Jump to content

Probleme pornire la cald/rece


Sebi77
 Share

Postare recomandată

 

Setezi senzor temperatura la 15 grd,pui manometru la rampa de benzina,bujiile curatate,voltmetru pe alimentarea bobinelor si dai cheie.Daca nu treci la altele.Sau,ca o gluma,treci la rusi dincolo,ca acum merge doar cu buletinul...

...deci pui manometru la rampa de benzina...Tu poti sa retii ce vrei,dar daca va incilciti in paleti de aer si alte balarii,succes la cautari si experimente.Asta nu inseamna ca nu ai avut sub nas rezolvarea.

 

pui pui, si "Daca nu treci la altele" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 758
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dan 48

    41

  • ionel.d.2007

    40

  • SergiuD

    22

  • lupo_bv

    18

Pai daca nu erau probleme cu temperatura,presiunea benzinei,treceai la (altele)filtru,cablaj,sa depistezi problema.La ironii sint unii extrem de talentati,de aceea,atunci cind li se strica masinile,isi merita soarta.Aceea de a umbla din colt in colt dupa o rezolvare.Ai sa te mai lovesti de probleme si mai mari decit asta si iti va trece cu siguranta aceasta ironie,la aparitia acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faceam referire la ultima mea propozitie din update

 

tu, ca si data trecuta, ai perfecta dreptate

 

iti multumesc inca o data pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Ma confrunt cu o problema tare ciudata (pentru ca nu reuseste niciun service sa-i dea de cap) am un polo fabricat in 2008, motor 1.2 benzina, 50000 km care nu mai porneste cand e motorul rece..daca nu o turez se ineaca, tremura urat si moare..mai nou chiar daca o turez nu vrea sa o mai ia si e nevoie sa ii dau vreo 2, 3 chei si sa o tot turez pana porneste..pe tester nu apare nimic..bujiile sunt schimbate cam de 1 an..la un service mi-a zis ca am galeria de admisie impuscata si se scurge ulei pe senzorul de motor care nu mai reactioneaza.

La alt service mi-a zis ca nu are nicio legatura si ca se vede la imbinare la galeria admisie un pic de ulei dar nu de acolo ar fi problema (o galerie admisie noua costa peste 1000 ron si second e vreo 400 ron)..m-am saturat de incompetenti si atatia bani in service-uri..cum sa procedez? o data pornita, masina nu are nicio problema, merge f bine..problema e pornirea cand motorul e rece...astept ceva sugestii, pareri, sfaturi..poate ati mai intalnit astfel de situatii..mersi!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara compresia pe cilindri. Scoate catalizatorul si incearca sa o pornesti fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 50.000 km,nu 500.000.Bilbiitul e din alimentarea rampei de carburant.Vezi presiunea la rampa,monitorizare,nu testare prin punerea contactului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult! fac verificarile si revin sa va povestesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua colegi. Am urmatoarea problema cu un Polo 1,4 BUD, 2009. Porneste foarte greu la rece, la a 3-a cheie si atunci balbait. Am schimbat filtru de benzina, bujiile, ulei si celalalte filtre. Dupa ce porneste masina merge bine. Am pus manometru pe alimentarea rampei de injectie si are 2.5 bari in functionare, nu este mica presiunea? O sa o las vreo cateva ore sa vad daca cumva scade presiunea. Daca ma aveti ceva sfaturi in legatura cu pornirea va ascult cu drag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu are treaba scaderea de presiune,pentru ca atunci cind pui contactul se presurizeaza rampa.Minim 3 bar trebuie sa ai.Pornirea la rece cu presiune mica face ca benzina sa nu se pulverizeze in ceata fina,ingreunind formarea amestecului inaintea intrarii in cilindru.De asemenea,trebuie sa vezi cu ce turatie invirte electromotorul la pornire si ce temperatura arata senzorii.Cel mai bine suntezi releul pompei de benzina,lasi 1 minut,dai la automat si vezi care e treaba.Sau deconectezi pompa de benzina,dai la automat si dupa ce incepe sa invirta,cineva sa pulverizeze sprey de pornire.Porneste pe sprey si vezi daca o ia din prima.Astfel te lamuresti repede cu privire la natura defectului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru sfaturi si indrumari. Am lasat aseara manometrul cuplat pe rampa de injectie sa pot vedea dimineata presiunea in rampa. Cand am verificat presiunea, era 0. Nu am deschis usa soferului cand am deschis capota. Dupa ce am deschis usa soferului presiunea a crescut la 2 bari si cu contactul pus cu indulgenta s-a dus la 2.4 bari. Eu zic ca este putin pentru pornire. O sa urmez sfaturile tale Dan 48. Cred ca urmeaza sa schimb pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de carburant e de 3 bar sau 4?Ai zis ca ai schimbat filtrele.Verifica cit baga pompa,nu cit ajunge la rampa,inainte de a o schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru este de 4 bari, si are 3 zile. Cel vechi daca pot sa ii spun asa are 1 luna. Filtrul a fost in capul listei cu vinovati, de aia l-am inlocuit iar. Nu pricep de ce filtru este cu regulator de 4 bari iar pompa baga numai 3 bari(asa am gasit in specificatiile pompelor noi).

Modificat de danut81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru motorul BUD catalogul Mahle da un singur filtru de 4 bari, dar in catalogul Mann apar si de 3 si de 4, dar nu as crede ca au facut 2 variante de sisteme de injectie. Cel mai sigur sa vezi daca poate fi de 3 e sa cumperi OEM pe seria VIN sau macar sa intrebi la magazin, desi nu cred ca pe cele OEM e trecut ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu chestia asta. De asta imi ridica niste semne de intrebare. Am masurat pompa de pe masina direct la iesirea din filtru si baga 2.3 bari oricat as lasa-o mergand(pompa). nu ridica presiunea mai mult de atat. Am dat comanda  de una noua Bosch. Sper sa mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca ai facut comanda dupa codul VIN. Un pret informativ se poate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danut81,

Te rog, daca mai ai filtrul vechi, poti sa postezi aici ce scria pe el si ce producator era?

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata sper. Am inlocuit pompa de benzina cu una Bosch, nu a fost comandata dupa VIN, difera de cea originala. Am dat 350 lei pe pompa. Acum sper sa tina. Multumesc de sfaturi.

 Nu mai am codul filtrului vechi, cel original de pe masina, dar il am pe cel schimbat. Osa il pun maine daca te ajuta, era de pe Mann, de 4 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia baga minim 5 bar.Nu conteaza,pompa poate sa fie si de mercedes,numai sa aiba presiune peste 5 bar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti de ce am intrebat? Deoarece in manualul de service, sectiunea motor, sistem de alimentare, la testele de presiune, efectuate cu manometre, ei spun ca presiunea se regleaza la 3 bari.

Deci eu cred ca presiunea trebuie sa fie de 3 bari, nu 4.... Poate gresesc....

La filtru ma refer si la acest cod de motor, BUD.

 

Si, apropo, acum dupa schimbarea pompei si cu acest filtru care spui ca este de 4 bari, ai masurat presiunea in rampa? Este 4 bari?

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai bine sa ai regulator de 4 bar la rampa.Fiind injectie indirecta,la turatii mari,amestecul este mai omogen,pulverizarea mai buna,timpul injectiei mai mic.Diferentele sint insesizabile,dar depunerile scad si motorul merge mai bine la turatii mari.Mie mi-a disparut o usoara bilbiiala exact cind ma schimbat filtrul de la 3 bar cu unul de 4.Am expus acest punct de vedere intr-un topic,in urma unei nelamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa noua este diferita de cea veche, este mai mica si mai subtire. Cea veche era mai robusta. Am cumparat ansamblu complet de pompa, fara indicatorul de carburant. De la magazin a zis ca este echivalenta cu vechea pompa. Intamplator aveam prin garaj o pompa de benzina de VW, fara carcasa, exact modelul cumparat nou. Am testat pompa si filtrul, ca si cum ar fi pe masina. Am conectat pompa la filtru(intrare in filtru) iar la iesire am conectat manometrul. Am scufundat pompa in apa si alimentat-o la baterie. Prima oara presiunea a urcat rapid pe la 5-6 bari iar imediat a inceput sa dea pe retur, pe la filtru, iar presiunea era constanta de 4 bari. Cea veche de pe masina avea 2.5 bari in functionare si abia 2.4 la pornire. Nu am mai masurat presiunea in rampa, dar teoretic ar trebui sa fie 4 bari. Singura conditie ca presiunea de 4 bari sa fie constanta este ca pompa sa bage cel putin 4 bari.

Modificat de danut81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai bine sa ai regulator de 4 bar la rampa.Fiind injectie indirecta,la turatii mari,amestecul este mai omogen,pulverizarea mai buna,timpul injectiei mai mic.

 

E corect ce spui, atata timp cat motorul functioneaza in bucla inchisa de reglare, pe baza informatiilor de la sonda lambda.

Dar ce te faci la pornirea la rece unde functioneaza in bucla deschisa, deoarece sondele nu sunt la temperatura corecta cateva minute?

Parca in perioada asta ECU are mape care se bazeaza pe cantitatea de benzina injectata intr-un anumit timp la o anumita presiune din rampa...

Unde mai pui ca motorul asta nu are debitmetru, pe care sa se bazeze la anumite calcule...

Poate spun prostii, dar...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai bine sa ai regulator de 4 bar la rampa.Fiind injectie indirecta,la turatii mari,amestecul este mai omogen,pulverizarea mai buna,timpul injectiei mai mic.Diferentele sint insesizabile,dar depunerile scad si motorul merge mai bine la turatii mari.Mie mi-a disparut o usoara bilbiiala exact cind ma schimbat filtrul de la 3 bar cu unul de 4.Am expus acest punct de vedere intr-un topic,in urma unei nelamuriri.

 

La Motorul BME in anul 2006 s-au facut sisteme de injectie si pe 3 si pe 4 bari. Sigur ca nu doar regulatorul din filtru e schimbat, eu cred ca si pompa e redimensionata sa lucreze lucreze lejer la presiune marita. Dupa mine si injectoarele ar fi altele, dar softul sigur e schimbat, pentru a mentine raportul benzina/aer acelasi, fiindca odata cu presiunea se modifica cantitatea injectata, si trebuie micsorati timpii de injectie.

Uite aici o sursa de informare unde se vede ca pe acest motor s-au pus ambele variante: http://catalog.mahle-aftermarket.com/eu/modules/fahrzeug/detail.xhtml?fahrzeugId=14748&d=t

 

 

 

@alex_pescaru - e foarte bine ce ai punctat, pana motorul intra in bucla inchisa amestecul va fi prea bogat sau prea sarac in functie de modificarea presiunii de injectie, presiune mai mare inseamna cantitate mai mare de benzina injectata, presiune mai mica decat normal inseamna amestec sarac. Eu pe VCDS am observat ca lambda inregistreaza valori in campul 32 dupa ce motorul trece de 60 de grade, deci cred ca nu e in bucla inchisa sub acea temperatura si amestecul e bazat doar pe presiunea de injectie constanta stabilita din fabrica si cantitatea de aer inregistrata de senzorul MAP. Binenteles in calculul timpilor de injectie mai intra si temp. motorului, turatia, sarcina etc. dar ideea e ca ECU poate sa dozeze (masoare) benzina doar daca se respecta setarile de fabrica prestabilite si invariabile: capacitate pompa, presiunea de lucru a regulatorului, capacitate injectoare. Altfel timpii de injectie pe care ii calculeaza ECU bazat pe aceste constante vor fi eronati, si pe cale de consecinta amestecul va fi unul gresit.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbe mari si interese marunte.Eu ramin la aceasta "teorie" PRACTICA si anume montarea regulatorului de 4 bari,avantajele acestuia depasind asa zisele probleme ale pornirii la rece.O presiune mai mare inseamna particule mai mici si omogene in norul de combustibil injectat,ceea ce in contextul unui motor rece,inseamna un timp mai mic necesar curentului turbionar de aer sa formeze amestecul cit mai omogen.Vorbesc d.p.d.v al volatilitatii benzinei raportata la temperatura.Restul sint teorii de fabricant si pentru care vor sa dea masterul in domeniu.De la un amarit de defect de presiune ajungem la simpozioane si conferinte pe tema softurilor.Eu merg de peste 2 ani cu 4 bar si totul e in regula.Cel mai important lucru e remedierea problemelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow... vorbe si mai mari.... Ce mai - sistem Clayton, model Ghita Papusoi.... :lol: :lol: :lol:

Oricum, va multumesc tuturor pentru impartasirea experientei.

In curand o sa trebuiasca sa schimb si eu filtrul si vroiam sa stiu parerile si experientele voastre, mai ales ca am si eu acest motor, BUD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!