Jump to content

VW Tiguan 2.0 TDI/140cp vs. Dacia Duster 1.5 dCI/110cp


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

Ieri, la Salonul de la Geneva, s-a lansat Dusterul celor de la Dacia, masina care are de gand sa se bata pentru clienti cu Tiguanul, Tucsonul, Kia Sportage si poate chiar Rav4.

Avantajul acestui Duster este pretul. Am intrat pe site-ul lor, am facut o configurare full (inclusiv piele si ESP) pentru varianta cu tractiune integrala si am obtinut 17.000 de euro, cu toate taxele (are Euro 5).

Am facut o simulare si pe site-ul VW, pentru Tiguan AttTrend&Fun 2.0 TDI/140 CP 4M M6 Motorina / 2.0l / 103 kW/140 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi, fara alte optiuni fata de cele standard si a rezultat un pret de 23.045 euro (fara piele).

De la bun inceput vreau sa spun ca eu nu as lua Duster (poate doar daca ar fi 10.000 euro full) dar cred ca multi vor lua in seama noua masina.

Pe de alta parte ma bucura noua aparitie deoarece sper ca si ceilalti producatori sa mai lase la preturi.

Astept pareri pertinente bazate pe date tehnice, dimensiuni, dotari, costuri de intretinere, costuri ale impozitelor si asigurarilor obligatorii... Plusuri si minusuri pentru fiecare. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Dacia duster

Putere maxima CP (rpm) 105 (4000)

Cuplu maxim Nm (rpm) 240 (2000)

Lungime mm 4315

Latime mm 1822

Inaltime mm 1625

Greutate kg 1294

Ampatament mm 2673

2 VW Tiguan

Putere maxima 140 cp

Cuplu maxim 320 nm

Capacitatea cilindrica 1968 cc

Lungime 4427 mm

Latime 1809 mm

Inaltime 1686 mm

Ampatament 2604 mm

Ecartament fata 1570 mm

Ecartament spate 1570 mm

Capacitate portbagaj 470 l

Capacitate rezervor 64 l

Greutate 1590 kg

Asadar 1294 kg vs. 1590 kg

240 Nm vs. 320 Nm

Acceleratie 0-100 km/h 12.5 s vs. Acceleratie 0-100 km/h 10.5 s

Eu unul nu pot sa concluzionez decat ca se vor inmulti drastic giparii :)

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

vs-ul tau e cel putin bizar, deoarece sunt doua masini cumva asemanatoare dar categoric se adreseaza unor categorii diferite, ce nu vor avea in comun multe lucruri.

Despre Dacia .. sunt mandru pana la cer ca au lansat acest model - pe langa celelalte auto din gama Dacia ce se vand intr-o veselie in toata Europa (cel putin Milano e plin de Sandero "civil" si MCV Taxi).

Deja cand vobim de Tiguan, e clar ca nu vei putea face o comparatie directa niciodata cu nou venita Duster deoarece una e conceputa sa fie alternativa SUV compact la Touareg si alta e conceputa sa ai spatiu, mobilitate si un pret redus.

La nivelul de pret pe care il are Duster, categoric se va vinde foarte bine ... insa nu cred ca un om care ia in calcul un Tiguan, va prefera sa economiseasca cel putin 7000 EUR si stiti de ce ??

R : Pentru ca o parte din diferenta de bani costa sigla VW de pe capota, iar cealalta costa diferenta de calitate atat la materialele componente si tehnica folosita.

Dimensiunile sunt asemanatoare, motorizarea VW e mai puternica dar cea de la Renault ceva mai silentioasa - ambele Euro 5 si 6 MT.

Interiorul de la Tiguan vine de pe Golf Plus, cel de la Duster vine de pe Sandero :).

Inclin sa cred ca ar costa mai mult intretinerea la VW (cat si RCA, casco, impozit).

Pe final, ramane sa o vedem pe strada pe noua "ambasadoare" a Romaniei si propun sa o apreciem pentru ceea ce este intr-adevar nu pentru ce "ar fi putut fi", ca vanzari cred ca grosul va fi dat de motorul 1.5 dCi 110 CP 4 x 2 Laureate si vopsea metalizata.

