Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

nu e potrivit, iti explic pe scurt. 

In ideea ca masina este folosita zilnic in regim normal si foarte rar pe circuit.

Cu cat un ulei este mai multigrad (adica acopera mai multe clase de vascozitate), cu atat are mai multi aditivi care cedeaza mai usor.

0W40 este un compromis calitativ, care rezista bine in motor macar 10.000 km. 

0w50 sau 10w60 sunt uleiuri de maxim 2-3000 km. 

de exemplu BMW M5 E39 a cerut ulei special si Castrol a dezvoltat 10W60 , dar intervalul de revizii era de doar 3200 km, indiferent de regimul de utilizare. Pentru ca atunci se "taia" uleiul, se terminau aditivii. 

deci nu mai incerca sa reinventezi roata, pana sa gasesti tu uleiul minune, o sa uit sa te bucuri de masina. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau investesti intr-un radiator de ulei, o baie de ulei custom de capacitate mai mare....    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, andrei_221 said:

nu e potrivit, iti explic pe scurt. 

In ideea ca masina este folosita zilnic in regim normal si foarte rar pe circuit.

Cu cat un ulei este mai multigrad (adica acopera mai multe clase de vascozitate), cu atat are mai multi aditivi care cedeaza mai usor.

0W40 este un compromis calitativ, care rezista bine in motor macar 10.000 km. 

0w50 sau 10w60 sunt uleiuri de maxim 2-3000 km. 

de exemplu BMW M5 E39 a cerut ulei special si Castrol a dezvoltat 10W60 , dar intervalul de revizii era de doar 3200 km, indiferent de regimul de utilizare. Pentru ca atunci se "taia" uleiul, se terminau aditivii. 

deci nu mai incerca sa reinventezi roata, pana sa gasesti tu uleiul minune, o sa uit sa te bucuri de masina. 

...dar nu vreau sa reinventez nimic , ai inteles tu gresit doar am cerut niste pareri ! Cred ca nu ai dreptate cu uleiul 0w50 sau 10w60 ca tine maxim 3000km pai sunt pe net o groaza de UOA uri cu 10w60 tinut peste 8000 de km si inca mai are aditivi...Uite un exemplu cu Castrol TWS 10w60UOA.JPG

Oricum multumesc pentru informatiile tale...

5 hours ago, noobsound said:

Sau investesti intr-un radiator de ulei, o baie de ulei custom de capacitate mai mare....    

Nu cred ca i cazul de schimbat baia sau etc , nu i o masina folosita strict pe circuit , totusi... Baia e destul de mare sa stii, primeste 5,6 L de ulei la fel si radiatorul de ulei , destul de marisor...

Iti multumesc si tie pentru sfaturi cred ca mi fac o idee !

Modificat de TSI11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresala mea! Nu stiu de ce am avut impresia si eram blocat pe ideea ca ai 1.8 Turbo. Acolo era deficienta cu radiator si capacitate ulei mica.

   Eu oricum nu cred ca trebuie sa te panichezi cu temperatura uleiului ca ajunge la 110 grade. Si temperatura apei ajunge de multe ori la 100 chiar daca pe bord indicatorul nu trece de 90.   Pana la urma uleiul din motor trebuie sa respecte o norma care se incadreaza de la 0w30 la 5w40 si tu cu 5w40 esti in pragul superior.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu i nimic , masina e 2.0 TSI de 290 de cp ( motorul de pe Golf VII R ) Da ai dreptate cu norma , multumesc inca o data !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Gata a venit momentul sa ii schimb iar uleiul. Momentan are ~ 11 mii km cu Mobil 1 ESP formula 5w30 504 la bidon de la repezentanta. Cum aveam ~ 10 mii de KM a venit frigul si la 0 grade iar bate lantul vreo cateva minute, semn ca e ars uleiul. De data asta o se schimb cu New life 0w40  503.1 tot la bidon . Sper sa gasesc pe cel facut in Belgia. E putin mai gros, cum era 5w30 prin 2008 cred.  Cu asta porneste bine la rece dupa 4-5 zile de stat pe dreapta. Dispare sunetul de lant in max 10 sec.

A mai testat cineva vreun ulei care sa tina 10.000 Km fara sa zornaie lantul la pornire ?

A pus careva New life facut in Turcia? ( am vazut prin Cora pe niste rafturi, cu alt importator decat cel facut in Belgia )

 

Merci,

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol edge LL cu titanium, al doilea schimb facut si nu zornaie deloc niciodata, cu cel de fabrica, care cica tot castrol ll era, mai zornaia vreo jumate de secunda la cateva zile la pornire.  Uleiul original schimbat la un an si 13000, al doilea schimb  tot dupa un an cu castrol ll 5w30 cu titanium dupa inca vreo 8000km

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe viitor pune un ulei sintetic.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mobil1 si castrol edge 5w30 sunt sintetice...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara un bidon de castrol professional de la reprezentanta si ai sa constati ca au "uitat" sa mentioneze ca e sintetic. 

