Jump to content

VW Tiguan 2.0 TDI/140cp vs. Dacia Duster 1.5 dCI/110cp


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

ionutzz13

:offtopic: Daca vorbim de design si calitate atunci nu isi are loc versus intre Tiguan si Duster, daca in shimb ai nevoie de o masina pentru coclauri atunci prefer rusoaica, ca de "frumoase" sant cam la fel si la pret. Cei drept Duster arata mai bine si e muuuult mai dotat, are cat de cat fata si nu are spate, Niva nu le are pe ambele, dar ii place mai mult noroiul.

Daca ar fi sa-mi iau una dintre masini, as da un ban in plus pentru Tiguan.

si da, Ice_2k, cine are bani de SUV -uri nu urmareste noroaiele :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici Duster nici Tiguan nu sunt facute pentru off-road. Sunt SUV-uri care-ti permit sa te deplasezi si pe un drum de tara ori forestier si pe asfalt. Cu un SUV poti merge la pescuit iar iarna, prin oras, nu ai problemele pe care le intampina o masina obisnuita.

Pentru mers pe aratura cel mai bun este un tractor. :icon_confused:

Ce-mi place la Tiguan? Interiorul cu materiale de calitate, design-ul placut, motorizarile, finisajele. Ce nu-mi place? - Pretul exagerat, in comparatie cu masini similare (sa zicem Kia Sportage, Ford kuga, Hyundai, Chevrolet Captiva, Peugeot 6007, Renault Koleos etc.). Chiar daca sunt fan VW nu vad de ce sa dau cu 2-3.000 euro in plus doar pentru marca. Poate daca diferenta ar fi de 5-600 de euro ass lua VW...

Ce imi place la Duster? Sincer sa fiu - cam nimic. L-as cumpara doar daca ar fi in varianta full undeva pana in 13.000 de euro. Ce nu-mi place? Interiorul auster, plasticul ieftin, design-ul bordului, lipsa cotierei, toba de esapament vizibila (parca ar fi niste testicule de taur ce atarna...), aripile prea bombate si mai ales faptul ca a obtinut doar 3 stele la testele crash.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un coleg din parcarea comuna cu Dacia_Renault cu un duster 4x4 cu troliu. Oare de ce are troliu? Nu cumva ptr noroaie? Sau se trage in sus pe munte ca un alpinist?

Dusterul si Tiguanul desi sunt suv-uri compacte au cu totul alt target. Unul se adreseaza oamenilor ce locuiesc/lucreaza in zone accidentate care nu pun pret pe navigarea pe autostrazi, stabilitate la viteze mari sau pe petrecut quality time mangaind un bord fin in timp ce stau 15 min la un semafor. Altii vor o masina normala in care sa para duri sau sa poata urca o panta la Predeal iarna de sarbatori sau la casa de la tara de 4 ori pe iarna. Daca scoatem imaginea din calcul acestia s-ar descurca mai bine cu o masina gen Skoda Octavia Scout sau Audi Allroad/Volvo V70 XC dupa buget.

Ptr suspans nu spun care e una si care e cealalta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

...desi privit de sus ,Dusterul este un concurent pentru Tiguan si ataca motorizari mai scumpe.

In Europa Dusterul s-a vandut foarte bine,aici in Franta il vezi foarte des .

Este submotorizat,nu este confortabil,multe neajunsuri ...insa se vinde bine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat un Duster 4x4 dCI pana acum foarte multumit pentru ce il folosesc eu. Devine cam zgomotos dupa 110 km. Pentru mine care am 1.92 este comfortabil, cel mai mult am condus 600 de km si nu m-am simtit obosit.

Este foarte bun pentru mers pe drum forestier, denivelat, la vanatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex1500ro, cati km ai facut pana in prezent cu Dusterul tau?

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta vara imi cautam masina de serviciu si am inclus si Duster pe lista largita din motive pur patriotice. Am facut un drive test (vara) pe un model care nici nu stiu daca avea 4x4 dar am fost neplacut impresionat. Eu veneam de pe Mondeo 2006 si nu mi a placut deloc cum se conduce Dusterul, senzatie accentuata de instabilitate, interior total neprietenos..Avand bugetul necesar, am ales passat pana la urma. Tiguan nu am testat ca nici nu ma incadram la pret si nici nu sunt sigur ca mi ar place sa conduc SUV.

Eu mi as lua Duster (poate) doar daca as avea neaparata nevoie de 4x4. Dusterul fara 4x4 eu zic ca este mai slab decat Loganul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

"Daca masina asta e fiabila, trec peste principiile mele si fac un test. Daca face nota buna, iau o bucata (pentru inceput).

In ultima vreme am numai dezamagiri de la masinile Germane, sunt numai clase premium. Asa ca...de ce nu?

Cu toate ca in plan era si un Tiguan, cosider mult prea mare pretul la ce ofra (in configuratie usor peste decent).

Plus ca dci-ul e chiar nesimtit, exploatat in toate felurile si merge si nu vrea sa consume, e mai mult decat ok."

Bine a zis theo in postul 6.

La servici pot face o comparatie zilnic diferenta intre golf 4 2002 si logan MCV 2007

Comparatia intre serviciile prestate de reprezentate inclina catre logan.

Preturile de achizitie au fost similare la achizitia lor in 2007.

Piese schimbate:

golf- turbina, ambreiaj, amorizoare, eterna broasca spate, amortizoare haion si consumabile,

logan-nimic in fara de consumabile.

Caroserie: mici puncte rugina sub caroserie la ambele masini.

Rulaj: 80 000 de km golf si 74 000 de km la logan mcv, in regim mixt.

Din pacate sunt dezamagit de marca vw, cel putin la modelul golf (6) si cumulat cu faptul ca am obosit sa fac (zilnic) slalom printre gropiile din romania cu golfurile, ma voi duce catre un drive test la duster.Nu mai spun ca in acest perioada garda la sol (15 cm la golfuri) m-au terorizat prin zapada si troiene sleauri.

In ultima perioada am petrecut cateva zile in reprezentata dacia si vw, zona chiajna, cu niste daune pe asigurari si am facut un studiu al celor doua masini din acest topic. Daunele erau datorita unor binevoitori care au dat cu diverse obiecte (bata, ciocan,etc) in masini si au surveni daune (geam spart, oglinda rupta, caroserie indoita-tarani de romania).

In masura in care alegerea mea, ulterioara, dupa efectuarea drive test, la ambele masini din topic prezinta interes, va tin la curent fata de alegerea mea ulterioara..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristianionut, intra si aici : http://www.daciaclub...p?showforum=155 ..........ca sa vezi ce au de spus si utilizatorii de Duster. Sunt loturi de Duster care au fost chemate in service pentru inlocuirea totala a motorului...foarte interesant....

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos din partea Dacia ca au rechemat masinile pentru schimbarea totala a motorului. Asta-i un plus pentru Dacia nu un minus. La VW, Skoda, de cand se plang cei cu motoare 1,2 TSI de lant zornaitor, turbina dusa, dar nimeni nu-i cheama, nu-i baga in seama si nici macar nu le da garantie extinsa. Vezi posturile nemultumitilor, scrisori catre producator, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golf- turbina, ambreiaj, amorizoare, eterna broasca spate, amortizoare haion si consumabile,

logan-nimic in fara de consumabile.

Tinand cont ca am foarte multe cunostinte cu Golf IV (unele cu mult peste 200.000km la bord), imi rezerv dreptul de a nu crede ca in conditii de exploatare normala la un golf IV de 80.000km (reali, tu zici ca l-ai luat SH deci daca are 300 e alta mancare de peste) pica si turbina si ambreiajul. Eu am avut un Golf IV timp de 4 ani (luat la 9x.xxx km, vandut la ~150k) si a fost de departe cea mai fiabila masina pe care-am avut-o vreodata, nu mi-a picat absolut nimic pe ea. De asemenea, ca fost posesor de Logan (nu eu personal, dar in familie) ce-i drept berlina, nu MCV, as fi foarteeeee impresionat sa fie adevarat ca e la 74.000km fara reparatii. Taica-miu l-a vandut la 4x.xxx km pentru ca se saturase de mers prin service cu el si sa primeasca vesnicul raspuns "care zgomot? nu e niciun zgomot, e normal, asa face toate" pentru orice problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti compara un Golf IV cumparat SH cu un Logan cumparat de nou. Ca si Ice_2k, inclin sa cred ca Golful ala nu are cum sa aiba 80.000 km, e totusi o masina din 2002, adica de 10 ani.

In alta ordine de idei, de cateva zile circul cu un Logan 1.5 DCI din 2006, avand in vedere ca masina mea e in service, pentru cateva operatiuni de vopsitorie. Masina arata la bord putin sub 80.000 km, insa nu o pot compara in nici o privinta cu masina mea, Seat Ibiza, tot din 2006, cu 131.000 km. In primul rand, masina nu e deloc functionala, fiecare comanda fiind pozitionata absolut aiurea si nu la indemana soferului (a se vedea claxonul pe maneta de semnalizare, butoanele de deschis geamurile fata pe consola centrala, comenzile ventilatiei mult prea jos pentru a ajunge cu usurinta la ele, etc). Masina trancane din toate incheieturile, lucru care ma face sa ma indoiesc serios de calitatea finisarilor si a materialelor folosite la interior. Totusi, masina mea care are 50.000 km in plus, nu trancane nici pe jumatate cat face Loganul. Ii pot gasi totusi un singur atu, consumul mic al motorului, e vorba de cel de 65 CP. Am ajuns la un consum de 7.4 litri /100 km in Bucuresti, fata de peste 10 litri /100 km, cat consuma masina mea. In schimb, transmisia prezinta zgomote absolut infioratoare, probabil din cauza volantei, iar volanul se misca usor stanga dreapta in timpul deplasarii.

In concluzie, desi m-as fi gandit la un Duster, mi-am dat seama ca nu voi putea suporta niciodata limitarile unei asemenea masini, avand in vedere ca Dusterul e 90% Logan la interior, iar motoarele sunt identice. Spun asta comparand cu masina mea, comparatia cu Tiguan nu are absolut nici o relevanta.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt loturi de Duster care au fost chemate in service pentru inlocuirea totala a motorului...foarte interesant....

Stima

Cred ca le-au facut chip tuning :lol:

Lasand gluma,mie mi se pare o masina corecta.Daca ai pretentii la dotari ,iti iei altceva.

Am facut un test-drive cu masina unui coleg si mi s-a parut ok.Nu am avut motiv sa fiu carcotas.

Nu o pot compara cu rav-ul din familie.Insa pt cine vrea o masina noua,4wd si are un buget limitat ,e o varianta excelenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am configurat ieri un Duster, 1.6 16v 4x2, nivel de echipare Laureate, cu ESP, geamuri electrice spate si volan imbracat in piele, costa 13.749 EURO, inclusiv TVA. Nu mi se pare ieftina, chiar departe de a fi excelenta. RAV-ul ala cat a costat si ce optionale are? Exista optiuni mult mai bune pentru 3-4.000 EURO in plus, cum ar fi Skoda Yeti 4x2, cu motorizarea 1.4 TSI - deci mai puternica decat cea cu care e oferita Duster, si care are in plus Climatronic, frane disc spate (Duster are frane pe tambur spate), airbaguri pentru cap fata spate, care costa 17.035 EURO inclusiv TVA. Diferenta e de aproximativ 3.300 EURO, care inseamna intr-adevat cam 25% din valoarea Dusterului in plus, insa de banii acestia consider ca primesti mult mai multa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu m-am facut inteles:

Rulaj:

golf 4 luat la 200 000 si acum are 280 000 de km.Fabricat in 2002 si inscris in Ro in 2007 cu 200 000 de km la bord.

logan mcv luat in 2007 de nou cu 74 000 de km acum in bord.

Piese:

la golf 4 s-a schimbat turbina si ambreiajul, datorita uzuri masini.

la logan nu a fost cazul.

Service:

acelasi mecanic le verifica pe amandoua.

acelasi tip de ulei si motorina.

Pret:

au costat acelasi pret atuni-10-11 000 de euro.

Revenind la topic comparatia celor doua suv-uri e cam complicata:

la greutate o comparatie reala ar fi duster versus golf 6,

la garda la sol s-ar compara duster versus tiguan,

la putere ar fi duster versus golf 6 cu 1,6 tdi,

la pret ar fi duster versus golf 6 cu 1,6 tdi,

Deci o dilema mare pentru mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare corect sa compari Golful second hand ( sau ma rog un Tiguan second hand) cu Dusterul nou de vreme ce au avut acelasi pret. Sau daca comparam numai masini noi atunci titlul topicului ar trebui sa fie " Tiguan sau 2 Dustere?".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decizia e simpla: vrei masina cu garda mai inalta decat Golf si 4x4, daca nu vrei sa dai peste 20.000 euro pe Tiguan (chiar binisor peste 20.000 EURO), mergi pe Duster. Daca esti obisnuit cu tot ce mi s-a parut mie aiurea la Logan, avand in vedere ca ai un Logan MCV si nu te deranjeaza prea mult, nu te va deranja nici la Duster.

