Jump to content
poe

Ulei pentru motoare TSI

Recommended Posts

vali zak

Totusi cineva explica odata ca atunci cand era  norma 502 /505 nu exista 504/507 care e o formula mai nou aparuta-e corect sau nu?

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
MyKe

504 are și 502, invers nu.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali zak

Asta e clar, e un ulei mai modern implicit mai bun si mai performant.insa in 2008 pentru masina mea, motorul meu erau acceptate si 504 si 502

IMG_20191004_155118.jpg

Edited by vali zak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Nu intotdeauna un ulei "modern" este compatibil cu normele inferioare. Masinile noi cu GPF vin de ex. cu ulei norma 508.00, 0W20 care nu include norma 502.00 sau 504.00 de ex. Tu desi ai 1,4 TSI si un ulei bun pentru intervalul de schimb flexibil ar trebui sa fie norma 504.00, poti sa bagi linistit 502.00 datorita faptului ca schimbi uleiul exagerat de des. Adica esti la nivelul anilor '70 sau '80. Desi este off topic pentru ca vorbim de "ce ulei recomandam" nu "la cati Km schimbam uleiul", intervalul de schimb dat de tine se folosea pe vremea cand uleiurile erau doar minerale si nici macar nu erau multigrad. (de bagai iarna ulei mineral M20 si vara M40). Tu schimbi uleiul de 3  ori mai des decat trebuie.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali zak

Da, schimb des datorita faptului ca miroase a benzina uleiul si ca folosesc masina numai in Bucuresti, km nu sunt multi dar ore de functionare da.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionescu George

Eu am facut calcul bazat pe informatiile oferite de tine: 2 schimburi/an si 150.000km facuti in 5 ani inseamna schimb de ulei la 15.000km. inseamna ca am facut o confuzie, daca ai facut 43.000km in 5 ani, te incadrezi sa-l schimbi la ~9 luni si asta e.

Masina mea accepta atat norma 502 cat si 504, dar 504 nu e superior cum crezi tu in aplicatia mea, la fel cum 502 nu e grozav pentru masina de oras din generatia ta. Daca tot nu respecti norma si vrei ulei care rezista eroic la contaminarea cu carburant ai Reavenol RUP.

Edited by Ionescu George

Share this post


Link to post
Share on other sites
jag

504/507 e mult mai bun in orice situatie.

  • Upvote 2
  • Like 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionescu George

Mai ales 507 care e norma pentru TDI, iar aici vorbim deapre benzinar.

Si nu, fiecare e mai bun pentru o aplicatie. In masina mea care merge cu ambele norme daca bag 504 in loc de 502 o sa am protectie mai slaba plus consum de ulei mult mai mare.

Oricum degeaba ne batem capul pentru ca omul merge cu un 502 semisintetic adus din Germania, nici macar un fullsintetic. Gama LM echivalenta cu Ravenol VST este High Tech daca nu ma insel, Leightschlauch ala e semi, e un ulei absolut banal, cu pret la care se gasesc multe fullsintetic cu norma 502.

Edited by Ionescu George

Share this post


Link to post
Share on other sites
GeorgeTSI
On 9/30/2019 at 1:35 PM, Ionescu George said:

Ravenol VMP USVO, de departe dpmdv. VMP simplu nu mai exista decat ce e in stocuri, iar oil finder mai contine mici erori, VMP USVO inlocuieste direct VMP. Mobil 1 mentionat de tine e sub VMP USVO iar Ravenol VST Usvo e peste acel Liqui Moly.

 

 Benzinara care face 5-10km in oras, cu presiuni mari in turbo si alergata e oricum o combinatie proasta dpmdv, rareori ajungand la temperaturi optime de "forja". Pentru oras clar un VMP USVO pentru generatia ta de motor,  dar pentru soft agresiv si presiuni mari in turbo as merge pe VST USVO. Practiv VMP Usvo e mai bun la rece si pentru drumuri scurte, iar VST USvo e mai bun la cald si pentru mers agresiv, la final e un compromis. Pentru motor turbo cu injectie directa si conditiile tale de rulare recomand schimb de ulei la maxim 7-8000km, nu la 10.000km.

 

Multumesc pentru sfaturi, acum eu am dat cazul cel mai rau :) In practica voi merge probabil 50-60% usor ca e trafic sau merg pana la colt sa-mi iau apa minerala, iar restul mai blana :) Mai fac si drumuri de 15-20 km dar mai rar. Oricum in Bucuresti n-ai unde sa mergi mai tare sustinut, mergi 3-400 m si dupa aia te opresti...

Asa ca probabil cea mai buna varianta ar fi un 5W30. Vad ca si pe site la Ravenol se recomanda uleiuri 5W30 (sau 0W30) pentru motoare TSI Gen3 din US.

