Jump to content

VW Tiguan 2.0 TDI/140cp vs. Dacia Duster 1.5 dCI/110cp


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

@demin

Nissan xtrail este donatorul sistemului 4x4 nu Renault Kangoo...

Am fost in concediu in Mallorca - Insulele Baleare si pot sa spun foarte raspicat ca spaniolii au ales Duster !... asta pe langa Sandero Stepway, MCV, logan (cu si fara facelift)... Practiv erau mai multe Dacii decat renaulturi pe strazi...

Din pacate nu mai sunt asa de convins de fiabilitatea VAG...

Am 3 masini VAG in curte (Fabia 2, Superb 2 si Polo 6R) dar am avut si Logan si Octavia 2 si Vw Vento...

Singura masina fara prihana a fost Loganul... Cu Skoda Fabia am avut probleme serioase la cutie, la Octavia am avut probleme la cutie dar mai mici, la Polo am un tacanit (deh mi-a trebuit TSI...) aparut dupa prima revizie (cica e de la filtrul de benzina). Doar Superbul saracul e prea nou sa aiba ceva (2000 km) dar mai asteptam.

Ptr cei care au scris mai sus ca Dacia doar asambleaza in Romania sa se informeze ce se face la Renault Tehnologie Roumanie (sau cum se scrie corect :blah: ) si pe poligonul de testare din Dambovita/ Titu

Nu mi-as mai cumpara Dacia ca prima masina(din cauza finisarilor si antifonarii), dar o consider o alegere inteleapta dpdv al costurilor, mai ales Dusterul ptr cei care au nevoie sa iasa in natura, offroad cu treaba sau doar de placere...

Mi se pare intelept daca ai un Passat/Audi Axx/Superb sa iti iei si un Duster ptr escapade...

Tiguanul e prea scump ptr ce ofera (spatiu mic, pret mare, consum maricel, nu se aseaza ok pe autostrada comparativ cu o limuzina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu transa problema chiar asa. in primul rand mie tiguanul mi se pare o glumitza pe langa un seria 3 de ex. in al doilea rand nu cred ca a fost doar impact frontal. plus ca poate in bmw era o singura persoana, si deaia s-a ranit doar una, sau poate in dacia nu purta nimeni centura. hai sa nu aruncam asa cu cuvintele.

Adevarul e ca mai conteaza numarul de persoane, sau cine purta centura sau eventual si cu ce era imbracat soferul atunci cand dusterul (sau loganul din accident) are 3 stele la euroncap si tiguanul (sau bmwul) 5. In plus de ce ar conta parerea ta despre diferenta dintre tiguan si seria 3, cand de fapt ambele au 5 stele la testele de siguranta? chiar sunt curios de un raspuns, poate nu inteleg eu logica ta, asta daca exista.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de ce ar conta parerea ta sarcastica? eu am adus niste argumente clare afirmatiei mele. evident ca atunci cand inventariezi persoanele ranite, conteaza si care erau in masina, sau cate purtau centura de siguranta. pe viitor cand ai chef de sarcasm, te rog sa o faci prin intermediul PM. acuma ca sa revin, subiectiv, VW Tiguan mi se pare prea mica ca sa fie masina de familie, muuuult prea scumpa pt ceea ce ofera, prea urata ca sa o iau in seama (mai ales cu botul acela ascutit si alungit), incapabila de off-road, prea inalta pt autostrada, prea moale pt drumurile din romania (viraje sranse, serpentine, gropi, depasiri, etc...). practic e o masina care nu iese cu absolut nimic in evidenta, nici macar raport calitate/pret, care nu exceleaza la nici un capitol, cat se poate de banala si de stearsa. despre siguranta si euroncap vorbim alta daca ca acum e f tarziu, si oricum am un feeling ca defapt nu te intereaza altceva decat flame-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt interesat de flameuri, am intervenit strict ca sa iti spun ca nu avea nici un sens comparatia cu seria 3, in special in contextul in care are loc discutia, respectiv cel al sigurantei.

In al doilea rand, avand in vedere diferenta de doua stele dintre modelele implicate in accident, nu vad de ce am teoretiza prea mult pe tema asta. Intr-adevar se si vorbeste mult si degeaba, de multe ori in necunostiinta de cauza, insa cand diferenta la testele de impact e aproape de jumatate din punctajul total, atunci care mai e rostul discutiei despre centuri, si despre cine are sanse mai mari sa scape?

