Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

Alin am aceeasi motorizare ca si tine...daca vrei consum mic, schimbi la 2000-2500 si accelerezi usor...

Tigaia asta are cutie scurta trage binisor si daca la schimbare cade la 1500...

Turatie de croaziera 2000-2800...ce depaseste 3000 deja incepe sa manince...si benzina si ulei :)

M-am tampit...dau sfaturi pe care nu le respect :) ...de cand mi-am luat statie nu prea merg sub 3000...dauneaza grav consumului... :(

Revenind in oras daca nu ma grabesc schimb si la 2000-2200...dar fara pretentii in accelerare...

Jetta are dreptate, trebuie sa-ti formezi urechea muzicala...sa nu lesi tigaia sa gafaie...

Pe drept pot sa ma tarai la 60 in tr 5 la 1500rpm...dar daca urc o panta o tin mult mai sus 2800-3000-3500...

Nu exista o reteta batuta in cuie...trebuie sa simti motorul...la turbate, diesel e alta poveste...

Trebuie sa-ti formezi stilul tau de condus, si masina va "invata" ...nu e gluma :) e vorba de LTFT si STFT parametri ce se modifica functie de regim...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci ce ti-am spus si vorbim dupa vreo mie de km.

O masina consuma cel mai putin in punctul in care merge eficient, nu inecat.

Daca are cuplul maxim la 3800rpm nu inseamna ca acolo se schimba si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa-l asculti pe JUG ca stie ce zice

 

eu nu am mai avut de mult motor aspirat dar sigur subturatia dauneaza .. consumului si raspunsului masinii .. cuplului .. daca intelegi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine, eu nu sunt de acord cu JUG. Si nici VW nu este si nimeni dintre cei care au vazut vreodata si au inteles o harta a consumului specific pentru un anumit motor.

De regula, eficienta maxima (lucru mecanic/combustibil) este la turatii cat mai mici. Asadar, pentru un consum optim iti recomand sa mergi la o turatie cat mai mica, dar la care motorul poate asigura cuplul motor cerut de tine. Altfel spus, daca motorul functioneaza rotund, fara zgomote specifice turatiilor mici, poti sa mergi linistit.

Nu exista o turatie sub care nu ai voie sa mergi ca se intampla nu stiu ce. Depinde de sarcina motorului.

De exemplu, daca mergi cu viteza mica si constanta sau la vale poti merge si cu 1200 rpm si totul este ok. Sau poti urca incarcat un deal abrupt, iar la 3000 rpm motorul sa nu poate asigura cuplul necesar si sa fii nvoit sa retrogradezi la 4000 rpm.

 

Totul depinde de sarcina. Dar turatiile mai mici au ca efect consumuri mai mici.

 

P.S. Evindent, acestea sunt consideratii pur teoretice. orice motor are un hotspot la care consumul este minim raportat la lucrul mecanic efectuat, care totusi variaza cu turatia. Masuratorile astea au ca rezultat intocmirea hartilor cu consum specific, pe care fiecare producator le intocmeste, dar nu prea le face publice. Privind o astfel de harta se vede usor unde trebuei tinuta turatia pentru a avea consumul minim, in functie de cuplul/puterea necesara.

Ca regula, cu cat sarcina este ma mare si turatia este mai mica, cu atat consumul specific este mai mic. 

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Valentin, care e pana la urma raspunsul tau la intrebarea omului : "la ce turatie sa schimb vitezele ca sa merg economic" ?

Eu nu am inteles.

2. Exemplele tale cu la deal/ la vale sunt irelevante. Nu se iau in considerare extremele niciodata.

3. Aici e vorba de mersul in oras, in mod evident, de unde si intrebarea referitoare la turatia pentru schimbatul vitezelor.

