Jump to content

Atestare RCR!


SKULLMAN
 Share

Postare recomandată

Dupa atitea rinduri inutile si mai ales plictisitoare despre ce ar trebui sa faca RCR ,carduri si rahatul de lege romana,adresez o intrebare concreta,pt.colegii nostri apropiati de institutie,asociatie,sau cum se numeste, ma rog,nu asta e important.

Asta iese istorica au ba ? Observatii:varianta T2a a incetat sa se fabrice prin 71,e deosebita de cel dus de vremuri mai prin prezent (uzualul T2b) prin: alt model de bari,alt model de semnalizatoare si dispunerea lor,alt model lampi spate,alta forma implicit dimensiuni a capotei de la motor,de fapt partea din spate pe ansamblu este diferita,alta forma a prizelor laterale de aer,alta prindere a cutiei de caroserie(sau mai degraba absenta ei acolo unde la T2b-partea dinspre motor aceasta exista),alt model punte fata,capac peste busonul de benzina,alt model ceasuri bord,alt model bloc de lumini.Si mai sint.

masina se observa in foto,nu este modificata in nici un fel,are inclusiv bancheta originala

La cum arata, daca primesti tidula, esti deja de trecut pe lista lu' "urmariti, prindeti si starpiti". Mie mi s-a reprosat ca o aripa este mai umflata/bombata etc decat cealalta iar pe un prag se vedeau ceva urme negre ( dadusem cu antifon si din greseala ajunsese ceva si pe prag ). Ce-i drept semnalele fata erau "aftermarket" dar am sustinut ca o sa le pun pe cele originale cand o sa am garaj. Nici garaj nua m si nici tidula sau certificat. Ca urmare nu am vehicul istoric. Oamneii intr-un fel au dreptate. Nu ( mai ) cad in cur la orice junghi vechi si incearca sa ridice stacheta. La ultimele evenimente au venit masini mai mult decat bune. Chiar nu inteleg de ce se tarsie lumea pe cur pe aici. Impozitul la o broasca e un rahat: 100 de lei pe an ( sau pe acolo ). Vrei sa-ti satisfaci diverse viziuni cu vw? Foarte bine dar de ce vrei musai si statutul de vehicul istoric? Chiar nu inteleg. Eu am renuntat sa ma mai lupt pt acest statut. Masina e o pasiune si o placere pt mine si nu pt RCR. Dragoste cu de'a'sila nu se poate. Pe langa ce fac unii ( da si dl Coconoiu ) de acolo eu nu fac (mai) nimic. Atitudinea dl Bubnof mi se pare chiar infantila ca sa nu-i spun isteric-obsesiva. Poate asta-i si motivl pt care nimeni de la RCR nu (mai ) baga in seama rahatul asta de topic.

Cadem in penibilitate si-i pacat :vaidecapulmeu:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Komissar

    15

  • bubnoff

    11

  • neneavictor

    11

  • AUTOMOBILIA

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Laure ,nu cred ca dubitza o sa treaca de ''inchizitori'' ca nu-s capace cromate,are rugina si poate fi folosita la carat cartofi,dric si ce mai spun ei acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai Silviule pe tine chiar nu te inteleg :lol: . Ii si Vinerea Mare! Pt ce si de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

:D :( PS Semnalizatoarele de pe stilpi sint originale ,sau cum s-ar zice masina e 100% cu repere originale,se pare ca a fost vopsita dupa o fotografie veche cu unTransporter la fel. Silviu,dupa criteriile astora sa inteleg ca nici T1(doka) lui Oskar sau altele nu au sanse sa ajunga vehicul istoric ? Eu stiu ca si camionul SR poate fi folosit de exemplu la carat decedati,fructe de pamint si tigari de contrabanda ...cine stie pe deasupra si intelege ce am vrut sa spun cu SR-u. Sincer ,nu pot crede asa o stupiditate ! Cineva de la RCR,vreo lamurire,totusi ?

post-1438-1270233627_thumb.jpg

post-1438-1270233627_thumb.jpg

Modificat de 13 Todesengel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi folosita la carat cartofi,dric si ce mai spun ei acolo

Daca e sa fim carcotasi, vis-a-vis de utlizarea comerciala a vehiculelor isterice, stiu ca sunt cateva firme cu vehicule isterice pe care le inchiriaza la evenimente (nunti, in general) - oare n-ar trebui sanctionata si asta ?