Si offtopic, nu mai face pe victima sarcasmului, nu eu am aruncat cu vorbe in vant de genul "tiguanul e o glumitza". Limbajul asta ai putea sa il practici in fata blocului, cu prietenii, asta ca tot vine vorba ca zici ca argumentezi ce zici. Si vezi ca topicul este despre tiguan vs duster, deci parerea ta personala strict despre tiguan poti sa o spui eventual in alta parte.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am argumentat tot ceea ce am zis, si ca sa revenim on topic, sincer pe mine ceea ce ma intereseaza de la euroncap e felul in care se deformeaza masina si cat se deformeaza. in rest, cate airbag-uri are in standard, protectia pietonilor si alte magarii de genul asta nu ma intereseaza, pt ca aibag-uri pot sa imi adaug cate vreau cand comand masina, si protectia pietonilor mi se pare o chestie destul de vaga si care oricum nu imi spune nimic despre siguranta la bord in cazul unui impact cu o alta masina, copac, etc...oricum sunt clar de parere ca dacia e o masina mai slaba din toate punctele de vedere decat vw, nu-s absurd si nici pasionat de dacia, detin 2 masini VAG, dar mi se pare ca prea se transeaza probleme din auzite, pareri subiective, zvonuri samd...asta e dezinformare

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

as alege DUSTER.

Colegii spun ca era plin in Spania de Dacii. Si in Franta la fel. :)

La cat costa DUSTERUL, e clar inca o palma data tuturor constructorilor auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce si cum ofera, Duster-ul costa prea mult. ;)

Dar cum preturile in domeniul auto au luat-o in sus si tot mai sus, iar un concurent pt Duster (in aceiasi plaja de pret, cat de cat) nu este (inca), francezii trag tare pe pret ridicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

O comparatie poate fi facuta analizand rezultatele testelor crash. Intr-o masina, mai ales in conditiile din Romania (drumuri proaste, legislatie slaba, melteni si pustani de bani gata ce au bolizi peste capacitatile lor intelectuale), primordiala este siguranta. Raman la parerea ca pretul Dusterului este prea mare pentru ceea ce ofera. Un pret corect ar fi cu un 15-20% mai mic.

http://euroncap.com/results/vw/tiguan/363.aspx - 5 stele

http://euroncap.com/results/dacia/duster/2011/421.aspx - 3 stele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu un tiguan 1.4 tsi si m-a dezamagit interiorul care este foarte inghesuit, si dotat cu mult plastic dur....

In schimb motorul este surprinzator, mi-a placut.

Cu Duster inca n-am apucat sa merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si eu curios unde ai vazut tu atata plastic dur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insertile de pe usi, in bord ( fara supararea colegu, asa-mi este parerea )... plastice ce in timp o sa scartie. observ cu regret ca din dorinta de a face masini cat mai ieftine, sa fie competitive pe piata, vw scade din calitatea materialelor. marketing marketin marketing.

Globalizarea asta:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare domnilor,

Topicul asta e plin de flame-uri , grandomanii si pareri subiective.

Mai bine inchideti acest topic decat sa se continue cu micile aberatii. Nu se pot compara cele doua masini din cauza pretului care este foarte diferit.

Singurul aspect la care putem compara cele doua masini ar fi fiabilitatea, unde DACIA castiga clar fata de VW. Este foarte logic si motivul: produsele Dacia sunt mult mai "simple".

Cu permisiunea voastra as mai puncta doua aspecte:

1. Pentru cultura generala a celor care ajung pe acest topic trebuie sa stie ca toti producatorii au un obiectiv primordial: reducerea costurilor de fabricatie.

2. Multii afirma ca masinile produse de DACIA sunt "naspa" , preturile de vanzare sunt prea mari, calitatea materialelor din interior slaba, ergonomie slaba, design naspa etc. Ar fi interesant de stiut cati dintre ei sunt bugetari?! Pe langa ce a taiat BOC din salarii , daca ar "deceda" DACIA, rezultatul pentru ei ar fi inca -3% din salariu!

