Jump to content

VW Tiguan 2.0 TDI/140cp vs. Dacia Duster 1.5 dCI/110cp


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

Şi dacă era invers impactul? Chiar crezi că are taumatism pt. că a stat
Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturi Duster

1.6 16V 105 CP 4x2 - 10.500 euro - 11.000 euro (Ambience) - 11.900 euro (Laureate)

1.6 16V 105 CP 4x4 - 12.300 euro -12.800 euro (Ambience) - 13.700 euro (Laureate)

1.5 dCi 85 CP 4x2 - 12.150 euro (Ambience) - 13.050 euro (Laureate)

1.5 dCi 110 CP 4x2 - 12.900 euro (Ambience) - 13.900 euro (Laureate)

1.5 dCi 110 CP 4x4 - 14.700 euro (Ambience) - 15.600 euro (Laureate)

Comparatia din titlu se refera la modelul cel mai scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, motorul de care zici a fost luat de la Renault. La francezi se numea "dT". Volvo in schimb a luat de la Audi motorul diesel de 2.5 TDI 140CP (in '96 daca nu gresesc)-un motor foarte robust pe care Volvo l-a avut la vanzare pana acum cativa ani.

Cunosc 4 persoane care au Accord, toate au peste 100000 de km si nici un fel de problema.

Eu as zice ca totusi Renault evolueaza, insa unele modele sunt in urma concurentei. Daca e sa comparam Clio 2 cu Clio 3 (Clio 1 e prea vechi pentru a fi adus in dicutie), clar a fost o evolutie. Si mai vizibil e acest lucru la gama Megane. In privinta motoarelor DCI, e adevarat ca sunt mai silentioase si mai rafinate, dar fiabilitatea inca este cam problematica (imi cer scuze posesorilor). Sa-mi fie cu iertare, dar unui diesel serios nu ii pica injectoarele in cel mult 150000 km. In privinta asta este mare diferenta fata de HDI (PSA-rivalul neoficial nr.1 al lui Renault) si fata de TDI (chiar daca VAG a trecut la common rail relativ recent).

Gata cu off topicul ca poate ma injura moderatorii :)

Revin la Duster: azi am aflat ca de ziua mea Duster se va lansa in Romania, adica pe 18 martie. :)

Poate n-ar strica o rupere

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer Curat, eu zic de 1.5 DCI care e pe Logan. Presupun ca nu sunt diferențe la reperele de la distribuție.

Se pare ca sunt, dar repet era o brosura pt o alta piata decat cea de la noi; ramane sa vedem info oficiale pt piata noastra (eu ma refer exclusiv la Duster).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un test amplu cu preturi,dotari si poze,in AUTOBILD-ul de azi,plus multe noutati de la Geneva.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S.:din reportaj am retinut:

-plansa de bord logan/sandero cu inele cromate si pe fond negru.

-rabatarea banchetei,optional fractionabila asimetric nu presupune si manevrarea sezutului.

-versiunea chel-line,cu bari negre si jante de tabla,citez:'are ceva din farmecul simplu al unui off-roader pur si dur'am incheiat citatul.

-suspensie cu roti independente multi-link.

-duster-automobil pe gustul celor ce cauta un familycar polivalent si abordabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un test amplu cu preturi,dotari si poze,in AUTOBILD-ul de azi,plus multe noutati de la Geneva.brgds

Presupun că

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare că va beneficia de o reclama destul de puternică. Trebuie doar să termine cursa.

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre Laguna 3, e parerea ta, desi sa spun sincer nu sunt de acord cu ea. Am mers cu Laguna 3 cu motor V6 si mi s-a parut foarte scumpa pentru ce ofera. Unde mai pui ca in 20000 de km deja se auzeau cativa greierasi. De banii aia imi luam fara sa ma gandesc Honda Accord.

Sper sa nu luam avertisment pentru comenturile astea.:Driver:

De curiozitate unde ai mers cu masina asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers de la Bucuresti pana la Constanta. Era masina unui prieten care locuieste in Germania. Daca nu gresesc motorul asta (V6 DCI) nu se importa in Romania. Nu-mi placea ca la denivelarile mai mari (de pe minunata noastra autostrada A2) si luate si cu ceva viteza (gen 80 km/h-mai mult de 120 km/h nu i-am dat pentru ca era umed pe jos si frig si mi-a fost teama sa nu fie polei) pe langa zgomotul firesc facut de trenul de rulare, se auzeau cativa greieri undeva la haion. Suspensia nu mi-a placut, mi s-a parut prea moale. Sincer intr-o situatie extrema mi-ar fi teama sa iau un viraj cu viteze de peste 120 km/h. E adevarat ca avea dotari foarte tari, gen climatizare cu 2 zone, piele, un sistem audio bun, navigatie color, telefon (care nu mergea in Ro), trapa etc. , dar totusi 40 000 de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai avea roti directoare spate :rolleyes:... in romania , intr-adevar, nu se importa asa ceva si tare mult asa vea sa testez asa ceva. Credem ca intre timp idiotii de la reno romania au inceput sa aduca si la noi asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am fost la lansarea Daciei Duster. Ca prima impresie pot spune ca arata destul de bine. Toate masinile care erau pentru prezentare erau full sau aproape full iar lucrul asta se cunostea (aveau piele, jante de aliaj si cred ca si motorele cele mai puternice-am vazut ca aveau cutii in 6 trepte).