PS: Asa cum am banuit, compari o masina cumparata de noua, cu un numar relativ mic de km in prezent, cu o masina cumparata la o vechime de 5 ani, cu un numar maricel de km. Mie mi se pare normal sa schmbi ambreiajul la peste 200.000 km, la fel si turbina. Nu poti sa ceri fiabilitate de la o masina care are deja 200.000 km.

Ebi, tie ti se pare normal sa faci comparatia asta doar pentru ca masinile au acelasi pret. Cand iti cumperi o masina veche, cu 200.000 km, ai putea totusi sa iei in calcul ca e o probabilitate destul de mare sa te coste ceva mai mult intretinerea si reparatiile masinii, fata de una noua. De exemplu, cand cumperi o masina noua, nu stai sa te gandesti ca trebuie sa schimbi discuri, placute, distributie, turbina, lichid de frana, asta ca sa vorbim doar de consumabile si nu de piese care pot ceda din cauza uzurii. La masina veche in schimb te duci si te uiti cu atentie, pentru a vedea ce bani trebuie cheltuiti pentru a o pastra in functiune. Sper ca m-am facut inteles, e punctul meu de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristianionut, la fel am scris si eu cu ceva vreme in urma, nu se pot compara cele doua masini din titlu pentru ca diferenta este enorma.

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare corect sa compari Golful second hand ( sau ma rog un Tiguan second hand) cu Dusterul nou de vreme ce au avut acelasi pret. Sau daca comparam numai masini noi atunci titlul topicului ar trebui sa fie " Tiguan sau 2 Dustere?".

Mie mi se pare cel putin dubios sa compari o masina de 74.000 km cu una de aproape 300.000 km. La bani de Logan nou se poate cumpara Golf SH cu km mult mai decenti. In plus, sa te plangi ca a trebuit schimbat ambreiajul la 300.000 km, sa-mi fie cu iertare dar e complet aiurea. Bine ca nu s-au trecut si discurile de frana la probleme de fiabilitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RAV-ul ala cat a costat si ce optionale are?

Cu mult peste un duster,nivel de echipare executive + inca niste optionale(de domeniul SF pt un duster :P )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune zis Tibi, un rav diesel este 35 000 de euro.Isi cumpara acum un prieten si asteapta o oferta de lesing.Tiguanul nu e pe placul lui.

Pentru restul colegilor: noi muncim pe bani.Cumparam pe bani, iar sa dau o casa (30-35 000 de euro) pe un tiguan diesel, este exclus.Nu mai vorbesc costurile asigurarilor si etc.

Iar pentru mine masina nu este un lux ci o necesitate, care trebuie sa mearga (sa produca).

Second hand, am explicat mai sus ce inseamna la golf : masina cu 130 000 de km pe bord si reali 200 000.Dupa aia incep surprizele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, cu toate ca acest versus este total dezechilibrat pentru ca nu poti compara cele doua masini la nici un capitol, pana la urma fiecare isi achizitioneaza masina pe care si-o permite si de care are nevoie cu adevarat. Indiferent ca o cumperi pentru ca iti ofera comfort, o gama larga de optiuni si are un look interesant (in cazul Tiguan)..sau ca o cumperi pentru ca are un pret bun SH si iti faci treaba cu ea (in cazul Duster), important este sa fi multumit de masina pe care o vei alege si sa nu-ti creeze prea multe probleme de ordin tehnic.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc adriano, suntem pe aceeasi lungime de unda.

Nu sunt dezamagit de golfuri pe care le-am exploatat, desi am mici neconformitati.Deh, golful imi ramane la suflet.Principala mea problema este situatia din Romania:

-iarna zapada si sleauri cu gheata,

-primavara gropi rezultate din iarna unde slalomul e sport national,

-toamna si uneori vara ploi care ascund unele gropi,

-vara praf,

iar lista poate continua.

Gata, ma duc la drive test si mai vorbim dupa.

Vreau sa vad ce pot cele doua masini in versiunea diesel, gama de mijloc spre top.

Recunosc ca pana acum am vazut ce poate Tuareg si Nissan Terano2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

''Tuareg'' nu aveai cum si nici n-o sa vezi, touareg poate ;)

Cauta pe youtube

Legat de logan vs golf4(pt ca tot s-a amintit mai sus)...tare mult as vrea sa vad cum se tine un logan la ~300mii km

Modificat de TIBI_84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!