Despre ceilalti producatori ... nu cred ca vor lasa la pret datorita noii alternative, pur si simplu cineva care vroia poate o masina SH diesel de 15 - 16 000 EUR se poate orienta spre Duster, dar cine vroia un suv compact nou din grupul VW / BMW / Mercedes samd ... poate va fi curios, dar nu ii va permite "eticheta" sa isi schimbe decizia.

Tin sa mentionez ca toate cele de mai sus le-am spus tinand cont de modul romanesc de a vedea lucrurile ... sunt absolut sigur ca in DE, IT, FR sau alte tari din Europa .. chiar si Tiguan va avea mari pierderi datorita Duster-ului.

Raz

Modificat de Razvanyke
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate un competitor mai potrivit pentru Duster ar fi Skoda Yeti, e ceva mai ieftina decat Tiguan In acest moment exista o oferta speciala la Yeti, Yeti Active 4x4 2.0 TDI CR DPF 110 CP cu cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte, pretul e 16.097 Euro fara TVA. Din pacate, aceasta versiune nu are aer conditionat standard. La prima vedere, oferta celor de la Dacia e ok comparata cu ce ofera Skoda, insa mie nu mi se pare o masina care se poate compara cu Yeti sau Tiguan, chiar daca e ceva mai ieftina decat cele doua.

Eu as vedea avantajele Duster doar in varianta cu dotari de baza, fara aer conditionat, dar 4x4, 1.5 DCI 110 CP, care costa doar 12.900 Euro. Aceasta masina ar fi perfecta pentru mers pe drumuri forestiere, avand in vedere suspensia simpla si fiabila si faptul ca are diferential blocabil. In nici un caz nu merita versiunea configurata de tine, aceea cu toate optionalele, inclusiv tapiterie din piele.

Am auzit la televizor multe comentarii, ca Duster va revolutiona segmentul SUV, ca va impune o scadere a preturilor in acest segment. Ma cam indoiesc, avand in vedere ca Duster, in afara de sistemul de tractiune integrala care se presupune ca e preluat de la Nissan Xtrail, e doar o caroserie cu design uratel umpluta cu piese de la celelalte modele Dacia. In plus, s-a facut economie cat de mult s-a putut, inclusiv la tapiteria portbagajului, lucruri care luate separat nu costa prea mult, insa adunate sunt exact marja de profit a acestui model.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca design, mie imi place dusterul, iar daca la 17000 de euro ti/l iei cu piele si esp e chiar bine.

Ciudat este faptul ca, potrivit declaratiilor oficiale tinta lor este de 50% vanzari catre firme. Nu prea inteleg rationamentul lor. Totusi e SUV nu utilitara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina asta e fiabila, trec peste principiile mele si fac un test. Daca face nota buna, iau o bucata (pentru inceput).

In ultima vreme am numai dezamagiri de la masinile Germane, sunt numai clase premium. Asa ca...de ce nu?

Cu toate ca in plan era si un Tiguan, cosider mult prea mare pretul la ce ofra (in configuratie usor peste decent).

Plus ca dci-ul e chiar nesimtit, exploatat in toate felurile si merge si nu vrea sa consume, e mai mult decat ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce este interesant la Dacie este sistemul de tractiune preluat de la Nissan cu posibilitate de blocare 4x4 care in offroad ajuta foarte mult. Din cate stiu la Tiguan nu ai aceasta posibilitate. Acum mai depinde si garda la sol si posibilitatile de abordare a rampelor de coborare sau urcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian - treaba cu design-ul sa stii ca e foarte relativa, spre exemplu eu unul posesor de Skoda consider ca Duster e mai reusit dpdv al design-ului decat Yeti. Iar ce spui tu cu materialele si economia facuta la interior, probabil mai bine asteptam review-uri in presa de specialitate sau chiat test-drive facut de noi insine.

Theo aici are dreptate .. dci-ul ala il stiu de pe un Megane Sedan, de 85 CP .. omorat in toate felurile, dus pe transfagarasan de 3 ori intr-o zi .. ce mai, masochism in stare pura si a consumat in jur de 5 l/100 km.

Motorul de 110 CP nu il cunosc, insa daca e cel putin la fel de bun ca 85 CP atunci sigur se va vinde intr-o cifra colosala !!