Despre calitatea materialelor, mi s-a parut o diferenta vizibila (in bine) fata de cele de pe Logan, insa tot ieftine pareau. Am remarcat faptul ca, desi este o masina low cost, dacia a incercat sa se cunoasca cat mai putin lucrul asta. Spatiul este foarte mare (vorbim de o Dacia, deci un lucru firesc:) ). Pozitia la volan este tot cam la Logan (adica inalta), dar cel mai tare m-a enervat pozitia butoanelor geamurilor din spate, sunt puse intre scaunele din fata. Si nici ergonomia plansei de bord nu s-a schimbat (comenzile ventilatorului sunt puse la fel de jos ca pana acum-la fel si butoanele geamurilor din fata sunt puse nu tocmai comod).

Oricum, pana la urma, cred ca masina isi merita banii. Lucrurile care nu-mi plac sunt niste detalii peste care se poate trece cu vedera. :)

Off topic: Cristi, asta cu rotile spate directoare nu o stiam.

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am fost si eu sa vad "minunea"... La Portile Deschise... E o vorba in popor - "la pomu' laudat sa te duci cu toporu' ". Este un Logan mai inalt, cu garda la sol mai mare si cu pretul mai ridicat. Interiorul aproape identic, aceleasi butoane amplasate pe bord, acelasi plastic de proasta calitate, aceeasi rozeta de recirculare a aerului amplasata anapoda, dupa schimbatorul de viteze.

Ca design exterior i-as acorda nota 8 dar pentru interior nu pot da mai mult de 6.

O curiozitate - roata de rezerva este amplasata sub masina - daca faci pana pe nu stiu ce coclauri realizati cum va veti urca la volan dupa schimbarea rotii!

Portbagajul - destul de mare, dar ruloul care-l acopera nu ruleaza ca la orice masina normala ci atarna in jos...

Sincer sa fiu, eu nu as da mai mult de 14.000 euro pe varianta full. 17.000 nu merita! Sunt bani multi.

Am vrut sa fac un test drive dar inaintea mea erau inscrisi vreo 8 "fani" asa ca am renuntat.

O alta curiozitate - am vrut sa fac poze (nu am reusit decat cateva) dar a venit un "baiat amabil" care mi-a spus ca este interzis... M-a lasat interzis! De ce? Este o masina care a fost lansata, este omologata, este expusa... Nu a stiut sa raspunda. Tipic romanesc! Vrem sa avem clienti dar nu stim sa-i respectam! Am dorit un prospect, un pliant de prezentare, dar nu aveau asa ceva...

Cand m-am urcat in masina mea mi-am dat seama ca nu as lua (in conditii normale) un astfel de "suv".

dsc02165z.jpg

dsc02164t.jpg

dsc02163sz.jpg

dsc02162h.jpg

dsc02161d.jpg

dsc02160x.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost la 10 dimineata special pentru a evita "fanii" :)

plusuri:

-aspectul exterior

-garda la sol

-amortizarea prin gropi

-motorul de 1.5 85 cp o misca decent si e foarte silentios

-vizibilitatea si pozitia in scaun

minusuri:

-roata de rezerva e sub masina la varianta 4x2 (si in portbagaj la 4x4)

-schimbatorul destul de imprecis

-amplasarea plansei centrale, a comenzilor pentru geamuri, oglinsi si faruri (sunt exact ca la logan)

-cam instabila in curbele luate in forta (in varianta 4x2 cel putin)

-nu are filtru de polen din cate mi-am dat seama (ca si loganul)

-daca masina are cotiera (aftermarket cred ca era si la cea expusa :) ) mai bine rogi pasagerul din dreapta sa-ti regleze scaunul (si invers) pentru ca manetele de reglaj sunt amplasate extrem de prost

Tipic romaneste nu aveau nici una 4x4 nici in showroomn si nici la drive test (la meridian pe maniu). Traseul de test drive scurt si fara nici o treaba cu ce ar trebui sa semnifice masina asta (de la showroom pana la carreffour si inapoi). Ca sa vad cum se comporta pe teren accidentat am scos-o brusc de pe asfalt prin niste cratere de pana la 30 cm si i-am zis consilierului ca nu stiu unde e marsarierul :D

DIn cate am inteles e posibil sa aduca si varianta de 110 cai si 4x4 pentru drive test sambata asta. Problema e ca nu stiau sigur la ce ora ajunge si ca o pot tine numai 4 ore. Se pare ca sunt mai multe reprezentante decat masini de drive test :)

Dupa ce am plecat de-acolo am mers si am facut test drive si cu Yeti sa vad diferentele. Skoda a fost mult mai stabila in acelesi curbe si la acelasi stil de mers. Consiliera de service in schimb era cam speriata si mi-a zis ca vrea sa ajunga in siguranta inapoi :). Pe drumurile proaste n-are insa nici o legatura cu Dusterul fiind mult mai rigida (si cred ca si mai joasa)

Modificat de sorin_balan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot la Meridian Vest am fost... In urma prezentarii din presa si de la televizor ma asteptam la altceva. Este o masina pentru cineva care nu are prea multe pretentii de confort si vrea sa o folosesca pe drumuri de tara, cu piatra si pamant... Raman la parerea ca este prea scumpa pentru ceea ce ofera.

