Jump to content

VW Tiguan 2.0 TDI/140cp vs. Dacia Duster 1.5 dCI/110cp


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

Ba da Dragos, si acel buton tot joaca e! Nu am vrut sa spun ca ar fi ceva mai de soi. Dar in cazul Yeti, similar si Tiguan care are au aceeasi generatie de Haldex, chiar asta face asa cum spune si producatorul: adapteaza sistemul, pedala, bla bla bla. Sugeram comparatia cu Yeti dor pt ca sunt mai apropiate ca pret, dimensiuni, finisari...

Revin cu link-urile brosurilor de prezentare.

Uitati-va la poze in succesiunea aparitiilor si trebuie sa recunoasteti ca macar putin de tot si Duster tot puncteaza la capitolul imagine prin asemanarea indusa subliminal:

BMW X1 lansat cu aproape jumatate de an mai devreme, a beneficiat de aceasta imagine de promovare in Europa de vest (la noi mai putin).

http://www.bmw.ro/ro/ro/newvehicles/x1/x1/...f?download=true

Duster lansat ulterior, creaza prima impresie de o clasa mai sus fata de realitate (e bine de urmarit si clipul de prezentare conceput pt Europa de vest).

http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/dust...acia-duster.pdf

Bineninteles ca poate fi o intamplare, sau ca acea culoare e indragita de toata lumea incat cei doi producatori avand clienti total diferiti totusi s-au suprapus ca imagine, firar sa fie de coincidenta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am condus numai varianta 4x2. Am inteles de la prietenii care au testat 4x4 ca tractiunea integrala functioneaza numai pana la 40 km/h.

Ca si unghiuri de atac si degajare Dusterul iii este clar superior Skodei sau Tiguanului.

Am intrat in aceleasi gropi atat cu Duster cat si cu Yeti si primul s-a clasat detasat pe primul loc. Un alt aspect pozitiv este senzatia de confort la trecerea peste guri de canal, gropi si denivelari. Spre deosebire de Duster in yeti se simte ca si cum ai conduce o masina sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu ai avea nevoie de 4x4 la viteze mai mari de 40 km/h, in cazul unui off-road-er.

Am studiat un pic Dusterul la exterior, si m-a impresionat foarte placut. Arata mult mai bine decat in poze. Sper sa fac un drive test WE-ul asta, si sa fac niste afirmatii pertinente.

Chiar si fara a testa masina, imi mentin parerea: Este o masina excelenta pentru traseu accidentat, si fara mari pretentii de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doar diferentialul central e blocabil, nu va face mare branza in teren. Am fost in urma cu multi ani cu niste prieteni pe un traseu montan, cu un 4x4 japonez (nu mai tin minte marca, dar era varianta cu bena, unde ne-am tavalit toti - stiu, eram inconstienti) si la un moment dat urcam pe iarba catre o stana si masina statea inclinata pe o parte cam la 15 grade, si ia ghiciti? Rotile de pe o parte se invarteau in gol, iar cele de pe partea opusa stateau pe loc. Fara diferentiale blocabile nu te ajuta prea mult o tractiune integrala, ba mai mult cred ca iesi mai bine cu tractiune pe o singura punte dar cu diferential blocabil sau macar pseudo-blocabil. Secretul unul vehicul cu capacitati adevarate offroad se afla in toate diferentialele blocabile (fata, spate, central), rotile pe extremitati pentru a permite unghiuri mari de atac si de degajare, distanta mica intre axe pentru a nu ramanea suspendat. Reteta reductor + 25% cuplu/roata face ca masina sa urce pe pereti. La Tiguan "am bagat de seama" ca lipsa reductorului au suplinit-o cat de cat cu treapta 1-a foarte scurta (ca la camioane). O idee buna, un compromis acceptabil (MY PARERE).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Tiguan "am bagat de seama" ca lipsa reductorului au suplinit-o cat de cat cu treapta 1-a foarte scurta (ca la camioane). O idee buna, un compromis acceptabil (MY PARERE).

Si la Duster este folosita aceeasi solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SHARENEL In lipsa a 3 diferentiale blocabile, exista sisteme electronice care evita situatii ca cea descrise de tine (cu cele 2 roti de pe o parte care se invarteau in loc). La Audi, sistemul acela e EDL (electronic diferential lock), sunt destul de sigur ca exista si pe Duster ceva similar, daca chiar e sistemul de pe X-Trail. In plus, am vazut la ProMotor parca cum au mers cu un Duster cu o roata suspendata pe off-road si s-a comportat ok, nu se invartea roata aceea decat f putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu. Si chiar am facut referire la diferentialul pseudo-blocabil in posturile mele savante. Super-sistemul care franeaza roata care patineaza. Dar totusi e bine ca mi-ai explicat inca odata.

