Jump to content

Merita o masina noua


Golfer
 Share

Postare recomandată

Eu de ex am mers mai la vale decit Bwwlan.

Masina pina in 2005 (calitatea si manopera inca de produs de folosinta indelungata) la un pret rezonabil <6000. Gasit la 5000 intr-o stare mai mult decit buna.

5000 poti considera avansul la una noua de 15-17.000.

Lunar "platesc" (depozit) "rata" de ~100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de titlul topicului.

Sunt la a 14-a masina noua in Romania si da, merita. Exista o singura problema. Finantele. Daca sunt banuti, e pacat sa nu iei lucru' nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zice nimeni ca nu exista si exceptii,dar nu e o regula.mai multe tepe am auzit de sh decat de masini noi.

Nu ne suparam Vali.Daca ne spui ce e asta :lema, teorema sau axioma?

Tepele de care auzim cel mai des sunt legate de masini din targuri cu 2-3 ani vechime(120k km?!) si cu preturi cu 3-5000 euro mai mici fata de Germania.

Daca e sa comparam masina noua vs sh, cred ca trebuie comparata aceeasi masina. A4-ul meu cred ca avea pret de nou undeva la 36000 E.Dupa 3 ani si 127k km am platit pe ea 14200 E, adica mai putin de jumatate de pret.In 2 ani de Ro si 40k km am investit in ea o distributie(doar fiindca am fost neghiob, era schimbata de 7000 km), o macara de geam si un set de stergatoare(nu se socotesc placute si filtre-uleiuri).Probabil acum o pot vinde undeva intre 10500-11000 E.Deci voi pierde sa zicem 3500-4000E.

Care e diferenta fata de pretul de nou?

Cred ca trebuie facuta o separare clara intre "teapa" si sh, nu se traduc la fel.

Asta nu inseamna ca daca m-ar da banii afara din casa nu mi-as lua o masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

:offtopic: Nu mai faceti Dacile conserve, fiecare da banii pe ce vrea. Faceti si voi acuma ca o cunostinta de-a mea care are Mercedes: "VW e doar pentru cei care nu au bani de AUDI". E adevarat asta dar fiecare face ce vrea cu banii lui si dupa cum isi permite. Deci nu ii criticati pe cei cu "conserve" ca si noi cu VW suntem criticati de cei cu marci premium ca fiind sarantoci. La fel cum si cei cu marci premium sunt criticati de cei cu Masserati si Bentley si alte avioane.

Pai asta e adevarul, my friend! Prima mea masina a fost luata in '99, un Citroen Xantia din '93 1.8i 101CP. A costat echivalentul a 5000 DOLARI. Ca optiuni nu aveam decat trapa, servo si suspensie hidraulica. Nu avea A/C, nu avea ABS, nimic in plus. Am ingropat ceva bani in ea din cauza gropilor din Romania. In primul an cred ca au cedat toate imbinarile conductelor hidraulice iar in perioada care a urmat am schimbat la greu sferele de inalta presiune. Dupa vreo 4 ani m-am saturat si am zis sa iau ceva mai nou si cu aer. Am ales Dacia Solenza Clima pentru ca atatia bani aveam si ma gandeam cu groaza la alta masina straina, confortabila, dotata dar veche, in care ar trebui sa ingrop bani. Solenza mai avea 6 luni garantie, avea A/C, servo. Bad chioce! Era FIX ca o conserva! Au vrut niste baieti sa mi-o goleasca intr-o seara si nu au ales sa-mi sparga un geam, au apucat marginea superioara a usii si au INDOIT-O pana a ajung geamul la vreo 30 de grade spre exterior fata de verticala. Iar confortul oferit de masina era 0 barat! Zgomotul interior imens, nu acceleratie, nu frana, consum fara numar etc. Am platit vreo 6000EUR daca tin bine minte. Am stat vreun an si cu asta si am trecul la Logan. Aceleasi dotari ca Solenta, tot pe la vreun an vechime, am dat 6700EUR daca nu ma insel. Asta nu mai era conserva, era tigaie. Puneai frana si te opreai in cel din fata ta. Plusul fata de Solenza era spatiul interior mai generos, computerul de bord si zgomotul interior mai redus. In rest aceeasi Marie cu alta palarie. BUNE MASINI Daciile astea!