Acum nu stiu cu cat e mai bun un Ravenol VMP USVO fata de Mobil 1 ESP Formula (ambele 5W30) ? Dupa specificatii par apropiate si nici ca pret nu difera foarte mult.

Edited by GeorgeTSI

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan20cj

Am avut ravenol 5w40 si nu mi a consumat deloc ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ianculescu
On 10/5/2019 at 12:33 PM, jag said:

504/507 e mult mai bun in orice situatie.

Unde scrie treaba aceasta. Pune un link te rog. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionescu George
17 hours ago, GeorgeTSI said:

Multumesc pentru sfaturi, acum eu am dat cazul cel mai rau :) In practica voi merge probabil 50-60% usor ca e trafic sau merg pana la colt sa-mi iau apa minerala, iar restul mai blana :) Mai fac si drumuri de 15-20 km dar mai rar. Oricum in Bucuresti n-ai unde sa mergi mai tare sustinut, mergi 3-400 m si dupa aia te opresti...

Asa ca probabil cea mai buna varianta ar fi un 5W30. Vad ca si pe site la Ravenol se recomanda uleiuri 5W30 (sau 0W30) pentru motoare TSI Gen3 din US.

Acum nu stiu cu cat e mai bun un Ravenol VMP USVO fata de Mobil 1 ESP Formula (ambele 5W30) ? Dupa specificatii par apropiate si nici ca pret nu difera foarte mult.

In clipa asta Ravenol e cam cel mai bun pentru VAG si la pret la care concurenta vinde de obicei ulei mediocru, dar si Mobil1 Esp Formula e decent. Totusi VMP Usvo este PAO in proportie foarte mare, iar Esp Formula 5w30 are 1-5%, deci VMP castiga detasat, e mult mai modern si calitativ. Ca idee, cu Ravenol VMP USVO se merge in Audi Sport TT Cup, au experienta directa cu VAG. Este produs si imbuteliat in Germania si are cod de verificare a autenticitatii, deci ai zero sanse sa prinzi fake.

Edited by Ionescu George
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Asa si? poti sa nu mai promovezi la fiecare postare a ta Ravenol sus Ravenol jos?

Cel mai bun produs de pe piata? exista uleiuri botique foarte scumpe care au fisa tehnica (cel putin) superioara. Shell, Mobil, Castrol, si mai nou Aral toti au experienta cu produsele VAG, asta nu spune nimic.

Sa ne legam de ce e important, preturile produselor ravenol au sarit in aer in ultimele 12 luni, dupa puternica mediatizare pe toate retele de socializare. In 2014 cand mergeam in Moldova doar acolo vedeam 3-4 tablouri publicitare la marginea drumului cu Ravenol in rest in toata tara nimeni nu auzise de Ravenol, in Transilvania nici nu exista era la moda Motul, acum daca intri pe youtube pe canelele "sacalilor influenceri" ghici ce ulei este mediatizat puternic? Ravenol. Publicitatea nu este gratis, niciodata. Exact aceasi poveste s-a intamplat cu Nokian, publicitate la greu, calitatea aceasi, sau mai nou si mai proasta. Pret de anvelope premium, dar constanta in calitate de anvelope asiatice.

 

Faptul ca preturile s-au dublat (280-300ron un bidon de 5 litri in prezent) iar calitatea a ramas neschimbata, ar trebui sa te faca sa judeci de 2 -3 ori inainte sa apesi butonul de achizitie.  300 ron inseamna 8-10 litri de la alti producatori consacrati. Asa ca, te rog frumos sa nu mai aduci in discutie chiar asa des produsele Ravenol.

  • Upvote 6
  • Like 3
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alextz

Si Shell ECT C2/C3 este produs in Germania si are cod de verificare a calitatii. Nu inteleg de ce Ravenol VMP este net superior unui ulei GTL?

Pe oilclub.ru nici nu gasesti Ravenol din cauza scandalului cu batch-uri diferite ca si calitati iar pe oilclub.de sunt recomandate Mobil 1 ESP si Shell. Aici fara probe de ulei uzat imediat apare Ravenol ca top care este doar un mixer de uleiuri si atat. Fabrica este acceasi cu cele de la Mannol/Fanfaro etc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mumus.

Pe epiesa vad shell 5w 30 cu norma c3 vw 504 507 la 32 lei litrul, sa fie la fel de bun ca ravenol sau mobil?