(nota personala: desigur ca nu, dar daca acel lucru e permis, sa renunte la fanfaronada ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate Bogdan sau dl.Bogdan, cum preferi. Termenul este istoric-obsesiva, fii civilizat si foloseste corect cuvintele. Si daca ai cumva ceva sa-mi spui, stii unde ma gasesti. Si tu, si dl.

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dl. Bubnoff ( sincer nu stiu unde va gasesc si nici nu ma intereseaza asta foarte tare ) prin aceasta atitudine faceti rau intregii comunitati de aici. Ati poluat un topic unde se puteau cere informatii pertinente cu frustrarile si vendetele dumneavoastra personale. Din aceasta cauza nici un reprezentatn RCR, probabil, nu va mai intra pe aici pentru a oferi un sfat sau o parere pertinenta sau un punct de vedere RCR. Puteati sa deschideti un alt topic "ideile mele legate de RCR si vehicule istorice" unde sa combateti alaturi de ceilalti simpatizanti ai dumneavoastra.

13 Todesengel din ce am vazut pe la sedintele de evaluare RCR acea masina nu va primii certificatul pentru ca starea ei generala lasa de dorit: rugina vizibila etc

In rest va doresc: Paste Fericit, pace si liniste sufleteasca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine. Dle. Bogdan, inca o data aveti dreptate si va felicit!

post-784-1270277313_thumb.jpg

Craciun fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.... hai sa nu-i suparam pe domnii de la ReCeRe ... ca nu mai intra pe forum, si nu ne mai baga in seama, ... si nu ne mai dau acadele , si nush ce ... cum indraznim noi sa le punem la indoiala judecata ? E ca si cum muritorii ar incerca sa gadile zeii la c*aie ... outrage ! ....

Adevarul e ca ReCeRe au monopolizat si manipulat domeniul vehiculelor istorice dupa bunul plac - NU AR FI O PROBLEMA daca asta ar ramane la ei in club, in calitate de club privat , insa ei si-au bagat coada si in relatiile cu statul roman si situatia fiscala a vehiculelor, intr-un mod ERONAT.

Dupa cum am mai zis, ar trebui delimitate conceptele de : vehicul istoric ( nici macar istoric, ci , antic ) pt. ca atata timp cat intr-o broasca (oarecare de pe forum) nu s-a semnat tratatul de la Versailles sau n-au facut dragoste Gheorghiu Dej cu Ana Pauker, nu are nici o importante istorica... dar sa ne intoarcem la subiect:

deci :

1. statutul de vehicul istoric/antic/etc. ar trebui stabilit de o AUTORITATE A STATULUI , RAR de exemplu , pe baza anului de fabricatie si a starii tehnice corespunzatoare. Acest vehicul poate fi ORIGINAL sau "altfel" ... se mentioneaza acolo in CIV si gata.

2. statutul de membru al RCR, club privat - dupa indeplinirea anumitor cerinte. ,.. "originalitate anala", dupa gusturi.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

No bine,da'daca promit ca rezolv decent,poate chiar frumos cu rugina,ce altceva il tine departe de tidula lu'Retromobil ? De ce insistenta asta ?! S-a l..barit pe aici zeci de rinduri aiurea cu ONG-ri,Unesco,carduri...

Eee,uite eu vin ,zic" asta e fierul,e din 9sute toamna,nu e modificat,e in culori d'ale timpului,hai unde l-a atins"patina"il fac ca asa e frumos si pt.el si pt.mine si pt.voi,ii dati tidula ori ba ? Asta e cel mai bun exemplu,e pe bune sau pe pile-impresii ? Hai sa facem poll d'ala,in conditiile prezentate vis a vis de criteriile lu' retro,masina e acoperita daca i-a tidula ori ba ? Si poate si o motivatie,ca parca nu e socoteala asa de un sec "da" sau "nu". si sa vedem ce s-o mai intimpla.

Bogdan si Sebastian,care e treaba bre ? I-mi pare tare rau cind vad cum va luarati asa in bete . E pacat zau,hai dupa sarbatorile astea sa iesim la o circiuma sa mai detensionam criteriile de tidula retro..luam si Roacharul moderator...e pacat zau !