4. Nimeni nu recomanda niciodata sa mergi cu un aspirat la 1200rpm. Nimeni care stie cate ceva despre motoare si prelungirea vietii lor, adica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un mers economic, dar relativ ok, ca sa nu incurci nici traficul si sa nu subturezi nici masina, eu iti recomand sa schimbi vitezele intre 2600-3000 rpm ; spre exemplu, la mers preponderent urban, poti merge linistit cu a 4a la 60 km/h, a 5a ;la 70-80 km/h, si in caz ca vrei sa o calci puternic, retrogradezi ; cauta si pe youtube ca sunt destule tutoriale pentru mers economic cu un benzinar aspirat ; 

Cel mai bun consum il vei avea cu a 5a la 75km/h, si va creste simtitor dac ai depasit 110 km/h ( 3000 ture ) 

Nu este indicat sa bagi piciorul pana in podea atunci cand masina este subturata, mai bine retrogradezi si o urci in ture daca este neaparata nevoie ; cu un schimbat la ~2700 rpm, fara accelerari bruste si daca vei folosi si frana de motor vei avea un consum bun ;) 

 

Ceea ce spun colegii mai sus, cand se refera ca motorul tau are cuplul maxim la 3800 rpm, reprezinta turatia in care masina are cel mai bun consum in raport PERFORMANTA/CONSUM ! deci ai si performanta, dar consumul nu este acolo cel mai mic ; oricum nu te agita prea tare, un motor aspirat este destul de simplu si fiabil si nu prea ai cum sa ii faci rau daca respecti cele scrise mai sus ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tigaia asta 1.6l SR ca si alte motoare de 1.6 au cutia scurta...3000rpm la 100km/h...

Si intradevar daca mergi la croaziera la 80-90km/h ai consum optim...si ca turatie dar si ca manevrabilitate, nu ai sa mai fii nevoit sa franezi in curbe si sa accelerezi dupa aia...mai nasol ca ai sa-ti umpli frigiderul, mai ales daca mergi asa pe europeana si eventual pe banda 2 :)

In oras...daca vezi ca in 100m tre sa opresti/incetinesti la semafor/trecere pietoni, plecand de la altul, nu ai sa schimbi la 3000 ca dupa aia sa pui frana de gasca...mai ales daca e liber si nu te grabesti...

Ca sugestie generala si cred ca s-a mai scris la greu despre ea...FRINA de motor...e sanatoasa si pt placute, pt aderenta/franare rapida, dar si consumul scade la 0 pe o perioada, si in rest e mai mica decat daca ai frina obisnuit...

Lungitul vietii motorului...daca vrei sa-l ai pana la pensie, eventual sa fie masina de epoca pe vremea nepotilor...ok...ne gandim si la asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JUG

 

1. Am crezut ca am fost suficient de clar cand am spus ca nu se poate da un raspuns corect in toate situatiile la aceasta intrebare.

2, 3. Intre cele doua extreme sunt o infinitate de raspunsuri. Citeste cu atentie raspunsul si cauta sa intelegi ce vreau sa spun. Aici nu exista cifre magice, ce e peste e bine, ce e sub, e rau. Asta daca cu adevarat intelegi cum functioneza un motor.

 

4. Ce spune VW se pune? Uite, eu tin motorul si la 800 rpm (la ralanti) fara sa am probleme cu el. Il tin si la 1000-1200 rpm (atunci cand ma apropii de semafor intr-o usoara frana de motor). Uneori nu cobor nici mort sub 3000 rpm (cand sunt intr-o depasire). Intelegi diferentele intre cazurile enumerate? 

Nu cred ca suntem off topic daca spui cam ce ar putea sa se intample rau cu un motor aspirat la 1200 rpm. Si ce este diferit (in rau sau bine) fata de altul supraalimentat. Sau ce motor doresti tu. Te ascult cu placere, pentru ca eu nu-mi imaginez ce se poate intampla rau...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca asta e cel mai important lucru daca vrei consum mai mic, sa nu bagi piciorul in acceleratie daca nu ai ture suficiente sa-ti miste masina (cuplu)

 

Dupa cum spune si Gerhard Plattner http://www.informatiiauto.ro/cat-consuma-masina-ta-sfaturi-pentru-un-sofat-sigur-si-economic-uid51.html (neaparat de citit pentru cine vrea sa conduca economic) orice apasare pe acceleratie si orice apasare pe frana inseamna consum.

Daca apesi pe acceleratie la turatii mici, apesi mai mult ca sa obtii acceleratie mai mare dar nu obtii decat consum, trebuie sa retrogradezi pana la o turatie de la care sa iti permita motorul/cutia sa accelerezi fara a da talpa.

 

De asta ma plang eu de DSG ca subtureaza si de cand accelerez, jumatea aia de secunda pana se simte sa retrogradeze consuma 40l/100, e mai economic pe automate sa retrogradezi manual inainte sa accelerezi.

 

 

Nu este indicat sa bagi piciorul pana in podea atunci cand masina este subturata, mai bine retrogradezi si o urci in ture daca este neaparata nevoie ; cu un schimbat la ~2700 rpm, fara accelerari bruste si daca vei folosi si frana de motor vei avea un consum bun ;)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca asta e cel mai important lucru daca vrei consum mai mic, sa nu bagi piciorul in acceleratie daca nu ai ture suficiente sa-ti miste masina (cuplu)

 

Dupa cum spune si Gerhard Plattner http://www.informatiiauto.ro/cat-consuma-masina-ta-sfaturi-pentru-un-sofat-sigur-si-economic-uid51.html (neaparat de citit pentru cine vrea sa conduca economic) orice apasare pe acceleratie si orice apasare pe frana inseamna consum.

Daca apesi pe acceleratie la turatii mici, apesi mai mult ca sa obtii acceleratie mai mare dar nu obtii decat consum, trebuie sa retrogradezi pana la o turatie de la care sa iti permita motorul/cutia sa accelerezi fara a da talpa.

Ce spune Gerhard Plattner este foart adevarat, insa concluzia ta este total eronata. Ce iti inchipui tu ca se intampla cu benzina/motorina aia arsa la turatii mici si ne transformata in lucru mecanic? Tu confnzi senzatia de acceleratie lenta pe care o lasa o masna intr-o treapta superioara (si turatie mica a motorului), cu consumul. Cum ai ajuns la concluzia de mai sus? Cum ai masurat/determinat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca poate nu inteleg ce zici. Tu zici ca daca la 30kmph intr-a 5-a apesi pe acceleratie la fund si astepti pana ajungi la 80kmph consuma mai putin decat daca retrogradezi intr-a 4-a sau a 3-a (depinde de cutie, M5, M6, DSG7) si apesi mai usor, ajungand la fel de repede la 80kmph?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa vorbim de consum si in functie de cutie, voi introduce in ecuatie si Multitronic (CVT). Aceasta cutie in Drive nu schimba propriu-zis vitezele, ci creste turatia concomitent cu viteza. Poti sa ii dai talpa, dar atat timp cat ea este in D va accelera destul de lent. In Sport are alt comportament, as putea zice similar cu celelalte cutii automate puse pe sport, schimband sus. In Manual si Sport figureaza pe bord cu 8 viteze, dar ele sunt mai degraba virtuale.

 

Audi afirma ca aceasta cutie ar fi cea mai economica.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JUG

1. Am crezut ca am fost suficient de clar cand am spus ca nu se poate da un raspuns corect in toate situatiile la aceasta intrebare.

2, 3. Intre cele doua extreme sunt o infinitate de raspunsuri. Citeste cu atentie raspunsul si cauta sa intelegi ce vreau sa spun. Aici nu exista cifre magice, ce e peste e bine, ce e sub, e rau. Asta daca cu adevarat intelegi cum functioneza un motor.

4. Ce spune VW se pune? Uite, eu tin motorul si la 800 rpm (la ralanti) fara sa am probleme cu el. Il tin si la 1000-1200 rpm (atunci cand ma apropii de semafor intr-o usoara frana de motor). Uneori nu cobor nici mort sub 3000 rpm (cand sunt intr-o depasire). Intelegi diferentele intre cazurile enumerate?

Nu cred ca suntem off topic daca spui cam ce ar putea sa se intample rau cu un motor aspirat la 1200 rpm. Si ce este diferit (in rau sau bine) fata de altul supraalimentat. Sau ce motor doresti tu. Te ascult cu placere, pentru ca eu nu-mi imaginez ce se poate intampla rau...

Ce treaba are turatia de la relanti sau cea din frana de motor cu ce vorbim noi aici?!

Aici e vorba de turatii in sarcina, adica in mers cu turatie constanta sau eventual usor crescatoare, nu pe loc sau in decelerare.

Un motor turbo poate merge lejer la turatii mici pt ca dezvolta suficient cuplu si acolo, pe cand un aspirat nu.

Mi se pare de bun simt ca un posesor de auto sa stie care sunt diferentele intre un aspirat si un supraalimentat, respectiv la ce turatie merge corect si optim fiecare.

Daca mergi cu aspirat(mai ales de cilindree mica) subturat in sarcina,faci urmatoarele greseli:

1. Il tii la limita inecarii. Injectia e insuficienta si stresezi pompa.

2. Nu ai cuplu deloc in caz ca esti nevoit sa accelerezi brusc, ceea ce e deranjant si potential periculos in acelasi timp.

3. Mergi ineficient fata de o turatie usor mai mare(depinde de la caz la caz) si consumul nu e mai mic, injectoarele merg cu tzaraita, in loc sa mearga constant, s.a.m.d.

Am avut doua aspirate de cilindree atat mare, cat si mica si am testat ce spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am mers mai aler putin si fara sa prind bara la bara din metru in metru, mi-a consumat mai putin decat daca am avut un mers mai batranesc ... asta pe acelasi tronson de drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca daca mergi cu un motor aspirat la turatii mici consumi mai mult. Am avut un golf iv 2.0 benzina si am mers odata la limita subturarii(80-90 cu a5-a!), pe traseul timisoara deva si am scos consum 5.4%. Acelasi traseu il faceam de obicei cu 6.5% mers la consum.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor turbo poate merge lejer la turatii mici pt ca dezvolta suficient cuplu si acolo, pe cand un aspirat nu.

Mi se pare de bun simt ca un posesor de auto sa stie care sunt diferentele intre un aspirat si un supraalimentat, respectiv la ce turatie merge corect si optim fiecare.

Eu te intrebasem ce se poate strica la un aspirat fata de un supralimentat daca se merge la turatii scazute, nu care sunt diferentele intre motoare. Tu ai afirmat asta si voiam sa stiu ce vrei sa spui.

 

Daca mergi cu aspirat(mai ales de cilindree mica) subturat in sarcina,faci urmatoarele greseli:

1. Il tii la limita inecarii. Injectia e insuficienta si stresezi pompa.

 

Mi se pare lipsit de sens ce spui. Inecarea motorulului era frecventa la motoarele pe carburatie, care injectau benzina in cilindru, dar din diferite motive, nu ajungea acolo scanteia sau aerul. Acum injectia se face la fel si la 800 rpm si la 4000 rpm, adica atunci cand se deschide supapa de admisie sau injectorul primeste comanda de injectie de la ECU. Difera doar frecventa la care este actionat injectorul, la 6,7 Hz in cazul 800 rpm, respectiv la 33,3 Hz, in cazul 4000 rpm.

Pompa (presupun ca e vorba de cea de alimentare) este electrica si nu are nicio legatura mecanica cu motorul sau injectoarele. Cum sa o stresezi? :)

2. Nu ai cuplu deloc in caz ca esti nevoit sa accelerezi brusc, ceea ce e deranjant si potential periculos in acelasi timp.

 

Corect, dar nu asta este subiectul discutiei. Noi discutam de consum si efecte negative asupra motorului.

3. Mergi ineficient fata de o turatie usor mai mare(depinde de la caz la caz) si consumul nu e mai mic, injectoarele merg cu tzaraita, in loc sa mearga constant, s.a.m.d.

Indiferent de turatia cu care merge motorul, injectoarele functioneaza cu intermitenta, niciodata nu merg continuu ca un dus.  