Sper intr-un singur avantaj (ipotetic) - poate vor mai reduce din preturi si alti producatori, VW, Skoda, Toyota, Kia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda nici eu n-am vrut sa comentez, insa cand am aflat de acest proiect, instantaneu m-am gandit la golul lasat de disparitia ARO-ului. Dupa ce s-a inchis fabrica de la Campulung a ramas o nisa neacoperita pe piata romaneasca, ei Dacia Duster va acoperi cu succes aceasta nisa, un 4x4 ieftin si nepretentios, cu capacitati acceptabile offroad (nu va fi nicio problema sa intri pe drumuri forestiere). Deci practic avem in fatza urmasul lui Aro10, copilul modern si emancipat adaptat la cerintele si normele anului 2010.

Tiguan are cu totul alt target, niciun agricultor nu-si va cara pepenii cu Tiguan Sport&Style + remorca, insa cu Dacia Duster cu siguranta ca da.

Mai bine ii spunea Logan MCV stepway.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi ati vazut ca pe spate are tamburi? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In conditiile in care cel mai puternic motor are undeva in jur de 115 CP si masa masinii e de aprox. 1300 kg, nu poate fi considerata o problema prea mare. Merge si cu tambure.

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cine este interesat am pus aici prospectul in care sunt prezentate toate datele despre Dacia Duster. Nici la varianta cu esp nu sunt discuri pe spate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg cum poate functiona esp-ul cand pe spate exista tambure ???

nu sunt expert in domeniu si nu inteleg cum poate exista un senzor pe fiecare roata din spate si cum poate functiona tamburele...

am vazut si la logan acelasi lucru... are abs dar pe spate exista tambure.

putina lumina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg cum poate functiona esp-ul cand pe spate exista tambure ???

La fel ca in cazul Skodelor Fabia I care au si ESP si tambure pe spate. Solutia economica tambure se foloseste cand puterea masinii e sub o anumita valoare care ar putea da probleme sistemului de franare ...maxim 100CP sa spunem. Dacia avand un SUV au ridicat stacheta la 110CP considerand ca nu e o "masina de viteza".

ABS cu tambure pe spate avea si BMW E36 in variante 316i. Sau unele Skoda Octavia 1.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze pt :rolleyes: dar am condus o Mazda Tribute care avea in spate frane cu tambur. Motorul era un V6 de 3 litri. Masa masinii era undeva pe la 1500 de kg.

Concluzia... :king:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mazda aia parca e cam veche din cate stiu eu. Merge ABS-ul si pe tambure, insa nu reactioneaza la fel de bine ca la o frana pe disc, asta ar fi singurul inconvenient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2000/2001 a fost lansata prima generatie.

Desi nu imi pare cea mai eleganta solutie, se pare ca a functionat "aranjamentul". Si daca la o masina mai grea si binisor mai puternica s-a putut, nu vad de ce nu ar functiona si la suvuletu/cuvuletu Dacia. Si cea mai grea versiune are ~1.300 de kg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti zic eu de ce nu s-a putut si de ce arata si Logan-ul si toate modele mai altfel decat celelalte masini ale altor marci: Ca sa fie mai ieftine!

De-asta are Logan-ul plasticul ala aiurea din care e facut bordul, de-aia reglajul pentru oglinzi si ridicarea/coborarea geamurilor nu e pe fata usii din stanga si multe alte chestii care ii fac pe unii sa spuna(desi nu e adevarat in totalitate): "Masina straina e masina straina!"

Multa lume a adus vorba pe topic de capabilitati off-road. Eu intreb: Cunoaste careva pe altcineva care si-a luat un SUV, un Jeep-an pentru ca ii trebuia neaparat sa mearga cu el prin noroi, sa se dea pe macadam cu el? Eu sincer n-am cunostinte d-astea.

Dar mi se pare total aiurea faza cu frana pe tambur pe spate din urmatoarele motive:

1) ABS-ul n-o sa fie foarte eficient, sau cel putin, mai putin eficient decat daca ar fi avut frana pe disc

2) ESP-ul ala nici atat

3) Probabil ca in oras or sa scartaie franele alea de pe spate daca nu sunt "rodate" cum trebuie

4) Strica toata imaginea masinii de inovatie tehnologica si practica ieftina.

Asta e doar parerea mea, insa timpul probabil ca o sa mi-o confirme.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!