Oameni buni,sa aveti Paste fericit !

post-1438-1270290311_thumb.jpg

Modificat de 13 Todesengel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare extrem de amuzant cum ajunge lumea sa se certe din cauza unui club constipat. Daca vrea cineva atestare sa faca club sa se duca la FIVA si sa devina organ abilitat :)

In rest hai sa nu mai facem pe unitatea de masura frustrata care ne "erodeaza" linistea cu scuipati...periodic

Hai sarbatori fericite si plimbari multe :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. statutul de vehicul istoric/antic/etc. ar trebui stabilit de o AUTORITATE A STATULUI , RAR de exemplu , pe baza anului de fabricatie si a starii tehnice corespunzatoare. Acest vehicul poate fi ORIGINAL sau "altfel" ... se mentioneaza acolo in CIV si gata.

2. statutul de membru al RCR, club privat - dupa indeplinirea anumitor cerinte. ,.. "originalitate anala", dupa gusturi.

Komissare, o parere perfect pertinenta, care sintetizeaza foarte bine intreaga situatie. Si cam asta ar fi. Raman totusi cei de la RCR datori cu raspunsul la intrebarea referitoare la atestarea broscutei lui Tonic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13todesengel, frumos panelul. din pacate stiu la ce te gandesti si raspunsul e nu. nu va fi atestat in stare "patinata" pentru ca nu se inscrie in statutul de masina ca iesita pe portile fabricii. revopsit integral, reconditionat atat interior cat si exterior (nu e nevoie sa arunci tot ce are el original, insa curatate si reparate pe cat se poate ) poti solicita un certificat de vehicul istoric. va trebui sa dovedesti ca motorul din masina e al ei sau cel putin codul motor/capacitatea cilindrica pentru modelul ei. va trebui sa il revopsesti integral, lucios, cu panouri drepte si bine finisate si fara urme de chit sau coaja de portocala, puncte, musculite in vopsea etc. o intrebare referitor la jante si tren rulare, panelul tau asa era original, cu jante de T2b?? ca vad ca are modelul cu 5 prezoane apropiate, nu wide five ca busurile vechi T2a asau T1 in general.

modelul de mai jos desi T2ab , exceptie tren rulare, s-ar apropia de standardele rcr..

577426.jpg

577425.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

Am studiat panelul mai atent..in interior nu am ce 'lustrui",exteriorul cu exceptia a ceea ce se vede in poza,colt dreapta jos e OK,masina e dreapta,nu a fost lovita,motorul e original cu putini km. Masina a fost militara,interiorul are culoarea originala kaki. Despre roti,camperul meu T2a avea "ezact"aceleasi roti,era din 70 adus din Germania(numerele nu trebuie luate in consideratie,sint de pe alta masina puse de vechiul proprietar). Au fost o gramada de variante si se pare ca rotile sint OK.

stie cineva care e paleta de culori a vremii pt.dracovenia asta ? s-au facut cumva si in 2 culori ? Asta de i-am facut cadou lui Efi-roz (macar inghetata de la Gyoma daca o dadeai zgirciobule !!!)e colorata corespunzator ?

post-1438-1270319930_thumb.jpg

post-1438-1270319950_thumb.jpg

post-1438-1270319958_thumb.jpg

post-1438-1270320493_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit ca o masina ce a obtinut atestatul RCR este scutita de taxe !!??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit ca o masina ce a obtinut atestatul RCR este scutita de taxe !!??

Este. Ai auzit bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de impozit doar sau taxa de prima inmatriculare.

asigurarea, vigneta si alte taxe se platesc in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, ati scris fff mult si din pacate nu am timp sa citesc tot. Din ce am citit , vreau sa va comunic cateva lucruri, poate va lamuresc intr-o masura :

1. Nu mai fac parte din Consilul Director al RCR din care am demisionat din luna februarie, in plus nici unul din cei carora le adresati aici intrebati nu face parte din Comisia de Atestari asa incat e corect daca aveti intrebari sa va adresati direct clubului.

2. Voi (mai putin bubnoff care de data asta merita o bila alba) faceti o confuzie intre atestatul RCR si carte de identitate FIVA.

Nu luati deloc in calcul faptul ca RCR emite pe langa Atestat si un Certificat de originalitate. Posibil ca va emite in curand si Carti de Identitate FIVA. Mai exact Atestatul emis de RCR spune 2 lucuri , ca modelul e iesit din fabricatie de mai bine de 30 de ani si ca e de interes istoric. Valabilitatea lui e strict limitata in RO, e recunoscut si respecta legislatia RO , si ofera 2 drepturi acordate de statul roman si nu de FIVA : SCUTIREA DE IMPOZIT SAU DUPA CAZ TAXA DE PRIMA INMATRICULARE. Puteti sa fiti fff siguri ca toate cele mentionate CORECT de neneavictor vor fi /sunt inscrise in certificatul de originalitate al masinii lui Toni, care, dupa parerea mea, NU POATE OBTINE Carte de Identitate FIVA, si exista mai multe probleme nu numai culoarea. Masina insa ramane de interes istoric, ce nu se iarasi in calcul e ca masina aceea e una din primele atestate, intre timp regulamentul a devenit mult mai stufos, a aparut si treaba cu culoarea care initial nu a existat. Lucrurile se inbunatatesc din mers, pe baza de voluntariat, puteti si voi sa contribuiti numai ca o parte din voi nu scriu trei randuri fara sa jigneasca si e pacat. Daca de Paste scriem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ dl. Automobilia

Dle. Automobilia (scriu dle. pentru ca mai nou asa se poarta la noi, dar nu este, contrar aparentelor, vreo persiflare)

- in primul rand dati-mi voie sa fiu primul de aici care va felicita sincer pentru "demisia" dumneavoasta de oricare circumstanta ar fi fost ea. Nu voi insista mult asupra subiectului, prietenii stiu de ce. Totusi, nu pot sa nu constat o schimbare de atitudine si discurs de aprox. 179 grade. Ultimul grad va ramane, in caz ca doriti sa va intoarceti la vechea atitudine, pt. a va lasa un punct de plecare.

- in al doilea rand, desi neneavictor astepta un raspuns rcr, pot sa va spun ca cele scrise mai sus nu le tratez ca pe un raspuns oficial asa cum nu am tratat nici o interventie a dvs aici. Stiu ca ati sustinut si sustineti prin interventii cauza rcr din convingere si protectie asupra "copilului" dvs, chiar si cand acesta a luat-o serios razna. Si pot sa va asigur ca daca acest "copil" nu juca un rol de autoritate publica, probabil ca interventiile deveneau discutii obisnuite, de vara. Dar n-a fost sa fie.

Cat despre cele mentionate mai sus, dati-mi voie sa va aduc o serie de precizari la care v-as ruga cat se poate de serios sa raspundeti in virtutea acestei noi transparente cat si a faptului ca atunci cand acestea se intamplau erati inca in board-ul organizatiei mai sus numite. Voi fi punctual pentru a va permite si dvs raspunsuri punctuale:

Numiti aici cele doua documente pe care rcr le emite, primul incepand cu 2006 iar al doilea cu 2009. Este vorba, dupa cum stiti, de "atestatul de vehicul istoric" si "certificatul de originalitate pt un vehicul istoric". Ambele, dupa cum sta scris pe pagina rcr, "in conformitate cu normele fiva". Totusi, aceste doua documente nu au nimic in comun cu normele fiva, primul bazandu-se pe consideratiile unei comisii a clubului iar al doilea pe o interpretare trunchiata a normelor fiva. De asemeni, fiva nu a separat niciodata istoricitatea unui vehicul istoric de originalitatea acestuia.

Intrebarea mea este: Din punctul dvs de vedere si cu toata sinceritatea, considerati ca a emite documente oficiale in baza invocarii unor norme internationale si a unei autoritati internationale dar fara a le aplica acele norme constituie o ilegalitate?

In legatura cu primul document, cel de "atestare a vehiculelor istorice", mentionati mai sus valabilitatea acestuia in interiorul RO si termenul de valabilitate. De asemeni, mentionati ca el vizeaza toate vehiculele de peste 30 de ani de interes istoric. Intrucat "interesul istoric" nu este definit nicaieri in legislatie, putem considera pe buna dreptate ca orice vehicul care are mai mult de 30 de ani este de interes istoric. Pana aici perfect de acord cu dvs atunci cand spuneti ca masina lui tonic este de interes istoric. Permiteti-mi insa sa va atrag atentia ca orice vehicul de peste 30 de ani constituie vehicul de interes istoric indiferent de starea de originalitate in care se afla in prezent.. Aceasta atestare se putea face automat, in baza actelor vehicului. Cu toate acestea, rcr a acordat acest atestat pana in prezent in baza originalitatii vehicului..