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super-sistem, ne-super-sistem, isi face treaba :) E drept ca un sistem mecanic era de preferat, dar decat nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut "placerea" sa vad de aproape un Duster...

Aceleasi spatii neuniforme ca latime intre componentele de tabla, aceleasi stergatoare ca la 1310. Puntea spate mi s-a parut foarte vulnerabila si fragila.

Lipsa discurilor pe spate o face sa para din alte vremuri (doar la aspect, pentru ca nu am mers cu el sa vad cum se comporta).

Interiorul de piele arata ok, dar consola centrala tot pare taiata cu toporul.

Dupa mine nu are ce cauta in comparatie cu Tiguanul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In cazul asta, de ex. Defender, care nu are piele, nu are scaune prea confortabile, nu are cine stie ce performante pe asfalt, nu are antifonare buna, in off road "matura pe jos" cu Tuareg (scuze posesorilor, va rog sa nu considerati asta un atac la adresa voastra), desi Tuareg este mai scump. Insa nu pentru un astfel de off road a fost construit Tuareg. Este si cazul Duster vs. Tiguan.

Dupa mine nu a fost gandita sa se compare cu Tiguan, Hyundai Santa Fe sau Yeti (adica cu masini cu capacitati off rod medii), pentru ca in teren accidentat sunt net inferioare lui Duster. Daca te uiti la tehnica 4x4 si unghiurile lui Duster vei intelege la ce ma refer.

Parerea mea este ca, daca vrei un 4x4 veritabil, cu un raport calitate/pret foarte bun (nu gasesti la 18 000 alta masina care sa iti ofere ESP si piele-numai astea doua cumparate separat te costa peste 1200 de euro), fiabil si destul de robust (Logan a demonstrat-o) Duster e cea mai buna alegere. La cat cere Renault pe el, nu are nici un concurent. Poate numai Suzuki Grand Vitara, insa e si el destul de scump fata de Duster. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

A trecut ceva timp de la lansarea Dusterului si deja publicatii de specialitate, din afara, au descoperit ca nu sta prea bine in curbe, la 65km/h (olandezii) ori ca distanta de franare este prea mare (francezii).

Deocamdata nu i s-a realizat un test crash. Dar cum pana acum si Logan si Sandero au obtinut 3 stele, probabil ca acelasi punctaj il va avea si Dusterul.

Tiguan are 5 stele, stelute care pot face diferenta dintre a trai si a muri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dusterul e bun pentru banii lui asta e fara tagada ,am avut dacie inainte de skodita si inainte de a-mi lua fabia m-am uitat si cu un ochi la logan recunosc.Am citit pe forumul specific dacia ce probleme are loganul si pe vwforum ce probleme are fabia edificandu-ma.In concluzie nu-mi mai iau in viata mea dacie (doar daca as avea firma si as lua cel mai ieftin model pentru alergatura). Calitatea interiorului,confortul ,pozitionarea comenzilor ,tinuta de drum etc. fac diferenta de bani dintre Tiguan si Duster.Intradevar e adevarat ca masinutele nemtesti isi pierd in timp din calitate,fiabilitate dar asta e politica majoritatii companiilor auto mondiale de reducere a costurilor si ridicare a marjei de profit.

Modificat de ccc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marele avantaj al Tiguan`ului dupa parerea mea este calitatea materialelor şi a asamblării. Totusi Duster`ul mi se pare o masina potrivita pentru Romania fiind destul de robusta si mai ieftina de intretinut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am gasit astazi un articol aici: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/volkswagen-se-recunoaste-invins-de-dacia-la-vanzari-7468.html

Citez:

Volkswagen se recunoaste invins de Dacia la vanzari

Directorul de vanzari de la Volkswagen o spune clar si raspicat: "Dacia Duster este un amestec de plastic ieftin si piese vechi, dar nu-i putem face fata la vanzari". Chiar daca acuzatiile sunt sau nu fondate, cert este ca numarul tarilor in care Dacia depaseste ceilalti producatori este in crestere. Printre acestea se numara Franta, Germania si Bulgaria.

