Jump to content

Probleme pornire la cald/rece


Sebi77
 Share

Postare recomandată

dan 48 - benzina nu se pulverizeaza in particule asa mici ca motorina fiindca in primul rand presiunile sunt mult mai mici, deci "norul de combustibil" dispare din simpozion.

 

- injectoarele de benzinare sunt doar niste spray-uri sau chiar mai rau, rolul lor cel mai important e dozarea cat mai exacta a amestecului, schimbarea presiunii de lucru schimba in primul rand dozarea, practic atomizarea nu se vede fiindca nu exista la aceste injectoare, ele scuipa combustibilul pe supapele de admisie, acestea atomizeaza combustibilul prin evaporare cand sunt fierbinti, cam de aceea miroase a benzina gazele la rece...

 

Uite cum arata un "spray" de benzina:

 

Dizertatia s-a terminat la "curentul turbionar" de la pornirea motorului si la "volatilitatea" benzinei la rece...

 

"PRACTIC" ai carpit o problema a motorului daca pe OEM ai filtru de 3 bari. Daca asa face de la mama ei - "asa face toate" si nu ai ce-i face, sau daca nu - ai o problema nerezolvata inca, doar acoperita...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 758
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dan 48

    41

  • ionel.d.2007

    40

  • SergiuD

    22

  • lupo_bv

    18

  • 4 weeks later...

Salut,

 

Astazi am intampinat si eu o problema cu pornirea la cald, deoarece dupa ce am lasat masina in parcare la Lidl, timp de o jumatate de ora pentru cumparaturi, am dat la cheie si nu se intampla nimic, adica nu se auzea electromotorul sa invarta.

Mentionez ca luminile in bord se aprind si se stang pe rand, asa cum faceau de obicei, de asemenea bateria am cumparat-o iarna trecuta, e ca noua. 

Am reusit sa pornesc masina dupa un sfert de ora de  asteptat, a pornit la sfert de cheie. 

Ataseaz si un filmulet cu simptomele:

 

https://youtu.be/2YWlqW2FMXE

Modificat de s200u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ai treaba cu pornirea la cald, aia se manifesta altfel. Tu ai o problema pe traseul contact cheie, fire, starter electromotor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

Intradevar asa este,am gresit putin topicul, imi cer scuze.

Tocmai am scos partea electrica din contact  si am observat ca un piciorus  de la soclu e rupt,posibil contact slab,  maine comand unul nou si sper sa se rezolve definitiv problema.

Revin cu amanunte.

Multumesc  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am schimbat partea electrica  a contactului , dar acum cand dau cheie se aude electromotorul , doar ca nu invarte, se aude ca o bataie scurta in electromotor, ca atunci cand cupleaza 

.

Mentionez ca am verificat  bateria cu voltmetrul si acesta indica 14.45V

Maine o sa dau roata jos sa am acces la electromotor si o sa curat contactele si mufele si sa vad pe urma , probabil o sa lovesc un pic electromotorul  ca poate isi revine :) si incepep sa invarta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut 

 

Si scuzati intarziera 

Toata problema acesata s-a datorat electromotorului Bosch, si mai exact a firului de masa din cupru care era intrerupt.

Am cumaprat un suport nou de perii colectoare si acel fir de masa si le-am montat pe electromotor

Acum porneste la sfert de cheie si nu mai am erori  in bord la pornire

E aproape o luna de la operatia facuta de mine si pot sa spun ca nu am mai avut nici o problema.

Porneste  la sfert si la temperaturi sub 0 grade fara nici un fel de problema. 

 

Drumuri bune sa aveti si daca aveti probele cu pornirea si erori in bord la pornire sau intarziere la automat , verificati intai electromotorul  :RO flag:  :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara. Am si eu nevoie de parerile voastre. Treaba e in felul urmator: a pornit dimineata la 7.30 la "sfert" si am mers cca. 4 km. Dupaamiaza la 17.00 a pornit la fel si am mers cca. 1 km pana la supermarket. Dupa 10 min in supermarket am vrut sa pornesc si moarta a fost. Am dat la automat de m-am plictisit. Avea tendinta sa porneasca dar totusi nu a pornit. Am lasat-o peste noapte si dim. am incercat din nou. Aproape am terminat bateria si nimic. Am desfacut bujiile si erau foarte umede si murdare (calaminate am inteles ca e termenul). Am probat bobinele/bujiile si au toate scanteie. Pe gaurile bujiilor se vede in capul pistonului umed (benzina) si ceva mizerie neagra. Am pus bujii noi insa tot nu a pornit (dar parca isi dorea mai tare cu bujiile noi). In ultimele 2 saptamani am facut cca. 2000 km si nu am avut nici o problema, nu am pierdut putere, nu intreruperi, nu nimic, a mers perfect. Pompa de benzina bazaie si la deschiderea portierei si cand pun contactul. Mecanici buni nu prea sunt in zona mea, mai mult carpaci. Ceva sfaturi pana sa o duc la service?

Daca mi-a scapat ceva si deja este pe forum imi cer scuze, am citit cam tot ce am gasit asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să fi crăpat vreun senzor cu rol vital în pornire (senzor volantă, ax came, senzor presiune etc). trebuie să faci prima dată o diagnoză şi un eventual cod de eroare să te îndrume. Dacă zici că bujiile erau umede înseamnă că benzină dă (plus faptul că ai şi scânteiei, ar cam exclude senzorul de pe volantă sau arborele cu came). Posibil să fie şi distribuţia sărită (în situaţia asta benzineşte, scânteieşte, dar nu scânteieşte când trebuie :D ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mutltumesc. Am vorbit cu cineva sa-mi faca o diagnoza dar abia pe sapt. viitoare. Sa vad ce iese acolo. Daca e sarita de la punct si eu i-am tot dat la automat am busit motoru sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neapărat, dar oricum asta este o supoziţie, trebuie doar verificat. Am  pomenit şi de asta pt. că un amic a avut problema asta iarna trecută. De la linkul ăsta în jos am povestit ce şi cum.

Oricum nu o mai chinui că nu are rost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valentin.

Are dreptate @lupo, posibil sarita de la punct(da eroare de senzor la scanare)iar ca sunt "doar carpaci"in zona ta te inseli(nu ai cautat unde trebuie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Daca incerc sa pornesc masina folosind cablurile din poza dar masina de la care iau curent are polaritate inversa si a mea normala, cum ar trebui sa le conectez ca sa si mearga?

Multumesc pentru ajutor.

 

 

 

 cabluri.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rosu la plus si negru la masa la ambele masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii. Am pus testerul (parca VCDS am vazut pe laptop) pe ea si surpriza nici o eroare. Toti senzorii ok, toate ce se pot verifica pe tester sunt ok. Am verificat presiunea in rampa - cam 3bari, compresia pe cilindru cam 10, dat la automat fara bujii si imi scoate benzina pulverizata, scanteie este, releu pompa benzina functioneaza, verificat tensiunea la injectoare, scos mufa la EGR, scos mufa la clapeta si apoi deschisa manual... in principiu totul e ok doar ca nu porneste. Un singur lucru a zis ca ii arata pompa benzina pe oprit si ar trebui sa apara pe pornit cand dai la automat dar dupa aia am verificat presiunea in rampa si a fost clar ca pompa baga. In momentul in care a dat omul cu un spray in clapeta de acceleratie si am dat la automat a zis el ca a aruncat inapoi si ca asta ar fi un semn ca e sarita distributia.  Omul a zis ca la motorul meu nu se poate vedea pe tester daca e sarita distributia decat daca porneste, cica nu are un anume senzor care se gaseste pe motoarele mai noi decat al meu. Ceva pareri? Multumesc

Modificat de valentinn.cv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil distributie sarita dde la punct. sa verifice distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma intreb si eu ca narodu daca nu e distributia, ipotetic vorbind, ce altceva ar putea fi? mama lui de polo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Al Bundy. Ar trebui sa incerc sa scot catalizatorul mai intai sa vad daca nu e infundat si apoi sa ma apuc de distributie? As vrea distributia sa fie ultimul lucru pe care sa il verific pt. ca am inteles ca e cam mult de munca la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai usor e sa verifici distributia decit sa desfaci catalizatorul.Un singur imbus de 5 si o fixa de 10,un 18 inelar sa invirti motorul,astea sint sculele necesare.La catalizator e mai multa munca.La benzinare nu dai cu spray de pornire ca detoneaza in admisie,valabil si la incercari de pornire repetate fara scinteie in functiune.Am patit o data la un Fiat sa inghete condensul in toba finala si nu a pornit toata ziua.Dupa dezghetare a mers brici.Verifica mai atent,in special presiunea la injectie,sari peste releul pompei si pune pompa pe direct.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

revin cu detalii. intr-adevar era distributia sarita 4 dinti. mecanicul a zis ca uzura era foarte mare si se mira ca nu a sarit mai demult si ca a sarit pe pinionul unui ax cu came nu pe pinionul de jos unde sare de obicei. si eu ma mir ca nu a dat nici un semn ca ar fi pe moarte. mi-a schimbat si tachetii, cica 10 erau blocati. A zis ca am avut totusi noroc si nu s-au indoit supapele. norocul asta m-a usurat de 1000 de lei (600 lei piesele, 350 lei manopera). drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citi km a dus distributia ta?Sa avem un reper.Ai avut patinele alea scurte model vechi?Deoarece mecanicul a ramas mirat,banuiesc ca distributia era cu patine scurte,inainte de 2005.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are 125k km si cred ca avea distrib. originala (2003). eu am luat-o la 84k dar nu stiu sigur daca is reali. am cartea de service pe germania pana la 84k dar cine stie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, dan 48 said:

...Sa avem un reper...

Acum am 154000 km (la mine de la 121000) si cred ca este distributia originala (cea cu patine scurte) si dupa cum se prezinta la scanare cred ca mai duce. Cred ca mai important este modul de intretinere/exploatare (cum s-a ajuns la km respectivi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salu

Am si eu un 1.2 12 v 70 cp BZG cod motor. Si mie imi porneste la rece greu. Deabia din a-3a cheie si atunci balbait. Ma gandesc sa verific si io pompa de benzina. Problema ii ca pe langa pornea greoaie masina mai si "agata" la cald cand vreau sa o accelerez mai sportiv. Daca o accelerez lin atunci merge binisor. Am schimat pe masina : bujii, filtru benzina, sonda lambda 1 , injectoare, filtru aer.

Din cauza pompei sa fie toate astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!