Mi-ar fi greu sa cred ca cineva care da 14 000 EUR pe o masina noua, de teren, prefera sa faca economie 1000 EUR in loc sa cumpere versiunea cu AC.

Ptr cei care o vor lua in oras, cred ca se va vinde mult 4 x 2 si chiar versiunea benzina ... iar ptr cei cu mici ferme, sau din mediul montan, o vor lua 4 x 4.

Mai are rost sa fac un indemn catre toti sa fim mandri de acest nou model Dacia ? Si skoda a pornit destul de greu prin 90', dar a avut o continuitate sustinuta. In cazul Romaniei, fara Renault ar fi ajuns Dacia o marca de ultimul hal .. si acum probabil era un face-lift al 1310 asta daca nu se inchidea deja.

So ... si eu declar public si oficial :biggrin: ca voi merge la test cu Duster.

LE : Dragos .. garda la sol e destul de mare, unghiul de trecere e de 35

Modificat de Razvanyke
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, n-am zis ca e mai frumoasa Yeti decat Duster, de fapt, daca nu avea grila centrala ciudata si farurile alea in 5 colturi, as fi declarat ca Duster e mai frumoasa decat Yeti. Oricum, frumusetea e un lucru subiectiv. In schimb, nu m-as putea obisnui cu materialele din interior, cu consola centrala vopsita maro lucios, cu manerele de deschis usa din plastic argintiu, etc decat daca as vedea masina ca pe una utilitara, asa as scadea mult pretentiile. Oricum, nu sunt in targetul de clienti pentru SUV, asa ca poate nu sunt persoana cea mai potrivita sa comenteze.

Daca sunt mandru de ceva, nu sunt mandru de cum arata modelele Dacia, ci ca altii au reusit sa faca din marca asta ceea ce romanii n-au reusit. Pacat ca li se impune sa nu depaseasca o anumita limita ca design, finisaje si dotari, sunt sigur ca se poate mult mai mult din aceste puncte de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Per total o masina cu un design slab dar cu o tehnica foarte buna. Undeva trebuia facut rabat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... vs-ul tau e cel putin bizar, deoarece sunt doua masini cumva asemanatoare dar categoric se adreseaza unor categorii diferite, ce nu vor avea in comun multe lucruri...

Bizar mi se pare raspunsul tau, in conditiile in care forumul este plin de nemultumiri la adresa masinilor VAG. Fiabilitatea masinilor germane a scazut drastic (a ramas numai renumele, cat va mai dura si acesta). Oamenii sunt mult mai atenti cand dau banii pe o masina, in conditiile crizei economice. Tin cont de nevoile pe care le au si de banutii din buzunar. Sunt sigur ca cei care sunt dispusi sa mai inchida ochii la calitatea materialelor vor alege Dusterul.

Care-i bizareria? Am propus sa facem o comparatie intre doua masini diesel, de aproximativ aceleasi dimensiuni, cu performante 4x4. Luam o coala de hartie si o impartim in doua - plus si minus. Ca plus la Tiguan avem viteza mai mare, cuplu mai mare, interior mai placut, materiale de o calitate mai buna. Intrebarea este: la ce-ti trebuie o viteza mare pentru o masina de acest fel? Si unde sa alergi cu ea in Romania? Oare nu trebuie sa tii cont si de consum? Si de taxe? Si de asigurare? Si de costul reviziilor? Si de diferenta de cel putin 6.000 euro, care nu sunt tocmai o bagatela (pentru cineva care-si castiga existenta cinstit).

Toti iubim masinile VAG dar trebuie sa incercam sa fim nepartinitori. Sa judecam cu mintea nu cu sufletul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

topicul e bun,interesant,avem date tehnice,insa o sa avem mari diferente de calitate.si eu sunt mandru de realizare,dar am vazut poze cu interiorul si in viziunea-mi personala e logan+sandero.

inca ceva.cati dintre voi/noi ati luat ca alternativa un logan nou full fata de SH-ul nemtesc/masina noua nemteasca pe care o aveti acum?la vremea respectiva va umfla rasul.oricum nota 8+ pt dacia.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim seriosi e o diferenta mare intre cele doua, reflectata si in pretul de achizitie. In ceea ce priveste calitatea lumea stramba din nas intre Seat si VW dar intre Duster vs Tiguan. Nu putem compara dpdv al calitatii cele doua masini ci ar tb sa vedem cine e dispus sa inchida ochii la acest aspect.