Managerul de vanzari al grupului VAG este nemultumit ca nemtii prefera Dacia in loc de Skoda. Ghinion! Succesul pe care Dacia il are in statele vestice in fata Skoda a declansat reactii acide din partea oficialilor grupului german Volkswagen. "Nu putem sa facem fata provocarii Dacia cu actualul portofoliu al VW", a declarat Christian Klinger, manager de vanzari in cadrul concernului german, citat de cotidianul austriac Die Presse. El a precizat ca, daca pana acum germanul "de rand" care nu isi permitea un Volkswagen se indrepta spre "sora mai mica" din Cehia, Skoda, acum acesta prefera Dacia. In primele opt luni din 2010, Dacia a vandut peste 221.000 de vehicule peste granita, cea mai mare piata de export fiind Franta, unde s-au cumparat peste 76.000 de Dacia. A doua mare piata de desfacere de peste granita a fost Germania, unde au fost livrate aproape 24. 000 de unitati. Diferentele dintre cele doua produse, VW si Dacia, prezentate de Klinger sunt legate atat de politica de pret, cat si de gradul de echipare al masinii. Dacia isi permite sa ceara preturi atat de mici pentru ca salariatii de la uzina din Pitesti sunt mult mai prost platiti decat cei de la uzina din Cehia, explica directorul VW, care a precizat ca, din punctul lui de vedere, Dacia este un amestec de plastic ieftin si piese vechi de la Renault. Un alt avantaj al marcii romanesti este si faptul ca modelele standard includ echipari de baza foarte sarace, care permit, din nou, cererea unui pret mai mic decat al concurentei, in opozitie cu VW, a carui filosofie este sa includa cat mai multe dotari pe modele standard. Desi pretul este principalul atu al Dacia, cei care o cumpara nu sunt neaparat "saraci", explica Klinger, care sustine ca majoritatea celor care achizitioneaza un vehicul "made in Romania" sunt dispusi sa plateasca inca 3-4.000 de euro pentru a echipa modelul de baza cu dotari suplimentare. Intr-un interviu recent acordat saptamanalului Business Magazin, Jerome Olive, seful Dacia si directorul general al Renault Romania, a declarat ca romanii ar trebui sa fie mandri ca produc o masina care se vinde din ce in ce mai bine in Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai germanii cred ca s-au recunoscut invinsi la capitolul pragmatism. Vine romano-francezul si zice: bai... e criza, e jale, e nasol. Cum putem sa vindem ceva? Pai sefu, hai sa scoatem o masina ieftina ieftina si sa o vopsim maro (cred ca e aluzie la vremurile pe care le traim cu totii). Neamtul in schimb a ajuns la un nivel tehnologic cat de cat avansat, nu isi permite sa scoata coji pe piata, taie ce poate din costuri si tot ajunge la dublu pret. Normal ca se recunoaste invins. Daca au mandrie in ei, nu o sa scada calitatea produselor doar ca sa concureze masina romano-franceza la pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca daca nu era criza il faceau altfel? Cand au facut Loganul era criza?

Orice model nou de masina mai sufera ajustari pe parcurs(Passatul B6 este cel mai elocvent exemplu de la VW),nu poti sa faci totul perfect din prima, asa si nemtii au tinut cu tot dinadinsul sa arate la inceput ca in anumite conditii Loganul nu are stabilitate in momentul cand au reusit sa-l rastoarne numai pentru a demonstra acest lucru.Si ce-au rezolvat cu asta?-s-au cumparat Logane si Sandero in draci in Germania.Oricum, am inteles ca de la anul ESP-ul va fi standard pe toate versiunile de la Duster.

VW e un colos, nu stiu chiar cat conteaza pentru ei ca Dacia are un asa succes, aici mai sunt si orgoliile personale ale unuor manageri.La un VW vandut, Dacia trebuie sa vanda 2-3 masini din aceeasi clasa pentru a egala la pret deci, adevarul e tot undeva la mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce constat in ultima vreme. Odata cu evolutia tehnologica a constructorilor de masini, creste si interesul cumparatorilor in a cunoaste cat mai multe despre tehnologie si marca.

Daca inainte prima sistemul audio si pielea, acum la loc de cinste stau pachetele de siguranta. Cu Dusterul si neamtul problema e simpla, e o masina super ok pentru cei cativa ani de folosinta.

Gandirea celor din vest e total diferita fata de cei din est. Ei pun bani lunar deoparte pentru vacante, esticii scot banul jos pe loc sau fac credit. Nu trebuie sa fii om de rand sa-ti cumperi lucruri normale, medii, asta o fac cu brio si cei cu bani, din ce in ce mai multi. Nu vorbim de magnati ci de oameni lejer peste medie, cu venituri frumoase. Ei chiar sunt pragmatici cand vine vorba de scos bani din buzunar. A, inca ceva, nu sunt grandomani, nu sufera de capra vecinului, de cat de mare e masina sau casa celui de peste drum. Important e ca lui si familiei lui sa-i fie bine. Cand o sa facem si noi asta, inseamna ca ne-am maturizat, ca neam si tara, poate?