 

 

Stai ca poate nu inteleg ce zici. Tu zici ca daca la 30kmph intr-a 5-a apesi pe acceleratie la fund si astepti pana ajungi la 80kmph consuma mai putin decat daca retrogradezi intr-a 4-a sau a 3-a (depinde de cutie, M5, M6, DSG7) si apesi mai usor, ajungand la fel de repede la 80kmph?

- daca ajungi la fel de repede de la 30 km/h la 80 km/h intr-a 5-a fata de a 3-a, atunci treapta a 3-a va consuma mai mult. La fel daca vei ajunge mai repede la 80 km/h in treapta a 3-a

- daca ajungi mai repede la 80 km/h intr-a 5-a, adica apesi foarte usor pedala intr-a 3-a, atunci vei consuma mai mult intr-a 5-a.

Stai si cugeta-le bine, ca stiu despre ce vorbesc

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As cugeta daca as intelege ultimele doua liniute, dar probabil sunt cam obosit la ora asta sa inteleg .. over and peace out :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Janghina de Focus Variant 1.6 aspirat ( masina de la munca ) consuma maxim 6% pe exterior, are mereu 3 persoane in ea si pe deasupra are si check engine aprins de cand a cumparat sefu' masina ( cam 5 ani de zile ).

Nu sarim cu ea de 110 ca are niste opinci de cauciucuri, niciodata nu sarim cu ea de 3000 rpm ca oricum nu fuge si viteza de croaziera e undeva intre 70-100, rar 110. Banuiesc ca regula s-ar aplica la orice aspirat. Acceleratii usoare sau moderate, maxim 3000 rpm si o viteza la care sa ai o rezistenta la inaintare destul de mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru reducerea consumului asa trebuie facut, insa pentru a avea performante acceptabile trebuie turat mai mult, catre maxim.

 

 

@Codz

Asta inseamna ca n-ai inteles mai nimic din ce ti-am raspuns :)

Pe scurt, ideea este ca, indiferent de treapta in care te afli, cu cat masina acceleraza mai tare (adica isi creste viteza mai repede), cu atat consumul va fi mai mare. Absolut logic, lucrul ala mecanic suplimentar necesar la accelerare trebuie sa-si traga de undeva energia.

Lasand de-o parte discutiile mai mult sau mai putin tehnice, iata ce spune VW. Citeste cu atentie (cand esti odihnit) textul ingrosat.
 

Change up earlier, tank up later.
Drive in the highest possible gear.

 

Third gear at 30 km/h – changing up earlier helps you to save. Here’s a myth if ever there was one: driving at low revs damages your engine. TDI and TSI engines love driving at 30 km/h in third gear – they produce a remarkable amount of shove even at 2,000 rpm. Once your car has set off, change straight up into second. And when you do change into higher gears, you can skip one if you want. Always use the highest possible gear. Many vehicles have no difficulty driving at 50 km/h in fifth. As long as the car does not judder or make an unpleasant noise, then the revs are not too low. If you drive an automatic then avoid kickdown and take your foot off the pedal momentarily instead, then the automatic transmission will switch up to the next gear for you. The DSG automatic gear box used by Volkswagen does that itself anyway, reducing consumption by up to 20%.

 

Sfaturi pentru reducerea consumului. Ar trebui citite cu atentie.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit acolo exact ce sustineam  si pe la noi in tara nu se stie: 

 

"You can also use much less fuel by disengaging the gearbox. This is especially effective if, by driving with foresight, you are able to freewheel over a long distance. Rolling downhill is also a good idea, but only if it is not too steep."

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect adevarat, dar in anumite conditii. De exemplu:

- te apropii de un semafor iar cand esti la 200 m de el se face rosu. Cel mai economic este sa faci frana de motor => consum 0, iar masina franeaza pana la semafor

- te apropii de acelasi semafor care este deja pe rosu, iar la cateva sute de m de el (deci la mai mult de 100-200 m de el) scoti din viteza si rulezi la ralanti catre el. Consumul este mai mic, chiar daca nu este 0, pt ca in frana de motor nu ai fi ajuns la semafor fara sa calci pe acceleratie (distnta prea mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin, eu promit ca sunt de acord cu tot ce ai spus tu cu o singura conditie: sa imi arati ca VW sau o autoritate in domeniu spune acelasi lucru pentru un aspirat, nu pentru TSI sau TDI. Acolo stim cu totii ca asa e, nicio noutate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca din primul post te intrebam ce crezi tu ca este atat de diferit la un supraalimentat fata de un aspirat. Nu la diferentele constructive ma refer, ci de ce crezi tu ca un compresor/turbina poate schimba o lege a fizicii, sau macar eficienta unui motor?

Supralimentatea iti permite presiuni mai mari in admisie care au ca efect o cantitate mai mare de combustibil injectat. Doar atat. Motoarele si arderea din interiorul lor raman identice.

De asemenea, am spus ca mi-as dori sa-mi spui cum anume are de suferit fiabilitatea, asa cum te exprimai anterior.

VW vorbeste acum doar de TSI-uri si TDI-uri pentru ca doar alea se adreseaza publicului tinta. Crezi ca pe un posesor de FSI 3,6 l-ar interesa "think blue"? 

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arunca un ochi la ceea ce scrie in urmatorul paragraf:

 

"Original question- "I’m trying to understand why crankshaft torque falls off at low RPM in normally aspirated piston engines"

At low rpms you use very little fuel ( which means less torque & HP) and each cylinder is firing the least per RPM.
force x distance / time???


ifin you are charting fuel consupmtion for torque, you should chart HP too...it takes a lot of fuel to make HP..BSFC is the " new " trick of the day but is not real world at WOT since 99 percent of all door slammers never use it.. note the chart for a Jaguar V12 HE, the ‘HE’ indicating the use of high swirl heads.

The red line shows power – all the way to about 220kW in this graph. The green line shows torque (although here it is expressed as Brake Mean Effective Pressure). And then we have SFC, shown by the purple line. As can be seen, the SFC curve doesn’t initially appear as you might have imagined it would.

At idle it’s about 280 g/kWh, then as revs rise, it drops to be at its lowest at about 2500 rpm (at say 270 g/kWh). From there it rises steeply to reach 350 g/kWh at 6000 rpm.

Now why should the SFC be lowest at middle RPM? Or, to put this another way, what causes an increase in fuel used per kW at both low and high revs?

At low revs, SFC suffers because there’s increased time for the heat of combustion to escape through the walls of the cylinders and so not do useful work. At higher engine speeds, the frictional loses of the engine rise alarmingly (especially in this case with 12 cylinders!) and so the energy of combustion is again being wasted, this time in heating the oil.


There’s another reason that SFC is lowest at ‘middle’ rpm. Because the engine is tuned to develop best cylinder filling (ie to produce best torque) at middle RPM range, the engine’s breathing is at highest efficiency at these speeds.
THIS is critical...The engine is a giant AIR PUMP. Unless you monitor AIR Consumption as well..SFC is only HALF the story. Fuel/Air being the whole sotry! But don’t fall into the trap of saying that SFC is always at its best at peak torque – that’s not usually the case.


But the real trouble with diagrams like the one above is that in many ways, they’re irrelevant to real-world fuel consumption. Why? Because these graphs are drawn for full throttle!"

 

SFC inseamna Specific Fuel Consumption.

 

Textul e luat de aici pentru ca mi-a fost mai usor decat sa stau sa explic: http://www.physicsforums.com/showthread.php?t=244434 (postul nr.13, dar ar trebui urmarita toata discutia)

 

Cat despre raspunsul la intrebare daca un posesor de FSi 3.6 ar fi interesat de "think blue", poti sa iti spun ca DA, ABSOLUT! Asta e si motivul pentru care vezi in mapa de prezentarea a noului 911 Turbo sau a lui S63 AMG ca lauda faptul ca au scazut consumul cu X%. Acei posesori au contul mai "gras" decat cel al unuia care detine 3.6 si totusi Porsche sau AMG tin sa le precizeze asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!