Modificat de Dragos Ene
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Victor, de acord cu tine, insa cel care are 24.000 sa dea pe un Tiguan, presupunand ca a ales Tiguan comparand acest model cu concurentele din aceeasi clasa, nu se va indrepta catre Duster, de asta poti fi sigur. Trebuie sa ne uitam la clientii Dacia din Franta, Germania si celelalte tari unde Dacia a inregistrat vanzari bune. Acestia sunt oameni cu venituri sub medie, posesori de masini vechi, peste 8-9 ani, care isi doreau o masina noua, fiabila, la un pret cat mai mic, in acest caz dotarile, nivelul de finisare sau designul fiind secundare. Ma cam indoiesc ca cel cu venituri medii sau peste medie (media fiind undeva la 2500-3000 EURO pe luna) si-a cumparat sau isi va cumpara Dacia.

In plus, hai sa vedem cate masini a vandut de fapt Dacia in Europa de Vest, adica cateva sute de mii in 3-4 ani, comparativ cu ce vand ceilalti producatori auto, Dacia are o cota de piata mica, 5-6%.

In Romania probabil ca va fi cumparata de cei care isi doreau un Logan, pentru ca in versiunea 4x2, cu motor pe benzina, pretul e foarte apropiat de cel al unui Logan.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cota de piata a Dacia in Europa era de 1.6% :biggrin:

"Dacia si-a continuat in ianuarie evolutia buna din ultimele luni. Astfel, inmatricularile Dacia in UE au crescut in prima luna din acest an cu 68,6% fata de ianuarie 2009, la 16.960 unitati, cea mai buna performanta intre producatorii auto.

In urma acestui avans, cota de piata a Dacia pe piata UE a urcat de la 1,1% in prima luna din 2009 pana la 1,6% in ianuarie 2010, mai arata datele ACEA." - ziare.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream la cota de piata in tarile unde s-a vandut bine. Dacia se vinde doar in cateva tari din UE, in Marea Britanie de exemplu nici nu s-a lansat, desi cei de la Top Gear sunt nerabdatori.

"Schaible speră ca

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Victor .. am spus bizar judecand totul dintr-o viziune strict romaneasca !

Daca am pune problema dintr-un punct de vedere pur rational, ai perfecta dreptate sa le compari .. dar asa cum spunea si Dragos, cand in RO se considera Skoda - vw saracului si Seat - audi saracului cand tehnic vorbind sunt cam aceleasi masini doar construite cu alt design, atunci ce sa mai vorbesti de prejudecatile care vin de pe vremea raposatului ca dom'le ... e romanesc deci e naspa.

Pana nu va fi constiinta nationala indreptata spre a cumpara "Made in RO" nici tara nu o va duce mai bine si nici unul care prefera "da dom'le, dau un ban in plus da'i nemteasca frate" si e de fapt facuta la Bratislava sau in Belgia la Gent.

Cu alte cuvinte .. ar fi bine sa asteptam ceva teste cu masina, video-uri, poate chiar experiente personale dupa care sa ne dam cu parerea mai in cunostinta de cauza.

Eu unul consider Duster un model de succes si chiar iau in calcul unul ca masina de deplasari la ski, concedii mai lungi, cote inalte si tari cu multa zapada.

Raz

LE : Perfect spus Cristian, un Logan versiunea 1.6 16v 105 CP cu nu stiu ce dotari .. ajunge spre 10 000 EUR, asadar vor fi si unii care vor alege Duster - atat ptr portbagajul mai mare cat si pentru garda la sol, spatiul interior si "mandria" de a avea SUV desi nu prea ti-e de folos in oras.

Modificat de Razvanyke
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin off-topic dar vad ca multi isi exprima mandria vizavi de aceasta realizare a firmei reno si-anume dusteru. Este o realizare a firmei reno daca ii putem spune realizare. Noi romanii nu avem nici un fel de contributie decat la mana de lucru.