Comparand Daciile cu celelalte masini pe care le-am avut de-a lungul vremii am tras o concluzie logica si pertinenta: Dacia nu mai exista pentru mine. Nu se incadreaza la categoria masini. Nu stiu ce om normal ar da 11.000EUR pe un Logan Laureat plus (sau cum se numeste varianta de top) 1.6mpi 16V nou in loc sa aleaga un Golf la 3-4 ani vechime, diesel, cu dotari aproape de full.

Hai sa-ti mai dau un exemplu. Un prieten foarte bun se tot gandea de vreo 3 ani sa-si schimbe Dacia din anii '80. Doar ca avand in jur de 6-7.000EUR buget nu a prea gasit ceva nou ce sa-i convina. Si nici bani pt eventuale reparatii nu avea. Ne-am uitat la masini noi de genul Logan, Aveo, Fiesta etc. Isi facea socoteli peste socoteli si tot la Logan ajungea. INSA avea un exemplar ca masina de serviciu si isi amintea ca defapt Loganul nu prea e masina. Confort - nu, frane - nu, portbagajul ridicat si nu vedea nimic in spate etc etc. Intr-un final a recunoscut ca Logan nu isi ia cat va trai pentru ca ar arunca banii. In vara trecuta am gasit aici pe forum un Polo 2005, 1.4FSI, 35.000km reali, fara accidente, tinuta in garaj, climatronic, ESP, senzori presiune pneuri, tempomat, geamuri electrice, jante vara+jante iarna etc etc. Pret: 6.000EUR. Din 2 in 2 telefoane imi multumeste ca i-am gasit masina si ca nu a dat banii pe prostii. Si dintr-un om care facea 2.000km/an a ajuns sa faca 1.000km/luna pentru ca ii face placere sa conduca Polo-ul.

Asta este parerea mea vizavi de Dacia. Asa cum am precizat si aseara - fiecare om are personalitatea lui, conceptia lui despre ce e bine si ce e rau. In niciun caz nu ii arat cu degetul pe cei care prefera o Dacia noua unei masini straine mid-level SH. Depinde ce doreste fiecare. Si de mine zic unii si altii ca sunt nebun, ca bag banii in Golf si n-o sa-i mai recuperez niciodata, ce-mi trebuie 170CP, ce-mi trebuie volan de GTI, jante de 17" etc etc. Ca de banii aia vindeam masina si luam clasa premium mai putin dotata dar an mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La concluzia asta am ajuns si eu... am avut un A8... cotetz pe roti, dupa am trecut la un S-klasse, la fel cazan... si la final am zis ca sa fiu om serios si mi-am luat un Bentey Continental... alta viata, mi-am convins si vecinul sa nu isi ia o conserva de s-klasse asa ca si-a luat un Masserati Quatroporte la indicatile mele.... cam asa suna ce vrei tu sa zici :)

P.S.: bani toti am bagat in masina, nu cred ca esti sigurul, mai ales aici pe forum...

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Ce excluzi tu din ecuatie sunt BANII si incerci sa-mi intorci vorbele intr-un sens care sa-ti convina. Am spus clar ca fiecare isi ia ce isi permite. Pentru cineva care dispune de 100 milioane lei vechi cred ca e o varianta buna o Solenza sau un Logan decat o Dacia din 1980. Pentru cineva care dispune de 10.000EUR Dacia nu poate fi numita masina pentru ca nu iti ofera decat adopost impotriva ploii (cateodata). Pentru cineva care dispunde 1 milion EUR Passat-ul este probabil masina pe care o conduce menajera pentru a cara cartofii de la piata.

Iti adresez doar 2 intrebari pentru ca altfel vom continua la nesfarsit cu ideile in contradictoriu:

1. TU, persoana fizica Eto, mi-ai da Passat-ul tau 2002, tdi 131cp, ingrijit, dotat etc daca ti-as da la schimb un Logan 2009 cu 30.000km, motor 1.4mpi, a/c manual, fara alte dotari???

2. De ce ai ales in 2004 sa cumperi o masina SH foarte foarte buna, dotata si putin rulata si nu te-ai orientat catre un Logan "full fara piele" 0km?

PS: te rog sa raspunzi punctual si SINCER, fara alte comentarii. Si isi trage fiecare ce concluzie vrea. Multumesc.

Modificat de the_punkreas2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unu sa am si un Golf 4 (injrijit am uitat sa mentionez) din 2001 de 1.6 cu Climatronic si 4 usi, 150.000 km nu ti l-as da pe Loganul din 2009 de care ai zis. Fiecare are parerile lui...

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Istoria mea automobilistica a inceput cu Opel Kadett, Vectra, Golf, Passat, Audi...la fiecare schimbare am simtit upgrade-ul la buzunar dar si la capitolul "rafinament".