Duster e o masina buna pentru ce stie sa faca. Nu e Tiguan, nici nu a vrut sa fie, cota de piata e clar ca ia de peste tot. Hm, colosii industriei, nu e chiar asa, ei au cheltueli imense si trebuie sa tina caruselul functional. Normal ca sunt cu ochii in patru la piata emergenta. In ultimii ani, cred ca am realizat fiecare ca a scazut mult calitatea. E, in aceste situatii sunt oameni care actioneaza, asa e cazul Duster si nu numai. In ziua de azi e batalie pentru orice client castigat, mai ales cand vezi ca nu-l mai poti pastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Acum vreo 2-3 saptamani a fost un accident tragic in Bucuresti. Un Logan s-a lovit frontal cu un BMW. Viteza vehiculelor nu a fost peste cea legala. Rezultat: Logan 4 persoane decedate si 1 grav ranita; BMW 1 persoana ranita usor (la picioare). Cam aceasta cred ca este diferenta dintre Duster si Tiguan. Sa traiesti sau sa mori...

Circula un filmulet pe net, reclama (sau antireclama?) la Duster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica la impact frontal cu 50-60 km/h au murit 4 oameni si inca o persoana ranita grav? doar la viteza asta? Probabil ca depinde si de dinamica accidentului, insa impact frontal inseamna bot in bot pentru oricine. Sper sa nu aud niciodata de vreun asemenea impact Duster Vs. X6, Chayenne, Tiguan, orice masina cel putin la fel de mare ca el. Si totusi, de ce l-or mai cumpara nemtii? Ca au oamenii drumuri acolo, se merge cu viteze destul de ridicate, si sa scapi o masina construita in Romania intr-un pom la 100 km/h...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am citit mai toate postarile din aceasta sectiune si cum au mai spus si altii nu prea e corect comparatia intre aceste doua masini chiar daca fac parte din acelasi segment de piata.

In primul rand pretul difera f mult si sincer nu am avut ocazia sa conduc un Duster dar atat la design cat si la technica sunt incomparabile. Masinile sunt facute cu diferite preturi si pt toate categoriile sociale.

Eu conduc un Tiguan care comparabil cu un Duster la design comfort sunt f diferite. Sincer cu Tiguanul nu am intentia sa ma urc in copaci sau sa escaladez nu stiu ce munti, l-am cumparat pt nivelul de siguranta si pentru faptul ca iernile sunt f grele si daca ar fi sa ma prinda un sezon greu (ploaie, ninsori grele ) si as fi in circulatie ma simt mai in siguranta.

Cum am mai spus masinile sunt f diferite , luati in considerare ca nici macar motorizarile nu sunt la fel , poate daca ar fi comparatiile ar putea fi mai precise si mai benefice.

Dupa parerea mea amndoua masini sunt bune, depinde mult de gust si scopul achizitionarii unui astefel de vehicul.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate pagini s-au facut!!!!!!

Acest versus trebuia sa se rezume doar la preturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se refera doar la preturi...

Astept pareri pertinente bazate pe date tehnice, dimensiuni, dotari, costuri de intretinere, costuri ale impozitelor si asigurarilor obligatorii... Plusuri si minusuri pentru fiecare. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eventualii interesati de cumpararea unui Duster nou trebuie sa faca fata unei scumpiri in medie de 1000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Acum vreo 2-3 saptamani a fost un accident tragic in Bucuresti. Un Logan s-a lovit frontal cu un BMW. Viteza vehiculelor nu a fost peste cea legala. Rezultat: Logan 4 persoane decedate si 1 grav ranita; BMW 1 persoana ranita usor (la picioare). Cam aceasta cred ca este diferenta dintre Duster si Tiguan. Sa traiesti sau sa mori...

Circula un filmulet pe net, reclama (sau antireclama?) la Duster.

nu transa problema chiar asa. in primul rand mie tiguanul mi se pare o glumitza pe langa un seria 3 de ex. in al doilea rand nu cred ca a fost doar impact frontal. plus ca poate in bmw era o singura persoana, si deaia s-a ranit doar una, sau poate in dacia nu purta nimeni centura. hai sa nu aruncam asa cu cuvintele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!