Cu toate ca vs. nu este duster vs. sh german, cu banii de duster nou imi cumpar o masinuta germana de plang toti vecinii pe la geamuri :)

Sunt curios daca va aparea vreun filmulet cu dusteru tragand dupa el un IAR 80 dupa modelul Tuareg => boeing 747 :icon_thumright:

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantajul acestui Duster este pretul. Am intrat pe site-ul lor, am facut o configurare full (inclusiv piele si ESP) pentru varianta cu tractiune integrala si am obtinut 17.000 de euro, cu toate taxele (are Euro 5).

Am facut o simulare si pe site-ul VW, pentru Tiguan AttTrend&Fun 2.0 TDI/140 CP 4M M6 Motorina / 2.0l / 103 kW/140 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi, fara alte optiuni fata de cele standard si a rezultat un pret de 23.045 euro (fara piele).

Pai hai sa facem treaba pana la capat.

Sa adaugam la Tiguan costul pielii (punem costul de la Duster pt aceasta optiune)

Sa adaugam la Duster costuri pentru ce mai are Tiguanu in plus (diferenta de motorizare 110 cp - 140 cp; Dusteru este CR ?) etc

Macar cu aproximatie sa punem niste sume sa vedem cu iese cu adevarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, motorizarea Duster este CR, Renault are doar motoare Common Rail de cativa ani buni, 1.5 DCI de 65 si 85 cp sunt CR de la lansarea pe Clio Symbol. Pe Tiguan nu e dispobila si motorizarea 2.0 TDI CR 110 CP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la cd a zis cristian,am intrebat niste prieteni din germania de ascensiunea loganului.a fost cumparat de rdg-isti,care aveau trabant si moskvici,imigranti si alte categorii cu probleme,nu de neamtul get beget,cu conditie si minim golf 4.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, pentru comparatia noastra, nu exista pe configurator 1.6 diesel sau 2.0 diesel de 110cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 2.0 TDI 110 CP la Yeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inginerul - in mod normal, fiecare face absolut ce vrea cu banii sai !! Daca tu consideri ca un SH e mai bun decat e o masina noua, ai motivele tale. Insa ce e mai nasol la postul tau decat comparatia in sine e faptul ca desconsideri capacitatea romanilor de a face ceva, daca nu am informatii gresite modelul acesta, inclusiv conceptul au fost desenate la centrul de design din Romania.

Mai mult decat atat ... banuiesc ca ai prefera un Audi A4 2.0 TDI PD din 2007 cu 50 000 km la aprox 17 - 18 000 EUR decat un Seat Exeo 2.0 TDI CR nou nout, ca deh ... Seat nu e Audi, corect ?

Pot sa va spun ca aici in Italia, o mare parte dintre forumurile Dacia sunt absolut incantate de Duster si abia asteapta lansarea sa .. sunt sigur ca vor fi cumparate sute si mii ptr Taxi, sa nu mai vorbim de utilitare si masini personale.

Romania va creste prin bun simt si responsabilitate, spune o reclama .. ori cand incepi sa desconsideri un produs perfect valabil romanesc unde mai e cresterea ?

LE : Dragos ... imaginile postate de tine sunt foarte importante, prin acestea putem sa ne dam seama ca si Tiguan ar cam fi surclasat de modelul romanesc in mediu off road, plus ca pentru cei pasionati e stiut faptul ca Nissan Xtrail atat prima generatie cat si a doua sunt niste masini foarte capabile in offroad, intr-un timp era vorba ca ar lua platforma 4 x 4 de pe kangoo dar s-au decis ca e mai bine cu cea de Nissan :icon_thumright:

Modificat de Razvanyke
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate Yeti pierde puncte in offroad la unghiurile de atac si degajare si in plus nu are diferential blocant iar butonul offroad e o joaca. Sunt lucruri care conteaza la un 4x4. E un fel de Aro 10 sau o dacia duster mai stilizate, vandute in anii 80 prin Anglia...

Sursa http://www.promotor.ro/noutati-auto-dosar-...capabil-5531353

post-11795-1267615025_thumb.jpg

post-11795-1267615030_thumb.jpg

post-11795-1267615240_thumb.jpg

Modificat de Dragos Ene
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!