carne (cam cum a postat un coleg cu o pagina in urma).are atasat codul original de el insa vreau sa va intreb daca e normal.nu trebuia sa fie si asta panzat pe exterior ca si cel subtire sau nu se mai fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza. Poate fi chiar mai fiabil decat cel panzat. Plus ca nu acumuleaza praf in panza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegii, azi am fost sa ridic comanda de furtune de vacuum OEM (3 metri cel subtire si 2 cel gros) insa cel gros cu codul N  0202821 identificat in programul original al masinii mi a venit modelul din ala de cauciuc cu insertie de panza in carne (cam cum a postat un coleg cu o pagina in urma).are atasat codul original de el insa vreau sa va intreb daca e normal.nu trebuia sa fie si asta panzat pe exterior ca si cel subtire sau nu se mai fabrica?

 

no, iuliu... sunt asa de ani de zile.... sunt ok, nu-i bai - avantajul lor ? ... vezi unde si cand se crapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!