O Dacie noua de 10000E nu-ti va oferi niciodata "fluturii din stomac" dintr-o masina sh comparabila ca pret.

Pentru cine nu are "asteptari" de la o masina, criteriul care primeaza fiind doar mirosul de nou, atunci e OK loganul.

Sunt prea multi factori subiectivi(cazuri particulare)raportati atat la utilizator cat si la masina incat sa poti transa definitiv acest versus.

Legat de banii care se investesc intr-o masina, cred de asemenea ca exista o diferenta enorma intre banii cheltuiti pentru intretinerea unei masini si genul de cheltuieli enumerate de @the_punkreas2003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Nu l-as da, nu pentru ca urasc loganul sau alta marca ci pentru ca sunt prea mare fan PASSAT si vwforum :).

2) Pentru ca la vreamea aceea in 2003 nu 2004 cand mi-am luat eu passatul, cu banii de passat imi luam 2 loganuri noi noute full option, eu am ales passat second hand pentru ca nu sunt adeptul unei masini noi. Daca eram adeptul unei masini noi imi luam probabil o masina noua de banii de care imi luam passat second hand la vremea aceea, adica o BORA sau ceva de genu.

P.S. Pune problema si invers, unu cu un logan din 2009 si-ar da masina lui "noua" la schimb cu un passat din 2002? Nu prea cred... :)

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu topicul, argumentele sunt plauzibile de ambele parti.

Masina pe care o conduc acum este cumparata de noua. Insa, urmatoarea cred ca va fi un SH in garantie (maxim 2 ani si pana in 50.000 km). Asta pentru cea mai mare devalorizare o are in primii 2 ani si e pacat de bani. Bine ... daca mi-ar prisosi banii, sigur as lua tot noua. Dar cum nu e asa ,voi lua SH.

Totusi, ce este aplicabil in cazul meu nu este in cazul altora, tocmai de-aia ii inteleg si pe cei care sunt pro masina noua. Un singur lucru insa nu cred ca l-a spus nimeni. Degeaba ai masina noua in Romania daca servisarea in perioada de garantie este o bataie de joc.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Terminati cu fraze de gen "am investit XXX Euro in masina" ca ma faceti sa zambesc. Masina e gaura fara fund si intr-o masina nu se fac investitii, o masina inghite bani, punct.

De fapt, gresesc: uneori, masina poate fi o investitie, insa doar daca vorbim despre oldies sau serii limitate, insa daca sunt 2, hai 3 useri pe forum care chiar au nivelul acela de potenta financiara... Restul suntem niste consumatori, nu investitori ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

1) Nu l-as da, nu pentru ca urasc loganul sau alta marca ci pentru ca sunt prea mare fan PASSAT si vwforum :).

2) Pentru ca la vreamea aceea in 2003 nu 2004 cand mi-am luat eu passatul, cu banii de passat imi luam 2 loganuri noi noute full option, eu am ales passat second hand pentru ca nu sunt adeptul unei masini noi. Daca eram adeptul unei masini noi imi luam probabil o masina noua de banii de care imi luam passat second hand la vremea aceea, adica o BORA sau ceva de genu.

P.S. Pune problema si invers, unu cu un logan din 2009 si-ar da masina lui "noua" la schimb cu un passat din 2002? Nu prea cred... :)

Vezi, exact asta spuneam. Eu as face intr-un anumit fel, pe care mi l-am argumentat. Insa nu m-am clonat de 7 miliarde de ori ca sa fie parerea mea universal valabila. Am spus clar ca intervine subiectivismul. Cel care ARE deja Loganul 2009 a facut o alegere. Si i-o respect. Eu unul as alege Passat-ul doar pentru ca Loganul nu-mi ofera nimic. Risc niste bani de raparatii pentru existenta confortului. Cineva care nu ramane cu nimic in buzunar dupa ce plateste intretinerea, ratele la banca, medicamentele etc cred ca va alege Loganul pentru ca teoretic e mai ieftin de intretinut si riscul de a aparea defectiuni este mai mic la o masina veche de 2 ani decat la una de 9 ani.

Nevasta-mea isi comanda Opel Astra full pentru ca face 50-60.000km/an si face bani de pe urma masinii (sau mai bine zis o ajuta sa faca banii, nu iti permite sa stea cu masina in service prea mult) pe cand eu mi-as cumpara un A4 la 2 ani vechime, rulat 30.000km, cu aceiasi bani, pentru ca grosul devalorizarii s-a produs deja. Nu pierd la fel de mult ca la o masina noua. Mai ales ca pentru mine masina nu aduce bani, doar ii inghite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e... sunt unii care risca si unii care nu risca, dar in ziua de azi si cu masina noua e un risc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

True. Mai ales ca nu se mai fabrica asa cum se facea acum 20 de ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Loganul in cazul ''rabla'' mi se pare o afacere foarte buna.Noua sau SH masina este un sac fara fund!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar spuneti voi cat costa suspensiile la passat b5/b5.5 si cat costa la LowGun. Cu banii de un singur brat la passat schimbi absolut tot la logan, inclusiv telescoape si placute frane si iti mai si raman bani. Taximetristii se jura ca sunt foarte fiabile si consuma in oras in regim de taxi 5%, am discutat cu mai multi taximetristi si toti vehiculeaza aceleasi cifre. Un Passat nu scade sub 10 in oras si nici un golf nu scade sub 8%. Pentru unii acest aspect chiar conteaza, si nu putini (printre care si eu) pur si simplu nu isi permit sa platesc multe zeci de milioane pe brate, pe volanturi.

Pe mine de exemplu aceste costuri m-au facut sa aleg A3 in defavoarea A4 sau A6 (da, la 12.000 euro gaseam fara probleme chiar si un A6). Am avut banii, i-am dat pe toti, dar nu mai pot si nici nu vreau sa investesc lunar sume considerabile intr-o conserva care ma duce doar dintr-un loc in altul si se devalorizeaza permanent, indiferent cat investesc eu in ea.

Apropo de franele de LowGun, am asistat din intamplare la schimbarea placutelor, domnilor va spun fara exagerare ca am fost socat de sistemul de franare, cred ca este identic cu cel de dacia 1310, discuri de frana mici si pline (neventilate) si placute de frana foarte mici, cred ca sunt cat placutele mele de pe spate. Chiar mi-am pus intrebarea cum se poate opri o masina cu niste piese ca de jucarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Raspunsul e simplu: nu poate :))

Cat despre consum - cand o lua Loganul 5% in oras eu donez golful. Poate la miezul noptii ia 5 dar in timpul zilei cand e aglomerat - niciodata. Nu mai tin minte cat imi consuma Loganul dar sincer nu tin minte sa fi luat sub 7 in oras indiferent de stilul de condus. SAU m-am ramolit si tin minte fantasmagorii, e posibil si acest aspect :)

Cu Golf-ul e simplu: oras liber - 6%, in timpul saptamanii in afara orelor de varf - 7.5%, during rush hours - 10-11%. Si nu schimb la 2.000rpm niciodata, adica astea sunt consumuri la mers fara ochii pe turometru si fara grija consumului. Extraurban 5.3% mers in reluare, 5.8-6% mers normal, 7% daca prind DN+Autostrada, 8.5% la 180-190km/h. O sa vad odata daca reusesc 4.5% de la BV la Bucuresti asa cum ne-au demonstrat George si Ioana (Kirkus si WVWZZZ) cu ale lor BKD-uri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2008, la rugamintile sotiei am cumparat un Logan Kiss Fm 1,4 Mpi pentru ca am gandit ca e masina noua. Nu am stiut ce ma asteapta. Pe langa o multime de probleme aveam una mare tare si anume consumul de 11,8-12% in oraselul de provincie in care locuiesc. In acelasi orasel ,,vechitura" mea de BMW 525i consuma 13,5%. Dupa 2 luni din care vreo 2 saptamani numai prin service-uri, am cedat nervos cand am vazut motorul plin de ulei si am vandut masina. Posibil sa fi fost un simplu ghinion, insa nu am avut si nu voi avea niciodata incredere in asa zisa masina autohtona. Mie cel putin nu-mi mai trebuie masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blackrally71, tu nu ai avut masina noua (cel putin nu la ea te referi in post-ul anterior), ai avut Logan nou pe care nici eu nu il consider masina.

Desi sustin mai degraba achizitia de masini noi, in cazul in care as avea de ales intre Logan nou si ceva sh de aceeasi bani, as lua SH-ul fara sa ma framant deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti dreptate ca Logan nu merita banii dar aici nu e un versus. Eu zic ca merita o masina noua.Masina SH e o loterie pe care eu nu o voi mai practica dupa cati bani am bagat in Passat.Am colegi de facultate cu masini noi (2008/50.000km) de care isi bat joc in ultimul hal si daca ii intreb de ce schimba la rosu cand e rece sau de ce trag de ea in orice curba imi zic "lasa ba,ca in vara o dau si imi iau alta si se bucura cel care o va lua,are km putini,e curata.." Majoritatea romanilor nu isi respecta masinile si consider ca masinile SH din Romania sunt 70% niste masini cu defecte ascunse sau exploatate necorespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai bani de o masina noua, merita; nu ai, nu merita

daca nu o ai pe firma iar nu merita la cit pierzi dupa citiva ani de utilizare (moderata/normala/excesiva)

nu am eu cea mai cea dintre masini, dar pina sa o iau, aveam un golanel la dispozitie (nou) si eram incintat de consum si ... in general era ok (chiar am speriat pe autostrada un golf si o octavie ce dormitau pe banda 2, cind am vrut sa vad ce pregatire are sub capota :D)

cind pendulam intre masini, evident ca senzatiile alea paleau in fata golfului (fara sa fiu subiectiv ca al meu cotet de 5 ani e zina zinelor fata de cenusareasa de la mioveni)

probabil ca si acum, o masina de 4 5 ani (deja alta generatie) da clasa aceluiasi logan...

PS: 1. nu mi-as cumpara masina de la unul ce abia i s-a uscat cerneala de pe permis

2. cind cumperi masina, e bine sa o conduca proprietarul, ca musai se da in spectacol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina noua e pierdere curata indiferent de marca ,numai pentru cine vrea sa faca masina de epoca din ea nu e pierdere.eu am avut masina noua luata din tara si la 3 mai valora 1/3 din pretul cu care am luat-o eu,asa cum au mai spus si alti colegi mai bine mi-as lua una la 2-3 ani bine intretinuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca merita masina noua,mai ales ca tu esti primul care o foloseste si sii stii toate bubele sa zicem pe cand daca achizitionez un SH va fi dificil pentru ca poate oricand sa iti pice una alta si nici garantie nu ai..depinde si de buget. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o masina noua merita numai daca ai banii gramada, si sa o platesti cu banii jos, e a ta si faci ce vrei cu ea.

ca sa faci rate la o masina numai ca sa te plimbi si sa te duci cu ea la servici e o pierdere totala.

rate/leasing faci numai daca masina aia urmeaza sa produca bani, taxi, maxi-taxi, camioane etc...

si nu iti permiti sa o iei second ca sa se strice cand tu din aia faci bani, sau ma rog e absolut necesara.

multi romani s-au aruncat si se arunca in continuare sa aiba ultimul model de masina, se simt ei bine cand miroase a nou in masina

dar abea apoi constientizeaza sau se lovesc de faptul ca ba nu si-o permit, ba nu mai au ce face cu ea (primesc alta de la rude, sau din alte ocazii)

cunosc eu un vecin care si-a facut repede rate sa-si ia ultimul tip de opel astra

ca dupa cateva luni sa-i dea un unchi un bmw 320d din 2008 care evident ca era cu 2 clase peste opel

si acum se chinuie saracul sa scape de rate, dar a trecut jumate de an de atunci, rata o plateste in continuare in timp ce opelul rugineste in parcare :)

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cred ca fac parte din categoria "cea mai proasta alegere" cand este vorba de cumpararea unei masini - app 20k eur + tva: leasing persoana fizica... si dobanda si tva de platit din propriul buzunar, fara mish-mash-uri cu firme fictive, fara nimic

Asta e! Lucrez la patron, nu am firma mea, nu am apelat la cunoscuti deoarece sunt posesiv cu lucrurile mele.

In curand voi termina de achitat masina la care am platit cu varf si indesat insa, guess what?!, as face acelasi lucru din nou cu ochii inchisi!

Fiind genul care calculeaza de 100 ori si face o singura data, m-am asigurat ca aceasta investitie nu-mi pune in pericol finantele familiei, chit ca am pierdut bani in secunda cand am iesit pe poarte dealerului insa pe de alta parte, masina asta pe care mi-am dorit-o foarte tare (care, btw, fiind model nou la vremea respectiva, nu avea un mega pret de vanzare la sh) face patru ani si spre 60k km iar valoarea totala a reparatiilor (atentie, am spus reparatii de orice fel - exclud cele 4 revizii si 4 becuri) este 0 (zero) lei!

Acum fiecare le stie p-ale lui... nu spun ca nu voi lua niciodata masina sh, am spus deja ca daca imi voi permite sa-mi iau masina dorita noua, asa voi face. Cine stie, poate chiar in viitorul apropiat ;)

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!