Intrebarile care se nasc ar fi urmatoarele:

- considerati ca prin acordarea automata a acestui atestat (modelul german) ar fi putut fi oprita decimarea parcului auto de interes istoric din ro? Stim cu totii ca programele rabla au impins la concasor mii de vehicule de interes istoric, unele exemplare deosebite, altele chiar specii extincte, ma refer aici la m57, TV4, dacia d6 samd.

- considerati ca prin acordarea justa a acestui atestat astazi am fi fost cu totii mai bogati, cu un numar mult mai mare de posesori de vehicule istorice, fapt care ar fi dus la o amploare mai mare al fenomenului? Vorbim aici de o piata mai mare de piese de schimb, de un numar mai mare al atelierelor de profil, intalniri, recunoastere la nivel de tara samd.

- nu in ultimul rand, considerati ca prin acordarea justa a acestui atestat, in randurile populatiei fara cultura auto din tara noastra ar fi starnit un interes materializat prin informarea asupra vehiculelor din posesie, pretuirea lor, scoaterea lor din procesul de degradare si conservarea lor, repunerea in circulatie si/sau intretinerea lor? Nu sunt nebun sa consider ca toti ar fi facut asta, stiu bine in ce tara traiesc, dar la fel de bine stiu ca fiind un popor orgolios aceasta recunostere a fierului din curtea omului ar fi starnit o mandrie fara precedent, o scutire de impozit si macar o prelata sau un adapost pt masina.

Spuneati mai sus ca animozitatile dintre rcr si "broscari" vor inceta doar cand atestarea se va face de catre rcr + reprezentantii unui club (sau a mai multora) de "broaste". Sigur, voiati sa spuneti certificarea sau identificarea fiva. Dupa cum va amintiti discutii au fost, iar din partea "broscarilor" au existat oferte clare in acest sens. Nu voi nominaliza oamenii si cluburile care au facut oferte concrete in sensul asta decat daca trebuie. Totusi, colaborarea a fost refuzata chiar de dvs.

Intrebarea este: de ce ati refuzat colaborarea la momentul respectiv cu un club de profil? Cu toate ca atestatea, dupa cum spuneati, atesta interesul istoric si nu originalitatea. Sigur, pentru certificare sau identificare fiva este imperios necesara, dupa parerea mea, prezenta unui reprezentant al unui club de profil desemnat pentru fiecare vehicul in parte in functie de anul de fabricatie (la noi, de regula, fiecare se specializeaza pe model sau an in parte deoarece exista detalii de an, model, accesorizare, tuning din perioada, etc)

Spuneti in incheiere ca nu exista retete magice. Pentru atestarea istoricitatii vehiculului sigur ca reteta magica o constituie documentele masinii (talon-CIV) si, daca e sa respectam regula germana, starea tehnica a vehiculului (ITP). Daca insa discutam de o identificare fiva cred ca stiti ca exista o grila stricta de identificare a originalitatii vehicului, o clasificare pe categorii (A, B, C si D). Sigur, lucrurile sunt cu mult mai stufoase decat ar putea fi prezentate aici.

Intrebarea mea este: considerati ca rcr in calitate de "asociatie non-profit cu misiune de serviciu public asimilata in sensul unei autoritati publice" si in acelasi timp "autoritate nationala fiva" este datoare sa informeze la nivel de tara care sunt exact drepturile posesorilor de vehicule de interes istoric si mai ales ce inseamna in mod real "atestare vehicul istoric", "certificare a originalitatii unui vehicul istoric" si "identificare fiva"?

Las aici aceste intrebari la care v-as ruga sa participati cu consideratiile dvs strict din punctul dvs de vedere, cu toata sinceritatea si transparenta, ca un fost membru al board-ului rcr care a participat din 1998 si pana acum la toate deciziile rcr strict in calitate de "asociatie non-profit cu misiune de serviciu public asimilata in sensul unei autoritati publice" si "autoritate nationala fiva". Nu cer altceva decat sinceritate si viziune personala. Incercati sa priviti aceste intrebari ca pe o punte de dialog deschis, cu baze reale, in care se incearca definirea unor termeni comuni, fara ascunzisuri si echivoc. Din partea mea ati avut pana acum parte de sinceritate bruta, sinceritate pe care mi-o mentin indiferent de forma prezentata. Ganditi-va ca sinceritatea dvs si persistenta noastra ar putea schimba in bine pentru noi toti viata pasiunii noastre.

Cu stima

PS. Intrucat aceasta este o incercare de dialog deschis, rog toti membrii forumului sa respecte acest lucru. Va multumesc.

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dle Bubnoff,

In primul rand as vrea sa va atrag atentia ca discursul meu nu s-a modificat absolut deloc, daca o sa revedeti posturile vechi o sa vedeti ca practic repet de ani buni aceleasi lucruri. Probabil insa ca am scapat de doza de antipatie pe care mi-o atribuiau oamenii datorita "functiei"

Dupa mintea mea club de profil inseamna un club care are minim : 25 de oameni, 10 masini atestate, 2-3 evenimente organizate anual. Ca sa intri in FIVA ai nevoie de 100 de oameni, 25 de masini eligibile si ti se monitorizeaza activitatea timp de 3 ani. Vreau sa va amintesc ca dupa momentul 1952 vs 1957 am primit oferta de care vorbiti care se dorea cam asa "noi specialistii broscari ne dam cu parerea pe cale orala si voi semnati deci raspundeti" Lucrurile nu se fac asa. Nu ne putem implica doar pana la un anumit punct ci total si in mod legal. Nu-mi permit sa analizez eu situatia cluburilor de broaste, va las pe voi s-o faceti, insa aici e problema si nu in alta parte. As vrea sa recunoasteti ca cei din BM au reusit un dialog cu RCR desi au in club si masini modificate, reteta e fff simpla, s-au autoevaluat si au prezentat spre atestare doar masinile originale. Deci se poate.

Raspunsuri punctuale : acordarea automata doar pe baza vechimii se petrece in infim de putine state, in cazul Romaniei e imposibil de facut asa ceva pentru ca am avea peste un milion de vehicule istorice, in realitate niste epave. Acest lucru e posibil acolo din mai multe considerente, in principal :

1. Verificarea la ei se face la sange, deci multe masini sunt casate pe motiv de neobtinere a TUV-ului (cazul Germaniei)

2. Parcul lor auto e mult mai tanar

Legat de treaba asta va reamintesc ca eu unul am pledat pentru atestarea proiectelor, masini rare in conservare care astfel se salvau. Discutam de cateva zeci de masini care desi nu erau restaurate, fie erau in lucru fie in conservare, si care se puteau atesta. Discutam de masini antebelice sau de cilindreee fff mare, am anticipat ca se vor topi in secunda 2 dupa cresterea impozitelor. In cateva cazuri, cu acordul RAR si pentru ca interesul istoric al exempolarelor era ridicat s-a putut face asta.

Mie acordarea atestatelor mi se pare FFFF JUSTA, discutam de peste 500 de masini atestate, numarul masinilor respinse cred ca le numeri pe degete, sincer de fiecare data consstat ca reprosurile vin de la oameni care nici macar n-au incercat sa-si atesteze masina, si in situatia asta va aflati si Dvs dle Bubnoff. Din pacate statistica nu este publica, o sa propun sa fie ca sa vedeti exact care e situatia, Pentru mine e un lucru bun, inseamna ca autoevaluarea functioneaza.

Ref popularizarea in randul populatiei sa-mi fie iertat dar la capitolul asta Dvs trebuie sa va faceti probleme, intalnirile ff rare, nocturne sau cu caracter amical pe care le organizati nu aduc un mare plus de popularizare. Tot la capitolul asta n-am auzit ca la vreun eveniment broscaresc sa faceti ad hoc o comisie si la final sa dati fiecarui participant o evaluare a originalitatii, cu + uri si

Modificat de AUTOMOBILIA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Verificarea la ei se face la sange, deci multe masini sunt casate pe motiv de neobtinere a TUV-ului (cazul Germaniei)

2. Parcul lor auto e mult mai tanar

Referitor la punctul 1, cred ca acest lucru e posibil si la noi, cu atat mai mult cu cat din cate stiu eu ITP-ul pt. o masina istorica se face numai la RAR ...

In ceea ce priveste 2, parcul auto, desi cel din Romania nu se poate compara cu cel german, realitatea este ca, nici in Romania nu mai sunt "rable" . Pe orice forum romanesc de discutii (auto sau generale) , deja o masina mai veche de sa zicem 2000 este etichetata drept "cazan" , iar majoritatea celor care doresc sa cumpere o masina, se uita numai la modele mai noi de 2000, .... cateodata chiar mai noi de 2005.

Inteleg teama Retromobilului de a nu facilita proprietarii de "rable" care n-au nimic in comun cu conceptul de vehicul istoric, dar, situatia s-a schimbat dramatic, fata de acum 10 ani, de exemplul ... romanul de rand isi cauta in mod instinctiv o masina cat mai noua, tocmai pt. ca este orgolios si prost :)

Pe de alta parte, atat datorita acestei mentalitati, cat si a impozitelor mari, observam cum incep sa dispara masini din peisajul cotidian - in speta, ( din ce am observat eu ) Aro si TV, care au facut parte din istoria moderna (auto sau nu ) a Romaniei, care sunt un fel de Cenusarese, nefiind considerate de colectie sau de valoare de catre colectionarii clasici, iar proprietarii normali, de la tara, incep sa se descotoroseasca de ele, din motiv de impozit prea mare, astfel incat, o sa ne trezim prea tarziu ca nu mai putem gasi nici un exemplar in stare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ dl. Automobilia

Dle Automobilia,

Din consideratiile si raspunsurile dumneavoastra cred ca putem trage fiecare o concluzie, oricare ar fi ea. In virtutea rigorii dialogului inceput, mi-as fi dorit o oarecare ordonare a consideratiilor in functie de intrebari. Voi puncta rapid pe marginea celor scrise mai sus, in ordinea stabilita de dvs:

- intr-adevar, discursul dvs nu s-a modificat. Gradul va apartine.

- clubul de profil: nu, clubul de profil nu inseamna nr de masini/evenimente/atestate. Este o consideratie personala si propun s-o tratam ca atare. Este echivalent cu o consideratie a mea personala privind clubul de profil: ai hartie, esti club. (vezi mustang club afiliat rcr).

- clubul de profil care si-a oferit sprijinul dorea o colaborare cu rcr, colaborare consfintita prin acte oficiale pentru o activitate de raspundere. Ati refuzat colaborarea pe motiv ca (extras din raspunsul dvs):"Clubul a cumparat deja o tona de documentatie ref VW, ultimul catalog a acostat 150 gbp...". Textul in forma completa va sta la dispozitie pt conformitate.

- cazul 52 vs 57 se afla intr-un club de profil afiliat rcr. Dealtfel, si acel club ar fi putut sa va ofere toata asistenta de care aveati nevoie spre a stabili exact situatia masinii respective si a altor masini supuse atestatarii.

- avand in vedere ca atestatul este un document emis in Ro, valabil 2 luni numai in Ro, acordat in baza unor criterii de comisie interna rcr, deci fara atingere sau constrangeri din partea nimanui, a fost si este numai decizia rcr de a acorda acest atestat dupa bunul plac. Ceea ce a si facut.

- vreau sa intelegeti ca nu va reprosez nimic acum si aici, v-am cerut doar consideratii personale. Si pentru ca faceti vorbire de mine, doresc sa va explic ca toate aceste dialoguri/interventii/comunicari pe tema "autoritatii publice rcr" scrise aici de mine nu au ca scop obtinerea de atestari pentru masinile mele. Nu am incercat si nici nu voi incerca sa obtin vreun document din ro atata vreme cat situatia "autoritatii publice rcr" si a documentelor cu caracter oficial emise de aceasta autoritate este una cel putin discutabila.

- as dori sa clarificam inca un lucru: nu sunt organizator de evenimente nocturne, nu sunt club/asociatie/federatie, nu am facut si nici nu fac parte din nici un club, am participat, particip si voi participa la evenimente organizate de diverse cluburi aici si in strainatate, tot ceea ce intreprind este in nume propriu si raspund personal pt actiunile mele oricare ar fi ele.

- intalnirile "broscaresti" din tara si din strainatate au un cu totul alt scop decat stabilirea originalitatii vehiculelor participante. Luati legatura cu cele cinci cluburi organizatoare din Ro si/sau consultati saiturile intalnirilor din strainatate pentru a afla exact care este scopul acestor intalniri.

- informarea apropo de "atestare vehicul istoric", "certificare de originalitate" si "identificare fiva" se refera la faptul ca primele doua sunt documente cu caracter intern (Ro), utilizabile numai pe teritoriu tarii si fara nici un fel de recunoastere internationala, care se acorda in baza standardelor interne rcr, in timp ce numai al treilea este un document cu caracter international, cu recunoastere internationala acordat in baza unor criterii internationale nealterabile.

- dreptul de a aplica pentru "identificarea fiva" il are orice cetatean de pe teritoriul Ro. Va inteleg ingrijorarea apropo de faptul ca vor exista un numar mic de admiteri, dar pana una-alta "autoritatea publica rcr" si in acelasi timp "autoritate nationala fiva" din 2006 nu a informat niciodata asupra existentei si posibilitatii de acordare a acestui document fiva, nu a publicat criteriile de acordare, nu a admis sau respins vreun vehicul pt identificare, pe scurt nu a avut nici o activitate in acest sens. Pe pagina rcr nici in ziua de azi nu se gaseste vreo referire la existenta acestei "identificari fiva"

- referitor la criteriile RAR, acestea sunt echivalente 100% cu criteriile de acordare a Inspectiei Tehnice Periodice. Atata vreme cat vehiculele de interes istoric care au aplicat pt atestarea rcr si au "picat" sunt astazi vehicule cu ITP-ul la zi si in stare foarte buna de functionare, prevalarea de criteriile RAR nu functioneaza.

- "Sa definim termenii" spunea Voltaire. Ati folosit termeni precum: "autocertificare", "autoevaluare", "modificari in timpul vietii active", "interes istoric". Va rog sa definiti acesti termeni pentru o mai buna intelegere si pentru a stabili exact in ce situatie sau context se pot folosi ei.

Eu pot contribui la aceasta definire stabilind clar ca nu m-am referit si nu ma voi referi in tot ceea ce urmeaza la rcr ca si club/asociatie/organizatie de profil ci numai strict la rcr ca si "asociatie non-profit cu misiune de serviciu public asimilata in sensul unei autoritati publice" si "autoritate nationala fiva"

In incheiere va multumesc pentru sinceritatea si consideratiile dvs si dati-mi voie sa reiterez una din din intrebarile adresate mai sus, la care v-as ruga sa va intoarceti atentia spre o mai buna intelegere si comunicare in acest dialog deschis.

"Numiti aici cele doua documente pe care rcr le emite, primul incepand cu 2006 iar al doilea cu 2009. Este vorba, dupa cum stiti, de "atestatul de vehicul istoric" si "certificatul de originalitate pt un vehicul istoric". Ambele, dupa cum sta scris pe pagina rcr, "in conformitate cu normele fiva". Totusi, aceste doua documente nu au nimic in comun cu normele fiva, primul bazandu-se pe consideratiile unei comisii a clubului iar al doilea pe o interpretare trunchiata a normelor fiva. De asemeni, fiva nu a separat niciodata istoricitatea unui vehicul istoric de originalitatea acestuia.

Intrebarea mea este: Din punctul dvs de vedere si cu toata sinceritatea, considerati ca a emite documente oficiale in baza invocarii unor norme internationale si a unei autoritati internationale dar fara a le aplica acele norme constituie o ilegalitate?"

As mai avea de adaugat un lucru la final: cheia unui dialog sta in rigoarea lui. Asadar incercati pe cat posibil sa urmariti pasii, sa raspundeti asa cum si eu o fac, ordonat, la subiect, prezentand daca este necesar contextul in care se naste o intrebare sau o afirmatie, cu sinceritate si fara echivoc. As dori in continuare sa nu considerati acest dialog deschis un atac la persoana, scopul comun este acela de stabilire a unor baze solide pentru pasiunile noastre comune.

Cu stima,

PS. Multumesc membrilor forumului care au respectat si respecta in continuare acest dialog deschis.

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

Voltaire,ne-Voltaire,...hmm da io cu cine votez ?!! ..pardon,pe panel ce-l votati,istoric au ba ?

post-1438-1270560931_thumb.jpg

post-1438-1270560931_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!