Doar in tarile din est il pot vinde cu scrisul sintetic pe bidon ,dar nu si in Germania

image.jpeg

 

image.jpeg

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE exact la fel este si cu restul brandurilor de ulei nu te mai crampona de denumirea "sintetic" pentru ca nu vei gasi nici un ulei 507.00 505.01 sau 588 "Full sintetic" indiferent ce scrie pe eticheta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea uleiurilor sunt facute prin hidrocracare din petrol/gaz mai nou din componentii care se incadreaza in grupa III. Pana prin anii 2000 tot ce apartinea grupelor I, II, III era considerat mineral. Ce apartinea grupelor IV si V era considerat sintetic.  In 2000 au venit unii si au schimbat legea si din cauza noile tehnologii de producere a uleiurilor din grupa  a III, au spus ca grupa III este semisintetic si o parte sintetic.  Majoritatea tarilor au acceptat aceste reglementari mai putin Germania.

 

Toate uleiurile normale apartin grupei III si sunt semisintetice avand o parte minerala/bio. De ex uleiul 10w40 este full mineral/bio si se degradeaza usor si nu e indicat sa-l folosesti in tarile in care iarna temperaturile scad sub -15 grade.

 

Deci daca scrie pe bidon ca e sintetic defapt nu e 100% sintetic are doar o parte sintetica. Uleiurile din grupa III pot contine si esteri sau compusi din grupa IV/V, multe companii fac asta sa le justifice termenul de sintetic.  

 

Si ca sa inchei, de ce se vand uleiuri de grp III asa mult? pt ca sunt mult mai ieftin de produs fata de grupa IV/V care sunt cu adevarat sintetice. Redline are in compozitie o concentratie mai mare de grp IV/V din cauza asta e asa de scump.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTD

Castrolul nu e un ulei slab doar prin faptul ca nu e sintetic.

Ma uit prin motoare care au mers de noi cu acest ulei si nu e ok deloc sa schimbi o axa cu came la 130 mii km .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la 8500km cu un leon fr 1.4tsi 125cp, iar uleiul este aproape la minimum. Ce ma sfatuiti sa fac?

Modificat de alexs_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Alexs_

Masina e noua? verifica la reprezentata ca doar e pe garantie. 

Daca nu ori completezi ori schimbi uleiul  si faci o revizie mai repede decat programat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, alexs_ said:

Am ajuns la 8500km cu un leon fr 1.4tsi 125cp, iar uleiul este aproape la minimum. Ce ma sfatuiti sa fac?

Daca nu ma insel, masina ta vine cu ulei de completare in portbagaj, nu? Daca da, completeaza.  Eu cand am luat masina i-am zis ca daca consuma ulei i-o  duc inapoi, ptr ca nu concep masina noua sa pape ulei, sa uitat in portbagaj, a vazut ca nu am ulei de completare din fabrica, deci: nu are voie sa pape ulei, si zicea ca la motoarele mai mari pe benzina, turbo, vin din fabrica cu un bidon ptr completare.  

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am. In carte scrie ca papa ulei. In carte e trecut o valoare aproximativa de 0.5l la 1000km.

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/4/2017 at 4:47 PM, alexs_ said:

Am ajuns la 8500km cu un leon fr 1.4tsi 125cp, iar uleiul este aproape la minimum. Ce ma sfatuiti sa fac?

Ce ulei ai folosit pina acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreigrum Da, masina este noua. Nu cred ca este o treaba de garantie pentru ca din carte reiese ca e normal sa consume ulei...

@TSI11 Pana acum nu am completat deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/4/2017 at 4:47 PM, alexs_ said:

Am ajuns la 8500km cu un leon fr 1.4tsi 125cp, iar uleiul este aproape la minimum. Ce ma sfatuiti sa fac?

exact ca tine am patit si eu. pe la vreo 8-9000km mi s-a aprins martorul de ulei. eram pe minim. am sunat la reprezentanta si mi-au zis sa completez cu castrol edge professional 5w-30. apoi pe la vreo 12k am facut primul schimb. acum am 19k si saptamana trecuta am completat din nou, scazuse nivelul putin sub jumatate.

p.s. am aceeasi masina cu aceeasi motorizare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc prntru raspuns.

De ce ai facut schimbul la 12k km? Sunt curios care a fost ideea ta ^_^

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am fost sfatuit de diversi. sa fac schimbul mai rapid decat recomanda ei. am inteles ca nici castrolul asta nu e printre cele mai bune uleiuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat uleiul este mai nou cu atat o sa-ti consume mai putin. Cu cat uleiul e mai nou cu atat o sa fie mai relaxat intinzatorul hidraulic de la distributie., asta daca ai masina 2009-2013. Nu inteleg ezitarea de a schimba uleiul, in fond te costa 180 ron uleiul si 30-40 ron manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. Astazi am verificat uleiul si antigelul. Uleiul este un pic sub jumatate, iar antigelul cam pe la mijloc.

Deocamdata astept sa treaca vremea asta si intre timp ma mai gandesc daca o sa fac completare sau inlocuire.

Multumesc tuturor.

@deenman Masina este din iulie 2016. Fiind in garantie, nu cred ca pot schimba uleiul oriunde ca sa se aplice preturile expuse de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!