Modificat de ionutzz13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de pret, Dacia nu este cea mai ieftina oferta ptr un 4x4 veritabil. Lada Niva este. Si este si mult mai capabila in offroad (se bate cu Defender, G Classe dar la o fractiune de pret).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lada niva e mia mai capabila in offroad dar pe drum drept nu cred ca vrei sa mergi cu mai mult de 80 km/h :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de capabila este in offroad Lada Niva dar din punct de vedere "look" eu prefer Duster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Multii afirma ca masinile produse de DACIA sunt "naspa" , preturile de vanzare sunt prea mari, calitatea materialelor din interior slaba, ergonomie slaba, design naspa etc. Ar fi interesant de stiut cati dintre ei sunt bugetari?! Pe langa ce a taiat BOC din salarii , daca ar "deceda" DACIA, rezultatul pentru ei ar fi inca -3% din salariu!

Care-i legatura? Sau zici ca ar trebui sa ne cumparam Dacia ca sa fim patrioti? Nu mai zic ca banii incasati nu prea fac pui prin Romania, ci cam pleaca spre Franta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vecinul si-a luat Tiguan. M-am dus sa o vad. A deschis portbagajul si eu m-am facut putin de ras zicand: Aaaa, sub portbagajul asta mic mai este un portbagaj? Eu sincer cand l-am vazut am crezut ca este in stil Audi A2 unde sub placa de portbagaj mai era o trapa si aparea alt portbagaj, si sub el altul mai mic cu bateria in el. Cred ca suspensia independenta in spate mananca foarte mult din capacitatea portbagajului.

Apoi in legatura cu 3 stele la Duster, alea nu se dau strict pentru crash test. Este depunctata ca nu are centuri cu pretensionare, ESP de serie si alte maruntisuri.

Eu oricum am fost foarte satisfacut cand am fost asta vara prin strainatate si am vazut in parcarea hotelului Duster cu numar de Austria. Daca ar fi sa aleg intre un Duster nou si un Tiguan de peste 100 000 Km as alege Dusterul.( au cam acelasi pret)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Ice_2k fiecare isi cumpara ce vrea. Nu ma refeream la venituri, profit, dividende catre actionari etc. Ideea se referea la impozitele si taxele care se platesc catre bugetul de Stat. Sunt prea multi care denigreaza produsele Dacia! Iar aceste produse aduc un aport mai mare sau mai mic la economia precara a Romaniei.

Strainii apreciaza automobilele Dacia, iar pentru foarte multi romani produsele Dacia sunt "naspa". Pentru ca romanii in ratiunea lor limitata se asteapta ca la un pret destul de rezonabil sa aiba performante/dotari/look ca alte automobile mult mai scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu nu vad legatura dintre economia Romaniei si cumpararea unei Dacii. Nu cred ca da nimeni niste multe mii de € din buzunarul propriu doar ca sa ajunga taxele si impozitele la bugetul de Stat. Si de-acolo, 70% din banii aia sa fie furati. Dar asta e alta discutie.

Cat despre calitatea produselor Dacia, intelegeam argumentul pretului mic cand masina costa 6000€. Dar acum, cand un Duster ajunge si la 17.000€, mi se pare normal sa incepi sa ai ceva pretentii de banii aia. Mai ales cand varianta frantuzeasca, Renault Duster, are multe improvement-uri fata de Dacia Duster (frane pe disc pe spate, scaune incalzite, alta plansa de bord, butoane geamuri electrice puse pe usi etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mare legatura intre cumparerea produselor Dacia si economia tarii. Pefer sa nu mai dezvolt aspectul asta pentru ca e pe langa subiectul topicului.

Impozitele si taxele platite de societate se duc implicit la bugetul de stat. ( indiferent ce gandeste cumparatorul/anagajatorul/angajatul despre acest lucru).

Cat despre pret e unul ok , atat timp cat se vinde! ( pret = punctul de intalnire intre ceea ce cere piata si ceea ce ofera producatorul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream din perspectiva cumparatorului, nu din punct de vedere economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice_2K: sincer, ma surprinde punctul tau de vedere. Cum adica, "nu vad legatura dintre economia Romaniei si cumpararea unei Dacii"? :huh: Chiar n-are rost sa ne apucam acum de Intro to Economics 101, insa ideea de baza e aceea ca se creaza locuri de munica si pe industria orizontala si pe cea integrata, se platesc taxe si accize (impozite directe si indirecte) si nu in ultimul rand, se echilibreaza balanta externa de plati. Faptul ca n-o vezi nu e nici pe departe sinonim cu "nu exista"; inseamna doar ca fie nu vrei s-o vezi, fie n-ai pregatire economica. :) Iar in ceea ce priveste afirmatia ta, cum ca "banii incasati nu prea fac pui prin Romania, ci cam pleaca spre Franta" nu face decat sa confirme ceea ce spuneam mai sus. Preferi o Dacia care sa fie cumparata de Francezi si sa exporte 90% din productie, sau un ARO 100% romanesc, dar mort? Devreme ce francezii au cumparat Dacia si i-au dat viata, investind capital banesc, mi se pare cat se poate de firesc sa doreasca 1) sa-si recupereze investitia facuta si 2) sa-si maximizeze profitul. Ce e gresit in asta? Nu ma intelege gresit, nu ma regasesc in publicul tinta al Dacia, insa discursurile iliesciene de tip "nu ne vindem tara" imi provoaca frisoane.

Legat de ceea ce poate si cat costa un Duster, in tara asta n-o sa poti niciodata sa fii pe placul tuturor: daca n-are ESP, de ce n-are ESP si sa si coste 10.000 Euro. Daca e 17.000 Euro, de ce n-are butoane pe usi la banii aia. si asa mai departe... Masina asta a fost facuta cu un scop precis: acela de a fi un urban utility vehicle la buget redus, care sa ofere capacitati de tot-teren la 0 km. celor care nu-si permit altceva mai scump. PUNCT.

Tiguanul e OK, insa doar ca masina de beton. Daca il scoti pe iarba uda, l-ai pierdut. Cu proprii mei ochisori am vazut un Tiguan cum se zbatea sa iasa de pe pajistea din fata reprezentantei VW din Baia Mare, asta in conditiile in care noroiul se inalta... pana la janta (10-15 cm.? ...hai 20, sa nu se supere nimeni). Pana la urma au adus o platforma care l-a tras cu cabestanul. Se uita lumea ca la urs, mai ales ca la volan era chiar shefu' al mare, care voia sa incerce si sa demonstreze noul VW (taman ce aparuse in Romania). Cand a coborat, tot el zbiera la bietii angajati ca "de ce n-ati verificat presiunea din roti?" :dry:

Iar legat de capabilitatile de off-road ale celor doua masini, asta poate

si asta poate Tiguan. Cam asta e nivelul...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de clar pot sa mai zic asta decat am facut-o deja :) "Nu vad legatura dintre economia Romaniei si cumpararea unei Dacii din punctul de vedere al cumparatorului". Adica pentru mine, potential cumparator de Dacia si om care vrea sa cheltuie niste 10.000+ euro pe o masina, nu o sa cantareasca nici cat negru sub unghie faptul ca "TVA-ul" din banii mei se duce la statul roman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E OK ca ai dres-o, insa postul initial nu zice asta:

post-16418-0-59064000-1320925696_thumb.j

Legat de locul unde se duce TVA (apropo, e TVA, nu TVA-ul, fiindca e "taxa" e substantiv comun de gen feminin), e important de retinut ca aceasta se plateste indiferent de masina, fie ea Tiguan sau Duster, deci nu e relevant pentru discutia de fata. Eu vorbeam despre efectul multiplicator asupra economiei pe care il are productia si exportul de Dacii, ma rog, Dustere si nu argumentam ca de asta ar trebui cumparat Dusterul, incercam doar sa explic legatura dintre productia de Dacii si economia. Romaniei, nu a cumparatorului ;)

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Trage tu dreptunghiul ala rosu si peste propozitia urmatoare si s-ar putea sa observi ca la asta m-am referit din prima. Am firma de vreo 4 ani, deci nu mi-e deloc straina calea pe care-o iau banii de la clientul final al unei companii pana la bugetul de stat.

2. Faza cu "TVA-ul" mi se pare sincer un "cheap shot" din partea ta. Aproape orice oligofren din tara asta stie ce inseamna tva, asta nu schimba faptul ca in vorbirea curenta se foloseste cum l-am folosit eu (spre exemplu).

3. Din nou, orice oligofren stie ca TVA se plateste pentru orice masina cumparata in Romania, nu doar pentru Dacia. Exact de aceea am scris TVA intre ghilimele mai sus, referindu-ma la toate avantajele pe care le are statul roman din vanzarea de masini produse la noi.

P.S. Daca mai ai si alte noduri de cautat in proverbiala papura, te astept pe PM, nu cred ca are rost sa poluam aiurea topicul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!