Edited by Mumus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionescu George

Eu am dat 150-160ron pe bidon de 5L de Ravenol VST Usvo de la epiesa in vara. Reclama s-ar numi daca as avea vreo afiliere sau beneficii de pe urma mentionarii brandului, ceea ce n-am. E un forum public, unde imi exprim opinia bazata pe documentare si experienta proprie in N masini cu aceste uleiuri.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alextz
34 minutes ago, Mumus. said:

Pe epiesa vad shell 5w 30 cu norma c3 vw 504 507 la 32 lei litrul, sa fie la fel de bun ca ravenol sau mobil?

E HX8 C3 . Sincer nu am vazut nici o analiza cu el. Nu stiu daca este  GTL ca si seria Ultra.

Poti incerca AV-L sau C2/C3 0w-30 daca vrei 504/507.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mumus.
1 hour ago, Ionescu George said:

Eu am dat 150-160ron pe bidon de 5L de Ravenol VST Usvo de la epiesa in vara. Reclama s-ar numi daca as avea vreo afiliere sau beneficii de pe urma mentionarii brandului, ceea ce n-am. E un forum public, unde imi exprim opinia bazata pe documentare si experienta proprie in N masini cu aceste uleiuri.

Eu am dar 225...

53 minutes ago, Alextz said:

E HX8 C3 . Sincer nu am vazut nici o analiza cu el. Nu stiu daca este  GTL ca si seria Ultra.

Poti incerca AV-L sau C2/C3 0w-30 daca vrei 504/507.

Tocmai am pus ravenol 

Share this post


Link to post
Share on other sites
valyemil81

VST nu este egal VMP. VMP este mai scump decat VST de aceea si @Mumus. a dat mai mult. VMP sub 40lei/1l nu cred ca se gaseste. A fost la promotie in vara ceva de genul 5l la pret de 4l..pe la vreo 215lei.

Sunt o droaie de uleiuri bune. Mai testati si voi pe prorpia piele/masina, faceti analize de ulei uzat si trageti propriile concluzii asupra celui mai bun ulei pentru masina voastra, regimul de exploatare etc

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mumus.
1 hour ago, Alextz said:

Cred ca doar pe baza analizei ne putem da cu parerea.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ianculescu

Da Mumus, se pot face analize de ulei dupa un anumit nr de km, la laboratoarele Licla Ploiesti sau Terraverde Ploiesti

Sau se trimite la Blackstone

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionescu George

Asa ar fi cel mai corect, pe baza analizelor de ulei uzat. Totusi, in practica se pot observa unele diferente intre uleiuri cum ar fi pornirea la rece(in special la temperaturi negative), consumul de ulei(mai ales la masinile cu soft sau alergate bine), starea uleiului dupa cateva mii de km, zgomotul motorului la cald(incins) in forja cat si la pornirea la rece.

Regula de aur e ca un ulei decent, care indeplineste norma ceruta si schimbat la timp bate mama uleiurilor ultra mega premium dar schimbate "ca la carte" cum ar fi la 15.000km in capitala cum fac unii colegi de pe aici, fara sa tina cont de nr de ore de functionare, sau crezand ca un ulei cumparat direct din Germania face magie.

Edited by Ionescu George
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ianculescu
2 hours ago, Ionescu George said:

Regula de aur e ca un ulei decent, care indeplineste norma ceruta si schimbat la timp bate mama uleiurilor ultra mega premium dar schimbate "ca la carte" cum ar fi la 15.000km in capitala cum fac unii colegi de pe aici, fara sa tina cont de nr de ore de functionare, sau crezand ca un ulei cumparat direct din Germania face magie.

De-aia ziceam eu de 2 uleiuri verificate, cu analize de ulei extrem de bune si uzuri mici, conform oil-cluburi. Ma refer la Total si Rowe care nu costa mult. Schimbul ar trebui facut la ore de functionare, 250, conform ceasului hourmeter, cam 8000km,sa avem mereu ulei fresh in motor. Filtre de ulei de calitate knecht mahle. 

Alt ulei wow ar fi Shell Helix Ultra Av-L 0w30, varianta mai ieftina, cu aceleasi specificatii ca si ECT 0w30,fiind acelasi ulei. 

Edited by Ianculescu
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mumus.

Si daca as lua 300 ore de functionare, zilnic merge masina minim  o ora pe zi, asta inseamna ca la 300 zile schimb uleiul, eu prefer sa pun unul cotat bine, si sa il schimb anual, pana acum max 13000 a  fost tinut in motor, minim 8000...   Eu zic ca precedez ok...    Ps  cu ravenol  vmp 5w30 masina merge identic ca si cu castrol edge 5w30LL  Ma refer la sunetrele motorului.  Vedem si peste 10000 ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ska

1h/zi de mers continuu, nu e tot una cu 1h/zi de mers in care ai 10 sau poate 20 porniri opriri pe parcursul unei zile :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri