Jump to content
poe

Ulei pentru motoare TSI

Recommended Posts

AXE
Posted (edited)

Si daca nu este ulei, care este urmatorul pas? 

Daca este ulei, mai exact ce inseamna ?

Edited by lupo_bv
quote postare anterioara

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Schimba uleiul si dupa aceea vezi, nu desface masina daca nu sunt probleme de fum sau altele, daca ai pierde ulei pe la turbo in catalizator cu siguranta ai avea ceva aprins in bord, de la sondele de pe catalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Cu Ravenol consumul nu s a diminuat la nici o masina ci din contra a consumat mai mult. Cititi in spate cum oameni care au băgat Ravenol au avut consum de ulei mai mare decât cu altele. Consumul de ulei nu este un indicator calitativ de ulei.
Schimbarea tipurilor de ulei la consumuri mai mari de 1-1.5 litri /10.000km e fix dejeaba. Un motor cu turbina de generație mai nouă (E5) nu are ce face cu un 5w40 mai ales în oras, mai ales la vitezele medii obținute în Romania, unde mai mult se sta decât se merge.

Daca dorești să te dai pe circuit sau mergi susținut 5-10 ore la viteza de autostradă atunci mai zic, dar la 25-35km/h viteza medie de Romania cumulat urban + extra nu are ce căuta 5w40 in nici un motor mai nou.

Problemele pot fi multe, scurgeri ulei pe la diverse garnituri , turbo defect, supape sau segmenti. Fa test de compresie motor, fa o verificare la furtunele.ce intra in intercooler. Baga mana pe țeavă de esapament daca scoți mult ulei lichid de pe acolo atunci măcar știi o treabă.

Consumurile de ulei intre 200-1000ml (1 litru) intre schimburi sunt perfect normale, le am avut și la fostul tdi și la actualul tsi, depinde cum conduci și ce viteze scoți.  Sunt mașini noi la primii 20.000km și au consum de ulei, alea nu au uzuri, așa sunt făcute motoarele.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionescu George
Posted (edited)

Personal am consum de ulei mai scazut cu Ravenol VST decat cu Motul Specific desi stilul de condus e mai agresiv si fac mai multi km in oras acum. Alti amici la fel, consum de ulei mai scazut fata de Liqui Moly si altele. Daca masina e dusa rau evident ca uleiul n-are ce sa faca. Posibil in unele situatii sa si creasca consumul de ulei la rece daca segmentii sunt morti, pentru ca Ravenol foloseste ca baza PAO, de unde rezulta uleiuri foarte fluide la rece, dar la cald va rezista eroic. Asta inseamna protectie sporita, dar poate insemna si consum mai marit daca masina aia e batjocorita pe drumuri de 1-2km cu oprit/pornit motorul la greu.

Edited by Ionescu George

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ștefan D

Bună seara! 

Maine ar trebui sa îmi ajungă un VW Golf VI din 2010, 1.8TSI de 160CP. Mașina e venita pe platforma din Germania dar cine a adus-o probabil a băgat ceva ulei în ea pentru teste și de la Mureș vine la mine tot pe platforma.

Ținând cont ca fac trecerea de la o Dacia 1310 pot spune ca habar nu am ce ulei ar trebui băgat, care sunt pașii ce trebuie urmați, măcar sa știu orientativ sa nu ma duc la un service sa ma sfătuiască ei cu vreo bălărie și după sa fac vreo bubă. 

Ce ulei îmi recomandați pentru acest tip de motorizare? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
SelesanD

@Ștefan D,

Ar trebui sa scrie in cartea de service ce ulei a bagat neamtul , de obicei la TSI-uri se foloseste 5W30, norma 504 sau 507 pt Long life.

Pe diferite site-uri gasesti oil selector si iti spune ce iti recomanda producatorul de ulei pt masina ta.

De exemplu:

https://www.oelberater.de/masina

Drumuri bune.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Stefan, sa pastrezi dacia 1310. O sa ai nevoie cat timp sta in service golful.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
jag
Posted (edited)
13 hours ago, SelesanD said:

@Ștefan D,

Ar trebui sa scrie in cartea de service ce ulei a bagat neamtul , de obicei la TSI-uri se foloseste 5W30, norma 504 sau 507 pt Long life.

 

 

sau mai nou 0w-30!

Edited by jag

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeeeeman
Posted (edited)

A bagat ulei in ea pentru ca motorul asta consuma ulei si cand e oprit :))

Acum mai in gluma mai in serios, s-a uitat cineva la masina asta pentru tine? Ai o garantie ca motorul e in toate mintile? Nu vreau sa te sperii, dar 1.8 TSI din generatia asta e plin de probleme si nu sunt cazuri rarisime...

Edited by yeeeeman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ștefan D
în urmă cu 12 ore, deenman a scris:

Stefan, sa pastrezi dacia 1310. O sa ai nevoie cat timp sta in service golful.

Parca ai cobit... Acum 2 ore după 5km de mers mi-a plesnit un furtun de la lichidul de răcire... A curs tot în câteva secunde... Detaliază te rog la ce ar trebui sa ma aștept... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Mai sunt si exceptii, dar si alea sunt cu km putini si preturi pe masura. La motoarele astea pistoanele se ovalizeaza dupa un anumit rulaj. Daca schimbi uleiul des si ai un istoric complet poti sa mai prinzi un motor ok, dar nici ala nu va tine la nesfarsit, tot ajungi sa umbli in motor, iar reparatia e foarte piperata, e mai ieftin sa cumperi alt motor decat sa schimbi pistoane si refacut motor complet.

Pe langa fiabilitatea scazuta, mai adaugi si problema lantului de distributie si consumul marit de combustibil, si ai reteta perfecta pentru o masina relativ slaba in comparatie cu alte motorizari din grupul VAG.

Benzina din grupul VAG merita doar incepand cu  2013.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ștefan D
8 minute în urmă, yeeeeman a scris:

A bagat ulei in ea pentru ca motorul asta consuma ulei si cand e oprit :))

Acum mai in gluma mai in serios, s-a uitat cineva la masina asta pentru tine? Ai o garantie ca motorul e in toate mintile? Nu vreau sa te sperii, dar 1.8 TSI din generatia asta e plin de probleme si nu sunt cazuri rarisime...

Nu prea s-a uitat nimeni.. Am mers mai mult pe discuții, review uri pe internet.. În multe locuri am găsit ca tipul asta de motor e cam cel mai solid dintre tsi-uri-le din perioada aceasta... Au fost părinții mei ca au avut drum spre Mureș... Au și condus-o nici un zgomot, curata întreținută, fără rugina, responsiva la drum, accelerație etc... Ai mei au cautat 1 an și jumate o mașină bună dar din ce răspunsuri am primit aparent am făcut greșeala vieții... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeeeeman

Da, poate ai noroc și prinzi un exemplar mai întreținut. Nu știu unde ai găsit că motorul asta e unul din cele mai solide din generația asta, însă pe forum daca te uiți sigur nu reiese asta.

Poate am fost și noi puțin cam tranșanți, însă e bine sa știi ce probleme ai putea sa ai, că sa previi. Ce sa zic, multa bafta sa nu ai probleme cu ea...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ștefan D
Posted (edited)

Apreciez oamenii direcți de asta am și întrebat dar acum văzând ca mulți ați zis ce ați zis sincer pe cât de sigur eram ca mașina asta e impecabila pe atât ma aștept sa se întâmple vreo minune... O sa ii schimb furtunul și ma duc sa ii fac schimbul de ulei și filtre. Ceva sigur nu își face treaba ca inainte sa mi se scurgă tot lichidul temperatura uleiul era la 100 și cea a apei era la 90. Când am ridicat capota era foarte încins... Acum nici nu știu despre mașinile astea prea multe, sunt începător as putea spune în ale mecanicii... 

Edited by lupo_bv
quote postare anterioara

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

@Ștefan D

Nu mai da quote postarii anterioare. 

Va rog să păstrați discuția on topic. Pentru alte probleme specifice acestui motor sunt topic-uri deschise în aria Motoare pe benzina sau pe aria corespunzătoare modelului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
godsmack87
Posted (edited)

image.thumb.png.7e58ca09f48e6c0db6ed5905a3c57d0a.png

Am facut o mica cercetare personala, pe care as vrea sa o impartasesc cu voi.

In septembrie trebuie sa schimb uleiul la masina din semnatura. Ultimele 2 revizii le-am facut la PBN, unde au bagat ulei Castrol Edge LL si acum vreau sa ma duc la AVIA cu uleiul luat de mine (PBN nu accepta). Asadar m-am apucat sa ma informez putin despre uleiurile de pe piata.

Pentru fiecare ulei cu norma VW 504/507, am descarcat fisa tehnica si am trecut datele in tabelul de mai sus. Acolo unde este semnul (-) nu exista date in fisa.

Pentru fiecare caracteristica in parte , am trecut valoarea din fisa, si un punctaj acordat de catre mine. De exemplu, Sulphated ash, la un ulei este bine sa aiba o valoare cat mai mica. Dintre cele 6 uleiuri analizate, Motul Specific are valoarea cea mai mica, deci primeste 4 puncte, Ravenol are urmatoarea valoare, deci primeste 3p, iar restul uleiurilor au a 3-a ce mai mica valoare si primesc 2 puncte.

In coloana Description am mentionat ce se urmareste (valoare mai mai mare, sau mai mica)

La Base Oil am scris ce fel de ulei de baza este folosit (PAO , HC sau PAO + HC)

Scorul final este dat de media aritmetica a punctajelor individuale.

A reiesit urmatorul clasament:

1. Ravenol VMP USVO 5W30

2. Motul X-Clean 8100 5W40 - demnetionat aici, ca in ciuda cifrei 40, se pare ca acest ulei are vascozitate cinematica mai buna decat ravenolul 5w30

3. Mobil 1 ESP 5W30

4. Motul Specific  504/507 5W30 si LiquiMoly TopTec 4200 5W30

5. Castrol EDGE LL 5W30 - se poate remarca faptul ca acest ulei este intr-adevar LongLife, deoarece Total Base Number (TBN) este mult mai mare fata de celelalte uleiuri analizate

As mai adauga ca este destul de clar de ce consumul de combustibil nu va scadea cu uleiul Ravenol (asa cum am vazut in niste posturi anterioare): are indicele HTHS destul de ridicat, ceea ce inseamna ca va proteja mai bine motorul decat ar face-o un ulei cu un HTHS mai mic, dar va sacrifica economia de combustibil.

Referitor la consumul de ulei: sa nu uitam ca motoarele TSI sunt motoare cu injectie directa (baga benzina direct in cilindru, in fata supapelor de admisie, spre deosebire de motoarele cu port injection, care baga benzina prin spatele supapelor de admisie, curatandu-le). Va intrebati ce treba are consumul de ulei cu injectia directa. Uleiul , la temperaturi inalte se volatilizeaza (indicele NOACK) si ajunge sa se amestece cu gazele de carter si apoi este impins inapoi in admisie prin PCV. Motoarele cu injectie directa ca si TSI-urile noastre vor aduna din acest motiv niste depuneri foarte urate pe supape, care in timp nu-si vor mai face treba cum trebuie si se va ajunge la miss-fire in cilindrii. Deci o parte din uleiul care dispare intre 2 schimburi este volatilizat si apoi reintrodus prin admisie , unde se depune pe supape, condenseaza in galeria de admisie, si eventual este ars in cilindrii. De aceea este recomandata folosirea unui ulei cu o valoare NOACK cat mai mica.

Concluzia mea personala este ca nu exista uleiul perfect dar pot exista uleiuri echilibrate.

Sper sa va fie de folos aceste informatii si va astept cu drag sa veniti cu orice corectie sau sa adaugati mai multe info daca aveti.

Edited by godsmack87
correcting typos
  • Thanks 1
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan20cj

Salutare, din experienta proprie: Castrol a trebuit sa completez 500 ml pe la 10 000 km iar la Ravenol nu a mai trebuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
liviu.

Dupa 140.000km de Castrol edge 5w30 LL am trecut si eu la Ravenol vmp usvo. Nu ma pot plange de el ,dar am abia 800km. Scadere de consum nu are cum sa vina de la ulei,poate doar ceva infim neobservabil. Eu la Castrol nu am  completat intre schimburi  si nivelul pe joje sau citit cu interfata era la maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionescu George
On 8/15/2019 at 7:17 PM, godsmack87 said:

image.thumb.png.7e58ca09f48e6c0db6ed5905a3c57d0a.png

 

 

Intentiile sunt bune, dar cam gresite criteriile. In primul rand compari 5w30 cu 5w40, in al 2-lea rand vascozitatea la rece e bine sa fie cat mai mica, nu cat mai mare, ca sa ai flow de ulei adecvat si rapid la pornire. Vascozitatea la cald trebuie sa fie adecvata cerintelor motorului respectiv si adecvata conditiilor de utilizare, nu cat mai mare cu putinta, ca asa bagi 20w60 si inchei balciul conform graficului tau unde vascozitatile cele mai mari la 40/100c sunt cele mai bune. Ca idee, un ulei MULT peste acel Motul X-clean 8100 5w40 este Ravenol VST USVO. Daca voiai sa bagi Motul in comparatie, au si ei uleiuri de strada 5w30 cu norma 504. Totusi, daca tu vrei ulei pentru 1.2tsi baga clar 5w30, nu 5w40.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
godsmack87
Posted (edited)

Ionescu George, mersi pentru completari.

In primul rand, compar uleiuri cu norma 504/507, nu compar doar uleiuri din aceeasi categorie SAE. In afara de Vascozitatea cinematica, mai sunt si alti parametrii foarte importanti(volatilitate Noack, Sulphated Ash, etc).

Cred ca stim cu totii ca vascozitatea la rece trebuie sa permita un flow cat mai rapid pornire. Despre vascozitatea cinematica stim urmatoarele: reprezinta rezistenta la scurgere a unui lichid atunci cand acesta este supus doar fortei gravitationale, este exprimata in mm2/s si este determinata folosind un tub capilar. Procedura in sine presupune notarea timpului necesar pentru ca fluidul sa parcurga o anumita distanta prin tub(cu cat trece mai incet cu atat este mai vascos si cu cat trece mai repede, este mai putin vascos). Diferenta de temperatura determina o modificare a densitatii fluidului (g/cm3) - la temperaturi inalte densitatea scade, ceea ce determina o viteza mai mica de scurgere sub actiunea fortei gravitationale.

De aceea, din punctul meu de vedere, o valoare mare vascozitatii cinematice exprimate in mm2/s , denota o viteza mare de curgere a fluidului, deci o vascozitate mica.

LE: Dupa ce m-am uitat putin mai aten pe formule, imi dau seama ca intradevar , vascozitatea cinematica trebuie sa aiba o valoare cat mai mica. Am interpretat gresit definitia ... de aici punctul de vedere "pe dos"

Recomadarea ta - Ravenol VST USVO - nu detine norma 504/507 ci norma 502/505. Vezi aici. Conform manualului , este recomandata norma 504/507.

Edited by godsmack87
revenire asupra informatiilor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionescu George
Posted (edited)

Tocmai ca stiu ce inseamna normele, saps, noack si cu ce se mananca VST. Acel Motul ales de tine uita-te atent ca nu are norma 504, ci 502 la fel ca VST. Norma 507 e oricum norma de DIESEL, deci pentru benzinare VAG discutam de norma 502 pentru 12luni/15.000km respectiv 504 24/30000 conform manualului. Nu stiu sa existe ulei cu norma 504 si vascozitate 5w40 in acelasi timp. De asta am introdus in discutie Ravenol VST, din moment ce are aceeasi norma ca Motul ales de tine, credeam ca stii asta. Ca idee 2.0TFSI vine cu cerinte de 5w30 504 sau 5w40 502, pe cand TSI-urile vin doar cu specificatia 504 5w30.

La un modest 1.2TSI baga linistit orice ulei decent care are aprobare pentru norma ceruta si schimba-l la 7-8000 daca mergi predominant urban si inchei balciul, nu-ti mai bate capul ca nu mergi la curse. Merg eu cu Ravenol VST USVO 5w40, ulei de strada, in 2.0TFSI cu putere crescuta cu peste 75% si am zero probleme.

Ca e Ravenol VMP USVO probabil cel mai bun 504 nimic de comentat, dar stai linistit ca nu-i sar pistoanele prin capota si lesina turbina anual daca bagi Motul, Liqui Moly, Valvoline, Mobil One si le schimbi cand trebuie.

In Bucuresti nu se aplica ce scrie in manual, intra la utilizare in conditii dure si o tona de ore de functionare pana aduni 7-8000km si temperaturi de peste 40c vara. Nemtii fac 20-30.000km mai repede decat facem noi 5000km in capitala cu 15-20km/h in medie, dar noua ni se pare schimbat "prea des" la 7-8000km. Poti sa bagi mama Ravenolului, ca tot mananca omor in capitala.

Edited by Ionescu George
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
godsmack87

Ionescu George, da...asa este Motulul pus de mine are norma 502. Am intrat acum la ei pe site si am vazut. Se pare ca initial nu am citit cu atentie. Si mie mi se parea ciudat ca pe norma 504 sa fie o vascozitate de 5W40. Mersi inca odata - ma apuc de refacut tabelul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Motorider

Salut!

Am luat acum 2 luni un Golf 7 Variant cu motorul 1.4 TSI de 150 CP (cod motor: CZD). Nivelul uleiului era undeva pe la jumatate pe joja. Acum, dupa aproximativ 2 luni de utilizare si aproximativ 4.000 km rulati, nivelul e tot pe la jumatate. Ideea e ca plec in concediu si o sa fac cam alti 4.000 km in 10 zile, asa ca ma gandeam sa las totul asa cum e sau sa completez cu ulei. De motor este agatata o eticheta cu ARAL pe care scrie data la care a fost schimbat (ianuarie 2019) si tipul: 5W-30. Din ce am cautat pe internet, am vazut ca recomandat pentru aeasta masina si acest motor este ARAL HighTronic G 5W-30, dar nu am gasit la vanzare acest tip.

Pot completa (daca este cazul ) cu alt ulei ARAL HighTronic 5W-30 dar nu tipul G sau e mai recomandat sa schimb tot uleiul? Daca e sa schimb tot uleiul, ce imi recomandati? Masina are 140.000 km.

Multumesc anticipat!

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi
Posted (edited)

  Am vazut in magazine in Romania 5W-30 Aral Super Tronic Long Life III norma 504/507 00. Poti completa cu el sau cu orice 5W-30 care respecta norma 504 00. Jumatate de joja inseamna 2-3-400 ml, maxim 1/2 L. Uleiul este bine sa stea aproape de nivelul maxim de pe joja, mai ales cand pleci la drum lung. Nu numai din motive de ungere/racire mai buna, ci si din motive de liniste sufleteasca. Doar nu vrei sa te streseze vreun piuit de nivel de ulei cand esti pe niste serpentine.

Edited by Ebi
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri