Jump to content

Probleme pornire la cald/rece


Sebi77
 Share

Postare recomandată

Am reusit sa o pornesc, i am dat curent nu am reusit asa ca am tractat o ca sa o pornesc si a pornit fara probleme, am lasat o 5 minute pornita am dat 2 ture de bloc cu ea si am zis sa o opres sa vad daca mai porneste...si hop a pornit la sfert de cheie fara nici o problema, la fel si astazi dimineata a pornit la sfert de cheie. E ciudat oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 758
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dan 48

    41

  • ionel.d.2007

    40

  • SergiuD

    22

  • lupo_bv

    18

Ce e aşa ciudat? Bateria e praf şi trebuie schimbată. Nu ai reuşit sa-i dai curent pentru ca de obicei lumea cumpăra cabluri ieftine care sunt extrem de proaste. Sunt subţiri, neizolate, cu contacte imperfecte. Eu am nişte cabluri care au fost putin mai scumpe dar ajunge doar sa conectezi clestii şi poţi da la cheie la masina moartă. Am pornit multe tipuri de maşini cu ele, inclusiv pe a mea în iarna asta când mi-a murit bateria şi mie.

Aşteaptă-te sa se întâmple din nou, nu te culca pe o ureche ca a fost o singură dată. Nopţile astea a fost mai cald, dar dacă mai da o noapte cu -15 o iei de la capăt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alintns: Din ce ne relatezi tu, nu prea pare a fi de la baterie.Nu cred ca s-ar fi incarcat in cele 10 minute si doua ture de bloc, pe care le-ai facut.La mine, cand am avut bateria dusa, am facut 50 km ca s-o incarc si tot degeaba, cand am oprit motorul si am vrut sa-l pornesc peste 5 min....bafta, nici nu misca.

In alta ordine de idei, este cam riscant sa o pornesti trasa sau impinsa, poate sari usor distributia.Cel mai bine, urmeaza sfaturile colegului dan 48 si cauta, mai degraba ceva cablaje sau contacte imperfecte.O baterie pe care o ai de 6 luni, nu se poate duce asa de repede.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos bateria, si in locul unde sta bateria este un cablu mai gros negru care e ros, ros insemnand ca e pe o bucata de 0.7 cm se vad sarmele si care sunt oxidate putin, am curatat bucata si am izolat-o...si cred ca ala e cablul de masa cum a zis si dan, sper ca aia sa fi foat problema si nu alta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu aveai masă, nu îţi mergeau nici becurile din bord.

Pt colegul FLO-RIN. Nu e necesar sa se încarce bateria complet ca sa plece a doua zi, mai ales în cazul unui alternator care încarcă cum trebuie. Şi da, dacă e rombat se poate duce după 6 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce crezi tu ca daca ai masa defectuoasa la motor,nu se aprind martorii.Eu am intilnit si defectul asta.Facea clanc electromotorul si atit.Intr-un final,dupa mai multe incercari,a pornit normal si s-a oprit intr-o intersectie.initial am banuit electromotorul sau baterie cu capacitate scazuta.Crezi ca postam SF-uri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca mi s-a întâmplat şi mie. Am pierdut masa în intersecţie ( oxidase borna şi nu mai făcea contact) şi s-a oprit de tot, fara martori, fara nimic. E simplu de verificat, scoate minusul şi vezi dacă mai porneşte ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am dus masina la un alt mecanic s-a rezolvat.

Se pare ca era de la senzorul de temperatura exterioara care lipsea complet. Se afla in bara fata, langa proiector, pana la un momendat cand "a disparut". Din acest motiv, calculatorul, probabil ca nu incalzea suficient bujiile !?

Acum porneste la "sfert" chiar daca am pus inapoi bateria veche, care da semne evidente de oboseala.

Am inteles ca aceste motoare sunt destul de primitive din punct de vedere al diagnozei si din acest motiv sunt mai greu de depistat diverse probleme.

Acum eu sunt multumit ca s-a rezolvat.

Modificat de sylar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de tenperatura exterioara nu are nicio sarcina la pornirea motorului. Sunt masini care nu au climatic, ca sa vorbim de clima, si nu au acest senzor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,mie imi pierde motorina prin acest loc,piesa e sub parbriz in partea stanga,nu ma pricep,cred ca e filtru de motorina. Pare sa nu mai lucreze pompa de motorina calumea,prinde aer pe instalatie si zgomotu e un carait,dupa al5lea contact pus,pompa lucreaza bine si porneste usor. De la ce poate fi? Ce piesa e accea si ce afecteaza ?

post-133328-0-70104800-1393412482_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e clapeta EGR si pe acolo pierde ulei nu motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

și eu am aceeași problema, anume că pierd puțin ulei la supapa EGR. Ar trebui să-mi fac griji din cauza asta?

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si are treaba cu pornirea ? Ca imi porneste cam greu dimineata,cam pe la a3a cheie,si din cand in cand se aprinde martoru de la motor!

Iar la un drum de 100km masina in panta are o scadere de putere,parca numai trage motorul dar isi revine in scurt timp iar cand pun contactul pompa scoate un carait in loc de un sunet obisnuit,asta pana pe la a6lea contact pus cand incepe sa lucreze normal pompa! Pot fii toate problemele doar de la clapeta egr ?

Modificat de draagos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Am si eu o probleme de pornire. Este vb de un polo 9n 1.4 BUD 80cp, automata. Se intampla rar (1-2 ori la 2 luni) si fara o aparenta legatura cu anumiti factori de temp., nivel benzina in rezervor (Petrom 95) etc. Care este problema: pun contact, se face check-ul, pornesc si pleaca extrem de subturata (300-400), se chinuie putin sa urce si moare. S-a intamplat o singura data sa nu plece deloc. La a doua incercare totul este brici. Bateria este noua (1 luna).

Pareri?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand deschizi usa de la sofer porneste pompa de benzina pentru 2-3 secunde.

Apoi cand pui contactul mai porneste odata inca 2-3 secunde.

Asa este si la tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Am postat problema mea si in alt topic, fara un raspuns pana acum, asa ca vin si aici in speranta unor pareri.Atunci cand pornesc masina dupa ce a stat cateva ore (adik pornita "la rece") porneste foarte greu din prima sau la a doua, a treia cheie si oricum poticnit. Filmuletul cu o astfel de pornire gasiti aici:

Problema asta nu are o regula, in sensul in care s-a intamplat sa porneasca bine desi a stat si 2-3 zile. Nu am observat sa depinda de nivel benzina sau temp ext. Oricum problema o am de 2 luni de cand a venit primavara. Mentionez ca bateria este noua (aprox. 1,5 luni) ai bujiile sunt schimbate acum 3 zile. Bobinele de inductie sunt bune, verificate si ele.

Masina in cauza este un VW Polo 1.4 80hp benzina, motor BUD, automata.

Multumesc anticipat.

Catalin

Da, se aude.

Postul de mai sus e pus din greseala tot aici. Dar macar este filmul ca info suplimentara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica atunci presiunea in rampa de injectoare.

Daca e OK, atunci verifica injectoarele sa fie in parametrii (cantitate injectata in unitate de timp pentru o anumita presiune) si sa nu "curga" cand sunt inchise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana viitoare ma duc su la un calculator. Este si asta o idee, intr-adevar. Eu ma mai gandeam la senzorul de temperatura motor sau, mai putin probabil (wishfull thinking :D), sonda lambda 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate cu senzorul de temperatura... Si, intr-adevar, o citire a erorilor (daca exista) este recomandata.

 

Si, apropo, o intrebare un pic pe langa subiect, deoarece si eu am un BUD cu automata...

La plecarea de pe loc, la prima pornire a masinii in ziua aceea, cum iti schimba cutia 1-2?

Schimba normal sau se tureaza un pic mai mult decat normal si abia apoi schimba a doua?

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se tureaza putin, da. Este normal pt ca motorul este rece (chiar si vara) si atunci el tot porneste si sta putin cu soc. Nu stiu daca nu cumva este si "vina" cutiei pt ca uleiul din ea este usor vascos primele sute de metri dupa ce a stat si este "rece".

Ca sa revin la pornire, am plecat cu ea mai devreme, dupa ce a stat 2 zile nepornita si a luat-o la sfert, mai sa-mi fure cheia din mana. Asta oricum nu o iarta de o vizita la service pt ca e posibil ca maine sa porneasca iar foarte greu.

Modificat de ktalin_tache
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Scuze ca revin dupa atat timp cu rezolvarea problemei .

Dupa schimbare senzor temp si multe sesiuni de troubleshooting am decis demontarea si inspectarea electromotorului . La mine polo-ul a fost echipat cu o mizerie de electromotor, respectiv o strutocamila fara reductor si cu solenoidul incorporat.

La demontare si remontare a fost chinul de pe lume intrucat carbunii nu se pot demonta si sunt in interiorul corpului electromotor undeva la mijloc, partea din spate fiind rezervata solenoidului. Ca sa fie treaba treaba, solenoidul are in capat o saiba de cupru ce trebuie sa actioneze ca punte intre doua ploturi. Problema este ca ea se uzeaza si nu mai face contact corect mai mult solenoidul are un arc suplimentar ce opune o rezistenta destul de mare si automat forta de apasare exercitata de solenoid este diminuata.

Rezolvarea consta in scoaterea arcului definitiv din solenoid, returul solenoidului fiind facut de catre arcul de la pinionul de angrenare al coroanei volantului.

Dupa scoaterea arcului solenoidul are forta suficient sa apese aceea saiba pe cele doua ploturi si automat urentul ajunge la carbuni mult mai bine rezultatul fiind pornirea la prima cheie de fiecare data.

Nu recomand dezasamblarea completa a electromotor pentru ca este foarte greu de montat la loc, designul este facut special sa fie schimbat cu totul. Este suficient sa se scoata capacul din spate si apoi sa se scoata respectivul arc. Imi pare rau insa nu am facut poze cu operatiunea de dezasamblare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ajuta daca intorceai saiba respectiva, ma gandesc ca se uzeaza pe partea unde atinge ploturile, am facut treaba asta la alt tip de electromotor care nu avea saiba, era o punte intre ploturi si avea deja gauri prea adanci in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar curatat cu smirghel si scos respecrivul arc.

Am uitat sa mentionez anterior ca la dezasamblarea electromotorului trebuie neaparat marcat cu un marker cu vopsea pozitia magnetilor fata de carcasa altfel patitk ca mine si se invarte invers electromotorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

polo 9n3 1.2 benzina an 2008 aceeasi problema:la pornirea motorului cand este cald afara porneste la 1200rpm pentru 2-3 minute dupa care isi revine la normal 800-900rpm, face acest lucru de cativa ani dar numai cand temperatura de afara este  aproximativ peste 14grade, cand sunt sub 14 chiar si cu minus porneste foarte bine direct la 800-900rpm.mentionez ca am schimbat filtrele de aer, polen, ulei si benzina..filtrul de benzina este de 4 bari.

a gasit cineva vreo rezolvare la aceasta problema sau este un defect de fabricatie al masinii ?

este un pic enervant deoarece are  un consum de benzina mai ridicat oricum 8-9l in oras daca mai sta si turata 2-3min la aproape fiecare pornire banui ca mai creste un pic consumul :(  

Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ieri dupa ce a stat masina un pic in panta(nu mare si cu botul in jos aprox 2 ore)cand am pornit,dupa cateva secunde aprox 10 secunde a iesit un fumalau albastru de n-am mai vazut(am crezut ca o luat foc ceva)cineva care a vazut zice ca era de pe toba,dar am vazut iesind si de sub masina mai in fata.Am oprit-o imediat si am primit idei de la acei oameni,",dupa aceia am pornit-o si am plecat cu ea si a mai iesit un pic...si un timp na mai scos.Dupa ce am mers aprox 7 km am oprit-o un pic si sa o pornesc iar si dupa cateva secunde iar apare un fumalau albastru(parca si de pe toba si de la motor,tin sa mentionez ca masina statea acum dreapta...nu stiu ce o putea avea,ceva idei,,scuze de greseli.ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!